X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billigste Star Wars DVD box?


Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-04 16:41 
Jeg må hellere tage mig sammen og få den bestilt.

Er der nogen, der er stødt på et særligt billigt sted på nettet hvor de sælger den?
Gerne et sted indenfor EU, så jeg ikke risikerer at skulle vente mens Told & Skat tilbageholder pakken.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
70 emne(r).
1 2 > »

Svar
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-04 16:41 
Jeg må hellere tage mig sammen og få den bestilt.

Er der nogen, der er stødt på et særligt billigt sted på nettet hvor de sælger den?
Gerne et sted indenfor EU, så jeg ikke risikerer at skulle vente mens Told & Skat tilbageholder pakken.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 01/09-04 18:04 
Det billigste jeg umiddelbart kan finde er hos Play.com hvor boxen koster £ 27.99 = ca. 310 kr.

Play.com
tastasSkrevet 01/09-04 18:40 
Det var billigt. Hvor meget er den vejlende pris i DK egentlig sat til?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 01/09-04 18:46 
Den vejl. pris ligger på ca. 450 kr., men den kan forudbestilles hos f.eks. Axel Music til kun 400 kr.

Axel Music
IqonIqonSkrevet 01/09-04 19:08, rettet 01/09-04 19:08 
D.B.M.>
Det billigste jeg umiddelbart kan finde er hos Play.com hvor boxen koster £ 27.99 = ca. 310 kr.

Men Play.com sender jo fra Jersey, så der er netop told- og moms-risiko.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 01/09-04 19:26 
Har jeg aldrig haft problemer med og har efterhånden bestilt en del ved dem.
solid snakesolid snakeSkrevet 01/09-04 20:00 
Hvad med at vente til den sidste film er udkommet?
Der skal nok komme et samlet sæt.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DizzyDizzySkrevet 01/09-04 20:33 
Jeg tror jeg venter og ser. Bilka har til tider kørt nogle rimelig gode 1 uges tilbud på en del stortitler. Så det kan måske tænkes den bliver solgt for mellem 350-400 kr.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
GreaseballGreaseballSkrevet 01/09-04 21:16 
Der er CD-WoW som har den til 34,99£ = 383,98kr
Eller en Reg.1 til 32,99£ = 362,04kr.
JmogJmogSkrevet 01/09-04 21:38 
solid snake>
Hvad med at vente til den sidste film er udkommet?
Der skal nok komme et samlet sæt.

Nu har vi jo ventet siden DVD-formatet blev opfundet. Det er nok de færreste der gider vente to år til.
AmbyAmbySkrevet 01/09-04 21:42 
Jmog>
Nu har vi jo ventet siden DVD-formatet blev opfundet. Det er nok de færreste der gider vente to år til.

Nu har vi jo ventet siden DVD-formatet blev opfundet. Det burde være mærkelig hvis man ikke kan vente 2 år til :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
solid snakesolid snakeSkrevet 01/09-04 21:51 
Jeg har ihvertfald planer om at vente til der kommer en samlet boks. Jeg kan nemt vente da jeg ikke er den store fan af de 2 nye Star Wars film, og jeg har de 3 første i special edition på VHS.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 01/09-04 21:58, rettet 01/09-04 21:58 
Jeg venter også på den samlet box, og mens jeg venter napper jeg den nu aktuelle box også, og jeg har de tre første i Special Edition i to forskellige VHS-box-sets, og remastered versioner af originale tre + VHS og DVD-versioner af Episode 1 & 2 :D

Ved godt at det ikke er pænt at prale, men det var jo oplagt, så jeg ku' ik 'la' være' :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 01/09-04 22:09, rettet 02/09-04 00:55 
Core>
Jeg venter også på den samlet box, og mens jeg venter napper jeg den nu aktuelle box også, og jeg har de tre første i Special Edition i to forskellige VHS-box-sets, og remastered versioner af originale tre + VHS og DVD-versioner af Episode 1 & 2 :D

Ved godt at det ikke er pænt at prale, men det var jo oplagt, så jeg ku' ik 'la' være' :)

Prale siger du? ;-)

Jeg har I og II på DVD. IV, V og VI har jeg alle på VHS i Special Edition, på Laserdisc i Special Edition og sidst men ikke mindst i den oprindelige uændrede udgave på Laserdisc. Sidstnævnte får intet mig til at skille af med.
CoreCoreSkrevet 01/09-04 22:20, rettet 01/09-04 22:21 
Hov forresten, jeg har også de uændret på indspillet videobånd :P

+ 13 Star Wars-spil, et enkelt soundtrack, 10-15 af de old-school action-figurer samt lidt tilbehør, 8 af de nyere, hele serien af fartøjer fra Micro Machines, 4 Officielle release-posters, 3 DVD-release-posters (dog ens) og en Darth Vader Telefon (den er fed).

MUAHAHAHAHAHA :D

Jeg har ikke og har aldrig haft Laserdisc :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 02/09-04 01:01 
Core>
Jeg har ikke og har aldrig haft Laserdisc :(

Det kan da nås endnu og siden vi angiveligt aldrig får de oprindelige udgaver på noget, der er bedre, kan det jo absolut anbefales. Det er ikke engang specielt dyrt. En brugt afspiller burde ikke stå dig i meget mere end 500 kroner på dba.dk og filmene ligger på højst 25$ stykket på Ebay - medmindre det er box sets selvfølgelig.

Købte selv en brugt afspiller med 25 film - deriblandt trilogien i den oprindelige udgave - for 800 kroner. Et af de bedste køb jeg nogensinde har gjort. Bare det at have filmene med ukomprimeret lyd er en fornøjelse, der ikke bliver overgået før DVD er overhalet af et nyt format - tidligst.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-04 08:10 
solid snake>
Jeg har ihvertfald planer om at vente til der kommer en samlet boks.

Jeg vil anbefale at købe DVD boksen der komme i denne måned... who knows, hvis man venter 2-3 år til at en ny boks kommer, så har Lucas sikkert IGEN pillet i filmene lige som han har denne gang.
F.eks. at klippe Hayden Christensen ind i slutningen af ep. 6, er lige en tak for cheesy IMO :!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/09-04 09:39 
Ah hvad?

Er Hayden Christensen klippet ind i slutningen af RoTJ???
Hvordan det - hvor?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 02/09-04 10:17 
SeventhSun>
Ah hvad?

Er Hayden Christensen klippet ind i slutningen af RoTJ???
Hvordan det - hvor?

I fest scenen i slutningen hvor man oprindeligt så Anakin (som gammel), Obiwan og Yoda's spøgelser.
Nu har Lucas indsat den unge Anakin (Christensen) ind i stedet ved siden af Obiwan og Yoda.
Der skulle også være andre ændringer i filmene - men denne var lige den værste.

Skal dog stadig have boxen :)
WehnerWehnerSkrevet 02/09-04 10:20 
Det er vist stadig kun rygter - med mindre du lige kan diske op med et meget solidt og officielt link, selvfølgelig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/09-04 10:25, rettet 02/09-04 10:58 
Well... temmelige pålidelige rygter :)

Det er blevet bekræftet af sites der har set "lækket" DVD'er.

EDIT:
Lige et par links jeg fandt på TheForce.NET :
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=23445
http://cgi.theforce.net/theforce/tfn.cgi?storyID=24521

Så ændringer ER der blevet lavet :(
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/09-04 11:49 
Lingobar>
Ha ha. Læs lige beano's indlæg igen. -Langsomt. ;P

Ja i lige måde ;-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 09/09-04 12:48 
Så er den første anmeldelse af SW boxen klar samt en beskrivelse af de ændringer der er foretaget.

Anmeldelsen :
http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarstrilogy.html

Billeder af ændringerne :
http://www.thedigitalbits.com/reviews3/starwarschanges.html
WehnerWehnerSkrevet 09/09-04 13:08 
Jeg er faktisk enig med ham anmelderen - og jeg glæder mig til at få filmene på DVD - selvom jeg nok venter til jul. Det er et perfekt gaveønske.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/09-04 14:21 
Jeg er netop kommet tilbage fra toilettet efter at have kastet voldsomt op.

Den udløsende faktor var billederne af Hayden som Anakin-ånd i 'Return of the Jedi'.

Dog ser det ud til at jeg bliver mere glad for scenen med Jabba og Solo i 'A New Hope', da jeg synes det var skrækkelig dårligt CGI af ormen i Special Ed. fra 1997.

Jeg er også venligt stemt overfor ændringen af Kejserens udseende (da han taler til Darth Vader).

AxelMusic har boxen på Region 1 til 349,- (50,- billigere end R2-udgaven). Danske undertekster er godt nok blevet dyre!
BeanoBeanoSkrevet 09/09-04 14:25 
Køb den hos Play.com til £28 - endnu billigere og R2 PAL som er pænere :)
IqonIqonSkrevet 09/09-04 16:29 
Så kan det vel næsten bedre betale sig at købe den på www.choicesdirect.com, hvor den koster £26.99 (+£2 i porto mener jeg det er). De sender fra England, så man er sikker på, at der ingen told, moms eller lignende kommer på varen.

Star Wars trilogien til £26.99
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
solid snakesolid snakeSkrevet 09/09-04 17:16 
Core>
og en Darth Vader Telefon (den er fed).
MUAHAHAHAHAHA :D

Jeg ville godt se et foto af den, Jeg er lidt misundelig
:-( )
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
enfenenfenSkrevet 09/09-04 17:17 
Beano>
Køb den hos Play.com til £28 - endnu billigere og R2 PAL som er pænere :)

Men som også kører i en forkert hastighed. Jeg holder mig til R1 versionen.
What is the Matrix?
CoreCoreSkrevet 09/09-04 18:08 
solid snake>
Jeg ville godt se et foto af den, Jeg er lidt misundelig
:-( )

Det skal jeg lave til dig, her i løbet af aftenen :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/09-04 19:33 
Enfen>
Men som også kører i en forkert hastighed. Jeg holder mig til R1 versionen.

Du vrøvler...
OkottaOkottaSkrevet 09/09-04 21:02 
Enfen>
Men som også kører i en forkert hastighed. Jeg holder mig til R1 versionen.

Selvom det er almindelig kendt, at PAL formattet er hurtigere end NTSC formattet, så betyder det ikke at man faktisk kan *se* på de enkelte film, at de kører "for hurtigt".

Du ser seriøst spøgelser hvis du stadig hopper på den der med, at film i PAL formattet kører med forkert hastighed, og så kan man slet ikke se dem. Det er noget ævl.

Den usle forskel der er, kan nærmest ikke engang måles, endsige ses.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 09/09-04 21:05 
Hvis det var et reelt problem, ville skuespillerne jo også lyde som smølferne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 10/09-04 17:45 
Iqon>
Så kan det vel næsten bedre betale sig at købe den på www.choicesdirect.com, hvor den koster £26.99 (+£2 i porto mener jeg det er). De sender fra England, så man er sikker på, at der ingen told, moms eller lignende kommer på varen.

Det har du helt ret i - jeg fik i dag en pakke fra Play.com som var blevet fortoldet... doh!
IqonIqonSkrevet 10/09-04 17:57 
R2UK discene skulle endda indeholde danske undertekster! Jeg tror jeg ender med at købe filmene fra www.choicesdirect.com.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 10/09-04 18:10 
solid snake>
Core>
og en Darth Vader Telefon (den er fed).
MUAHAHAHAHAHA :D

Jeg ville godt se et foto af den, Jeg er lidt misundelig
:-( )

Har lige sendt et par billeder til din mail. Fandt lige ud af at den ikke virker længere, så nu er den ikke så fed, med mindre man er et geni, med printplader og så'n :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 10/09-04 19:08 
Hvad siger den når den ringer? "I am your father?"
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 10/09-04 19:10, rettet 10/09-04 19:11 
Nope, når den virker, så spiller den "Imperial March", og blinker i bunden, mens han drejer hovedet...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JmogJmogSkrevet 10/09-04 19:46 
Wehner>
Hvis det var et reelt problem, ville skuespillerne jo også lyde som smølferne.

Det gør de skam også til en vis grad, så det er kotume at lave pitch-correction på filmen. Det er dog ikke altid med lige heldigt resultat.

Kan huske en amerikaners anmeldelse af et R2 Buffy boksset. Han lagde i høj grad mærke til at personernes stemmer ikke lød som de plejede. Vi snakker ikke om musestemmer - blot at de var anderledes.
solid snakesolid snakeSkrevet 10/09-04 21:02 
Core>
solid snake>
Core>
og en Darth Vader Telefon (den er fed).
MUAHAHAHAHAHA :D

Jeg ville godt se et foto af den, Jeg er lidt misundelig
:-( )

Har lige sendt et par billeder til din mail. Fandt lige ud af at den ikke virker længere, så nu er den ikke så fed, med mindre man er et geni, med printplader og så'n :(



Tak for de Fotos. Den er nok lige for fed!!!!
Det er så en skam at den ikke virker som den skal mere.
Du må håbe at du kan få den lavet en dag.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 10/09-04 23:19 
Tjoo, det er nu noget tvivlsomt, jeg kender ikke lige nogen med den slags kundskaber...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 20/09-04 08:51 
Jeg vil gerne advare jer mod at invistere i Region 2 udgaven, af Star Wars DVD boksen.

Utroligt at PAL udgaven er så meget ringere.

Min Region 1 udgave ER bestilt.

Star Wars Reg 1 Vs. Reg 2
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 20/09-04 09:58 
Muligvis er R1 NTSC en anelse bedre end R2 PAL på en PC med PowerDVD. Man ved jo ikke hvad Power DVD softwaren gør forskelligt ved billedet på PC'en under dekodningen...
Desuden syntes jeg nu ikke der er den store forskel på de billeder der vises.

Men R2 PAL vil altså se "fyldigere" ud end R1 NTSC på et TV pga. de flere linier.

Jeg køber ihvertfald stadig R2 udgaven :)
WehnerWehnerSkrevet 20/09-04 10:01 
Okotta>
Jeg vil gerne advare jer mod at invistere i Region 2 udgaven, af Star Wars DVD boksen.

Utroligt at PAL udgaven er så meget ringere.

Kan du uddybe?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 20/09-04 10:08 
Tjaa - læs sammenligningen ;-)

http://www.jimsdvdsite.dk/
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 20/09-04 10:14 
Beano>
Men R2 PAL vil altså se "fyldigere" ud end R1 NTSC på et TV pga. de flere linier.

Ikke hvis man har screwet overførslen op, som det desværre ser ud til at man har gjort, med R2 udgaven af Star Wars.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 20/09-04 10:27 
Kan du jo ikke vide når han bruger outputtet fra PowerDVD som grundlag til sammenligningen...

PAL vil altid give et fyldigere billede (flere linier) end NTSC - uanset om overførslen er god eller ej.
OkottaOkottaSkrevet 20/09-04 10:35, rettet 20/09-04 10:42 
Hans sammenligning af Kill Bill Vol. 1 (japansk uncut udgave) og den danske Reg 2 udgave, viser ligeledes forskelle, og viser at den danske udgave ikke er ligeså pæn som den japanske.

Sammenligningen er lavet på samme måde, som med Star Wars = Den holder stik.

Jeg har sammenlignet de to Kill Bill udgaver, og den er god nok.

Beano >

"PAL vil altid give et fyldigere billede (flere linier) end NTSC - uanset om overførslen er god eller ej."

Selvfølgelig vil PAL altid vise flere linjer, men det er altså ikke ensbetydende med at billedet er ligeså flot. Hvis selve videooverførslen er dårligere end f.eks Reg 1's ditto, så går det galt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 20/09-04 11:34 
Okotta>
Selvfølgelig vil PAL altid vise flere linjer, men det er altså ikke ensbetydende med at billedet er ligeså flot. Hvis selve videooverførslen er dårligere end f.eks Reg 1's ditto, så går det galt.

Helt enig!

Min pointe var bare at i SWT boxens tilfælde bør R2 stadig være at foretrække da forskellen er så minimal (hvis der er nogen) at R2 PAL's fyldigere billede opvejer det... IMO :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 20/09-04 14:18 
NTSC vs PAL.... dette kan vi diskutere i meget lang tid. Men NTSC bruger 3:2 pulldown hvilket principelt blander 2 billeder sammen, dvs. to efterfølgende frames. Læs her:
http://www.dvdfile.com/news/special_report/production_a_z/3_2_pulldown.htm

Hvad der er værst, blanding af forskellige billeder, eller speed-up, må man selv bedømme. Personligt kan jeg bedre klare idéen om speed-up, da forskellen mellem 24 eller 25 billeder i sekundet er meget lille, men dog mærkbar (og hørbar i visse film).

De screenshots der er på jimsdvdsite stoler jeg slet ikke på. Det er ikke direkte rips fra dvd-kilden, men rips fra et tilpasset vindue. Ellers ville de være i henholdsvis 480x720 (NTSC) og 576x720 pixels (PAL). PAL-screenshot'et er sammenpresset for at få det rette format, og det er MEGET forskelligt hvor gode diverse PC DVD-programmer er til at presse linjer sammen. Hvis det er linjerne der skaber den største diskution, tror jeg det er et ligegyldig emne. Så længe der ikke er tale farvedybde, -gengivelse osv., er der vel ikke nogen væsentlig forskel på R1 og R2.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
70 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig