X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp - Ny Xbox ejer!


Svar
FanboyFanboySkrevet 21/04-03 19:11 
Jeg har lige købt en Xbox af min fætter for 700 kr + Sega bundle CDen så jeg er pænt glad :)

Nu skal jeg jo så til at investere i spil, Shenmue 2 er købt (og gennemført :)), men nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg ellers skal købe. Jeg syntes at PDO, MGS: Substance og Shadow of Memories ser meget spændende ud. Først omkring PDO, jeg har hørt at de skulle være meget ligesom Gunvalkyrie, og det bringer mig i tvivl, da jeg ikke kan lide GV. MGS er der ingen tvivl om jeg skal have. Men så ville jeg også lige høre om der er nogen der har Shadow of Memories, og syntes det er godt/skidt? Jeg syntes dets gameplay og historie lyder meget spændende.

Puha en lang smøre, håber på nogle gode svar :)
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 19:20, rettet 21/04-03 19:21 
Folk var meget positive overfor SoM da det kom, men da var der jo ikke VILDT meget interessant ude til PS2, og de andre maskiner var der, så vidt jeg husker, ikke ude endnu, men nu er det jo vist også en billig-udgivelse til Xbox...

PDO har ikke så meget at gøre med GV. Det er en rigtig dårlig sammenligning, da GV bygger meget mere på at lære en vildt underlig styring at kende, mens PDO er lige ud af landevejen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 21/04-03 19:25 
Jeg har SOM til PS2 og jeg elsker det spil - en meget overset klasikker, jeg aldrig vil skille mig af med - Grafik og lyd er okay, og historien er også nogenlunde, men det er spillets skumle stemning, der i mine øjne, gør det så fantastisk, som det er. Det er en smule kort, men med 5 slutninger går det nok. Hvis du er til action, skal du nok springe over, da spillet indeholder mange (knap så svære) puzzles, en masse mellemsekvenser og faktisk ingen actionsekvenser, hvor du selv har kontrol over Eike (eller hva fa'n det nu er, han hedder)...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 21/04-03 19:41 
Mange af de "gamle" titler som RalliSport Challenge, Oddworld, DoA3 og Halo kan klart stadig anbefales, og sikkert skaffes til en billig pris.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
MajorPMajorPSkrevet 21/04-03 19:45 
Halo burde være følge med en XB ligegyldigt hvad! Det er så fedt det spil... Men JSRF er også fantastisk!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/04-03 20:00 
MGS2 Substance synes jeg er så overdrevet fedt.... Jeg havde aldrig klaret MGS2 til PS2, men Substance støvede mine ben væk....

Kung FU chaos ser sgu syret ud, og DOAXVB virkede sjovt og flot i den tid jeg prøvede det.... Sådan et spil hvor der ikke er nogen coins der skal samles, ikke nogen kampe der skal vindes, ikke nogen historie man skal igennem eller sådan noget..... Den ultimative vacationsimulator^_^

Hvad ellers?..... Xbox Live:P

Panzer Dragoon Orta er flot, men det er svært... Jeg spiller på Easy og kan ikke klare 3 bane:( Har aldrig ejet en rail shooter før:o
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 20:08 
Det kan så tilføjes at PE er den eneste der har sagt, at PDO er svært. De fleste anmeldere er enige om at det kan klares på et en-cifret antal timer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FanboyFanboySkrevet 21/04-03 20:17 
Tak for de mange gode svar. Skal lige siges at jeg har haft Xbox før, og har haft Rallisport, Halo, Wreckless, JSRF, DOA3, Gunvalkyrie og andre jeg ikke kan huske.
LWSLWSSkrevet 21/04-03 20:45 
Mht. Kung Fu Chaos vil jeg lige henlede opmærksomheden til www.dvdcrave.com og deres priser. ;)
Sidder selv og venter på at mit eksemplar skal dumpe ind ad brevsprækken.
3of193of19Skrevet 21/04-03 20:53, rettet 21/04-03 20:59 
PDO er et lækkert spil, men hvis man ikke er til score shooters, dvs at man prøver at få highscores, kommer man nok til at lægge det hen såsnart alt i Pandora's Box er unlocket (sker af sig selv efter 20 timers ren spiltid). Lille tip til dem der synes det er for svært: Omkonfigurer styringen. Morph burde lægges på venstre stick (click), så at man hurtigt kan skifte form uden at skulle holde op med at skyde eller lave glide maneuvre lige efter man skifter.

Gun Valkyrie går lidt i samme retning som PDO i det henseende at det er meget score og style præget (som P.N. 03 til Gamecube), men er et helt andet spil. Styringen er måske lidt mærkelig når man spiller det første gang, men såsnart man har fået styr på styringen og har forstået point systemet er det et uhyre lækkert spil (i princippet gælder det om at holde sig fra jorden og boostcomboe så meget som muligt).

Jet Set Radio Future er ringe i forhold til Dreamcast versionen. Ja, det er flottere, men gameplay strukturen er blevet enormt kedelig, da man i princippet kun futter rundt og leder efter graffiti tags (og konstant falder ned mens man prøver at nå hen til et) med et par events smidt ind undervejs. DC versionens cat-and-mouse gameplay er en del mere underholdende.
RJKRJKSkrevet 21/04-03 21:57 
Shadow Of Memories er en god oplevelse i rimelig klassisk adventure-stil. Man skal vide, hvad man går ind til.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 21/04-03 22:18, rettet 21/04-03 22:20 
Naiera >
Det kan så tilføjes at PE er den eneste der har sagt, at PDO er svært. De fleste anmeldere er enige om at det kan klares på et en-cifret antal timer.

Har du prøvet det?

Jeg fandt ikke spillet vildt svært. Man skal bare opgradere sin drage på den rigtige måde( som selvfølgelig er forskellig fra person til person). Hard havde da sin moments. Jeg havde det dog sværest på Normal - nok på grund af min måde, at opgradere min drage på.

Indtil nu er jeg gået igennem de tre sværhedsgrader - 3 gange på easy for rank skyld. Min gametime er på lidt over 14t og jeg har åbnet for 88% af Pandoras Box.

Helt klart et godt spil. Jeg var dog ikke så vild med det til at starte med, men det ændrede sig heldigvis, efter et par timers spil.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 21/04-03 22:19, rettet 21/04-03 22:22 
RJK >
Shadow Of Memories er en god oplevelse i rimelig klassisk adventure-stil. Man skal vide, hvad man går ind til.

Det kunne være, at man skulle investere i det. Jeg har længe savnet et adventure game med puzzles.

EDIT: Hedder spillet noget andet i undlandet? Jeg kan ikke finde spillet på gamerankings.com
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 22:22 
Enfen >
Har du prøvet det?

Der var ikke noget af det jeg skrev, der hentydede til at jeg havde prøvet det. Jeg skrev hvad anmeldere havde skrevet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
FanboyFanboySkrevet 21/04-03 22:30 
Enfen >

Det kunne være, at man skulle investere i det. Jeg har længe savnet et adventure game med puzzles.

EDIT: Hedder spillet noget andet i undlandet? Jeg kan ikke finde spillet på gamerankings.com

Jeg tror ikke det er udgivet uden for Europa, jeg har ikke kunnet finde nogle reviews på nogle amerikanske sites.
ValkyrieValkyrieSkrevet 21/04-03 23:05 
Jeg tror det hedder Project Zero i udlandet!

Det er det hvor man skal tage billeder af spøgelserne?


enfen-Køb The thing.. Det er også ret uhyggeligt:O

"When you look at everything the game offers in terms of its gameplay, presentation, and story, it's hard not to appreciate The Thing. "-Gamespot

Gamespot reviews!
Well crucify the insincere tonight...
MadsMadsSkrevet 21/04-03 23:07 
Project Zero og SoM er IKKE det samme.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
asmasmSkrevet 21/04-03 23:20, rettet 21/04-03 23:27 
Shadow of Memories (Pal/Jap) = Shadow of Destiny (Us)

Edit >>> Men der er vist forøvrigt noget om at det ikke findes til Xbox i usa...
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
RJKRJKSkrevet 21/04-03 23:22, rettet 21/04-03 23:23 
Det hedder Shadow Of Destiny i USA.

En del af holdet bag er vist det samme som bag Silent Hill og der er også en del ligheder. Der er bare ingen uhygge (i hvert fald ikke "normal" uhygge) og ingen action.

For en gammel adventure-spiller er det meget nemt, men det gør det på sin vis også meget hyggeligt. Som sagt er der flere forskellige slutninger, så man kan godt spille det flere gange.

Jeg synes forresten også at PDO er relativt svært, omend Easy dog ingen udfordring gav mig udover slutbossen.

EDIT: For langsom...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 21/04-03 23:32 
Public EnemY >
enfen-Køb The thing.. Det er også ret uhyggeligt:O

"When you look at everything the game offers in terms of its gameplay, presentation, and story, it's hard not to appreciate The Thing. "-Gamespot

Jeg har det og har gennemført det.

Fedt spil, indtil det ændrede sig til Half-Life look-a-like i 3rd person.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 21/04-03 23:32 
Naiera >
Der var ikke noget af det jeg skrev, der hentydede til at jeg havde prøvet det. Jeg skrev hvad anmeldere havde skrevet.

Det var et ganske simpelt spørgsmål. Forstår ikke, hvorfor du farer sådan op, men det er vel bare mig, der er galt på den...
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 23:38 
Jeg farede altså ikke op. Dit spørgsmål lød som om, at du på en eller anden måde havde misforstået det jeg skrev, og så spurgte mig om jeg havde prøvet det, for at sige noget i retningen af "Det kan man ikke sige når man ikke har prøvet det", eller noget...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 22/04-03 08:55 
LWS >
Mht. Kung Fu Chaos vil jeg lige henlede opmærksomheden til www.dvdcrave.com og deres priser. ;)
Sidder selv og venter på at mit eksemplar skal dumpe ind ad brevsprækken.

Ja det er ret billigt, men der kommer vel dansk moms og afgifter på spillet da de sender fra Australien ?
NaieraNaieraSkrevet 22/04-03 12:59 
Åbenbart ikke, ifølge folk fra forummets erfaringer.

Jeg synes dog stadigvæk det er vanvid at bestille fra Australien for at spare 100 kroner...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 22/04-03 13:32 
Bean-O >
Ja det er ret billigt, men der kommer vel dansk moms og afgifter på spillet da de sender fra Australien ?


Man kan jo bare bestille det her http://www.blackstar.co.uk/game/item/6000000000202 til næsten samme pris. Også skal man ikke være bange får moms og afgifter
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 22/04-03 14:30 
Ok, har selv bestilt KFC på GamePlay.co.uk til £32,- inkl. forsendelse... også en ok pris :)
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 22/04-03 15:12 
Hvorledes kan det være en ok pris!!! Du betale £32= 341,24 for et spil der har en vejl. pris på 329,95!! Flere steder i danske butikker er den til 299,95.

Så et røverkøb er der ikke lige frem tale om:-)
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
BeanoBeanoSkrevet 22/04-03 15:20, rettet 22/04-03 15:25 
Jeg har nu ikke lige set KFC til den pris nogen steder... de steder jeg har set den, har prisen været omkring de 500,-

Edit : Jeg kan se at EB tager 329,- for spillet... lidt underligt !

Tak for infoen :)
dpldplSkrevet 22/04-03 15:24, rettet 22/04-03 15:25 
Hmm det koster 329,00kr hos ebgames, så han har ret. http://www.ebgames.dk/?showproduct=686402

Jeg troede ikke det var så billigt i Danmark. Troer jeg smutter ind til EBgames(kolding) imorgen og kigger.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 22/04-03 15:26 
Jeg tror også EB Kolding får besøg af mig ;)
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 22/04-03 16:04 
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvordan EB's prisgaranti fungere, men I kan jo forelægge for dem, at Bog & idé Nytorv, Aalborg tager 299,95 for KFC og så se om de følger med på den.-).

Så bliver det billigt
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
PlaykidPlaykidSkrevet 22/04-03 16:12 
Så vidt jeg ved, så skal varen overstige et vist beløb (som her er for lavt), før den mulighed ligger åben.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 05/05-03 14:47 
RJK >
Shadow Of Memories er en god oplevelse i rimelig klassisk adventure-stil. Man skal vide, hvad man går ind til.

Jeg vil ikke anbefale SOM. Det er et meget ringe spil med begrænset interaktivitet. Det fik 4/10 i Edge, da det kom. Idag ligge scoren vel 1-2 under det.

Jeg købte det faktisk til Xbox, men solgte det meget hurtigt...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig