X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Psi Ops


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 22/08-04 19:19, rettet 22/08-04 19:20 
Well, så fik jeg gennemført endnu et spil. Psi Ops!

Et overraskende fedt spil! Der er bare uanede muligheder med alle de forskellige kræfter man har i spillet! RIGTIG fedt! Blandt andet:

-

Mind Drain: Snige sig op bag en fjende og suge hans "Psi Power" ud af hans krop ind til hans hoved eksploderer. Fed fornemmelse, også selvom det kan lyde voldsomt! :P

Telekinesis: Man kan løfte stortset alle ting i spillet (med tankens kraft selvfølgelig!) og smide rundt med dem lige hvor det passer end. De fleste fjender kan man desuden også løfte op i luften mens man skyder helt vildt på dem!

Remote Viewing: Her kan man "gå ud af sin" krop, hvis man kan sige det sådan. Man kan kigge om hjørner, gennem døre osv... virkelig hjælpsomt til tider!

Mind Control: Den her Psi Power er rigtig fed. Du kan gå ind og styre dine fjenders hjerner og gå rundt som dem. Så lavede du selvf. friendly fire mod dine "venner" (dine fjender) - og det kan være virkelig hjælpsomt til tider!

Pyrokinesis: Denne Psi Power er også rigtig hjælpsom! Den bruges til at smide med ild på sine fjender, rigtig nice!

-

Grafikken er ret fed, uden at være overvældende! Figurene er flot animeret og er lavet i en rigtig fed stil. Voice-over'eren synes jeg er ret godt gennemført og figurernes forskellige spændende (nogle bemærkninger er oxo ret sjove!) dialoger er skruet godt sammen og passer godt ind i historien! Surround-fornemmelsen er måske ikke helt så fed igen... men alt i alt er lyden helt fin!

Alt i alt er spillet rigtig fedt og har overrasket mig meget positivt. 8/10 point har fra!

Hvad synes I om spillet?
DræberbamsenDræberbamsenSkrevet 22/08-04 19:44 
Jeg ikke har spillet det så meget, men det var da okay selvom conceptet er enormt plat...
DommergaardDommergaardSkrevet 22/08-04 21:05 
Hvorfor synes du det? Hvor har du set et spil ligesom dette før?
LingobarLingobarSkrevet 23/08-04 09:07 
Lyder da meget skægt. Hvad går det ud på? Er det en sniger som Splinter Cell med magi, eller action-packed som Jedi Academy.
Dine dage er salte...
DommergaardDommergaardSkrevet 23/08-04 14:23 
Der er ikke lige så meget stealth som i SC-spillene! Det her er lidt mere action og der sker hele tiden noget! Det er rigtig sjovt så længe det varer! ;)

Det bedste action-spil længe!
RJKRJKSkrevet 23/08-04 15:02 
Nu er jeg normalt ikke til den slags spil, men jeg sad med det den anden dag og det imponerede virkelig. Rart at se nogen forsøge med lidt nyt og slippe godt afsted med det. Jeg har stadig meget svært ved at fatte, at det er Midway, der står bag.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 23/08-04 18:20 
Har også spillet det og må sige at jeg var temmelig
imponeret. Jeg synes ualmindeligt godt om måden
de har udnyttet ragdoll-effekterne... Tror at det
har lidt samme funktion som det der Telekinesis-våben
som kommer med i HL2. Rigtig fed fornemmelse.

RJK>
Du er ikke ene om at undre sig over at Midway står bag.
Positiv overraskelse herfra :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OmenOmenSkrevet 23/08-04 18:33 
Sjovt nok startede undertegnede sit preview af spillet med følgende:

"Inden du læser videre bør du gøre op med dig selv om du kan ofre fem sekunder på en indre klapsalve til en udvikler der virkeligt har fået vendt en synkende skude. Midway som for kun ganske kort tid siden, ikke ligefrem var kendt for kvalitetstitler beviste på dette års E3 at der i fremtiden satses på kvalitet."

Btw. virkede Area51 også overraskende godt på E3, og ligeledes Mortal Kombat Deception.
Vote Ficus!
dRxLdRxLSkrevet 24/08-04 10:44 
Før i lader jer imponere alt for meget så husk at Psi-Ops, ligesom HL2, bruger Havoc 2 fysik maskinen til at få det hele til at hænge sammen.

Jeg er også glad for spillet (sad sammen med RJK noget af tiden den aften ;-)) men vi skal huske på at vi kommer til at se præcis det samme i HL2, enten bedre eller dårligere udnyttet.

I øvrigt mener jeg at troværdig opførsel fra omgivelserne er langt vigtigere end at satse på "øje-slik" (eye-candy) som iD har gjort med Doom III. Doom III er i mine øjne et mildest talt middelmådigt spil, da grafik stort set intet gør for gameplay, fysik derimod... =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 24/08-04 11:06 
Om HL2 så end gør det bedre, så er det vist ikke grund nok til, ikke at rose et multiplatformspil fra Midway ;) Set med pc-øjne er fysikken sikkert ikke noget specielt, men jeg synes lige så meget det er dét, at de rent faktisk har brugt det til noget - og især at det rent faktisk virker sjovt og indbydende at spille (tag den Halo, Splinter Cell og alle I andre trivielle actionspil). Jeg påstår ikke at PsiOps er videre genialt, men jeg synes at dét det gør, det gør det godt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 24/08-04 11:22 
Hovedrystende, at du sammenligner Halo's fysik med Splinter Cells' ditto - simpelthen hovedrystende.

Beundringsværdigt at du har opdaget at der overhovedet ER fysik i spil, og samtidigt har set f.eks Havoc motoren "in action" (godtnok ca. et år senere end alle andre, men alligevel).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 24/08-04 11:37 
Tænk at jeg nogle gange har haft ondt af dig Okotta når de alle sammen skiftes til at svine dig til.

Skriv pænt unge mand!

RJK: Det var mere det generiske i det jeg var ude efter. Når alle bruger samme teknologi kommer spillene måske til at ligne hinanden for meget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OkottaOkottaSkrevet 24/08-04 12:01 
Jeg må ikke komme med en lille spydig kommentar, til RJK's "fysik-i-spil-oplevelse"?

Den var ellers meget oplagt - samtidigt taget i betragtning, at han sammenligner fysikken i Halo med ditto i Splinter Cell...
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HankyHankySkrevet 24/08-04 13:53 
Hvis jeg har forstået RJK korrekt, så sammenligner han
ikke direkte spillenes fysik, men at spillene har det tilfældes at
de udnytter hver deres fysikmotor knap så sjovt, som det er
tilfældet med PsiOps :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 24/08-04 13:54 
Okotta>
Hovedrystende, at du sammenligner Halo's fysik med Splinter Cells' ditto - simpelthen hovedrystende.

Eller også er det hovedrystende blot, at du ikke er i stand til at forstå meningen af simple sætninger...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 24/08-04 14:27 
RJK>
Eller også er det hovedrystende blot, at du ikke er i stand til at forstå meningen af simple sætninger...

"Set med pc-øjne er fysikken sikkert ikke noget specielt, men jeg synes lige så meget det er dét, at de rent faktisk har brugt det til noget - og især at det rent faktisk virker sjovt og indbydende at spille (tag den Halo, Splinter Cell og alle I andre trivielle actionspil)."

Du sammenligner slet ikke fysikken?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/08-04 14:36 
Hanky>
Hvis jeg har forstået RJK korrekt, så sammenligner han
ikke direkte spillenes fysik, men at spillene har det tilfældes at
de udnytter hver deres fysikmotor knap så sjovt, som det er
tilfældet med PsiOps :)

Jeg er ikke overbevist om, at Psi Ops' fysikmotor er bedre end Halo's. Det er sikkert temmelig sjovt, at bruge fysikken i Psi Ops, og kaste rundt med ting / folk, men jeg venter med den endelige bedømmelse af spillet, indtil jeg har set hvordan den ellers bruger fysikken. Håber jeg bliver positivt overrasket.

Men jeg er ihvertfald mere og mere tændt på Psi Ops nu.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 24/08-04 14:55 
Okotta>
Du sammenligner slet ikke fysikken?

Nej.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HardballerHardballerSkrevet 24/08-04 14:58 
dRxL>
Tænk at jeg nogle gange har haft ondt af dig Okotta når de alle sammen skiftes til at svine dig til.

Tit og mange gange holder jeg med sgu med Okotta..
Han skriver da i det mindste altid hans mening..

Så er der så også de gange hvor jeg slet ikke gør..
KillgoreKillgoreSkrevet 24/08-04 15:02 
Min forud intagelse af PsiOps var "åh, nej - nu ikke sådan noget psi(pis) halløj". Men da jeg prøvede Psi-ops på E3 blev den antagelse gjort til skamme, og jeg har lige siden glædet mig til at spillet udkom. Jeg var virkelig imponeret over deres brug af fysikken rent gameplay mæssigt. For engang skyld var det ikke bare lir men et brugbart værktøj. Hatten af for Midway.

Men det bliver spændende at se hvad HL2 byder på...
/Killgore
CronossCronossSkrevet 24/08-04 17:36 
På hvilken måde er fysikken i Halo overhovedet god???

Man kan altså overhovedet ikke bedømme et spils fysiksystem ud fra det faktum at jeepen er sjovt at styre.
Skyder du en mand ned med en bazooka i multiplayer flyver han på samme måde, skyder du en fjende kan den ikke falde ned af en trappe ordentligt.

Og RJK har jo blot sagt at Psi-Ops er SJOVT i MODSÆTNING til Halo og Splinter Cell, som er TRIVIELLE. Ikke et ord om fysik her Okotta.
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-04 18:41 
Cronoss - Halo havde fantastisk fysik IMO! kastede du en grenade i fjæset på en bunke aliens ville de flyve til alle sider... køretøjer, fjender, våben og objekter kunne falde og vælte realistisk, som så blæret ud i 2001, med halso low gravity som gjorde det lidt slow, i en slags semi slow motion:p

Men vi taler 2001 her! Før noget spil overhovdet havde begyndt at bruge Rag Doll eller Havoc! Kan ihvert fald ikke huske noget der havde noget ligende dengang!

Havoc er fint i Max Payne 2 etc men det er stadig lidt ligegyldigt udnyttet. Nu har jeg ikke prøvet Psi-Ops, men jeg er næsten sikker på at det bliver bedre i HL2! Valve siger ihvert fald selv at den engine blive ekstremt modificeret!


Og i Max Payne 2, var det også nogen gange provokerende.

>Max render ind på kontor!
>Kigger rundt efter painkillers
>på vej ud støder han ind i en computer som falder ned og blockere ud gangen
>max kan ikke komme forbi og prøver at hoppe, men virker ik!
>max må så lave bullit time ud af det helt normale rum, med en computer på et skrivebord han tilfældigvis gik ind i!

Nogen gange er det bare ikke helt så genialt lavet!:/

Men minder Psci-Ops lidt om Super magnetic Neo(genialt spil):)?

-Val
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 24/08-04 18:48, rettet 24/08-04 18:50 
Cronoss>
Og RJK har jo blot sagt at Psi-Ops er SJOVT

Faktisk sagde jeg kun at det VIRKEDE sjovt ;) Det korte af det lange: Det gav mig _lyst_ til at spille det. Fordi det var indbydende og virkede sjovt. Hvilket er mere end jeg kan sige om de fleste andre vestlige actionspil (hvortil jeg regner Splinter Cell og Halo), der ofte virker for meget som trivielt arbejde. Det er en ren personlig smagssag - ikke andet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 24/08-04 19:03 
Valkyrie>

Men vi taler 2001 her! Før noget spil overhovdet havde begyndt at bruge Rag Doll eller Havoc! Kan ihvert fald ikke huske noget der havde noget ligende dengang!


Get your facts straight ;)
Jeg gider altså ikke remse de spil der havde ragdoll før Halo; eet af eksemplerne burde du i hvert fald bestemt kende.
dRxLdRxLSkrevet 24/08-04 19:05 
Halo har ikke ragdoll og IMO ikke en fysik der er væsentligt mere imponerende end den man finder i QUAKE (1997 hvis nogen skulle være i tvivl).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
LingobarLingobarSkrevet 24/08-04 19:16 
Det første spil jeg oplevede med ragdoll, var Hitman.

Ubrugeligt fact: Min storesøster er veninde med fysik-programmørens søster. Tillykke Lingobar...
Dine dage er salte...
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-04 19:35, rettet 24/08-04 19:36 
Så tager jeg vel fejl...

UTK23 var det første spil hvor jeg så at personer der blev skudt reageret totalt realistisk. Det er også hvad jeg har fået at vide. De der Americas Army folk sagde at det var folk hos Epic der havde opfundet det!

Rag-Doll effects er at dødsanimationerne bliver lavet i real time, så de reagere realistisk på miljøet og objekter de lander eller falder på?

Nej Halo har ikke rag-doll, men en glimrende engine alligevel. At sammenligne det med Quake(96)?:/

-Val
Well crucify the insincere tonight...
CronossCronossSkrevet 24/08-04 19:43 
Hvad mener du med at Halo har en glimrende engine?
halo har vel ikke rigtigt en fysikengine, eftersom alle bevælgelser udover jeepens er præanimeret.
jaesjaesSkrevet 24/08-04 19:52, rettet 24/08-04 22:02 
Cronoss>
halo har vel ikke rigtigt en fysikengine, eftersom alle bevælgelser udover jeepens er præanimeret.

Det har det nu, og der var også mange rosende ord om den, da spillet udkom. Prøv at eksperimentere lidt med at lægge granater under køretøjerne eller spring nogle figurer i luften. De lander forskelligt og bevæger sig forskelligt i luften fra gang til gang :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-04 19:57 
Nej ikke helt. Der en delay på det, men man kan godt se at ligene nogengange har noget der ligner rag doll effects(En arm hænger hænger realistisk på et lig)? Det er ihvert fald mit indtryk, men ja ligene generelt når de bliver pløkket bevæger sig egentlig ikke realistisk! Skyder du en marine i foden med en shotgun, flyver benet ikke bagud og springer næsten af, hvis rammer på tæt hold ved knæskalden, som f.eks. DX: IE, max payne 2, UT2K3 etc! Men jeg mener at Halo bruger noget der hedder "post-processed ragdoll engine" - Selve rag doll effekterne er der ikke, men de dør og er "interacting" Med miljøet, som vel gør det til en slags rag doll?


Jeg er confused.

Hvis Hitman havde rag doll, så havde SOF1 det også!

Jeg ved ikke... Det kan godt være!

Men havoc har da været være der siden 90erne? Når jeg tænker over det var Psi-Ops ikke også en spil der blev delayed fordi de skulle skifte fra havok 1 til havok 2.0?

Jeg er ikke teknisk anlagt så det er sikkert noget bull jeg siger nu:S

-Val
Well crucify the insincere tonight...
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/08-04 19:59 
jaes>
Cronoss>
halo har vel ikke rigtigt en fysikengine, eftersom alle bevælgelser udover jeepens er præanimeret.

Det har det nu, og der var også mange rosende ord om den, da spillet udkom. Prøv at eksperimenter lidt med at lægge granater under køretøjerne eller spring nogle figurer i luften. De lander forskelligt og bevæger sig forskelligt i luften fra gang til gang :)

Long live Warthog jump:p

/Salute

-Val

Glass geniale video:)
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 24/08-04 21:59 
Cronoss>
På hvilken måde er fysikken i Halo overhovedet god???

Det er nok lidt nemmere, hvis du bare gi'r dig til at interaktere lidt med Halo's miljøer.

Men jeg forstår slet ikke at du spørger om Halo's fysik, når du allerede har brugt en del tid på spillet.

Kort fortalt: Ingenting er scriptet i Halo - kig på hvad der sker i miljøerne, når du spiller spillet. Alle ting har vægt, og opfører sig som man ville forvente de ville opføre sig, når der skydes / slåes / smides / springes i luften.

Hele spillets fysik ser *naturlig* ud - det er det bedste ord om den.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 24/08-04 22:13 
Bliver I aldrig trætte af at sammenligne alt med Halo?!?

Fair nok at visse personer ikke mener at Halo har en indbydende overflade. Det synes jeg så det har, og det er jeg ikke alene om. Altså er det en ret subjektiv holdning, som har været luftet så mange gange...

Og til det med ragdoll, så er det muligt at Halo ikke har ægte ragdoll fysik, men det kommer ret tæt på. At sammenligne det med Quake er ret provokerende, men hvis jeg kender Daniel ret var det også hovedmotivet bag den udtalelse.
Ja, vist er der præanimerede sekvenser, men kun for visse animationer.
Jeg kan bruge timer på at lege med fysikken i Max Payne spillene, men det samme kan jeg altså også i Halo...
Det er tydeligt, at det ikke er en fuldt integreret del af fysikmotoren, men der er altså noget (i modsætning til Quake, som knapt nok har tyngdekraft).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CronossCronossSkrevet 24/08-04 22:20, rettet 24/08-04 22:21 
I Halo har ting vægt ja, men den måde objekter reagerer med miljøer på er stadigvæk præprogrammerede - specielt godt vist i Valkyries video hvor soldaterne alle basker med armene på samme måde.

Kort sagt synes jeg kun at køretøjerne har noget der minder om et ordentligt fysiksystem - dette er til gengæld også vildt godt.
LingobarLingobarSkrevet 24/08-04 22:23 
Hitman havde ragdoll til ligene. Husk hvordan de opførte sig når man trak dem over gulvet. Det lignede noget der var løgn, men det var ragdoll...
Jeg kan dog ikke huske om Hitman havde "hitzones" som SOF. Mener ikke at SOF havde ragdoll, men ret mig endelig, hvis I er sikre.
Dine dage er salte...
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-04 11:15 
Cronoss>
halo har vel ikke rigtigt en fysikengine, eftersom alle bevælgelser udover jeepens er præanimeret.

Nu MÅ i altså snart til at spille spillet. Ikke bare kigge overfladisk på det.

Prøv at skyde lidt med diverse våben og se hvordan patron hylstrene rasler realistisk ned af spillets bakkesider. Kør lidt rundt med fx jeepen og se hvordan småsten rasler ned på samme måde. Leg lidt med granater og køretøjer og se hvordan de overbevisende demonstrerer vægt. Skydes en Banshee ned, bliver den ikke bare fjernet fra spillet som i andre FPS, men falder til jorden, hvor den på sin vej kan ramme andre objekter. Det samme gælder piloten og hans våben.

Alternativt til selv eksperimentering, så prøv at downloade nogle af de hundredevis af film som udfordrer spillets fysik. Her er et godt sted at starte :

http://halo.bungie.org/movies.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KillgoreKillgoreSkrevet 30/08-04 15:55 
Lingobar>
Ubrugeligt fact: Min storesøster er veninde med fysik-programmørens søster. Tillykke Lingobar...

Hej Lingobar! Hvad hedder Fysik-programmøren hvis søster er din søsters veninde?
LingobarLingobarSkrevet 30/08-04 16:07 
Ved det faktisk ikke. Men jeg sad over for søsteren til min søsters 30 års fødselsdag, og der nævnte hun at hendes bror havde lavet den. Hun hedder Stine, så vidt jeg husker... Hvorfor?
Dine dage er salte...
KillgoreKillgoreSkrevet 30/08-04 16:37 
Jeg kender Thomas Jakobsen som laver ragdoll fysikken i Hitman og fortalte ham om din fact... og så blev vi nysgerrige, bare sådan for sjov :-)
LingobarLingobarSkrevet 30/08-04 17:08 
Har lavet lidt research, og har fundet ud af at det er Martin Pollas, der er hendes bror. Jeg ved ikke om han har hjulpet, eller om jeg misforstod hvad hun sagde, eller hvor det gik galt. Det er 4 år siden. Og jeg blev kanonstiv den aften... ;)
Dine dage er salte...
HulleHulleSkrevet 01/09-04 19:09 
I følge Gamespot kan man unlocke "cooperative play mode". Er dette 2 player co-op. Please confirm.

Koder fra Gamespot
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 01/09-04 19:17 
Det er noget skrammel. Den ene spiller styrer bevægelserne og den anden styrer sigtet. Totalt ligegyldigt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 01/09-04 19:29, rettet 01/09-04 19:29 
Øv..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
enfenenfenSkrevet 02/09-04 21:34 
RJK>
Det er noget skrammel. Den ene spiller styrer bevægelserne og den anden styrer sigtet. Totalt ligegyldigt.

Det var sgu da noget underligt noget at tilføje.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig