X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reperation?


Svar
HulleHulleSkrevet 21/04-03 13:44 
Min Dreamcast er begyndt at drille mig lidt, da det ikke længere vil spille bestemte originale spil. Spillene er uden ridser, hvilket blot gør mysteriet endnu større.
Har tænkt på bestille en nyt laserhoved fra liksang, eller eventuelt rense mit nuværende.

Nogen der ved om jeg kan bruge det fra Liksang på min pal DC?
Hvad bør jeg rense med?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JAAJAASkrevet 21/04-03 14:57, rettet 21/04-03 14:57 
Før du køber et nyt laserhovede, kan du eventuelt forsøge at genkalibrere dit nuværende. Det har hjulpet en hel del Dreamcast ejere.

Link til tutorial forneden.

DC laser kalibration
3of193of19Skrevet 21/04-03 15:29 
Hvad præcis er problemet? Hvis maskinen resetter, er der jo altid "tændstiksmethoden".
SephirothSephirothSkrevet 21/04-03 15:55 
Tændstiksmetoden? Hvordan er det nu den er? Min DC har efterhånden irriteret mig i et godt stykke tid nu, og der burde snart blive gjort noget ved det!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HulleHulleSkrevet 21/04-03 16:27, rettet 21/04-03 17:40 
Tak JAA. Nu virker mit Powerstone igen. Det var da godt nok utroligt. Det tog et par fin justeringer, men så virkede det lige pludselig. Det er sgu kanon.
Dog virker mit Code Veronica stadig ikke :/ Det har det ikke gjort i snart et års tid, men da Powerstone sagde fra kunne det være nok. Yes.

Problemet ved Veronica er at den står og bliver ved med at læse som om den ikke kan genkende cd'en, og til sidst giver den op. Det tar dog længere tid med den før den gir op, i modsætning til fx Powerstone hvor den opgav med det samme.

Men hvad er tændstik metoden?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 21/04-03 16:52 
Det er, så vidt jeg husker, kun noget der kan bruges hvis maskinen resetter hele tiden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 21/04-03 17:01, rettet 21/04-03 17:01 
Ja, det er noget der bruges til at få en Dreamcast der spontant resetter til at funke igen.
SephirothSephirothSkrevet 21/04-03 17:31 
... og hvordan er det, det fungerer?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 21/04-03 21:51 
Der er ikke ordentlig forbindelse omkring strømtilførelsen et sted i DC'en. Med en tændstik eller lignende kan man sætte det i pres, så der er forbindelse hele tiden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 21/04-03 22:04, rettet 21/04-03 22:05 
Når du tager låget af din DC er strømforsyningen på venstre side (der hvor strømkablet går ind :). Den er forbundet med mainboardet med nogle lodrette metal pins, der stikker op igennem strømforsyningen og holdes med nogle klemmer. Hvis klemmerne ikke er faste nok, kan det ske at forbindelsen ryger et kort øjeblik og DC'en resetter. Med er par tændstikker kan klemmerne spændes bedre og DC'en resetter ikke mere.
RJKRJKSkrevet 21/04-03 23:29, rettet 21/04-03 23:29 
Jeg har tidligere fikset sådan et strømproblem, men nu har jeg så også det andet med laseren.

Maskinen ville ikke finde nogen spil og kunne kun meget dårligt afspille musikcd'ere.

Jeg har nu renset lensen og forsøgt at kalibrere til begge sider, som beskrevet i JAA's link.

Den står nu i bedste stilling og kan nu afspille musik rimelig, men stadig ikke finde nogen spil. Skruede jeg mere på kalibreringen, kunne den slet ikke finde musik cd'ere.

Er der andre løsninger end et nyt GD ROM-sæt?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 21/04-03 23:35, rettet 21/04-03 23:35 
Det tror jeg desværre ikke. Én DC har jeg fået til at virke bedre ved at kalibrere laseren, men med en anden fik jeg cirka samme resultat som dig og måtte give op efter utallige timers research og pilleri.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/04-03 23:16, rettet 24/04-03 23:17 
Sjovt hvordan det samme spørgsmål kan resultere i to helt forskellige tråde. :-)

At justere eller ej. P:R (2003-03-10 21:45:44)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RitesRitesSkrevet 21/05-03 15:13 
Der hvor disse "klemmer" sidder...
Er det den lille hvide "holder" nede til venstre?
Der stikker seks ben op, som bliver holdt inden af nogle klemmer?
Det er godt nok i venstre side, men det er ikke oppe ved strømstikket.
» a winner is you «
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/05-03 03:08, rettet 11/01-04 03:02 
Jeg har haft et andet og MEGET underligt problem på et tidspunkt med den ene af DC´erne. Den blev ved med at "sample" den/de lydeffekter den lige havde afgivet, feks. en eksplosion blev ved med at lyde selvom at den rent fakrisk var færdig med at sprænge. Eneste der hjalp var at tage og sætte et andet mainboard i. Andre der har prøvet noget andet mystisk/sjov/underligt eller lign. med deres DC?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RJKRJKSkrevet 27/05-03 12:08 
Efterhånden har jeg oplevet en del... :)

En DC der tænder fint nok, blæser kører, lampe lyser, memorycard beeper fordi der ikke er batteri og så - ingenting...

En DC der tilsyneladende virker og så bare lige pludselig "dør", uden at hverken strøm eller AV-port fejler noget.

Et DC-drev der ikke spinner op i fart, når man lukker lågen - til gengæld starter motoren efter man åbner den.

To DC-PSU'er hvor den store kondensator "eksploderer", selvom indgangsspændingen var korrekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/05-03 15:20, rettet 28/05-03 02:58 
Wow.... lyder som om der er en mindre "virus" i den lol
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/05-03 15:47 
RJK >
Efterhånden har jeg oplevet en del... :)

Et DC-drev der ikke spinner op i fart, når man lukker lågen - til gengæld starter motoren efter man åbner den.

*lol* Underligt?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 05/06-03 21:34, rettet 05/06-03 21:35 
Undskyld jeg tager et halvgamelt emne op igen, men nu har jeg sq fået nok af, at min DC resetter konstant. Hvordan f(l)år I låget af?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 05/06-03 23:44 
Skruer skruerne ud? :)

Husk den der gemmer sig under modemmet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 05/06-03 23:55 
Ok, det ville jeg så kalde bunden men... =) Har forresten fundet ud af det...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 06/06-03 00:00 
Det er jo toppen du får af, når du skruer skruerne i bunden ud :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 06/06-03 00:13 
Okay, har desværre ikke lige nogen skruetrækker, der er lille nok herhjemme, så jeg må lige ud og finde én imorgen...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 06/06-03 13:31 
Jeg gentager lige Rites' spørgsmål:

Der hvor disse "klemmer" sidder...
Er det den lille hvide "holder" nede til venstre?
Der stikker seks ben op, som bliver holdt inden af nogle klemmer?
Det er godt nok i venstre side, men det er ikke oppe ved strømstikket.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 06/06-03 13:46 
Reset-problemet skyldes dårlig forbindelse omkring de seks ben der går op fra motherboardet til strømforsyningen, ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig