X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Router til Xbox LIVE - hvilken?


Svar
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/08-04 10:53 
Jeg er endeligt kommet på LIVE (Gamertag: DBM Live), men skal bruge en router, så jeg ikke skal flytte kabler hele tiden og så jeg kan benytte både min PC'er og Xbox på samme tid.

Jeg har en internetopkobling (1024/128 Kbit/s) via min lokale antenneforening og skal bruge en god men også helst billig router.

Da jeg ikke kender det helt store til dette ville jeg høre om der var nogen der kunne hjælpe mig. På forhånd tak.
3of193of19Skrevet 27/08-04 11:32 
Bruger selv en Netgear RP614, som jeg ikke har de store problemer med. Man skal bare huske at opdatere dens firmware når man får den.

Link...
enfenenfenSkrevet 27/08-04 11:55, rettet 27/08-04 11:56 
Jeg har selv gode erfaringer med Linksys. På nuværende tidspunkt benytter jeg en Router/switch/wireless. Mine pc'er er forbundet trådløst og min xbox med RJ45.

Nu skriver du ikke, om du vil køre wireless + RJ45 eller kun med RJ45.

Du har følgende muligheder:

Non-wireless: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18494
Wireless: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512

Ovenstående er topsælgerne fra Linksys.
What is the Matrix?
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/08-04 12:25, rettet 27/08-04 12:30 
Jeg havde ikke tænkt mig at det skulle være trådløst. Det er der umiddelbart ikke behov for, men det får man måske brug for engang ude i fremtiden. De koster jo umiddelbart begge det samme. Kan Xboxen godt bruges med den trådløse? Skal jeg så bruge noget andet udover det?

Via Dansk Kabel TV kan jeg i øvrigt købe en D-link DI-604 router (se link) til 395 kr. - er den ok til prisen?

D-link DI-604
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/08-04 12:33, rettet 27/08-04 12:34 
Har selv lige fundet den lidt billigere et andet sted til kun 350 kr. incl. forsendelse.

EDB Priser
enfenenfenSkrevet 27/08-04 13:08 
Du kan sagten benytte Xbox trådløst. Eks. har Linksys lavet en "gameadapter", der i bund og grund bare er et accesspoint med switch. Man kan også købe to routere, som er trådløse. Man sætter den ene router op normalt til sin adsl forbindelse. Den anden router sætter man op ved sin xbox og forbinder den med et RJ45 kabel. Efterfølgende laver du en bridge imellem de to routere. Der skal ændres lidt ved gateways, men det er småting.
What is the Matrix?
ZaPeZaPeSkrevet 27/08-04 16:55, rettet 27/08-04 16:59 
D.B.M.>
Via Dansk Kabel TV kan jeg i øvrigt købe en D-link DI-604 router (se link) til 395 kr. - er den ok til prisen?

http://www.xbox.com/en-GB/live/start/connect/faq/routers.htm

Fra siden:
Don't Use These Routers with Xbox Live
D-Link - Dl604 - v 2.0

På siden er der også nogle routers, der kan bruges.

Edit: Siden på dansk: http://www.xbox.com/da-dk/live/start/connect/faq/routers.htm
D.B.M.D.B.M.Skrevet 27/08-04 19:17 
Tak for det - det var sku' da en helt god liste at du fandt der. Så ved jeg da i hvert fald hvilke jeg skal holde mig fra.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/08-04 19:58 
ZaPe>
D.B.M.>
Via Dansk Kabel TV kan jeg i øvrigt købe en D-link DI-604 router (se link) til 395 kr. - er den ok til prisen?

http://www.xbox.com/en-GB/live/start/connect/faq/routers.htm

Fra siden:
Don't Use These Routers with Xbox Live
D-Link - Dl604 - v 2.0

På siden er der også nogle routers, der kan bruges.

Edit: Siden på dansk: http://www.xbox.com/da-dk/live/start/connect/faq/routers.htm

MS. Router side har ikke været opdateret i rigtig lang tid.

og jeg har en Dlink 604 (havde) og den virkede fint med xbox live på TDC Webspeed og nu cybercity.

Jeg vil våge og påstå at alle router virker med live.
og dem som ikke er på Xbox router liste betyder bare at den port som Live bruger ikke er åben fra starten af. og at man bare skal logge ind på routeren og selv at åbne porten.

Min Dling 604 er faktisk til salg og den tør jeg godt at give garenti for at den virker ;-)
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
RitesRitesSkrevet 27/08-04 20:12 
Du har brug for en Cisco 2600!
» a winner is you «
HeroldHeroldSkrevet 27/08-04 20:36 
Jeg ville nok vælge en Linksys. De er enormt nemme at sætte op via http.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 08/11-07 09:20 
Jeg tager lige et gammelt emne her...

Fra i går skiftede jeg internet fra helt normalt Cybercity til en bredbånd pro-løsning fra TDC, hver man har en fast dhcp-IP. Og nu virker mit setup ikke mere.

Jeg har et helt normalt setup med et kabel fra TDCs Speedmaster ind til en switch, hvorfra pc og konsoller får ders signal. Det virker fint, så længe jeg kun har pc'en kørende, men hvis jeg tænder Xbox'en, får jeg IP-konflikt, og begge dele holder op med at virke.

Er det fordi jeg skal benytte en decideret router i stedet for en switch, når jeg har dhcp-IP eller hvad kan det skyldes?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 09:27 
Ja, hvis du kun har et ADSL modem hvor switchen er sat direkte til, skal du have en router så du kan have flere IP'er på "indersiden", styre port-forwarding, osv.
WehnerWehnerSkrevet 08/11-07 09:36 
Jeg tænkte det nok. Heldigvis er min switch egentlig en router, hvor jeg blot hidtil ikke har benyttet WAN-indgangen.

Nu hvor jeg skal have kablet fra Speedmasteren til WAN, har det så nogen betydningen, om kablet er lige eller krydset?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 08/11-07 09:39, rettet 08/11-07 09:40 
Mener de fleste switche og routere i dag er ligeglade, men det "rigtige" er at bruge et krydset kabel imellem modem og router (WAN port).
WehnerWehnerSkrevet 15/10-08 21:33 
Min gode gamle Allnet-router, der egentlig ikke er Xbox Live-anbefalet, har altid gnidningsløst sørget for open NAT til både min kærestes og min Xbox 360 (og den gamle Xbox i sin tid også). Desværre kører spil dårligt, når vi hoster, og via diverse tests blev netop routeren afsløret som synder, så i lang tid har vi kun brugt den som switch - ingen problemer der.

I dag har vi dog TDC Bredbånd Pro - altså en DHCP-løsning, så nu skal der bruges router, men den dur stadig ikke, når vi bliver host. Spillene lagger ret meget - også for andre danskere.

Vi købte så en ny router, der er meget anbefalet - bl.a. af Microsoft selv og Playrights egen netværksguru dRxL: Linksys WRT54GS

Dejligt interface, let at sætte op, spil kører eksemplarisk, når man er host, men den giver utrolig mange NAT-problemer. Man kan kun forwarde du to Live-porte til én IP, og vi er to, der bruger Live meget. Sådan var det også på den gamle router, men der virkede det for begge, når man forwardede til den ene. Selv den Xbox, man forwarder til, kan opleve problemer.

Det har vist sig, at Microsoft kun anbefaler routeren med en ældgammel firmware, som jeg ikke umiddelbart kun føre routeren tilbage til.

Gode råd anyone?

Alle routere burde have en funktion, hvor man siger til dem: "Tak fordi du tænker på min sikkerhed, men åben hele lortet". En sådan kan jeg ikke finde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 21:39 
DMZ?
WehnerWehnerSkrevet 15/10-08 21:43 
Jeg synes jeg har forsøgt, men jeg er ikke sikker på, at jeg gjorde det ordentligt. Der skulle man i øvrigt også vælge en enkelt IP.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 21:46, rettet 15/10-08 21:49 
Ja, du sætter din Xbox til at bruge fast IP og angiver så den under DMZ i routeren. Men så lidt problematisk hvis man har to (eller flere) Xboxe ;)
WehnerWehnerSkrevet 15/10-08 22:03 
Det har man...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 22:19 
Men så er det vel også problematisk med port forwarding?
WehnerWehnerSkrevet 15/10-08 22:36 
Ja. Men der må være en eller anden løsning. Vores hjem kan ikke være det eneste med to 360'ere og en router. Jeg er også villig til at købe en ny router, hvis det er.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 23:00, rettet 15/10-08 23:08 
Tror jeg ikke hjælper - burde være nok med een router ;)

Men du kan jo prøve at sætte den ene Xbox i DMZ og se om den spiller fuld ud som den skal. Ellers har du et problem med ruteren eller din linie.

EDIT: Fandt nedenstående link - ser ud til man er tvunget til at have en offentlig IP for hver Xbox der skal have fuld adgang. Jeg kan have misforstået noget.

http://forum.pfsense.org/index.php?topic=6701.msg38165
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-08 23:39, rettet 15/10-08 23:40 
Er der nogen der kan forklare hvorfor man ikke kan sætte flere IPer til DMZ? Eller hele netværket for den sags skyld? Sidste er nok ikke skide godt, men jeg har som Wehner også tit haft behov for at have flere ting i DMZ på en gang. Det kunne sikkert godt gøre netværksopsætning nemmere for mange.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/10-08 23:50, rettet 15/10-08 23:54 
Well.. er ikke netværksekspert (kun "glad" amatør), men DMZ kan vel beskrives som en slags catch-all til port-requests. Dvs. hvis der ikke er defineret port-forwarding (og andre firewall regler) til spefikke IP'er, så fanges de af DMZ.
Men hvis der var flere IP'er i DMZ, hvilken lokal IP skal så "vinde" når der kommer request fra WAN siden?

Men man kan vel godt have flere Xbox'en samtidig - men kun een af dem vil kunne hoste uden problemer (via DMZ eller port forwarding) og så bare lade den anden Xbox køre uden og så ikke kunne hoste. Vel et forsøg værd?
dRxLdRxLSkrevet 16/10-08 00:15 
Wehner: Køb 2 statiske eksterne IP adresser af din udbyder, når du har gjort det skal jeg nok hjælpe dig med konfigurationen af din router.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 16/10-08 00:39 
Det lyder godt :) Bare lige for at være helt sikker - skal jeg bruge to i alt eller tre (en per Xbox og en til resten) i alt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 16/10-08 01:03 
Du kan godt nøjes med 2 i alt. Så portforwarder vi de xbox Live specifikke porte fra den ene eksterne ip til den ene box og DMZ'er den anden box.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-08 05:22 
Jeg har lidt samme problem dRxL. Jeg vil dog gerne have en 360'er og min PS3 til at køre NAT Type 2. Ville 2 statiske IP'er være nok til mig også? Jeg vil jo ikke have min PS3 og 360'er tændt samtidig alligevel så de kan vel godt slås om den samme IP ik?
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 08:00, rettet 16/10-08 08:31 
Det er der ikke problemer med da XBL og PSN bruger forskellige porte og ikke konflikter. Jeg har f.eks. min PS3 i DMZ og så brugt port forwarding til min 360. Spiller fint.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-08 08:15 
Nåh ja.. Ja jeg fandt én eller anden side et sted med konfigurationer af porte netop til Live og PSN. Kigger lige efter den hvis andre kan bruge den.
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 08:27, rettet 16/10-08 08:30 
Ellers er denne udemærket... viser port opsætning for de enkelte routere med forskellige services (inkl. XBL og PSN). Kan næsten ikke være nemmere ;)

PortForward.com
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/10-08 08:33, rettet 16/10-08 08:48 
Det var præcis den jeg havde kig på. Der er endda en router for router guide:
http://portforward.com/routers.htm

Så jeg skal egentlig bare købe en statisk ip fra Cybercity og så er det dét?
dRxLdRxLSkrevet 16/10-08 19:29, rettet 16/10-08 19:35 
Jeg kommer i tanke om at de eksterne ip-adresser teknisk set ikke behoever at vaere statiske, saa man behoever bare koebe én ekstra til 2 xboxe.
Jeg ved i oevrigt kun hvordan man skal saette det op paa en linux baseret router, som WRT54GS'en, som bruger iptables og hvor man kan definere virtuelle ethernet enheder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 16/10-08 19:34 
Darkbeat>
Jeg har lidt samme problem dRxL. Jeg vil dog gerne have en 360'er og min PS3 til at køre NAT Type 2. Ville 2 statiske IP'er være nok til mig også? Jeg vil jo ikke have min PS3 og 360'er tændt samtidig alligevel så de kan vel godt slås om den samme IP ik?

De bruger hojest sandsynligvis ikke de samme porte, saa man burde kunne saette forwarding op fra én enkelt ip-adresse, og have dem koerende samtidig uden problemer. Og man har typisk altid én ekstern adresse, selvom den oftest ikke er statisk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 16/10-08 19:57 
Der er som sagt forskellige porte.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig