X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Groteskt & Grinagtigt


Svar
yokanabsteryokanabsterSkrevet 14/08-04 21:52 
Jeg skrev i vinters opgave om Bush's og Kerrys valgkampagne, i løbet af et par måneder fik jeg derfor set et par hunreder valg reklamer fra valget i år og der forrige. Og jeg som troede at at der var en grænse, tog fejl...
Bush sætter nu trumf på, husker i da han glad stod på et krigskib med soldater formet som " MISSION ACCOMPLISHED "
Er Irak og Afghanistan demokratier? Selv folk for krigen må da indrømme at ingen af de to lande er det ednu! Forhandlingerne i najaf er brudt sammen og shiiternes Mugtadr-Al-Sadr kræver USA ud og at regeringen går af, 80% ( Pålidelighed af undersøgelse tvivlsom?!? ) af irakerne støtter ham. Men hvad får amerikanerne i hovedet når de tænder tv'et, dette er her squ fo groteskt :

Gratis flødekager til alle i verden!
soon the world will be one big computer
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 21:56 
Nøøj, den er klam.

At den sikkert nok skal samle stemmer er desværre en anden sag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/08-04 23:00 
Okay, hvordan bliver jeg amerikansk statsborger, så jeg kan stemme på den anden fyr?
MirageMirageSkrevet 14/08-04 23:17 
*Målløs*

Men ja, det skal nok trække stemmer til. Desværre.
Magic word is EI-EI POO!
FanboyFanboySkrevet 14/08-04 23:17 
lol jeg får kvalme.

Self. er demokrati en god ting per definition, men demokratiets navn bliver brugt til alt for mange imperialistiske handlinger, og kvalmende reklamer.
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/08-04 23:56 
Suk...hvor er det bare sukkersødt og rigtig amerikansk.
I win, you loose
BeanoBeanoSkrevet 15/08-04 13:57 
BWARGHHH.... (flush)

Smagfuldt at tage æren for demokratiseringen af verden, specielt i et demokratisk land hvor man blev president selv om man fik færrest stemmer :)
LingobarLingobarSkrevet 15/08-04 14:10 
Romerne var også en stormagt engang. Mon ikke Bush kan køre det hele i sænk, hvis han bliver valgt igen?
Dine dage er salte...
salsalSkrevet 16/08-04 07:53 
Lingobar har ret. Det er jo lige det. Jeg håber, Bush kommer til magten, så han kan ødelægge det hele for USA. Det er sjovt med det land. De bruger rigtig meget energi på at smadre islamisk-fundamentalistiske lande i Mellemøsten. Men nu vil de til at forbyde ægteskab mellem homoseksuelle i USA, fordi det "ikke var sådan, Gud mente det". Og det sker i et land, som praler med at have en skarp linie mellem stat og kirke? Flot, virkelig flot.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 16/08-04 09:14 
Jahaha, lad os gøre mere grin med amerikanerne.
Tjek den her:

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/08-04 20:50 
Håber I er ironiske, når I håber på at Bush kan blive siddende og "ødelægge" det for USA. Der skal nok sidde ca. 125 millioner amerikanere, som er klar til at tage arbejdshandskerne på i tilfælde af, at en - i europæiske øjne - mere virkelighedsnær præsident tager over.
3of193of19Skrevet 16/08-04 22:49 
Dubya, folkets mand:
"You can't tax the rich enough to pay for his (Kerry går jeg ud fra) promises. Guess who he's going to tax? He's going to tax me and you."

-- This is perhaps one of the funniest things I've ever heard Dubya say. Dubya isn't rich... he's middle class just like you and me. Lebanon, Ohio, May 4, 2004

Link...
salsalSkrevet 17/08-04 14:18 
jaes>
Håber I er ironiske, når I håber på at Bush kan blive siddende og "ødelægge" det for USA. Der skal nok sidde ca. 125 millioner amerikanere, som er klar til at tage arbejdshandskerne på i tilfælde af, at en - i europæiske øjne - mere virkelighedsnær præsident tager over.

Nej. USA er fjenden og har været det de sidste tredive år. Især FN burde udryddes fra jordens overflade. Det tjener intet formål, når et land kan få lov til at kæmpe en ulovlig krig.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
PapandPapandSkrevet 17/08-04 14:24 
Hold nu op med altid at lade det hele gå op i venstrefløjspolitik... Det er kvalmende at høre på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 17/08-04 14:28 
Hvad er der nu kvalmende ved venstrefløjen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 17/08-04 14:29 
Og hvad har det med venstrefløjen at gøre, at USA unægteligt er vores fjende?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
PapandPapandSkrevet 17/08-04 14:38 
USA er vores allierede og ikke vores fjende. At sige andet mener jeg er kvalmende at høre på.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
salsalSkrevet 17/08-04 14:43 
Vores allierede? Jeg ville skamme mig over at være allieret med et regime, der udkæmper ulovlige krige af tvivlsomme årsager.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/08-04 14:45, rettet 17/08-04 14:46 
Snowman>
USA er vores allierede og ikke vores fjende. At sige andet mener jeg er kvalmende at høre på.

Tadadaaa: Årets barnligste replik!

Men okay jeg vil høre alle synspunkter. Snowman Spørgsmål:

Hvad syntes du U.S.A Forbedret i verden, i lad os sige de sidste 30 år?

Hvorfor skal vi støtte U.S.A's irak krig, når 88 % af oliepengene indtil videre er gået til Amerikanske firmaer og ikke Irak's genopbygning, som de sagde. Hvad syntes du om det?

Jeg ser meget frem til at høre dine svar :)
soon the world will be one big computer
nerosnerosSkrevet 17/08-04 14:50, rettet 17/08-04 14:51 
Altid huske at se ting fra to sider og ikke en! Verden er ikke sort og hvid og firkantet. Den er rund og med mange farver!!!!!
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 17/08-04 14:52 
USA har gennem de sidste 30 år været den økonomiske drivkraft i verden. Man kan spørge sig selv om det er gjort på den rigtige måde, men personligt synes jeg nu, at det er gået meget godt.

Du mener altså ikke, at vi skal støtte fjernelsen af en diktator der undertrykker et helt folk?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
yokanabsteryokanabsterSkrevet 17/08-04 15:13, rettet 17/08-04 15:15 
Snowman>
Du mener altså ikke, at vi skal støtte fjernelsen af en diktator der undertrykker et helt folk?

Nej, ikke når Bush&Company støttede saddam for 12 år siden, der røg deres mandat.

Hvis sidste udvej er krig, skal de penge U.S.A "Stjæler" fra Irak i det mindste GIVES til Irak, til genopbygning, og det er ikke sket, U.S.A har derimod givet pengene til sig selv = Irak = stor ruin.

Man skal have et grundlag, har man ikke et grundlag, skal man sige det. Eks: Irak har masseødelæggelses våben, og støtter Al-Queda, det var LØGN. Nope De skulle have sagt det straight: Vi har brug for irak's olie og vil have kontrol over mellemøsten, løgn er ikke vejen frem!

Nu er det kommet frem at en stor årsag til at krigen blev presset igennem var Olien og Pengene, men krigen i sig selv blev også solgt som "Krigen Mod Terror", Hvad sagde FredskaAktivister og KrigsModstandere?: Verden bliver et farligt sted, og det er blevet bekræftet nu, som øget terror risiko. Altså formålet røg, ( igen )
Hadet til vesten er steget markant ( også danskere ) bliver der i visse lande set skævt til.

De penge der er blevet brugt til krigen over 800 Milliarder kroner ( ret mig hvis det er forkert ) kunne man let have bestikket ham til at gå af med eller dræbe ham og hans stærkeste følgere ( det siger de jo selv at de har teknologi til ) Med højteknologi. Eller skabt bæredygtig fremtid for for store dele af den tredie verden Afrika-øst asien etc.
Beredygtig fremtid for mange eliminere frustrationen der for folk til at ærklere jihad-mod U.S.A.

Jeg accepterer hunrede procent din holdning hvis, hvis du ved gode argumenter sætter sammenhæng i dine ideologier og holdninger. Kom nogen gennemtænkte svar :)
soon the world will be one big computer
jaesjaesSkrevet 17/08-04 16:58 
sal>
Nej. USA er fjenden og har været det de sidste tredive år. Især FN burde udryddes fra jordens overflade. Det tjener intet formål, når et land kan få lov til at kæmpe en ulovlig krig.

Jeg er heller ikke tilhænger af den amerikanske politik (og decideret modstander af Bush-regeringen) - hverken indenrigs- og udenrigspolitikken. Men ligefrem at mene, at Bush bør sidde fire år til, for at ødelægge det amerikanske systemet i håb om at det åbner øjne, finder jeg synd for det amerikanske folk - Ja, og de nationer i resten af verden, der har en mere moderat miljøpolitik - for bare at nævne et enkelt håndgribeligt eksempel. Der er selvfølgelig mange andre områder, det amerikanske system påvirker verdenssamfundet på.
DarkenDarkenSkrevet 17/08-04 23:43 
lige omkring masse ødelæggelse våben, var der en britisk(mener den var britisk) dokumentar, der blandt andet viste at us havde solgt ingredienser til kemiske våben til saddam, oplysningen er fra de der bøger fra usa's congress.. mener jeg, anywho, de bøger der viser alt den slags kommen og gøren (som SKAL være public derover), og da en top militær person blev presset om dette i et interview, blev kamera manden bedt om at slutte for kameraet af en oberst, da dette ikke var aftalen om spørgsmål der måtte stilles.. så var det interview slut.

Altså irak havde ikke midlerne til at fremstille disse, men ifølge usa's dobbel moral er salg af sådane ting, ok så længe det er til deres "allieret", den er straks gal når deres "allieret" går egne veje, men spørgsmålet om hvem har skyld for at have hjulpet saddam politisk og materielt kommer sjovt nok ikke på bane, for der er der jo ikke nogen der vil tage ansvar for.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig