X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Månedlige amerikanske salgstal


Svar
SephirothSephirothSkrevet 17/08-04 09:10 
Hvorfor ikke...?

Juni 2004:

Pos. Title Publisher Umsatz USD * Verkaufte Einheiten *
---------------------------------------------------------------------------------------
1 SPIDER-MAN:THE MOVIE2 Activision 10,038,050 $ 205,575
2 DRIV3R Atari 7,041,583 $ 142,295
3 SHREK 2 Activision 5,432,124 $ 125,911
4 MVP BASEBALL 2004 Electronic Arts 4,7... Se hele indlægget
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
437 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
Jack_DJack_DSkrevet 14/09-07 22:14 
Du skriver følgende "De traditionelle massemarkedsspillere, dem som sørger for at salgslisterne er fyldt om licenserede produkter, synes at være i færd med at skifte til 360."

Som argument nævner du

"NCAA Football 08 solgte i juli mere på 360 end på PS2 og PS3 tilsammen. Madden på 360 er den bedst sælgende version overhovedet."
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 22:15 
Eh? Jeg prøver lige igen:

Jeg vil forresten godt vide, hvad udtrykket "let genre" dækker over.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 22:17 
Jack_D>
Som argument nævner du

"NCAA Football 08 solgte i juli mere på 360 end på PS2 og PS3 tilsammen. Madden på 360 er den bedst sælgende version overhovedet."

Er der noget der modsiger sig selv i de argumenter? For jeg kan ikke se det. NCAA _og_ Madden har solgt flest på X360 i hvert enkeltstående tilfælde.
Bede-xBede-xSkrevet 14/09-07 22:20, rettet 14/09-07 22:23 
Jack_D>
Du skriver følgende "De traditionelle massemarkedsspillere, dem som sørger for at salgslisterne er fyldt om licenserede produkter, synes at være i færd med at skifte til 360."
Og

Jack_D>Du konkludere på et multiplatformsspil at markedet skifter til fordel for Xbox360, mens et andet højt profileret multiplatformspil sælger mest til PS2/PS3. Det hænger for mig bare ikke sammen.

Bede-x>Det er overraskende i den forstand, at det ikke er set tidligere, at de nævnte spil sælger bedst på en Xbox platform. Som oftest plejer man at kunne se på salgstallene af trediepartsspil som fx EAs sportsserier, hvem der dominerer i USA. Den platform som har den bedst sælgende version, er oftest også den som sælger bedst.

Det gælder dog ikke i den nuværende situation, hvor Wiis position på markedet er anderledes. Og det var dét, jeg kommenterede.

Hvis du ikke kan se min pointe nu angående opbygningen af det amerikanske marked, så bare lad det ligge. Men på intet tidspunkt skriver jeg, at markedet skifter til fordel for 360. Tværtimod synes markedet at gå i retning af Wii, men det virker indtil videre som om, det har en anden struktur. Hvilket var min pointe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Jack_DJack_DSkrevet 14/09-07 22:20, rettet 14/09-07 22:21 
Hyakotake>
Eh? Jeg prøver lige igen:

Jeg vil forresten godt vide, hvad udtrykket "let genre" dækker over.

Var det mig du skrev til??

Hvad giver man iøvrigt til en dreng på 10 år, en Xbox360, Wii eller PS3 eller en af hver, money is no object.

hmm nwm køber bare en af hver.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/09-07 22:22 
Andre må da også godt svare på det, men det var dig der nævnte det... så ja.
Per SPer SSkrevet 14/09-07 22:43, rettet 14/09-07 22:48 
Der går ikke lang tid før nogen mister muligheden for at fortsætte tonen i den her stil.

Medmindre stilen lægges om nu!

Der blev tidligere bedt om at holde sig til emnet. Og det bør man gøre sagligt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/09-07 01:55 
*reboot tone*

Selvom indlæggene siden sidste salgstals-post ikke har lydt lige pæne har de da holdt sig til emnet. Vi diskuterer salgstal - X360 kontra PS2/3.

Jeg har et par gange prøvet med et sagligt spørgsmål omkring "let genre" fordi jeg ganske enkelt ikke ved, hvad Jack_D lægger i det. For mig lyder "let genre" som et simpelt platformsspil, hvor man kun bruger to knapper, en til hop og en til skyd, og én stick. Altså et spil man bare lige popper i og leger lidt med en halv time ad gangen. "Casual gaming" eller hvad vi nu skal kalde det. For mig er sportsspil totalt intetsigende med nogle meget få undtagelser, men så vidt jeg har prøvet dem vil jeg ikke lægge dem ind under min egen definition af "let genre" - det er de alt for komplicerede til. Så med mindre Jack_D mener noget andet end min opfattelse af udtrykket er jeg langt fra enig.
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-07 04:52 
PS3 prisfald på vej?

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=28671
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/09-07 08:04, rettet 18/09-07 08:05 
Tal for august i Canada:

Nintendo DS - 51.8K
Wii - 34.4K
Xbox 360 - 26.7K
PS2 - 20.8K
PS3 - 12.7K
PSP - 9K
GBA - 6.4K

Software:

360 BIOSHOCK 35K
360 MADDEN NFL 08 23K
WII PLAY W/ REMOTE 22K
WII METROID PRIME 3: CORRUPTION 17K
NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A DAY 13K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 12.2K
PS2 MADDEN NFL 08 12K
WII MARIO STRIKERS: CHARGED 11.7K
360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR 11K
NDS NEW Super Mario BROS 10.4K

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=20877
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JAAJAASkrevet 18/09-07 12:24 
Skal vi virkelig have forurenet tråden med ligegyldige tal fra et land med 30 millioner indbyggere? :P Jeg nægter i hvert fald at tage stilling til dem!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/09-07 16:31 
Heh :-)

Wow, ikke et eneste PS3-spil på Top 10'en...
Bede-xBede-xSkrevet 18/10-07 02:05, rettet 18/10-07 02:38 
September tal for Canada mens vi venter på de amerikanske, som nok kommer i morgen:

Xbox 360 = 51.2K
Nintendo DS = 45K
Wii = 42.9K
PSP = 22K
PS2 = 16.5K
PS3 = 15.6K
GBA = 8.6K

http://www.gamespot.com/news/6181224.html?action=convert&om_clk=latestnews&tag=latestnews;title;1

JAA>
Skal vi virkelig have forurenet tråden med ligegyldige tal fra et land med 30 millioner indbyggere? :P

Der har faktisk været postet tal fra Canada flere gange. Størrelsesmæssigt kan det jo diskuteres, om de er interessante. Kigger man på tallene, som de ser ud denne måned(som ikke er helt normal, men alligevel...), er der ikke den store forskel, på hvad 360 og PS3 sælger i Japan og Canada.

PS3 sælger 10,822 denne uge i Japan. Xbox360 1,547. Det er ikke langt fra de månedlige canadiske tal, hvis de bliver omregnet til ugentlige. Hvilket vel viser, hvor dårligt PS3 og 360 faktisk sælger i Japan, samt hvilken indflydelse de håndholdte maskiner har haft på det marked.

EDIT: Pt tror jeg faktisk, der bliver solgt flere hjemmekonsoller om ugen i fx England, end der gør i Japan.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephirothSephirothSkrevet 19/10-07 00:43 
... og de amerikanske:

Hardware:
PlayStation 2 215K
PlayStation 3 119.4K
PlayStation Portable 284.5K
Xbox 360 527.8K
Wii 501K
Nintendo DS 495.8K
Game Boy Advance 75K

Top 10 software:
360 HALO 3* MICROSOFT (CORP) - 3.3 million
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA - 282K
NDS LEGEND OF ZELDA: PHANTOM HOURGLASS NINTENDO OF AMERICA - 224K
PS2 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS - 205K
360 SKATE ELECTRONIC ARTS - 175K
360 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS - 173K
WII METROID PRIME 3: CORRUPTION NINTENDO OF AMERICA - 167K
360 BIOSHOCK TAKE 2 INTERACTIVE (CORP) - 150K
NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A NINTENDO OF AMERICA - 141K
PS3 HEAVENLY SWORD SONY (CORP) - 139K
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-07 06:50 
Microsoft har kommenteret tallene. Pas på, der er fare for at blive rundtosset af alt det spin :)

Xbox 360 Tops Console Sales in September and outsells PS3 5:1

As the holiday season heats up, September 2007 is sure to go down in history as one for the record books. The launch of one of the greatest properties in entertainment history, “Halo 3” (Microsoft Game Studios), was largely responsible for driving the biggest month in US video game history with consumer spending on games reaching an all time high for 2007.

· NPD reported that in the US, Xbox 360 was the #1 console for the month; outselling PS3 5:1

o Xbox 360 sales built upon its growth from last month, showing a 50 percent increase for the month of September selling an average of 105,600 consoles per week. Total sales were more than 528,000 Xbox 360 consoles sold, compared to 501,000 for Wii and 119,000 for PS3.

o PS3 sales posted an average weekly decline of 27 percent.

· Xbox 360 software revenue at retail outsold PS3’s software portfolio 8:1 and Wii’s 4:1, selling 3 times more than both platforms combined.

o For the month of September according to NPD, Xbox 360 software represented 74 percent of total software sales for the next generation market compared to 17 percent for Wii and 9 percent for PS3. Even without the sales of “Halo 3” the Xbox 360 portfolio outsold the PS3 portfolio 2:1.

· Additionally, Xbox 360 is home to the best-selling games with the top-rated next-generation titles. According to the world-wide authority in entertainment reviews, Metacritic, Xbox 360 has 80 titles with a Metacritic review score of 80 or higher compared to just 31 for PS3 and 11 for Wii.

o Newly released title “The Orange Box” (Valve) and the highly anticipated title “Mass Effect” (Microsoft Game Studios) have both generated rankings of 97 and higher according to Metacritic. And not to forget “BioShock” (2KGames) which remains one of the year’s highest rated games.

In spite of the unprecedented success of “Halo 3,” Xbox 360 continued to drive third-party games sales across all platforms. PS3 and Wii had ZERO third party titles in the top ten console title list for the month, while Xbox 360 weighed in with 3. Since November, third party partners have seen their titles hit the top ten 27 times for Xbox 360, compared to 2 for PS3 and 1 for Wii.

Everyone knew “Halo 3” would be big -and it didn’t disappoint- but it wasn’t the only good news for the industry. For the month of September, according to the NPD Group data, Xbox 360 held six spots in the Top Ten Console Games. Led by initial sales of “Halo 3” Xbox 360 software is flying off the shelves. Below is a breakout of title sales from the September NPD data:

· In its first two weeks, the three editions of “Halo 3” placed #1, 2 and 3 overall for console title sales - for a total of more than $225 million in sales in the U.S. with 3.3 million units. Average unit prices were $69 per game. The $130 “Halo 3: Legendary Edition” alone sold twice as many units as the top title for PS3 “Heavenly Sword” (SCE); the helmet is mightier than the sword.

· Proving that Xbox 360 is the new home for sports gamers, “Madden NFL ‘08” (EA) on Xbox 360 was again the leading next gen platform with 173,000 units sold, compared to the PS3 at 62,000 and Wii at 58,000. To date, “Madden NFL ‘08” has sold 1.1 million units on Xbox 360, 87 percent more than other next-gen platforms combined.

· Xbox 360 exclusive "BioShock" has sold 641,000 units through the end of September and remains to be on track to sell more than 1 million units. While “Halo 3” and “Madden NFL ‘08” have led the way as the first of a string of titles that are expected to sell more than 1 million units between now and the end of the year.

o As we announced earlier this month Xbox 360 has an unprecedented lineup of titles expected to sell at least a million units worldwide, including new and upcoming releases such as “Call of Duty 4®: Modern Warfare™" (Activision), "Guitar Hero III: Legends of Rock" (RedOctane/Activision), "Mass Effect" (Microsoft Game Studios)

· Rounding out the top titles for Xbox 360, “Skate” (EA) came in at #6. The Xbox 360 version of the innovative titles outsold the PS3 version 6:1.

Gamers buy gaming consoles to play games, and Xbox 360 has the best lineup on the market. This, paired with the newly priced points of $349.99 (U.S.) for Xbox 360 and $449.99 (U.S.) for Xbox 360 Elite which includes the addition of two games with every console “Forza Motorsport 2” (Microsoft Game Studios) and “Marvel Ultimate Alliance” (Activision) for a retail savings of more than $100, provides gamers with an unmatched interactive entertainment experience.

http://majornelson.com/archive/2007/10/18/september-npd-numbers-are-in.aspx
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/10-07 07:35 
Bede-x>
(...) and the highly anticipated title “Mass Effect” (Microsoft Game Studios) generated rankings of 97 and higher according to Metacritic

LOL ja okay, nu er der så også kun en enkelt anmeldelse af Mass Effect indtil videre men okay...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SephirothSephirothSkrevet 19/10-07 07:50 
3,3 millioner solgte eksemplarer af Halo 3 er altså pænt imponerende, når spillet kun har haft en uge på hylderne, og der "kun" er solgt 6,7 millioner 360'ere i USA.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-07 08:10, rettet 19/10-07 08:16 
De havde en lille smule mere end en uge(til 6 okt), men det er nu stadig imponerende. Jeg har hørt anslag på omkring 2.5 millioner på dag et! Og det er kun i USA.

Analytikeren Anita Frazier udtaler sig om Halo effekten:

After receiving the data GameDaily BIZ got in touch with the NPD's industry analyst Anita Frazier.

Frazier confirmed what Microsoft has been saying since the launch of Halo 3: it had a dramatic impact on console sales. "Halo 3 had a very big and significant impact on 360 hardware sales. Consumers always tell us that the availability of the games they want to play is the #1 reason why they purchase any given hardware system, and when you have a game of this magnitude, the effect of compelling content on driving hardware acquisition is evident," she said.

Frazier also thinks that Microsoft will bring this momentum into the all-important holiday season. "We should continue to see strong sales for Halo 3 into the holidays and that will definitely help keep the momentum going for the 360. Not only that, but those new owners are going to be looking for some more content to play so it's a cycle that feeds itself," she explained. "A growing install base is always a good thing for the platform ecosystem. There is so much going right in the industry at the moment that I think we're going to see very strong results from a multitude of platforms."

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=17836

Iøvrigt utroligt flotte Wii tal. Igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/10-07 09:54 
Når Halo kan trække så flotte boost-salg, vil Wii-markedet så eksplodere når Mario kommer? Eller har størstedelen af Mario-spillere allerede købt konsollen, og vi ser ikke noget Halo-size-boost?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/10-07 09:54 
Det er godt nok grotesk, at med alt deres hype og marketingsgøgl, lykkedes det kun lige MS og Halo 3 at slå Wii, som folk køber pga Wii Play eller hvad?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
AmbyAmbySkrevet 19/10-07 10:04 
Enig. Det er vanvittigt. Jeg har ikke haft min tændt i flere måneder. Der er jo ingen spil til!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/10-07 10:13 
Nej, jeg gad også godt vide, hvad det er der får folk til at blive ved med at købe Wii maskiner! Det kan da ikke være softwaren... Er det stadig gimmick-styringen som trækker i massevis af mennesker hver uge?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
happyEDhappyEDSkrevet 19/10-07 10:32, rettet 19/10-07 10:33 
Der er da rigelig af software til dem der køber.
Den er jo ude omkring "almindelige mennesker" og de har ikke brug for et spil om månden.

Jeg har solgt min wii for lang tid siden fordi der ikke var noget for mig.
Men regner da med at få den igen når spillende kommer, som jeg tror de gør på et tidspunkt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SephirothSephirothSkrevet 19/10-07 10:42, rettet 19/10-07 10:45 
Wii tiltrækker uden tvivl en masse kunder, der normalt ikke ville købe en spilkonsol - samt mainstream spillere. Salget af software er jo ikke just imponerende, bortset fra få udvalgte titler. Se bare Metroid Prime, der har fået fantastiske anmeldelser, men stadig "kun" har solgt omkring 400k eksemplarer efter to måneder på markedet.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 19/10-07 11:30 
At dømme efter hvad der kommer til PS3 og Wii de næste måneder, så kommer jeg til at bruge min Wii langt mere. Og selvom jeg kun har haft en PS3 i en uge, så bruger jeg den allerede mindre end min Wii.

Dog vil jeg tage forbehold for at der er en lille chance for at jeg kommer til at bruge for meget tid på PES08 :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Bede-xBede-xSkrevet 19/10-07 19:54 
Takahashi kommenterer tallene:

The Xbox 360 sold 527,800 consoles in the month, while Halo 3 sold 3.3 million copies — $225 million worth — during just 12 days of sales at the end of the month. And remember, that is just a U.S. number for Halo 3 sales. The three Halo SKUs accounted for the top three slots on the top ten list, even the Legendary version that cost an insane $129. The 360 finally outsold the Wii, which sold 501,000 units. Overall, the 360 sales grew 50 percent from August, which was a strong month because of the benefit of the $50 price cut. Moreover, Microsoft noted that Xbox 360 software outsold PS 3 software eight to one and Wii software by four to one.

The Wii is doing surprisingly well given the hype around Halo 3. Anita Frazier, analyst at NPD, noted that Nintendo finally started getting large numbers of consoles into the market. Sony, meanwhile, sold only 119,400 PlayStation 3s and 215,000 PlayStation 2s. Clearly, that’s why Sony had to make the move to launch the 40-gigabyte console at $399. That should help put Sony back in the game, but I very much doubt that the former leader of the industry will move out of third place.

One piece of news that came out this week was that Sony pleaded with third-party developers not to abandon its struggling platform. That change in attitude is a marked difference compared to the arrogance of past years.


Mere her
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-07 15:18 
EAs fordeling af software salg i det seneste kvartal(sluttede 30 september):

Xbox 360 - $218 million
PlayStation 2 - $73 million
Nintendo Wii - $59 million
Nintendo DS - $47 million
PlayStation Portable - $21 million
PlayStation 3 - $17 million

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=16152
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-07 15:01 
THQ vil ifølge Colin Sebastian holde fokus på Nintendo platforme og 360:

Lazard Capital analyst Colin Sebastian has predicted that THQ will retain its focus on Nintendo platforms and Microsoft's Xbox 360 - and be slow to increase its commitment to PS3.

Sebastian made his prediction after hosting investor meetings with THQ managament. The meetings followed the company's recent announcement of disappointing results for the second quarter of its fiscal 2008.

"We expect THQ to remain more closely aligned with Nintendo and Microsoft platforms over the next couple of years," Sebastian said.

"This reflects THQ’s historical strength on handhelds (GBA and DS), increasing development slate for Nintendo’s Wii, early success with titles on the Xbox 360 (e.g. Saints Row) and a slower ramp on the PS3."

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=30529
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 12/11-07 15:29 
Det har vel ikke så meget med egentlige 'Månedlige amerikanske salgstal' at gøre eller hvad? :)
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-07 18:18 
Udviklerstøtte vil ofte have en indvirkning på salgstallene. Selv om Wii da er et eksempel på, at andet også kan være tilfældet ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 12/11-07 18:50 
Sådan kan du selvfølgelig godt vælge at se på det :)
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-07 16:22 
Tal for oktober:

Wii - 519,000
Nintendo DS - 458,000
Xbox 360 - 366,000
PSP - 286,000
PlayStation 2 - 184,000
PlayStation 3 - 121,000

Software:

1. Halo 3 (Xbox 360) - 433,800
2. Guitar Hero III (Xbox 360) - 383,200 (with guitar)
3. Guitar Hero III (Wii) - 286,300 (with guitar)
4. Guitar Hero III (PlayStation 2) - 271,100 (with guitar)
5. Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo DS) - 262,800
6. WiiPlay (Wii) - 239,700
7. Half Life 2: The Orange Box (Xbox 360) - 238,400
8. Guitar Hero III (PlayStation 2) - 231,700
9. FIFA 08 (PlayStation 2) - 129,700
10. Brain Age 2 (Nintendo DS) - 116,900

http://www.gamedaily.com/articles/news/halo-3-guitar-hero-iii-wii--ds-lead-11-billion-in-sales-for-october--/18565/

Lidt triste tal:

Ratchet & Clank Future (PS3) - 74,500
Project Gotham Racing 4 (Xbox 360) - 38,300
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-07 23:57, rettet 21/11-07 00:02 
Nu har alle tre maskiner været på markedet i et år og hvis man lige skal gøre status over, hvordan markedet ser ud, bedømt på de steder hvorfra vi fast får salgstal - Japan, USA og Canada - kan man sige følgende:

-Wii har i det forgangne år solgt mere end dobbelt så meget som nogen af de andre. Nintendo kan stadig ikke producere maskiner nok til at dække efterspørgslen og det ser ud som om, der kommer til at gå noget tid endnu, før det bliver tilfældet.

-360 havde et forspring på et år, men det har ikke betydet meget i sammenligning med Wii, som bare er spurtet fremad. Set i forhold til PS3 er det lykkedes Microsoft ikke bare at fastholde forspringet, men også udbygge det.

Det virker for første gang i mange år, som om det er helt umuligt at forudsige, hvem der kommer til at vinde det her. SimExchange har dog nogle forudsigelser angående julesalget og det ser godt ud for Nintendo. Igen.

http://www.gamedaily.com/articles/news/wii-to-dominate-this-holiday-season-says-analyst/18570/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AmbyAmbySkrevet 22/11-07 12:53 


Her er en graf. Ser ud til PS3 er lige med 360.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-07 13:36 
Det er selvfølgelig en ret god graf for Sony.

Men det er også et meget smalt billede.

Salget af PS3 ift 360 i samme periode, skal jo også ses i sammenhæng med over 100 millioner solgte PS1, over 100 millioner solgte PS2 mod ikke engang 30 millioner solgte Xbox.

En anden ting man kan se på, er software.
I og med at det dér de tjener deres penge, ser det relativt sort ud for PS3.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 13:40, rettet 22/11-07 13:44 
SeventhSun>
Salget af PS3 ift 360 i samme periode, skal jo også ses i sammenhæng med over 100 millioner solgte PS1, over 100 millioner solgte PS2 mod ikke engang 30 millioner solgte Xbox.

Helt enig, PlayStation branded taget i betragtning burde en "PS2 efterfølger" have solgt bedre - man skal dog også "ballancere" det ud med en langt højere pris og mangel på eksklusiv titler til at profilere platformen ;)

En anden måde at se tallene på : PS1 vs. PS2 vs. PS3 over 100 uger
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-07 14:02 
Damn - PS var godt nok længe om at sælge :-)

Men jeg ved ikke om man skal "balancere" PS3 tallene med en højere pris og manglende titler.

Dé to ting er vel netop grunden til at maskinen ikke sælger?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 14:07, rettet 22/11-07 14:11 
Jeg mener bare at fordelen med PS branded skulle ballances med ulemperne som højere pris og mangel på eksklusiv spil.

Skulle nok have skrevet "udjævnet" frem for "ballanceret" :)


SeventhSun>
Dé to ting er vel netop grunden til at maskinen ikke sælger?

Siger skam ikke andet.
RJKRJKSkrevet 22/11-07 14:56 
SeventhSun>
Damn - PS var godt nok længe om at sælge :-)

De tal er da også defekte! Efter otte år havde PS2 solgt 110 millioner og PS1 under 20 millioner? Det passer jo ikke.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 15:07 
God pointe!
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-07 15:26 
Beano>

Siger skam ikke andet.

Fair nok, jeg troede du mente, at prisen og spiludvalget skulle ses som en "undskyldning" for at den ikke sælger bedre :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 22/11-07 15:28 
Næh nej - gav dig skam bare ret på en forvirrende måde ;)
Bede-xBede-xSkrevet 22/11-07 16:35, rettet 22/11-07 16:59 
Dark-Light>
Her er en graf. Ser ud til PS3 er lige med 360.

1: Det er set i forhold til, hvornår maskinerne kommer ud. Dvs det grafen sammenligner er, hvad 360 solgte i året efter sin launch(2005-2006) med det PS3 sælger året efter sin(2006-2007). Det jeg snakkede om, var tal for maskinerne i Nov 2006-Okt 2007. Altså den periode hvor alle tre maskiner er ude.

Det er vigtigt at understrege, at PS3 ikke må ligge på samme kurve gennem dens levetid som 360, hvis den skal vinde det her. Den skal ligge over.

2: Pas på med VGchartz. De er ikke altid korrekte.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-07 00:32, rettet 23/11-07 07:05 
Hvis det har nogen interesse, så er her tal for australien. Både totalsalg(til og med Q3 2007) og salg i det seneste kvartal. Vel ikke værd at starte en ny tråd for:

Nintendo DS highest-selling games device in Australia in Q3; PS3 the lowest

More than 140,000 DSs sold down under between July-September; PS3 at the bottom of the sales charts.

Nintendo's recent hardware dominance has seen its share price reach record highs, and it seems that Aussies haven't been immune to the House of Mario's resurgence. New figures from industry tracker GfK Australia show that Nintendo had the highest-selling portable games device (the DS) and the highest-selling next-generation console (the Wii) down under in the last three months, easily eclipsing Sony and Microsoft.

The Nintendo DS was far and away the highest-selling games device in Australia between the start of July and the end of September, selling close to 140,000 units. The DS sales figure of 139,483 units is almost five times that of its nearest equivalent, the PlayStation Portable, which sold 28,374 in the same time period.

The Nintendo Wii is also the clear leader in next-generation console stakes, selling 61,027 units between July and September. The Xbox 360 sold 40,467 units in the same time period, whereas Sony's PlayStation 3 sold 27,533. Sony's newest console may be lagging somewhat, but its last-generation device--the PS2--is still going strong in Australia. The PS2's third-quarter sales of 66,228 were enough to make it the second-most-popular games device in the country for that time period.

GfK Australia also released the latest install-base figures for Australian gaming devices this afternoon. In next-generation consoles, the Xbox 360 is still in the lead, with 222,136 owners down under since launch. However, the Wii is quickly catching up with a total of 167,899 units altogether. The PS3 has had 82,261 devices sold so far. In Australia, the 360 was first launched in March 2006, the Wii in December 2006, and the PS3 in March 2007.

Full sales details can be found below.

Nintendo DS
2007 Q3 sales: 139,483
Total install base: 730,076

PlayStation 2
2007 Q3 sales: 66,228
Total install base: 2,118,646

Nintendo Wii
2007 Q3 sales: 61,027
Total install base: 167,899

Xbox 360
2007 Q3 sales: 40,467
Total install base: 222,136

PlayStation Portable
2007 Q3 sales: 28,374
Total install base: 317,442

PlayStation 3
2007 Q3 sales: 27,533
Total install base: 82,261

All figures courtesy of GfK Australia.

http://au.gamespot.com/news/6180457.html?om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/11-07 03:00 
Generelt en meget overraskende generation.
Jeg havde spaaet Wii en 3. plads, mens PS3 og 360 skulle kaempe om 1. pladsen. Saadan gik det ikke. At Wii ligger 1 og PS3 nummer sjok havde jeg aldrig troet.

Anyway, PS2 er stadig populaer - og hernede kan den faaes ny med 2 spil, 2 contollere og mem card for $100 ~ 500 kr. Ikke saa underligt, at mange vaelger den fremfor 3'eren.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SephirothSephirothSkrevet 14/12-07 07:40 
November 2007

Hardware Unit Sales

PlayStation 2 496K
PlayStation 3 466K
PSP 567K
Xbox 360 770K
Wii 981K
Nintendo DS 1.53 million

November 2007 Top 10 Video Games Rank # Units
360 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 1 1.57 million
WII SUPER MARIO GALAXY NINTENDO OF AMERICA NOV 2007 EVERYONE (E) 2 1.12 million
360 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) 3 980K
PS2 GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) 4 967K
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 EVERYONE (E) 5 564K
360 MASS EFFECT MICROSOFT (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 6 473K
PS3 CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION (CORP) NOV 2007 MATURE (M) 7 444K
WII GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK ACTIVISION (CORP) OCT 2007 TEEN (T) 8 426K
360 HALO 3 MICROSOFT (CORP) SEP 2007 MATURE (M) 9 387K
PS3 ASSASSIN'S CREED UBISOFT NOV 2007 MATURE (M) 10 377K
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 14/12-07 09:08 
Skægt at Wii stadig sælger så meget bedre end de andre.
Jeg gad vide hvor meget bedre den ville sælge, hvis de rent faktisk var til at opdrive i USA. Jeg har snakket med adskillige amerikanere der her, over et år efter udgivelsen, stadig ikke har været i stand til at finde en maskine i en fysisk butik.
Hver gang der kommer en forsendelse med 30 i en Best Buy, ryger de på under fem minutter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-07 09:11, rettet 14/12-07 09:26 
For lige at sætte dem i rækkefølge:

Nintendo DS - 1,530,000
Wii - 981,000
Xbox 360 - 770,000
PSP - 567,000
PlayStation 2 - 496,000
PlayStation 3 - 466,000

Utroligt med så godt hardwaresalg af de håndholdte, at der ikke er en eneste håndholdt titel på softwarelisten. Activision synes at have overtaget EAs plads. Ikke en eneste EA titel på listen. Og det endda før de bliver lagt sammen med Vivendi.

Nogen der har set tal for Uncharted og Need for Speed: Pro Street?

Sumez>
Jeg har snakket med adskillige amerikanere der her, over et år efter udgivelsen, stadig ikke har været i stand til at finde en maskine i en fysisk butik.
Hver gang der kommer en forsendelse med 30 i en Best Buy, ryger de på under fem minutter.

De siger det samme på flere af de amerikanske podcasts. Man skal ofte vide, at der kommer nye maskiner og så stå klar, når butikken åbner. Ellers er der udsolgt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Zzap!Zzap!Skrevet 14/12-07 09:26 
Bede-x>

Utroligt med så godt hardwaresalg af de håndholdte, at der ikke er en eneste håndholdt titel på softwarelisten.


Jeg tror at, for det første er attach ratioen ikke så stor som ved stationære maskiner, men vigtigere endnu, så er salget meget mere jævnt spredt ud over flere forskellige titler.
Born to kill space
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-07 09:43 
Enig. Meget ofte sælger håndholdte hits også over en længere periode. Alligevel med det hardwaresalg, burde der være en publisher(Nintendo, hvem ellers?), som sender en julesucces på gaden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
437 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig