X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Børn til enlige og homoseksuelle?


Svar
MarcusMarcusSkrevet 18/08-04 14:46, rettet 27/03-13 16:48 
Jeg sagde noget idiotisk.
SumezSumezSkrevet 18/08-04 15:52 
Æv, jeg har lige diskuteret dette emne med min kæreste. Jeg var imod at homoseksuelle par adopterede, og hun var for.
Men vi kom frem til at det ville være i orden hvis bøsser måtte adoptere piger, og lesbiske måtte adoptere drenge.

Grunden til at jeg er imod at et bøssepar adopterer en dreng er, at jeg ikke mener børn (altså hans klassekammerater, osv.) vil være i stand til at acceptere sagen i dagens Danmark. Måske engang i fremtiden, hvor folk forhåbentlig er bedre til at acceptere den slags; men som det er nu, tror jeg at en dansk dreng vil have for nemt ved at blive mobbet i skolen, hvis hans forældre er bøsser. Desværre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MIKA-LMIKA-LSkrevet 18/08-04 16:13 
Sumez>
men som det er nu, tror jeg at en dansk dreng vil have for nemt ved at blive mobbet i skolen, hvis hans forældre er bøsser. Desværre.

Og dette ville ikke være tilfældet hvis det var en pige/forældrene var lesbiske?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 18/08-04 16:18 
Og Sumez - hvordan skal Danmark og indbyggerne blive klar til drenge med bøsseforældre, hvis der ikke er nogen der er de første, som bryder "reglerne".

Til gengæld synes jeg befrugtning af lesbiske er noget fis.
Hvis man er homoseksuel, så må man sgu leve med at man ikke kan få børn på naturlig vis.
Skulle bøsser så også kunne kræve at samfundet stillede rugemødre til rådighed?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/08-04 16:47, rettet 18/08-04 16:48 
Jeg er af samme mening som Sumez.

Jeg kan også godt se at Seventhsun har en mening! Nogen bliver nød til at sætte grænsen og tillade homosekuselitet som en mainstream ting for folk som ønsker det!

I dagens Danmark bliver Bøsse og Gay brugt som skældsord... Selvom det bare er ord der beskriver en anden seksuelitet!

Jeg tror ikke at børn ville blive accepteret medmindre der.. Well.. Jeg ved ikke hvordan det skulle blive normalt!

Men vi kan blive enige om at hvis bøsserne og de lesbiske ikke selv for lov til at kæmpe med det, så sker det aldrig - Det moralske spørsmål ligger vel i om det er fair for et uskyldigt barn at skulle gå igennem det!

Så kort sagt; Nej, sorry!

En af mine gode venner der går på gymnasium har prøvet at blive truet på livet fordi han er bøsse! Han er på ingen måde accepteret blandt mange af de andre drenge, fordi han er som han er. Jeg kender ham godt, og han er ikke typen der ville ligge an på andre mænd/drenge uden at de selv var bøsser og viste interesse for ham først. Han er meget stille, og jeg synes at det er sygt, men ikke overraskende at de truer ham! Han går på gymnasium ude ved omkring Ishøj.. Men jeg synes det er surt for ham at han for tæsk af en bunke indvandredrenge på vej til skole fordi han er som han er:(

-Val
Well crucify the insincere tonight...
nerosnerosSkrevet 18/08-04 17:01, rettet 18/08-04 18:50 
Ja! Der er sku noget helt galt her i Danmark når sådan noget kan ske, at man får bank på grund af sin sexualitet! Hvad sker der mand!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/08-04 17:03 
MIKA-L>
Og dette ville ikke være tilfældet hvis det var en pige/forældrene var lesbiske?

Det mener jeg ikke, nej.
Som sagt har jeg lige haft en lang diskussion om emnet, og gider ikke gennemgå det igen, men måske hvis jeg får tid senere..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 18/08-04 17:05 
SeventhSun>
Og Sumez - hvordan skal Danmark og indbyggerne blive klar til drenge med bøsseforældre, hvis der ikke er nogen der er de første, som bryder "reglerne".

Ja, det er jo så netop problemstillingen. Der skal selvfølgelig gøres noget. Men jeg mener ikke det skal gå udover børnene til at starte med. Jeg tror ikke at der er et par børn med bøsseforældre på nogen sommhelst måde hjælper med til at løse problemet. Måske hvis det var så almindeligt at der var en eller to i alle klasser, men sådan er det jo ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 18/08-04 17:26, rettet 27/03-13 16:49 
Jeg sagde noget idiotisk.
3of193of19Skrevet 18/08-04 22:09 
Sutteflaske tingen holder ikke. Ingen kvinde kan give brystmælk til sit adopterede barn (medmindre hun selv har været gravid inden).
jaesjaesSkrevet 18/08-04 22:43, rettet 18/08-04 22:44 
Ja, og i nogle lande er det desuden ikke almindeligt at mødrene ammer (hmm, mon derfor amerikanere er så underlige? :D ).

Og for at vende tilbage til emnet, så mener jeg klart, at alle i et moderne og efterhånden ganske ateistisk samfund som det danske, skal have lov til at få børn - på den ene eller anden måde. Og selv kristne må da indrømme, at biblen ikke direkte er modstander af problemstillingen.

Etisk kan jeg heller ikke se, at der skulle være problemer. Men jeg indrømmer da blankt, at Sumez har en pointe, og at samfundet måske ikke modent i den retning endnu. Det kræver efter min mening også, at der ansættes flere mænd i vuggestuer og børnehaver - om ikke andet må der skrues op for frynsegoderne, så mændene lokkes til disse arbejdspladser - da jeg er af den overbevisning, at langt de fleste børn har brug for både mandlige og kvindlige idealer.
WehnerWehnerSkrevet 18/08-04 23:36 
Hvis vi lige vender den lidt om.

De børn, der bliver adopteret, er der nogle af jer, der er klar over, hvad deres alternativer er, hvis de ikke bliver adopteret? Jeg er ikke ekspert på området, men rumænske børnehjem og 8års prostituerede i Asien ringer visse klokker. I Afrika og Sydamerika går det vist heller ikke så godt for forældreløse. Anyway, så bliver det i bedste fald en kærlighedsløs opvækst på et plejehjem uden det familienetværk, der giver tryghed i hverdagen.

Sammenlignet med det, så tror jeg sgu nok, at jeg valgte lidt mobning. Folkeskolen er trods alt en begrænset periode.

Så selvom det måske ikke er 100% perfekt at have to ens forældre, så kan jeg kun støtte at bøsser og lesbiske får lov til at adoptere (det er nok ikke det store problem for sidstnævnte gruppe i øvrigt).

Det er vel under alle omstændigheder bedre med to forældre end kun at have en enkelt, som så mange reelt set vokser op med i dag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RonaldoRonaldoSkrevet 19/08-04 01:16 
Det er selvfølgelig en smule kompliceret, men i bund og grund så mener jeg ikke er der er grundlag for, at de udnævnte folkegrupper skulle være dårligere forældre end "normale" mennesker.

Så længe børnene bliver elsket af deres forældre, så kan det aldrig gå helt galt.
DarkenDarkenSkrevet 19/08-04 01:42, rettet 19/08-04 01:50 
Wehner>
De børn, der bliver adopteret, er der nogle af jer, der er klar over, hvad deres alternativer er, hvis de ikke bliver adopteret? Jeg er ikke ekspert på området, men rumænske børnehjem og 8års prostituerede i Asien ringer visse klokker. I Afrika og Sydamerika går det vist heller ikke så godt for forældreløse. Anyway, så bliver det i bedste fald en kærlighedsløs opvækst på et plejehjem uden det familienetværk, der giver tryghed i hverdagen.

Det kan jeg godt følge dig i, men ville de så ikke være sådan at lesbiske par ikke måtte blive kunstigt befrugtet for at dette skulle virke?!?!


Wehner>
Sammenlignet med det, så tror jeg sgu nok, at jeg valgte lidt mobning. Folkeskolen er trods alt en begrænset periode.

Lad os bare sige at jeg ved egne erfaring at mobning i folkeskolen, hurtigt og grundigt kan sætte præg på resten af ens liv, det er ikke bare noget man glemmer når man er færdig med folkeskolen.

Wehner>
Det er vel under alle omstændigheder bedre med to forældre end kun at have en enkelt, som så mange reelt set vokser op med i dag.

Hvad så med Fader og Moder figur? I et 2x ens forældre m/k ved jeg ikke hvor meget begge rollefigure er udtrykt.?!!?

Jeg er selv skilsmisse-barn, og jeg mener ikke at jeg eller mine søskne har taget skade, heller ej mine venner der også voksede op med "kun" en forældre.

Men hensyn til om jeg mener at bøsser og lesbiske par må adoptere, er lidt af delt mening der, men følger Wehner i at der helt sikkert ville være nogle børn der nok ville have bedre af at have nogen forældre end ingen.

Edit:
og lad mig lige underskrege at jeg mener at visse straight par ikke burde have børn, jeg synes ikke man bør få børn bare fordi det er "normalt" synes at det er et valg man vitterlig bør grundigt tænke over.. det er mange gange blevet brugt som joke at for at køre bil kræver det kørekort, for at fiske kræver det fiskekort (osv) men for at få børn og holde husdyr er der ingen krav, synes det er sørgeligt fordi det er så sandt... feks mener jeg ikke den ene af mine søskne og min svorger burde have haft børn... de var ikke klar og slet ikke til 2 =\
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
The DaneThe DaneSkrevet 19/08-04 09:37 
Hvad angår accepten af lespiske vs. bøssepar, så ligger det vel delvist i at vi har er patriarkalsk domineret samfund (og det så er mere accepteret at to kvinder er sammen). Derudover er der jo også det med at kvinder skulle være "bedre" som forældre - hvilket jeg selv ikke ser noget argument i.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
BlossomBlossomSkrevet 19/08-04 11:07 
Hmm... hvordan kan jeg mon nu formulere mig uden at blive fuldstændig misforstået.... ??

Min holdning:
Jeg mener det er i orden at bøsser og lesbiske får børn GENNEM ADOPTION.

De børn der i forvejen er forældreløse eller "smidt væk" af deres biologiske forældre får det næppe værre hos et homoseksuelt par.

Ang. jeres snak omkring at lesbiske skulle have lov men ikke bøsser, da kvinder er bedre forældre vil jeg sige:

Kvinder (flertallet) har et naturligt moderinstinkt ligesom hos dyr.
Det øger deres moderkærlighed, og (ofte) deres evne til at varetage og beskytte deres børn.

MEN: Ethvert barn har brug for en far. Der er INGEN der skal begynde at diskutere den holdning med mig, da jeg ALDRIG vil kunne ændre den.
Jeg kan se hvor vigtigt det er for min egen søn at have sin far omkring sig, og han er kun 2 år gammel.
Jeg VED hvor meget jeg selv har lært af min egen far, og hvor meget jeg altid har set op til ham. ( Stadigvæk, efter hans død, tænker jeg på, hvordan han gjorde tingene, og hvad han ville have fundet fornuftigt)

Hvis jeg skal prøve at sætte mig i et barns sted, så vil jeg opdele det sådan:
Mor: Pasning og pleje ( fysisk). Kærlighed, Tryghed, Stabilitet.
Far: Udvikling (Psykisk), indlæring, forbillede, kærlighed.

Jeg har delt det op den her måde, fordi jeg mener at faren er den vigtigste faktor indenfor kønsforståelse og rent mentalt udviklingsmæssigt.

Jeg mener at der stadig er den uligevægtighed mellem mænd og kvinder, at mænd generelt VED mere om en masse ting end kvinder ( selvf. med afvigelser)
Mænd er, og vil formentlig altid være, familiens "overhoved".

Og misforstå mig ikke. Jeg har intet imod at det er sådan.
Mænd er ofte også bedre til at klare pludseligt opståede problemer osv.

Tilbage til spørgsmålet om, om det er bedst at lesbiske par får børn, i forhold til om bøsser får børn.

Jeg synes stadig ikke at nogen af parterne skal fratages retten til at ADOPTERE børn, men jeg mener dog i forhold til ovenstående at bøssepar med især drenge, vil have lettere ved at videregive deres seksualitet til børnene.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
WehnerWehnerSkrevet 19/08-04 14:04 
Darken>
ville det så ikke være sådan at lesbiske par ikke måtte blive kunstigt befrugtet for at dette skulle virke?!?!

Jo, det kan få lov til at adoptere ligesom alle andre homoseksuelle. Hvis de er desperate for, at barnet skal komme fra netop deres livmoder, så har jeg hørt, at det scorer maks at være lesbisk for tiden :)

Men seriøst mener jeg da, at lesbiske skal have samme muligheder for kunstig befrugtning som heterokvinder. Synes bare det er smartere at adoptere nogle af de alt for mange ulykkelige skæbner der er derude.


Darken
Lad os bare sige at jeg ved egne erfaring at mobning i folkeskolen, hurtigt og grundigt kan sætte præg på resten af ens liv, det er ikke bare noget man glemmer når man er færdig med folkeskolen.

Det er jeg skam ikke i tvivl om. Men hvis alternativet er at få den balls-deep af en svedig dansk sexturist og i øvrigt dø af AIDS som 17årig, så ved jeg godt, hvad jeg ville vælge. Hver gang.


Darken
Hvad så med Fader og Moder figur? I et 2x ens forældre m/k ved jeg ikke hvor meget begge rollefigure er udtrykt.?!!?

Jeg synes bestemt også at det er optimalt med m/k til at opdrage et barn. Men de andre kombinationer tror jeg også på kan give et godt resultat.

Darken
Jeg er selv skilsmisse-barn, og jeg mener ikke at jeg eller mine søskne har taget skade, heller ej mine venner der også voksede op med "kun" en forældre.

Jeg har set mange, det ikke har været godt for. Specielt drenge med enlige mødre og værst, hvis de samtidig er enebørn.

At en på mange måder middelmådig film som Fight Club har opnået den status, den har, tilskriver jeg i høj grad at for mange drenge i den alder, der har nydt filmen, er vokset op med for lidt kontakt til faderfigurer. Det resulterer ofte i lidt vattede typer, som Norton i filmen, der har svært ved at finde deres mandeidentitet. Derfor er de nødt til at lave deres lille drengeslåsklub for at føle sig maskuline.

Jeg synes det er ynkeligt, men det kan jeg jo let synes - er så priviligeret, som i øvrigt en blandt få i min omgangskreds, at mine forældre begge lever og er gift (med hinanden).

Darken
og lad mig lige underskrege at jeg mener at visse straight par ikke burde have børn

Det kan vi ikke blive uenige om. Et narkomanpar kan sætte et barn i verden hver 1½ år, men et velfungerende bøssepar kan ikke få lov at adoptere en stakkels bådflygtning. Sørgeligt og forkert.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MarcusMarcusSkrevet 19/08-04 17:24, rettet 27/03-13 16:49 
Jeg sagde noget idiotisk.
DarkenDarkenSkrevet 19/08-04 18:29 
hehe wehner den med folkeskolen burde jeg have svaret seperart, måtte bare lige kommentere den, da jeg nu selv har været ret så langt ude pga det.

og selvF er jeg enig med dig, når at snakker vi om de ulykkelige børn der (nogle som faktisk har forældre, som så også er lige så langt ude)

Ved godt jeg måske ikke helt udtrykt mig ordenlig, men er også enig med de udtalelser der er kommet, om at m/k er at FORETRÆKKE men ikke et krav, og jeg kom også med det edit der for at vise jeg godt ved at m/k par ikke bare pga deres køn nødvendigvis er bedre, har det bare som blossom om at fader og moder rollerne har forskellige kvaliteter at byde et barn, ikke noget barnet nødvendigvis SKAL have, men (IMHO) ville have meget godt af. (jeg kunne kun den gang kigge på andre børns fædre).

Jeg holder fast i, at det at blive forældre skal være for barnets skyld og ikke dem selv (f.eks. som jeg skrev, fordi det er "normalt" eller "forventet" osv)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/08-04 18:57, rettet 19/08-04 19:00 
Mysterious>
Men 50% af personerne homoseksuelle dækker er kvinder som måske for en kunstig befrugtning.

Er det et "officielt" tal, at der er 50% homosexuelle kvinder og 50% homosexuelle mænd?

Det kunne også være spændende at høre, om I tror/ved homosexualitet er genetisk betinget eller samfundsmæssigt betinget... eller lidt af begge dele.

Jeg kunne også godt tænke mig links til bibelske passager, som godtager de diskuterede forhold.

Wehner, vi skal vist "snakke" lidt sammen om 'Fight Club'. Bare vent :-P
MarcusMarcusSkrevet 19/08-04 21:14, rettet 27/03-13 16:48 
Jeg sagde noget idiotisk.
WehnerWehnerSkrevet 19/08-04 22:43 
Hyakotake>
Wehner, vi skal vist "snakke" lidt sammen om 'Fight Club'. Bare vent :-P

Man snakker ikke om Fight Club ;)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/08-04 23:30 
jaes>
Og selv kristne må da indrømme, at biblen ikke direkte er modstander af problemstillingen.

Det var såmænd bare dét, jeg gerne ville have uddybet... så HELT off-topic kan man da ikke kalde det. Religion danner jo baggrund for en hel del valg her i livet for mange mennesker. En genetisk/social sammenhæng er også baggrundsmateriale, og kan bruges som argument i den videre diskussion af emnet.

Mht. at diskutere stavemåde er DET i mine øjne mere off-topic. Begge stavemåder er desuden accepterede (ligesom tusindvis andre ord, som det danske sprog har fritstillet til folkelig lemlæstelse efter forgodtbefindende). Majonæse? Nåh... tilbage til homo-snakken.
OkottaOkottaSkrevet 19/08-04 23:42 
Wehner>
Man snakker ikke om Fight Club ;)

Korrekt - man ser den én gang, og så opdager man at Fincher kun har lavet én rigtig god film - Se7en.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 20/08-04 00:39, rettet 20/08-04 00:40 
Bah, det eneste dårlige ved Fight Club er, at den ikke er værd at se mere end én gang (med mindre man har lyst til at gense den for at dissekere den og analysere på den) ;P
RitesRitesSkrevet 20/08-04 05:59 
Det er muligt for så mange andre, der er mindre kvalificerede end et homoseksuelt par, at få børn, så jeg har intet problem med det, så længe de går gennem samme procedure som "normale" par der vil adoptere.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 20/08-04 10:13, rettet 20/08-04 10:14 
jaes>
Bah, det eneste dårlige ved Fight Club er, at den ikke er værd at se mere end én gang (med mindre man har lyst til at gense den for at dissekere den og analysere på den) ;P

Bare for er køre den lidt mere off-topic, så synes jeg at Fight Club er en vildt genial film. Jeg har kun set den én gang, så jeg kan nok ikke udtale mig så kvalificeret, men jeg har lyst til at se den mange gange igen. Selvom den har en gimmick, som man selvfølgelig kender når man har set den, så har den altså meget mere end det, som jeg synes er endnu mere givende for filmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 20/08-04 21:44, rettet 27/03-13 16:49 
Jeg sagde noget idiotisk.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/08-04 10:20 
Mysterious>
Hyakotake>> Det er offtopic, om bibelen er modstander eller ej har ikke meget at gøre med om det er genetisk eller ej.

Selvom det havde så er det irrelevant om bibelen går imod det eller ej, jeg er interesseret i at høre jeres egne logiske forklaringer på hvorfor i synes det er rigtigt eller forkert.

Det er ON-topic, hvis Bibelen f.eks. er tilhænger af homosexualitet, og jeg f.eks. er ultra-kristen og f.eks. bruger det som argumentation for, at homosexualitet bare er det fedeste i verden og at de skal have FLERE rettigheder end heterosexuelle. Det handler om at få noget baggrund for sine udtalelser.

Mysterious>
Som du dog vil diskutere alt og aldrig indrømme at andre har ret. Det er en svaghed.

Sjovt nok har jeg slet udtrykt mine egne holdninger til emnet endnu, så jeg kan da dårligt have været alt for "I know better". Jeg er kommet med nogle idéer til at få mere dybde i diskussionen, f.eks. ved at relatere emnet til religion og teknologi. Det er vel ikke helt ligemeget om jeg er tilhænger, fordi jeg selv er homosexuel (personlig bias) eller som før nævnt er ekstremistisk kristen (religiøs bias) eller noget helt tredje.

Mysterious>
Diskutere stavemåde er efter min mening relevant uanset hvilken tråd det er. Specielt hvis det forekommer ofte og af mange. I så fald må denne nudanske ordbog fra 1995 tage fejl.

Tro mig, der er sket ting i det danske sprog siden 1995. Du bruger måske også leksika, der er næsten 10 år gamle?
SumezSumezSkrevet 23/08-04 13:06 
X kan vist i realiteten bruges i stedet for "ks" alle steder, men i praksis er det salvfølgelig ikke særlig brugt.
Eller også er det bare mig der er helt tilbage i 1953.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 24/08-04 15:30 
Blossom>
...men jeg mener dog i forhold til ovenstående at bøssepar med især drenge, vil have lettere ved at videregive deres seksualitet til børnene.

I løbet af et projekt om homoseksualitet i gymnasiet fandt vi en artikel om en omfattende, svensk undersøgelse på Infomedia, som viser, at hverken adopterede eller biologiske børn af homoseksuelle forældre har større "risiko" for at blive homoseksuelle. Det var sikkert også en af de ting som fik den svenske regering til at beslutte at tillade homoseksuelle at adoptere. At der skulle være forskel på konsekvenserne af at homoseksuelle kvinder eller mænd adopterer, mener jeg ikke har hold i virkeligheden, da et barn vil se et forbillede i forælderen af eget køn uanset om det er en pige eller dreng.

I det pågældende projekt nåede vi frem til den konklusion, at børn i vid udstrækning også vil finde forbilleder/rollemodeller foruden forældre.

Da det desværre er et kendt faktum, at der er for få mandlige pædagoger i forhold til antallet af kvindelige, kan man dog argumentere for, at drenge med bøsseforældre ikke nødvendigvis kan finde andre mandlige forbilleder i omgivelserne, men det ændrer ikke på det faktum, at den svenske undersøgelse viser, at der ikke er nogen forskel.

Rites>
Det er muligt for så mange andre, der er mindre kvalificerede end et homoseksuelt par, at få børn, så jeg har intet problem med det, så længe de går gennem samme procedure som "normale" par der vil adoptere.

Jeg kunne ikke være mere enig :)
元気ですか。
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig