X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bog, film... eller spil?


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 19/08-04 12:36, rettet 19/08-04 12:38 
Der er nok ikke nogen nytænkning i det her, men det slog mig alligevel hvorfor (eller muligt hvorfor) jeg* søger efter gode historier i spil, og ikke blot middelmådige actionoplevelser - altså spil med en egentlig indlevelse. Det er så at sige en substitut for bøger, som jeg ikke rigtigt får taget så meget tid til længere.
For så at referer til titlen er det så blevet til spil istedet for film, da der trodsalt er mere interaktion i et spils historie end i en film. Man kan vel godt sige det er halvt om halvt (den ene del bliver fortalt, mens resten læses). En vís lighed er der trodsalt ved de tre ting, da det er helt eller delvist virkelighedsflugt.

(*man kan ligesågodt være ærlig).

Det kan så være noget midlertidigt snik-snak, men er der andre som har noget lignende indsigt i deres egen spil"mani" :D, eller skal emnet dø den stille død.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DarkenDarkenSkrevet 19/08-04 18:11 
Legacy of Kain serien synes jeg er ret fed, jeg synes jeg har hørt en del brokke sig over den, da det for nogle virker som en historie med lidt spil mellem scenerne.

Snakker om:
Blood Omen 1
Soul Reaver 1
Soul Reaver 2
Defiance

har ikke fået taget mig sammen til at spille blood omen 2 (so many games so little time =\ )

Ved ikke om det lige er den slags du mente men jeg synes at den forsættende historie er det fede ved den serie (og så fordi man ikke lige frem er en helt i historien =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
XBLRXBLRSkrevet 19/08-04 18:35 
Shenmue 2 er lidt hen af en interaktiv historie/film,!!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig