X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Atari Super Pong konsol


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 20/04-03 22:35 
Til KT4 var der en eller anden der havde en Atari Super Pong Konsol.

Et par spørgsmål:
- Den kører kun på batterier, ikke?
- Hvor længe kan man spille på et sæt nye batterier?
- Hvis man køber en amerikansk version, kan den så bruges på et europæisk tv?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
AssassinAssassinSkrevet 21/04-03 20:42 
Nu findes der et hav af Pong-maskiner, men mange af dem kommer enten med en medfølgende strømforsyning, eller du kan sætte en til, så batterier er ikke en decideret nødvendighed. Angående de amerikanske versioner tvivler jeg meget på de kan køre på et dansk tv, da en pong-maskine kun har rf-udgang, og amerikanernes rf-udgang er en del anderledes end vores, plus du skal tage højde for frekvens-forskellen, da rf-indgangen på et dansk tv kun er 50hz. Du kan finde masser af europæiske pong-konsoller på eBay, til ganske billige penge.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
flottenheimerflottenheimerSkrevet 22/04-03 09:22 
Jeg er mest interesseret i Atari Super Pong Konsollen - og helst Atari Super Pong Ten. Er de blevet udgivet i europa?

Hvem var det, der havde en Atari Super Pong Konsol med til KT4?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 22/04-03 10:21 
Mika-L
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AssassinAssassinSkrevet 22/04-03 10:24 
Den version du nævner er rimelig eftertragtet, men det skulle dog være muligt at finde den. Atari udgav så vidt jeg ved ikke selv nogle af deres pong-maskiner i europa, men overdrog istedet licensen til andre, f.eks. Binatone, og både design og andet blev ændret. Phillips lavede dog også en del ganske glimrende, men hvis det er Atari-navnet du vil ha på, så er du nok nødt til at importere en fra USA, og så skal den modificeres for at køre på et Pal-TV. Jeg har vedlagt et link hvor du kan se en liste over de forskellige pong-konsoller og hvor de er udkommet. Kan ikke huske hvem der havde den med til KT4.

Pong-maskiner
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
AssassinAssassinSkrevet 22/04-03 10:30 
...du kan iøvrigt se billeder af de fleste af Atari's maskiner på vedhæftede link, og de forskellene på dem....

Atari Pong
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
flottenheimerflottenheimerSkrevet 22/04-03 10:38, rettet 22/04-03 10:40 
Hvis en Super Pong Ten (C-180) er for dyr, så vil jeg ha' en Super Pong (C-140). Men det er altså drømmen om en Atari maskine jeg har forelsket mig i.

Tak Assassin. Tak drxl.

Mika-L, hvad har du gjort for at få din til at køre på et PAL TV? Og hvad er det for en model du har? Har du nogle tips til hvad jeg skal se efter, hvis jeg importerer en C-140'er eller en C-180'er (ud over good condition og boxed, altså)?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 22/04-03 11:54 
Måske sov jeg i timen, men... Den maskine MIKA-L havde med var da en helt normal Pong-klon. Det var ikke en Atari.

Sådan husker jeg det i hvert fald...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MIKA-LMIKA-LSkrevet 23/04-03 11:21 
Og du har ganske ret.

I følge pakken, er dette maskinens fule navn:

Video Game Gamatic 7600

Så vidt jeg kan tyde er det "Otran" der har lavet maskinen, som jeg heller ikke selv umiddelbart skulle mene der var noget specielt ved. (andet end at det er nogle virkelig gode spil ;)

Den kører enten på batterier eller 9 Volt, og har en ganske almindelig "dansk" RFudgang.
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig