X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 eller Xbox: Hvad skal man købe?


Svar
nerosnerosSkrevet 13/08-04 12:04 
Jeg har snart fødselsdag så jeg vil jo gerne have mig en af de nye konsoller. Jeg må sige jeg heller mest til PS2'eren, fordi der er spil til den som ikke findes til Xboxen, f.eks "Rygar", og Jeg er heller ikke helt overbevist om Xboxsens grafik jeg er ikke helt imponeret og min DC har spil som er ligeså flotte synes jeg. Men når det er sagt så er jeg stadig lidt i tvivl. Xboxen er jo den stærkeste og har også spil titler som er hver at have, men hvad synes i hvad skal jeg vælge?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 13/08-04 12:05 
Du skal vælge den maskine, der har de spil du gerne vil spille.

Der er rigtig, rigtig mange tråde her på forummet, med samme emne som det her. Prøv søgefunktionen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 13/08-04 12:34 
Nerosretro>
Jeg er heller ikke helt overbevist om Xboxsens grafik jeg er ikke helt imponeret og min DC har spil som er ligeså flotte synes jeg. Men når det er sagt så er jeg stadig lidt i tvivl. Xboxen er jo den stærkeste og har også spil titler som er hver at have, men hvad synes i hvad skal jeg vælge?

Hmm, er det langt tid siden du har set Xboxén , for grafikken på den kan da slet ikke diskuteres, det er LANGT tid siden den var helt nede på DCèns niveau...

Som allerede nævnt kommer det an på hvilken spil du spiller om det er PS2 eller Xbox du skal have, for er det bare den "stærkeste" konsol du skal have er det klart Xboxén, har du dog en meget bred spil smag, er det PS2 du skal have...

Går du i mod´s tanker, er Xboxén nok også det bedste bud, hvor PS2 ikke helt har samme muligheder endnu, selv med harddisk som nu er muligt.
SumezSumezSkrevet 13/08-04 12:38 
At dømme efter de spil du hidtil har udvist interesse for på forummet, vil jeg skyde på at PS2'en er det rigtige valg for dig (hvilket det også er for et overvejende flertal pga. det brede udvalg af spil).
Xbox'en henvender sig mest til typiske PC-spillere, med henblik på FPS, amerikanske RPGs og den slags. Den er selvfølgelig også interessant for tekniknørderne pga. moddingmulighederne (selvom den for det meste ikke gør noget, man ikke kan med en PC)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/08-04 12:40, rettet 13/08-04 12:41 
Well.. hvis du syntes DC har lige så pæn grafik som Xbox, kan jeg anbefale at du går til en øjenlæge :)

Anyway, gå efter spillene og køb den konsol som spillene kommer til. Findes spillene til både PS2 og Xbox, vil jeg anbefale Xboxen, men PS2 og også et godt køb.
SumezSumezSkrevet 13/08-04 13:00 
Jeg vil nu godt gå med til at mange af de første Xbox-spil ikke var spor pænere end (i hvert fald de pæneste) DC-spil. Det var virkelig ynkeligt. Men det ser ud til at udviklerne har fået mere styr på det nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 13/08-04 13:41 
Ja, og mange af de første PS2 spil var ikke pænere end gennemsnitlige DC spil :)
nerosnerosSkrevet 13/08-04 14:01 
Ja okay Xboxen har den bedste grafik det er da ingen tvivl om helt sikkert. Men som sagt så har jeg en bred spil smag. Er der håb om at Doom 3 vil dukke op til PS2'eren?
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/08-04 14:23 
Ikke i den her verden. Du skal heller ikke forvente med Half-Life 2!

Xbox kan knap nok trække dem som det er...

Det er jo muligt, men så skulle det blive enormt grimt!

Bare køb det til PC! Er jo udkommet idag:)
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 13/08-04 14:32 
Nerosretro>
Er der håb om at Doom 3 vil dukke op til PS2'eren?

Hvis du vil spille fps ordentligt, så skal du have en Xbox. OG hvis du er kritisk, hvad grafik angår, så hedder det også Xbox. PS2-spil ser i dag tit lidt gammeldags ud.

Men det afgørende er selvfølgelig, hvilke spil, du gerne vil spille. Lav evt. en liste over de ti spil i denne generation, du helst vil have og se, hvilke platforme de findes til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-04 14:48 
Valkyrie>
Xbox kan knap nok trække dem som det er...

Øh... jo den kan.
Jeg ved ikke om du har set nogen af de film hvor det bliver spillet på xboxen. Men der ser det da ud til at køre udemærket. Selvf. intet sammenlignet med pc...
Spiller nu: Phantasy Star IV
ValkyrieValkyrieSkrevet 13/08-04 18:15 
Hvad tror du jeg sammenligner Doom 3 til Xbox med??? Selvf sammenligner jeg jo med PC!!!

Det køre egentlig ikke udmærket på Xbox! Det gør Thief og Deus Ex: IE heller ikke... Og Far Cry har også haft store problemer på Xbox!

Specielt Doom 3 er ikke noget værd uden grafik! Det har intet rigtig på sig IMO!

Den eneste grund til at ville have Doom 3 ville være co-op på Xbox IMO!:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
RJKRJKSkrevet 13/08-04 18:17 
Wehner>
OG hvis du er kritisk, hvad grafik angår, så hedder det også Xbox.

Du mener: Hvis du sætter grafikken over spillet, så hedder det Xbox?

I så fald er vi jo enige...

Men det gør man næppe, når man skriger Retro...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 13/08-04 20:35 
Valkyrie>
Far Cry har også haft store problemer på Xbox!

HUH ?!?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/08-04 22:28 
Why choose? Du skal da have begge konsoller! Konsollerne koster jo næsten ingen ting nu om dage. (3 nye fuldpris spil = 1 stk. konsol). Og går du på brugtmarkedet, så bliver det endnu billigere :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 00:46 
RJK>
Du mener: Hvis du sætter grafikken over spillet, så hedder det Xbox?

Jeg mente hvis man foretrækker gode spil, med god grafik fremfor gode spil med middel grafik. Vi har alle forskellig smag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 14/08-04 01:09 
Wehner>
Hvis du vil spille fps ordentligt, så skal du have en Xbox. OG hvis du er kritisk, hvad grafik angår, så hedder det også Xbox. PS2-spil ser i dag tit lidt gammeldags ud.

Man skal ha' en PS2, for at kunne spille Kill Zone - ergo skal man ha' en PS2, hvis man er interesseret i FPS'ere.

Men man skal samtidigt ha' en Xbox til Halo og Halo 2 + Doom 3.

Nå - men køb begge de konsoller, og så er problemet løst; Ihvertfald hvis man er interesseret i FPS'ere.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 14/08-04 01:13 
Valkyrie>
Det køre egentlig ikke udmærket på Xbox! Det gør Thief og Deus Ex: IE heller ikke... Og Far Cry har også haft store problemer på Xbox!

Doom 3 kører ikke udmærket på Xbox? Hvor ser du det henne? Har du nogle informationer, som du vil dele med os andre?

Far Cry har store problemer på Xbox? Igen - nogle informationer du vil dele med os andre?

Links?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/08-04 10:06 
Far Cry Instincts til PS2 og Xbox delayed: "The new ship date will ensure that both the Xbox and PS2 versions have the same impressive graphics and unique immersive gameplay elements as the highly-regarded Far Cry PC version.

The console versions will take the best of the top selling tropical PC shooter adapting it to the consoles specificities and using the technology Far Cry fans have come to expect.

The build we saw at E3 seemed a bit rough around the edges and made us doubt the game could be done for this holiday season." - Meget rough! Ekstremt lav framerate.. næsten uspilbart, og mange af effekterne var blevet nerfed på samme måde som RS3 er inferior til Raven Shield! Link: http://news.teamxbox.com/xbox/6222/Far-Cry-Instincts-Delayed

Ang. Doom 3 så kan du selv se screenshots af det... Hvor det ser totalt forfærdeligt ud! Er også blevet delayed til 2005!

"Xbox DOOM 3: Maybe Not This Year?
As always, of course, it'll be done when it's done.

By David Smith
08/13/2004

The Xbox version of DOOM 3 might not see release this year, id Software's Todd Hollenshead tells CNN Money. Though publisher Activision has said it's penciled in the Xbox version for this December, id has the final say as far as when the game ships, and the Xbox version is evidently still deep in development.
"It's still up in the air," explained Hollenshead. "DOOM 3 is a game that on the PC is very finely tuned. There was a lot of play balancing. The stuff that was supposed to be tense resulted in a lot of tension for players. The stuff that was supposed to be scary makes people crap their pants. We want the Xbox version to be just as good.""

Det kan godt være at det bliver flottere, men der er ikke noget at blive imponeret over ang Doom 3 og Far Cry som det er nu!

Der er nogen film af far cry instincts du kan se køre på xbox hvis du tjekker lidt på google! Det ligner at det køre på et 64 MB geforce kort.. Som faktisk også er det Xbox har i sig!

-Val

doomed....
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 14/08-04 13:42 
FFS - det der står er at spillene er blevet forsinket!

Jeg ved ikke om du ved det, men er du klar over hvorledes selv Halo så ud, et godt stykke tid inden det udkom?

Framerate problemer en masse, og en grafik der ikke helt lignede den vi fik i det endelige spil. Du skulle ha' set de forskellige builds af spillet, de gange det blev vist på E 3.

Bare sådan lige til sammenligning.

Og Doom 3 ser ikke "totalt forfærdeligt ud" - har du overhovedet selv set nogle ingame film fra spillet? Det lyder det ikke til. Mener det var IGN som spillede det på E3, og de sagde bl.a at det kørte 30 fps, og endda ikke indeholdt tearing(!) Særdeles positivt.

Jeg ved ikke hvorfor du drager de konklusioner du gør, men de er helt hen i vejret.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
nerosnerosSkrevet 14/08-04 13:46 
Okay!!!! Købe begge konsoller på samme tid kan der vist ikke blive tale om godt nok har jeg lyst, men ingen penge til den slags og jeg tror jeg har besluttet mig for at købe en PS2'er i første omgang, men bare lige et sidste spørgsmål kan man køre mame på PS2?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 14/08-04 13:49 
Ikke ligeså billigt/nemt som på Xbox, hvis overhovedet. Det er også ulovligt, så drop alt det mame-snak...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 14/08-04 13:50, rettet 14/08-04 13:50 
Valkyrie, Du vrøvler - du kan ikke direkte sammenligne PC hardware med konsol hardware og forvente at det giver nogen ide om hvordan spillene bliver på konsollerne.

Vent nu til spillene kommer før du bedømmer dem.
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/08-04 15:28, rettet 14/08-04 15:29 
Nu sammenligner jeg heller ikke PC hardware med Xbox hardware, vel smarte!!!:)

Alt jeg siger er at de ser crap ud. Det er min mening så lad dog vær med piv om sammenligninger.

Tro mig.. Doom 3 er crap uden et godt radeon/geforce kort! Der er virkelig intet på sig udover den flotte grafik.

Ja, jeg har set film af det til Xbox, og nej det er ikke flot.

Hvorfor tror du at jeg poster at de er blevet delayed? Det er jo tydeligt at de har problemer med at få det op at køre på Xbox hardwares! De ser måske anstændige ud, men de er inferior! Når de rammer vores kyster engang i 2005, er der sikkert gået et år, og de er så småt forældet, ligesom RtCW, GR, UC etc.. Var da de kom til Xbox! Far Cry og Doom 3 er hot ligenu, men det går snart over!

Og at sammenligninge det med Halo er absurd! Halo var jo næsten totalt remade fra jorden, engine wise! Her taler vi ports, og ingen tror egentlig på carmacks statements med at Doom 3 til Xbox ville kunne måle sig med Doom 3 på en 3GHz Pentium 4 med de nyeste 256 Radeon/GF kort! Læs previewsne fra den nyeste Quake con! Ikke spor postiv feedback!

Og mellem os - Doom 3 er ikke et særlig fedt spil!:/

Men jeg er lidt ligeglad. Lad os bare sige at Doom 3 og Far Cry Insticts til Xbox, bliver det fedeste når de kommer! Det er jo tydeligt at det er det, du vil høre!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
JmogJmogSkrevet 14/08-04 16:49 
Han vil nok nærmere høre dig sige, at der ikke er nogen grund til at pive om hvor grimme spil, der ikke er udgivet endnu ser ud.
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/08-04 17:13, rettet 14/08-04 20:14 
Come on mate! Vi ved allesammen godt at ingen af de spil for en beauty make over. Det er quick bucks for udviklerne!

Jeg tror godt at de spil i all deres glory var muligt hvis de var bygget op fra grunden til boxen.

Jeg købte Riddick igår det ser også fantastisk ud.. Har helt klart nogen kvaliteter der overgår Doom 3 IMO!:P

Men Far-Cry.. Det er jo enormt! For at være ærlig er det da imponerende at de har tænkt sig at porte spillet til konsollerne, men jeg fra de film jeg har set, ser det bare slet ikke så imponerende ud på PC, og jeg har svært ved at se hvordan nogen her kan tro andet?

Return to castle wolfenstein, Unreal Championship og Ghost Recon er alle gamle spil der ser ret dårligere ud på Xbox, end på PC. Det gør dem ikke dårligere, men for at være ærlig er det, Far Cry og Doom 3s eneste store force(IMO)!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig