X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony har Irak.....


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/04-03 17:52 
Nu kan jeg vel ikke være den eneste der har hørt at Sony har fået rettighederne til Shock and wave....

Hvad synes i egentlig om det??.... Er Irakkrig 2 bare en krig der er til grin, og er det helt fint at bare lave spil mens den køre?

Diskuter løs:)
Well crucify the insincere tonight...
SoqratesSoqratesSkrevet 20/04-03 17:53 
Faktisk så har Sony sagt at man ikke vil bruge "shock and awe" alligevel, just for the record...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/04-03 17:54 
Og her er link på at de ikke vil bruge det

Alligevel ikke..
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 20/04-03 18:41 
Jeg er sgu ligeglad om de brugte det eller ej :/
» a winner is you «
asmasmSkrevet 20/04-03 18:42 
*shrug* det er jo ikke fordi det er unormalt at lave spil baseret på virkelige konflikter , (Vietnam, Mogadishu, WW2, WW1, Dessertstorm o.s.v), spørgsmålet er så om det var et heldigt tidspunkt sony (og de mange andre firmaer der også prøvede at tage patent) gjorde det på...

og det er imo også påfaldende at folk bliver så oprørte fordi det er i relation til (konsol) spil, jeg tror ikke der var mange der ville løfte et øjenbryn hvis det var en bog el. film de skulle bruge det til.
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
FanboyFanboySkrevet 20/04-03 18:47 
Jeg kunne ikke være mer lige glad. Der er jo så mange spil der gør det samme.
RitesRitesSkrevet 20/04-03 18:51 
Sådan havde jeg slet ikke tænkt på det, asm.
Good point.

Selvom at bøger nu engang ikke altid er "underholdning" på samme plan som spil.
» a winner is you «
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/04-03 18:59, rettet 20/04-03 19:00 
Ja god pointe asm.
Hertil bør tilføjes at det er jo et "generelt problem" i forhold til spil! Altså børn må godt læse (en tegneserie) om en mand der bliver sparket i hovedet, men de må ikke gøre det i spil.
For mig at se drejer det sig ikke om Irak eller en anden krig, men bare generelt om moral og etik i spil, som IMO bliver vurderet på en helt anden måde end i film og tegneserier
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/04-03 19:16 
Folk har det fint med at man godt må skyde uskyldige mennesker i Hitman 2..... Men hvad ville der sker, hvis man lavet et spil som handlede om at voldtage?..... Folk ville jo gå helt agurk, over det, selvom der er mange film der handler om voldtægt.... Så på den måde kan jeg godt se det!

Asm, ja, jeg ved godt at man laver spil over alle krige, men pointen er at der stadig dør mennesker dernede, og er det ikke syndt at vi skal spille alle de Irakers lidelser?.... Når krigen er slut og alt det, ville det være ligemeget, men at bygge spil over nuværende krige, hvor folk dør vær dag, synes jeg er en forfærdlig ting..
Well crucify the insincere tonight...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/04-03 19:37, rettet 20/04-03 19:41 
Men folk dør hver dag! De dør fordi at vi ikke sender mad og vand til dem (Afrika), de dør fordi andre eller dem selv kører for stærkt, de dør fordi de bliver skudt etc etc.

Herudover tror jeg heller ikke Sony havde tænkt sig at lave det spil før krigen var slut! At registere et navn er ikke det samme som at bringe et spil på gaden næste dag!

EDIT: eller tid til at nå at få lavet et spil! (okay man kunne selvfølgelig ikke vide om det blev en ny Vietnam krig, men dit argument om at Sony ville lave et spil om en igangværende krig synes jeg ikke holder, da krigen sandsynligvis vil(le) være slut til den tid de fik lavet et spil)
EDIT2: Og mon ikke hollywood kommer før spilproducenterne??
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ChronoChronoSkrevet 20/04-03 19:46 
"Shock and Awe" ville da være et fedt slogan til deres PS3-kampagne. Ærgeligt de opgiver det igen.

Der skal nok komme et spil over krigen, og hvad så.. det gør der jo altid.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ValkyrieValkyrieSkrevet 20/04-03 20:03 
Søster salsa..... Det var også hvad de sagde om Vietnamkrigen, og du kan spørger de 50.000 mennesker der ligger begravet på den memoriel, om de ville synes det er sjovt at være en del af et trademark til et computerspiL!

..... Ja, folk dør vær dag, men krig på virker mange flere, og folk i hverdagen har hørt så meget om at der dør et barn af sult i afrika vært minut at de nærmest er ligeglade, eller ikke gøre noget ved det(inkl mig selv)! Men i krig, se på hvor meget det har påvirket alting. Sad og så 60 Minuts om at der var mange amerikanske familier der ikke kunne komme igennem deres dagligdag fordi faren ikke var der til at arbejde:o.....

Efter World trade center blev alting taget ud. Jeg har hørt at det var rigtig muligt at skulle kunne styre fly i GTA3, men det tog de ud..... Også i MGS2 blev der pillet, og i spider-man og vist også i en eller anden bruse willis film og mange andre ting. Der er forskel på dasgligdagens rædsler og krig hvor 100.000 af mennesker er indvoldveret, IMO!


Rigtig god diskution også:)
Well crucify the insincere tonight...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/04-03 08:43, rettet 21/04-03 08:44 
Public EnemY >
Søster salsa..... Det var også hvad de sagde om Vietnamkrigen,

Gider du ikke godt quote?? Forstår ikke hvad du mener med "hvad de sagde".

Jeg siger heller ikke min mening om det er godt eller skidt at man trademarker en krig til et spil, jeg skriver bare, at det sker hele tiden.(at de trademarker)
Og så synes jeg, det er underligt at der er andre normer for etik og moral for spilproducenter fremfor film, tegneserier og tv.

Er det ikke også forkert at der skal en krig til, før folk gider interessere sig for dødsfald?? (OT)

WTC er et helt specielt eksempel og kan og bør ikke sammenlignes med noget! Jeg tror ikke på at der kommer et spil eller film over det.

Og iøvrigt staves det diskussion :=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
ChronoChronoSkrevet 21/04-03 11:30 
Jeg kunne nu godt forestille mig en ny version af SNES-klassikeren "The Firemen" bygget over WTC-tragedien.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/04-03 12:19 
Det tror jeg ikke på! Jeg tror nemlig der ville blive set meget skidt på firmaere som forsøger at tjene penge på terrorangrebet. Jov måske hvis alle pengene fra overskudet gik til en eller anden brandmandsfond for de efterladte.

(At så alle mulige flag-fabrikker mv. sikkert tjener styrende med penge efter WTC og amerikanernes opblomstrende nationalisme, er så en anden sag)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
KTCKTCSkrevet 21/04-03 12:36 
Jeg sad faktisk og undrede mig over, at man i Mech Assault får lov til at smadre alle de bygninger man vil. Det ligner faktisk ret meget WTC-begivenheden, når man smækker et stort missil i siden af en bygning, og den efterfølgende styrter sammen i grus.

Grunden til, at spil bliver dømt hårdere end film er nok, at et spil er interaktivt, og dermed lidt noget andet end en film, hvor du ikke kan bestemme handlingen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig