X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GP32


Svar
Michael_Michael_Skrevet 30/08-04 11:43 
Jeg går og tænker på at investere i den seneste udgave (Backlight unit), og vil blot høre om der er andre der har den, og i så fald hvad de synes om den.
Virker FRODO C64 emulatoren perfekt, er der OK Spectrum emulering m.m.?

--Michael
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 30/08-04 13:17 
Jeg har ikke en backlit unit, men en frontlit unit. Så jeg kan ikke snakke med om den. Men efter alt hvad jeg har hørt skulle den være bedre på alle måder. Farverne bliver ikke "washed" (udvaskede) som de kan have en tendens til at blive i nogle aps og spil på Flu'en. Og så kan den også overclocke til mindst 180 mhz efter hvad der bliver sagt på de forskellige boards.

Jeg bruger selv frodo meget, da jeg elsker den gamle C64 :)
Efter den sidste udgivelse af emu'en, hvor der blev tilført Savestate features, er det eneste problem for mig at den "kun" vil virke med 3 ud af 4 rom'er.. Selve emulationen af spillene kører perfekt med fuld hastighed og lyd. Lyden kan dog til tider have en knasende knalitet, men det er sjældent så vidt jeg husker.
Kender ikke noget til spectrum emulering..
Håber det hjalp lidt.
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
Michael_Michael_Skrevet 30/08-04 13:26 
Det hjælper da. Mange tak.
Hvor vigtigt er det egentlig at få den til at overclocke hvis den hovedsageligt vil blive brugt til 8/16-bit emulatorer?
Ved du om følgende C64 spil virker optimalt:

Morpheus
Paradroid
Elite
Batalyx

--Michael
SumezSumezSkrevet 30/08-04 13:29 
Msxtrd ligger i hvert fald også inde med en. Meget fiks lille sag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Dark HelmetDark HelmetSkrevet 30/08-04 15:03 
Palmer Eldritch>
Det hjælper da. Mange tak.
Hvor vigtigt er det egentlig at få den til at overclocke hvis den hovedsageligt vil blive brugt til 8/16-bit emulatorer?
Ved du om følgende C64 spil virker optimalt:

Morpheus
Paradroid
Elite
Batalyx

--Michael

Det er vigtigt at kunne overclocke hvis man vil emulere 16bit emu'erne snes og smd (Som stadigvæk er works in progress). Men det er ikke nødvendigt med 8bit emu'erne. Men det er sådan set ligegyldigt for dig, hvis det er en Blu du har i kikkerten, da den overclocker fint.

Jeg ved ikke om de spil du omtaler virker med frodo, men der er en gpFrodo working games list, som der bliver arbejdet på. Den kan du jo tjecke ud..

Som jeg har fået forklaret det, er grunden til at frodo ikke vil virke med nogle rom'er, at de er hackede.. I hvilket tilfælde man jo bare kan finde en anden rom. C64 rom'er er temmelige lette at finde..
(Håber ikke at jeg snakker om noget som er imod reglerne her.. Jeg poster i hvert fal ikke nogle grå links..)
Jeg syns du skal tjecke gp32x.com ud, du kan finde svar på mange spørgsmål på boardet der..
Ellers er du selvfølgelig velkommen til at spørge mig hvis der er andet..

gpFrodo working games list
Dark Helmet: I knew it. I'm surrounded by Assholes.. (pulls helmet down) Keep firing Assholes!!!
Michael_Michael_Skrevet 30/08-04 15:54 
Dark Helmet>
Jeg ved ikke om de spil du omtaler virker med frodo, men der er en gpFrodo working games list, som der bliver arbejdet på. Den kan du jo tjecke ud..

Jeg har været der. De stod ikke på listen, og jeg tænkte derfor at de muligvis bare ikke havde afprøvet dem.
Tak for svar.

--Michael
happyEDhappyEDSkrevet 01/09-04 13:00 
Har også en og har også spillet c64 spil der på men kan ikke huske om det var frodo. tror også der er andre.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Michael_Michael_Skrevet 01/09-04 13:59 
GBAX mener at de er de eneste der kan garantere 166Mhz på maskinerne.
Er der nogen der har oplevet forskelle på maskinerne fra GBAX og Lik-Sang? Selvom de på Lik-Sang skriver "up to 166 Mhz" kan man så være uheldig at få en der kun kører 133Mhz?

--Michael
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig