X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Goldeneye vs GoldenEye


Svar
3of193of19Skrevet 15/08-04 16:40 
Hvad synes I om at EA bruger GoldenEye: Rogue Agent som titel for deres nye James Bond spil?
Personligt synes jeg det er skammeligt at finde på en mærkelig historie om en agent med et kunstigt øje for at kunne bruge "GoldenEye" i titlen. Det er da bare for at få folk til at tro at spillet har noget med Rare's brilliante N64 Goldenye at gøre.
OkottaOkottaSkrevet 15/08-04 17:44 
Hvis de bare har voldtaget GoldenEye licensen, og spillet ender med at blive en omgang elendigt lort, som jeg ikke engang ville bruge 12,- på i EB's Pre Owned sektion, så kan EA ta' deres fremtidige output og...well...gøre nogle ret så bizarre ting med dem.

Ender Rogue Agent derimod med at blive en fremragende FPS'er, så hilser jeg det velkommen med kyshånd, og vil gladeligt give fuld pris for det.

Lad os sige det får - hmm - 8/10 i Edge, så køber jeg det helt sikkert.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 15/08-04 18:52 
Det har jo netop ikke noget med Goldeneye at gøre. Goldeneye er den første Bond film med Brosnan og det berømte N64 spil (har faktisk aldrig spillet det, har det mere at gøre med filmen end titlen?)
GoldenEye er en figur i det nye EA Bondspil som bare "tilfældigvis" hedder næsten det samme som N64 spillet.
SumezSumezSkrevet 15/08-04 19:27 
Ja, lidt besynderligt at en James Bond figur pludselig har samme navn som en sattelit i en af seriens film..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 15/08-04 19:34 
3of19>
(har faktisk aldrig spillet det, har det mere at gøre med filmen end titlen?)

Ja - man spiller baner / missioner, som er direkte inspireret af scener og forløb fra filmen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 15/08-04 19:50 
Sumez>
Ja, lidt besynderligt at en James Bond figur pludselig har samme navn som en sattelit i en af seriens film..

Hvis manuskriptet er godt (læs: overbeviser mig om hvordan en agent kan hedde det samme som en sattelit i filmen), og spillet ligeså, så er jeg glad.

EA skal sådan set bare overbevise mig om, at de IKKE har voldtaget GoldenEye licensen, og lavet et bastard child med det nye spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 15/08-04 20:19 
Okotta>
Hvis manuskriptet er godt (læs: overbeviser mig om hvordan en agent kan hedde det samme som en sattelit i filmen), og spillet ligeså, så er jeg glad.

Agenten har et gyldent øjeimplantat.
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/08-04 21:24 
Rares Goldeneye er efter min mening fremragende i både single og multi-player del. Single player-delen fanger stemningen fra filmen rigtig godt.
Jeg synes faktisk at det er en rigtig god idé at EA lader os spille en skurk i Goldeneye: Rogue Agent, nu da den ikke er baseret en specifik film. Om den idé som kommer til at virke må vi jo se. Til gengæld synes jeg det er ufattelig plat at de har valgt den titel, det får de sgu ikke point for. Jeg prøvede multi-player-delen på E3 og det var sån lidt ho hum... ikke forfærdeligt, men heller ikke noget særligt.
jaesjaesSkrevet 16/08-04 00:20, rettet 10/05-09 20:40 
3of19>
Hvad synes I om at EA bruger GoldenEye: Rogue Agent som titel for deres nye James Bond spil?

Jeg synes det samme som det du skriver, og med den manglende understøttelse af MP i mange af deres Europæiske titler, deres fortsatte fokus på grafiske detaljer over frame rate og nu dette navne-pimperi, er jeg meget tæt på at boykotte deres spil.

Fair nok at Europa er mere kompliceret når det kommer til Internet-struktur, men det forhindrer jo ikke de fleste andre udviklere at tilføje online-delen. EA bruger simpelthen for lidt tid på de fleste af deres titler, og det er trist, synes jeg.

Heldigvis er der tilsyneladende en tendens til at flere og flere gamere er trætte af EA´s generelle sløseri, så forhåbentlig er det kun et spørgsmål om tid inden de fatter at de færreste gider kaste 500 kr. efter et halvfærdigt produkt.
3of193of19Skrevet 16/08-04 00:40 
Det med online strukturen er kompliceret i Europa er det værste pjat. Ja, der er langt flere udbydere, men alligevel funker konsoller online med stortset alle providere undtagen AOL. Bare giv folk mulighed for selv at lave deres opsætning, så går det nok.
tastasSkrevet 16/08-04 10:06, rettet 16/08-04 10:07 
jaes>
Heldigvis er det tilsyneladende en tildens til at flere og flere gamere er trætte af EA´s generelle sløseri, så forhåbentlig er det kun et spørgsmål om tid inden de fatter at de færreste gider kaste 500 kr. efter et halvfærdigt produkt.


At dømme udfra deres regnskab, ser det desværre ud til, at det stadig er de færreste der har den opfattelse. EA tjener styrtendeI

Gameindustry
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-04 10:27, rettet 16/08-04 10:34 
3of19>
Hvad synes I om at EA bruger GoldenEye: Rogue Agent som titel for deres nye James Bond spil?

Det irriterer mig grænseløst, da den eneste grund til at de bruger navnet, er at deres nye middelmådige Bond spil, skal assosieres med Rares anerkendte og respekterede mesterværk.

Men selvfølgelig, sker der et mirakel og spillet virkelig udemærker sig, skal jeg hjertens gerne bide mine ord i mig...

3of19>
(har faktisk aldrig spillet det, har det mere at gøre med filmen end titlen?)

Ja, det minder meget om filmen, uden at det påvirker gameplayet negativ. Plottet følger i hovedtræk filmen. Mange rum er faktisk taget direkte fra filmen. Således skal man fx beskytte Natalya i det kontrolrum som også optræder i filmen.

Når man ser filmen efter at have spillet spillet, ved man mange gange hvordan rummene ser ud, lige bagved det, man ser på filmen. En ganske sjov oplevelse :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 16/08-04 10:44 
Ja, jeg spillede også spillet før jeg så filmen, og kunne genkende det hele. Ret genialt udført fra Rares side, for spillet holder som bekendt hele vejen igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/08-04 20:53, rettet 10/05-09 20:38 
tas>
At dømme udfra deres regnskab, ser det desværre ud til, at det stadig er de færreste der har den opfattelse. EA tjener styrtendeI

Ved det. Men en spæd tendens afspejles jo tidligst i næste regnskab. Så der er håb endnu :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig