X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Månedlige amerikanske salgstal


Svar
SephirothSephirothSkrevet 17/08-04 09:10 
Hvorfor ikke...?

Juni 2004:

Pos. Title Publisher Umsatz USD * Verkaufte Einheiten *
---------------------------------------------------------------------------------------
1 SPIDER-MAN:THE MOVIE2 Activision 10,038,050 $ 205,575
2 DRIV3R Atari 7,041,583 $ 142,295
3 SHREK 2 Activision 5,432,124 $ 125,911
4 MVP BASEBALL 2004 Electronic Arts 4,7... Se hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
437 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 13/12-08 14:04 
Hyakotake>
Ja, men Wiimote+spil er vel dyrere end Wiimote solo?

Ja, men titlen frister når man "får" et billigt spil med controlleren :)
SumezSumezSkrevet 14/12-08 17:36 
Hyakotake>
Ja, men Wiimote+spil er vel dyrere end Wiimote solo?

Det mener jeg faktisk ikke? Jeg tror det netop er årsagen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MrCaseMrCaseSkrevet 14/12-08 17:40 
I danmark er wii play typisk 50,- dyrere end en wiimote alene
Have you considered sucking less?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 15/12-08 08:29 
Beano>
Tænk hvis der også var nye og interessante spil at købe til den :)

Det er jo nærmest ikke en joke.

Selv som long-time Nintendo fanboy, synes jeg det er direkte sørgeligt at se mainstreamkulturens totale "sheep" mentalitet.
Jeg kender et par casual gamers, hvis Wii står og samler støv - jeg kan ikke forestille mig, at der er ret mange, der for alvor bruger tid på Wii Sports efter et halvt år.

Og Wiis softwaresalg taler også sit eget tydelige sprog.
Jeg kan slet ikke fatte, at Nintendo kan være tilfreds med situationen.
Det er trods alt spillene, der får en konsol til at overleve i længden.

En kollega spurgte mig: "Janus jeg vil gerne købe et Wii spil i julegave til min lillebror på 30, hvad skal det være?"
Det er sgu lidt underligt, at man ikke kan nævne ét eneste spil, der er værd at bruge penge på, til verdens mest populære konsol.
Til mit held, havde han ikke Mario Galaxy, og så var sagen jo klar.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 09:15 
Ja, der er langt imellem snapsene og 2008 line-up er jo helt til grin. Men åbenbart nok for folk at maskinen sælger siden det ikke kritiseres mere.

Vil dog varmt anbefale Mario Kart hvis han ikke har den :)
rapsacrapsacSkrevet 15/12-08 12:38 
Det er vel også lidt sigende når nu nintendos aktuelle markedsføring består af spil der kom sidste år- nemlig SMG og NSMB. Det er i hvert fald de eneste jeg har set
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
SumezSumezSkrevet 15/12-08 12:41 
Problemet er at det virker for dem, så de behøver ikke gøre det anderledes :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 15/12-08 15:44 
Jeg er enig i at Wii'ens lineup er en smule kedelig, der er et stykke vej imellem de rigtig fede hardcore titler.

Personligt tror jeg at problemet stadig skyldes, at udviklerne er blevet taget på sengen. Der var ingen som regnede med at Nintendo kunne komme igen, så alle stod i kø for at lave titler til de to andre konsoller. Pludselig havde den solgt over alle forventninger og konkurrenter, og nu går de glip af en masse penge, og er derfor villige til at udvikle til maskinen,

Jeg tror at hardcore titlerne nok skal komme, men det tager bare tid at udvikle de gode spil, i modsætning til den produktionstid der er på alt det lort der spøjtes ud i hobetal for tiden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 15:51 
Det er primært Nintendo's egen line-up til maskinen som skuffer mig. De er næppe taget på sengen :)
SumezSumezSkrevet 15/12-08 15:55 
SSBB, SMG og Z:TTP er blandt nogle af de bedste spil, jeg har spillet! Synes bestemt ikke at Nintendos eget lineup er skuffende, men når det kun er ét firma, der bidrager i den grad til maskinen, kommer det jo hurtigt til at virke meget mangelfuldt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 15/12-08 15:57 
Nah må nok også indrømme, at der godt nok er langt imellem titler der tiltaler mig bare det mindste. Det er sgu lidt synd, for konceptet har potentiale syntes jeg.

Og de titler de smider ud for tiden, f.eks. wii music, jamen, hvad sker der dog for det? Smid dog lidt andet godt Nintendo snas ud, som man ved holder :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 16:01, rettet 15/12-08 16:01 
@Sumez: Jeg taler om 2008 line-up. Launch line-up og 2007 var ok men 2008 har været en gevaldig skuffelse. Kun MKW har været noget værd IMO.
HulleHulleSkrevet 15/12-08 16:01 
Nintendo har bekræftet at have hardcore titler under udvikling som ikke er offentliggjort. Igen, siger de at disse tager lang tid at udvikle, derfor må vi vente lidt endnu.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
WehnerWehnerSkrevet 15/12-08 16:02 
Hulle>
men det tager bare tid at udvikle de gode spil, i modsætning til den produktionstid der er på alt det lort der spøjtes ud i hobetal for tiden.

Det er desværre netop det, som Wii er designet til: Hurtigt udviklet shovelware i low-res, så udviklerne kan begynde at tjene penge igen i stedet for at sidde og rode i årevis med de store blockbusters, de skal sælge som varmt brød bare for at tjene sig selv ind.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 15/12-08 16:03 
Jamen det glæder vi os da til :) Så mangler vi bare tredje parts udviklerere kommer med andet end multiplatform titler også :) Ja, og selvfølgelig nogen som ikke er showelware :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 17:59 
Wehner>
Det er desværre netop det, som Wii er designet til: Hurtigt udviklet shovelware i low-res...

Du har dog også de underligste teorier :O

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=342373
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/12-08 18:48, rettet 15/12-08 18:56 
De eneste spil på listen der er interessante for mig er desværre kun House of the Dead Overkill, Madworld og Oneechanbara: Bikini Zombie Slayers.... og jeg har endda allerede den Japanske version af Bikini Zombie Slayers så jeg ved ikke rigtig om jeg gider købe det igen.

Til gengæld kommer Bikini Samurai Squad til 360 og DET glæder jeg mig til :)

Hvis der er ét spil jeg skal have i 2009 som har en zombie dræberhval som bossfight, så skal det være dét.
WehnerWehnerSkrevet 15/12-08 19:31 
Beano>
Wehner>
Det er desværre netop det, som Wii er designet til: Hurtigt udviklet shovelware i low-res...

Du har dog også de underligste teorier :O

Det er der vel ikke noget kontroversielt i at skrive? Svjh. har Nintendo da sagt det selv (i store træk).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-08 19:33 
Nintendo er gode til at sige ting. Jeg husker også "We will give you more fun for less money". Hvornår det sker er der bare ingen der ved :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/12-08 20:11 
@Wehner: Jeg mente det faktisk ironisk (linket understreger din påstand). Skulle nok have tilføjet en smily ;)
WehnerWehnerSkrevet 15/12-08 20:38 
Jeg har arbejdet for meget de sidste par måneder, det sløver én :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 16/12-08 02:25 
Hulle har nok fat i lidt af det rigtige, selvom det så er lidt bekymrende, at der stort set ikke er annonceret store tredjepartstitler. Normalt er udviklerne jo ude og hype 1-3 år inden, spillet udkommer. Så ja, svært at vide, om Nintedo strækker sandheden lidt.

Men noget andet er også, at det jo har vist sig, at kontrollen ikke er så præcis som udmeldt i starten. Det er også derfor, Nintendo lancerer MotionPlus, som jeg faktisk glæder mig lidt til at prøve.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 13:20, rettet 16/12-08 13:42 
Forholder det sig ikke sådan, at det ikke er selve Nintendo der lancerer Motion-plus, men et separat tredjeparts firma? Synes at kunne huske firmaet bag teknologien/produktet, udtale at denne vil være tilgængelig for andre konsol-producenter.

Jeg ville ønske at der var nogen tredjepartsudviklere der ville bakke Wii op, og at det forholdte sig således at de allerede var i gang - jeg tror det bare ikke. Igen og igen har jeg hørt store udviklere/personligheder fra industrien, udtale at de ikke er interesseret i at udvikle til maskinen, eksempelvis Cliffy B. og Kojima. Det er godt at se at SEGA støtter konsollen med MadWold o.l., men ellers synes jeg ikke andre store firmaer, udover Activision med nogen udmærkede porte af deres Call of Duty-serie, og Ubisoft med nogle crap-tastic party og børnespil, har støttet op om projektet.

For at vende tilbage til salgstallene, så er det gået dårligt for både Little Big Planet, og Valkyrie Chronicles - ærgerligt for SEGA's storslåede strategi succes, LBP er jeg lidt ligeglad med for at være helt ærlig.

Sales disappoint...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 16/12-08 13:27, rettet 16/12-08 13:27 
Jeg synes bare de bør se at få lavet nogle spil med den der "3D-brille" effekt til Wii. Det ser jo sindssygt ud. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 13:27, rettet 16/12-08 13:42 
Det er Nintendo der lancerer motion-plus - men teknologien er nok licenseret på samme måde som den originale motion tech.
Personligt er jeg ligeglad med motion-plus da de bedste wii spil ikke er specielt afhængige af det alligevel. Jeg vil bare have flere kvali' Nintendo titler og ikke spil hvor man formålsløst sidder og flagrer med armende og bilder sig selv ind man har indflydelse :)

@Sumez: 3D brille effekt?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 13:34 
Jeg tænkte bare at der måske var tale om at Motion Plus blot var et Nintendo Certificeret produkt, og ikke et produkt Nintendo har haft direkte indflydelse på, men jeg tager sikkert fejl :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 13:37 


Det tror jeg :)
SumezSumezSkrevet 16/12-08 13:46 
Beano>
@Sumez: 3D brille effekt?

Har ikke lige adgang til YouTube nu, men prøv at gå derind og søg på "Johnny Lee". Han har flere videoer hvor han viser hvad Wii-teknologien kan bruges til, og nævnte 3D-effekt er faktisk en af de mest simple, men samtidig mest imponerende at se på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 13:52 
Ahh ja fantastiske Johnny Lee - at ingen har taget hans forsøg videre og udnyttet dem i spil, er dybt underligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 16/12-08 13:55 
3D-effekten kræver ikke engang noget særlig unikt. Det er blot at programmere spillets kamera ud fra de koordinater man får fra wiimoten, det burde være ekstremt nemt at lave, men ville selvfølgelig fungere fedest, hvis man fik et par smarte diode-cyberspace-briller med i købet. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/12-08 14:06, rettet 16/12-08 14:30 
Johnny Lee informerer om at EA vil smide det i et af deres spil som et Easter Egg i denne video (til sidst).

Johnny Lee
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 16/12-08 14:09 
Beano>
....og ikke spil hvor man formålsløst sidder og flagrer med armende og bilder sig selv ind man har indflydelse :)

Det er jo netop primært fordi, mote/chuck ikke er præcise nok. Den dag vi får controllere med noget ordentligt bevægelses-gøgl, så er jeg sikker på, at det nok skal give gode oplevelser. Vi har efterhånden nået grænsen for, hvad der er muligt med de konventionelle kontrolmetoder, og skal mediet udvikle sig er det blandt andet via kontrolsystemerne, som jeg ser det.

Men jeg kan godt sætte mig ind i, at ikke alle gider spille på en fysisk måde - og det er så den potentielle hæmsko for udbredelsen af den slags systemer. Forhåbentlig bliver der plads til begge dele.
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 14:31, rettet 16/12-08 14:32 
jaes>
Det er jo netop primært fordi, mote/chuck ikke er præcise nok.

Men manglende præcision har bare ikke været et issue for de spil jeg syntes har været bedst på Wii (Twilight Princess, Mario Galaxy, Mario Kart, Super Paper Mario) så derfor er MotionPlus ligemeget for mig - specielt når der ikke er vist noget spændende der bruger det. Jeg vil gerne spille på en fysisk måde - hvis det giver mening :)

Jeg er slet ikke modstander at motion tech, men langt fra overbevist om at forbedring af teknologien automatisk giver bedre spil - og slet ikke at Motionplus pludseligt skulle gøre det.
jaesjaesSkrevet 16/12-08 14:48, rettet 16/12-08 14:49 
Pointen var også delvis, at jeg tror, at en af grundene til, at udviklerne ikke særlig tit bruger det på en spændende og meningsfuld måde er den manglende præcision. Hvis præcisionen var bedre, kunne udviklerne bruge controllerne på mange forskellige måder. Men en anden stor faktor er selvfølgelig, at de lige skal lære, hvad der er sjovt, og hvad som ikke er. Det er fx ikke ret sjovt at skulle dreje Wii-moten som en nøgle, mens det er sjovt at bokse, fægte og skyde med den :)

Optimalt set vil spil i fremtiden være en blanding af bevægelse og konventionel styring, samt mulighed for at kunne opsætte kontrollen alt efter hvor meget bevægelse man lige er i humør til.
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 14:55 
Ja, det er rigtigt nok. Jeg vil bare være tilfreds nok med flere "gammeldaws" Nintendo spil og ikke det "moderne" Wii Music-hø som de mener vi skulle spises af med her i slut-2008 - det var min oprindelige pointe :)
SumezSumezSkrevet 16/12-08 15:25 
Echelon VI>
Johnny Lee informerer om at EA vil smide det i et af deres spil som et Easter Egg i denne video (til sidst).

Det burde være udkommet sidste maj, så... nogen der kender mere til det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 15:35 
Sumez>
Han har flere videoer hvor han viser hvad Wii-teknologien kan bruges til, og nævnte 3D-effekt er faktisk en af de mest simple, men samtidig mest imponerende at se på.

Åh ja, kan jeg godt huske nu. Sjov idé :)

Brille konceptet kunne vel også fungere med Eye kameraet og lign. også.
SumezSumezSkrevet 16/12-08 15:47 
Jeg ved ikke hvor gode de er til at bedømme afstanden til infrarøde kilder, men måske?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/12-08 15:57, rettet 16/12-08 16:01 
Eye kan ikke infarødt (tror jeg ikke ihvertfald) man skal også bare fange to farvede prikker for at vurdere position og dybte. Men kræver selvfølgeligt hurtig skanning for det ikke bliver for "sluggish". Mener eye kameratet kører op til 120fps i laveste opløsning og 60fps i VGA.
Bede-xBede-xSkrevet 17/12-08 10:14 
jaes>
Hulle har nok fat i lidt af det rigtige, selvom det så er lidt bekymrende, at der stort set ikke er annonceret store tredjepartstitler.

Ok, det er kun en titel, men jeg synes da, at Dragon Quest 10 er ret stort.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 17/12-08 10:25 
Du er jo også ved at være i primærmålgruppen for Wii, Bede :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 17/12-08 13:01 
@Bede-x: Og det nye Moster Hunter ikke at forglemme :)

(nej det er ikke en stavefejl!)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/12-08 13:55, rettet 17/12-08 13:56 
Uddybende artikel bag November salgtallene - ganske interessant læsning!

NPD: Behind the Numbers, November 2008
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/12-08 14:30 
Jeg synes det er overraskende at i hvertfald Dead Space, ikke sælger bedre - Mirror's Edge er trods alt nok for eksperimentel til det brede publikum, og har ikke fået lige god modtagelse alle steder. Jeg synes at EA for en gangs skyld har forsøgt at spytte andet ud end, end de sædvanlige nye iterationer, og så er det da lidt ærgerligt, at det ikke lykkes for dem - lad os håbe at de ikke vender tilbage til den gamle formel.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 17/12-08 15:05, rettet 17/12-08 15:07 
Månedlige amerikanske salgstal
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/03-09 14:27 
NPD salgstal fra februar 2009:

TOP-SELLING HARDWARE - FEBRUARY 2009
Wii: 753,000
Nintendo DS: 588,000
Xbox 360: 391,000
PlayStation 3: 276,000
PlayStation Portable: 199,000
PlayStation 2: 131,000

TOP-SELLING SOFTWARE SKUs - FEBRUARY 2009
1) Wii Fit w/ Balance Board (Wii) / Nintendo / 644,000
2) Street Fighter IV (360) / Capcom / 446,000
3) Street Fighter IV (PS3) / Capcom / 403,000
4) Wii Play w/ Remote (Wii) / Nintendo / 386,000
5) Killzone 2 (PS3) / Sony / 323,000
6) Mario Kart Wii with Wheel (Wii) / Nintendo / 263,000
7) Call of Duty: World at War (360) / Activision Blizzard / 193,000
8) Mario Kart DS (DS) / Nintendo / 145,000
9) New Super Mario Bros. (DS) / Nintendo / 144,000
10) Guitar Hero World Tour (Wii) / Activision Blizzard / 136,000

Hvad der ikke kan ses af disse tal er, at Halo Wars har rundet 1 million solgte (ikke shipped) på verdensplan siden releasen d. 26. februar. Ikke dårligt - Halo brandet er tilsyneladende meget stærkt.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-09 14:45 
Ellers er der vel ikke de store overraskelser. Wii tæsker stadig helt sygt igennem med flere solgte end 360+PS3 samlet. Og PS3 halter stadig et godt stykke efter 360, og sælger kun dobbelt så meget som storebror PS2.

Hvilken fremtidig event er det vi venter på, som kan få det til at vippe lidt? Disse tal har vi jo set på i 1+ år efterhånden.
Bede-xBede-xSkrevet 20/03-09 16:19, rettet 20/03-09 16:20 
NPDs Anita Frazier kommenterer tallene:

While Nintendo remains the big winner, Frazier was also impressed by Microsoft's surge: "When I first looked at the numbers, nothing really surprised me except perhaps the big increase the Xbox 360 hardware sales generated over last year. While I expected the price cuts they made and the high-value bundles they're offering at retail to generate strong interest from consumers, the increase was very substantial. I think consumers are showing that they're responding to value propositions."

http://www.gamedaily.com/articles/news/npd-wii-fit-street-fighter-iv-drive-industry-to-147-billion-in-february/?biz=1

Microsofts Aaron Greenbergs kommentarer:

The executive painted a particularly bleak picture of the PlayStation brand at retail, saying retail partners have characterized it as "hemorrhaging," in part because many existing PlayStation 2 owners are migrating to Xbox 360 rather than PlayStation 3.

"You can't underestimate that we're half the price of the PS3 at a time when consumers were looking for great value," he said. "The PS3 was down in February two percent even with the launch of Killzone 2 -- that's months of year-over-year declines. Xbox continues to head north while the PS3 is heading south. We're gaining share."

"But what we hear from our partners is that it's not just PS3, it's also PS2 down 62 percent year over year," he continued. "With that business declining, and with the PS3 business declining, it's been described to me as hemorrhaging at retail right now, and it just keeps getting worse.

"What we're finding in our research is that a large portion of the volume we're driving with Xbox 360 purchasers is actually PS2 owners choosing Xbox for the next generation. We're switching people from the PlayStation brand over to the Xbox brand."

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=22833
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/05-09 13:35 
PlayStation 2 sælger mere end PlayStation 3 i USA i April... Godt nok er PS2 vist lige blevet nedsat, men PS3 burde være mange længder foran den tussegamle PS2... WTF!?

DigiBattle: PS2 outsells PS3 in April
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/05-09 14:07 
Er det ikke næsten givet, at PS3 får price cut på E3?
437 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig