X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DoDonpachi Dai Ou-Jou


Svar
la0sla0sSkrevet 20/04-03 18:18 
Denne perle kom i går klokken ni om morgenen og afbrød min tømmermandsøvn. Jeg vraltede ud, skrev under på kvitteringen hos den overglade og derfor irriterende posttøs og kravlede ind i snuekassen igen.

Senere da jeg så stod op, og brugte en del timer på at komme til hægterne fik jeg endelig smidt 'pachi i og mine impressions er her:

Jeg er en lille glas gris når jeg står overfor dejlige 2D sprites og her leverer Pachi i overflod. Grafikken er meget meget dejlig, omend visse folk nok ville få det skidt over alle de lyserøde skud man skal undgå. men er man til farvestrålende 2D så er spillet meget lækkert. Problematisk er det og at der opstår slowdowns når man kommer længere i spillet og der er mere skyd der skal dodges. Så ryger frameraten, med den heldige bi-effekt, at det bliver nemmere at undgå skudene. Man kan dog mærke at det ikke er tilstræbt at det skal være lettere og langsommere, og det er synd. Nu er det heller ikke et hidsigt framerate fald, men stadigvæk mærkbart.

Lyden er dejlig, meget meget dejlig. Musikken er rigtig god, med et japansk feel over det. Andre gange er der knald på, sådan som der skal være i en SHMUP.

What else? Gameplayet? det er fedt, i starten syntes jeg at spillet virkede lidt for let... men jeg har nu erfaret at man i de seneste baner bliver presset rigtig godt, og jeg er sikker på at det vil tage mig pænt lang tid før jeg kommer tæt på at 1 Credit'e den. Ellers minder det meget om de foregående pachi spil, hvilket jo også var planen.

Hvad mere er der at sige? Spillet er imho den bedste shooter ude på PS2 i øjeblikket, grafikken er lækker, gameplayet i top, musikken passer lige i øret og det eneste problem er de slowdowns der opstår... ellers er det ummmmhhh lækkert.
Nu ville jeg så bare gerne have det til min supergun, men det kræver vist 7 rigtige i lotto.

der følger også en blære DVD med, hvor en sindssyg japaner giver en mindreværdskomplekser over ens shmup skills... spillet kommer også i flere modes, som jeg ikk gider at beskrive.
Hvad sker der?
OmenOmenSkrevet 30/04-03 09:45 
Du bør nok overveje at sælge det spil til mig... -overtale- -overtale- -overtale-

=)
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 30/04-03 10:10 
Hvor lang levetid har det?
Shooters er jo ikke ligefrem kendt for at have en overflod af baner og replayability ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/04-03 10:17 
Gem dem. Og når du så bliver lige så gammel som mig og din hjerne visner, ja så kan du for det første ikke huske at du har set banerne før, for det andet er din reaktionstid nedsat i en sådan grad at bane 1 har al den replayability du har brug for ;)
la0sla0sSkrevet 30/04-03 21:14 
Jeg tror at Pachi her vil have en masse levetid. Jeg elsker jo så også serien, men det er en man vil gå tilbage til. Iørigt er der nogle modes, hvor du kan indstille en masse ting og sager... nu kan jeg ikke huske hvad moden hedder (vist nok simulation), da jeg mest spiller arcade mode.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 30/04-03 21:27 
Hvis det er er ligesom DonPachi og DoDonPachi til arcade, har det en scoreattack funktion, og så er holdbarheden jo som vi alle ved uendelig =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/04-03 21:36 
Tjaa. For nogen. Personligt så jeg jeg gerne et større antal baner og andre finurligheder som alternative ruter og lignende. Jeg er nok heller ikke så rå-action-anlagt som visse andre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OmenOmenSkrevet 30/04-03 21:49 
dRxL >
Hvis det er er ligesom DonPachi og DoDonPachi til arcade, har det en scoreattack funktion, og så er holdbarheden jo som vi alle ved uendelig =)

Enig.
Vote Ficus!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig