X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom Arcademaskine?


Svar
nerosnerosSkrevet 17/08-04 12:18 
Jeg har en ven som vil sælge mig sin Capcom arcademaskine med et eller andet Street Fighter spil sikkert nok 2'eren! Det lyder jo rigtig godt og jeg savler lidt ved tanken om at den skal stå i min lejlighed. Det jeg så godt kunne tænke mig at vide er om man så kan spille andre spil fra Capcom i den? Det ville jeg jo mene da den så måtte have et Capcom cabinet med alt hvad der tilhøre for at kunne spille eller hva?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 17/08-04 13:00 
Street Fighter II er JAMMA, så du burde uden større problemer kunne isætte alle andre JAMMA-kompatible spil, hvilket svarer til 80% af alle arcadespil fra 1987 og fremefter.

Med mindre skærmen kan drejes, så vil du dog kun få noget ud af at spille vandrette spil, hvilket udelukker de fleste shooters og puzzlespil, som normalt er lodrette.

Derudover skal spillene selvfølgelig bruge joystick og tre knapper (eller evt. seks knapper med Capcom-connector).

I øvrigt lyder kabinettet spændende. Du må meget gerne sende mig et billede, hvis det kan lade sig gøre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 17/08-04 13:44 
Det vil jeg gøre så skal jeg bare lige have fat i et digitalkamera!

Jeg har dog bare lige set på en side på nettet, at der skulle være et eller andet batteri som hedder "surcide" som gør at spillet kun har en levetid på 3-5 år, men man skulle kunne skifte det ud og forlænge spillets levetid. Skulle vist findes på de fleste Capcom arcadespil som protection mod emulators og piratercopier og den slags.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/08-04 14:07 
Hvad giver du for hele herligheden?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/08-04 14:41 
Øh! Han vil sælge den for 500kr! Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er mega billigt eller om jeg skal presse ham lidt. Nu har jeg dog godt nok ikke set maskinen endnu og jeg ved heller ikke vilket Street Fighter spil der er tale om. Håber på at det er en af de nye versioner!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 17/08-04 15:09 
Det lyder faktisk ret billigt. RJK kan nok fastslå det med sikkerhed.
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/08-04 15:56 
500 kr?!?!?!??!? To, af dem tak!
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 17/08-04 18:13 
Man får ikke rigtigt noget for 500,- i dag.. af den slags.. så hvis den virker og ser sårn ok ud er det da en total go' handel!!!
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SumezSumezSkrevet 17/08-04 19:04 
Jeg skal også lige ha' 2. Nej vent, gi' mig ti, så kan resten stå hos mine venner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 18/08-04 08:23 
Nerosretro>
Jeg har dog bare lige set på en side på nettet, at der skulle være et eller andet batteri som hedder "surcide" som gør at spillet kun har en levetid på 3-5 år, men man skulle kunne skifte det ud og forlænge spillets levetid. Skulle vist findes på de fleste Capcom arcadespil som protection mod emulators og piratercopier og den slags.

Overordnet er det korrekt nok.

Kort sagt er rommerne unikt krypterede på disse spil og dekrypteringsnøglen ligget så i en ram, som holdes gående via et batteri. Det holder typisk 10 år. Når batteriet er dødt, er nøglen tabt og romerne kan ikke dekrypteres, hvormed spillet mere eller mindre er ubrugeligt.

Problemet er primært udbredt på CPS2-boards, hvilke er omkring den alder nu. En del CPS1- og pre-CPS-boards har tilsvarende problem, men deres kryptering er brudt, så der er man ikke i større vanskeligheder, når det sker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 19/08-04 09:56 
Okay nu har jeg så fået det tunge Capcom monster!! Det er vist en nogenlunde ret ny maskine! Men spillet er ikke det rigtige Street Figther som vi alle kender, men Street Fighter "The Movie", lidt ærgeligt! Det er bare den dårligste film med Van Dam og Kylie som godt nok er en af de lækreste sild i verden. Bortset fra det så er maskinen i ret god stand dog mangler den en låge foran men alt fungere perfekt, men nogle gange er der ikke lyd hvad kan det mon skyldes? Er der nogen som ved hvor spillet i sådan en maskine sidder jeg kan simpelthen ikke finde det? Nu skal jeg så bare finde et sted på nettet hvor de sælger Capcom spil!!!!! Skal også tjekke om det skulle være en sjælden sag.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/08-04 11:38 
Spillet i maskinen er underordnet.
Du har fået et Capcom-kabinet for 500kr, det er altså et RET godt køb!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/08-04 14:28, rettet 19/08-04 14:29 
Kan man tilslutte cps2 games til den? Det spil som er i maskinen er vist et anmindeligt cps1 stort grønt gameboard. Så skulle man jo bare udskifte det med f.eks. et cps2 Street Fighter Alpha game board som så godt nok se lidt anderles ud og er blåt, hvis det var det man ville! Eller er jeg helt galt på den?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/08-04 14:33, rettet 19/08-04 14:33 
Ja, de følger begge JAMMA standarden bortset fra at de bruger seks knapper, så de burde passe som fod i hose i dit kabinet. Alt andet ville være dumt gjort af Capcom.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/08-04 14:40 
Okay tak for hjælpen der er ihvertfald 6 knapper på maskinen! Så det er jo kanon! Hold da op jeg er en glad mand idag!
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig