X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bredbånd


Svar
gammagammaSkrevet 28/08-04 21:40 
Er det rigtigt at man ikke kan få bredbånd nogen steder?
NaieraNaieraSkrevet 28/08-04 21:45 
Man kan da få 2 Mbit hos langt de fleste udbydere...!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
gammagammaSkrevet 28/08-04 21:48 
Nej jeg mener bruge det. Altså jeg fik at vide af TDC at det ikke kunne lade sig gøre at få det, fordi jeg ikke bor tæt nok på et eller andet.
NaieraNaieraSkrevet 28/08-04 21:50 
Siden hvornår har "man" været lig med "dig"? Det kan godt være, at du bor for langt væk fra en central til at du kan få en 2 Mbit forbindelse, men det betyder jo ikke at alle andre også bor for langt væk...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
LingobarLingobarSkrevet 28/08-04 21:53 
Jeg troede også at du havde røget noget fnisetobak. Den sætning kan misforståes... ;P

Men ja det er rigtigt. Hvis de ikke har et fiberkabel(?) i nærheden er det for dyrt at opkoble dig. Surt...

Jeg ved ikke om der er andre alternativer. Elselskaberne har gang i noget med internet igennem stikkontakten. Jeg ved ikke hvor langt de er...
Dine dage er salte...
gammagammaSkrevet 28/08-04 21:56 
Helt ærligt slap af! Jeg spurgte bare om det var rigtigt at det er sådan for nogen. Og måske om nogen ved hvorfor.
NaieraNaieraSkrevet 28/08-04 21:58 
Nej, du spurgte om det kunne passe at ingen overhovedet kunne få bredbånd. Læs dine indlæg igennem før du trykker "Opret", for at undgå denne slags misforståelser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
gammagammaSkrevet 28/08-04 21:58 
Lingobar>
Jeg ved ikke om der er andre alternativer. Elselskaberne har gang i noget med internet igennem stikkontakten. Jeg ved ikke hvor langt de er...

Har du et link eller noget hvor der står noget om det?
NaieraNaieraSkrevet 28/08-04 22:00 
Det er overhovedet ikke noget, som du kan/skal tage med i dine overvejelser på dette tidspunkt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
gammagammaSkrevet 28/08-04 22:02 
Naiera ok har fattet det. Men du behøver ikke spille smart.
KoludaKoludaSkrevet 28/08-04 22:13 
Jeg er en af dem hvor Teledanmark påstod at det ikke kunne lade sig gøre, fordi der her er 6km til nærmeste central.

Men TDC blev overtalt til faktisk at teste linien og de kunne godt levere 512kb herude..
Havde jeg så i godt 1 år, og opgradere til 2mb gav heller ikke noget problem, kører nu med Tele2 2048/512 , Tele2 fik faktisk oplyst dengang af TDC at de ikke engang ville garantere hastighed på over 256kb , så derfor afslog de dengang, men da TDC åbentbart godt selv kunne levere 2mb herude, var der ikke noget problem for Tele2 at få det rykket fra TDC senere....
LingobarLingobarSkrevet 28/08-04 22:14 
Hmm. NVE/SEAS lægger fiber ud til deres bredbånd, så det er nok heller ikke muligt. Det er længe siden jeg læste det med net gennem stikkontakten. :S http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=3

Energi E2 og Dong har tilsyneladende ikke gang i internet.

Ærgerligt. 56k... brrr.
Dine dage er salte...
CrishakeCrishakeSkrevet 29/08-04 00:35 
kender en der havde det samme problem, men der fik de også aftalt med TDC at de kunne få en forbindelse.

Tror de kører med 512.
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 29/08-04 09:54 
Der har været nogle forsøg med at køre på overspændingen, bla. i Randers og det fungerer udemærket, men det er som om kabel selskaberne har noget imod udbredelsen, samt det at de er ved at lægge fiber i jorden rundt omkring, gør at eltavlerne ikke bliver opdateret forløbig.

Men gamma jeg ved ikke om du har hørt om spændingsfald, man det forekommer også på svagstrømskredse og når man bor på landet, kan der være urtoligt langt fra terminalerne og nogle steder, er der kun lagt kobber ind til tlf altså 2 korre, så der skal nye kabler ned før det kan lade sig gøre.

Du må flytte til byen, hvis du vil have bedre internet eller betale en formue for, at køre det gennem sattelit.
By the power of Grayskull!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig