X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gradius V vs. Contra: SS


Svar
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 00:02 
Bare lige af nysgerrighed.

Er Gradius V et sværere spil end Contra: Shattered Soldier?

Jeg kan lave ok fremgang i Contra, og kan "sagtens" banke nogle af bosserne, men at gennemføre det i én sitting på én credit - det tror jeg er en stor no no for mit vedkommende.

Så - vil jeg nyde at spille Gradius V, eller er det mest forbeholdt de rigtigt hardcore?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Star SoldierStar SoldierSkrevet 09/08-04 00:16, rettet 09/08-04 00:17 
Selvfølgelig vil du nyde at spille Gradius V, selv Naiera vil kunne...., nu er det sådan at man får 1 extra credit for hver time du spiller, dvs. på et tidspunkt vil du komme igennem spillet, så om den er hardcore er en vurderings sag, men med de 3 credits man starter med så er det næsten umuligt.

Gradius IV syntes jeg selv var mere hård at komme igennem pga. at der ikke er "direct revival" i (når du crapper af, så er det tilbage til et checkpoint), sådan er det ikke i GV, man kan dog godt slå samme system til i GV hvis man vil.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
NaieraNaieraSkrevet 09/08-04 11:58 
Star Soldier>
(...) selv Naiera vil kunne (...)

Vi får at se, en dag... Jeg skal nok sige min ærlige mening, men der skal dælme noget specielt til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/08-04 18:05 
Hvis Gradius V er bare i nærheden af de andre Gradius-spils sværhedsgrad, er det LANGT sværere end Contra: SS. At SS er SÅ svært er en overtro. Folk er bare blevet for vant til spil uden udfordring. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 10/08-04 18:15, rettet 10/08-04 18:17 
Jeg har fået at vide, at Gradius V er et langt mere fair spil, end Contra: SS.

Mit problem med Contra er, at det faktisk føles meget on-rails; Man bliver tit nakket, fordi man ikke ved hvor fjenden kommer fra, men når man regner det ud, så bliver det nemmere. Der er også alt for mange små boss encounters i Contra: SS - savner at der var noget mere decideret run and gun shooting; Det mangler der.

Så det er Gradius V for mig - rumskibe er også meget sjovere alligevel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 10/08-04 18:21 
Sådan er det også, og det er også netop med den baggrund, jeg vil argumentere for at det er nemt.
De gamle Gradius-spil har dog lidt af det samme (mange passager er umulige at klare med 100% sikkerhed, hvis man ikke ved præcis hvad der kommer), og jeg vil alligevel påstå at de er ekstremt svære.
Og så var bosserne da noget af det fede ved C:SS, og jeg håber at Gradius V har det samme (Star Soldier?), hvilket ikke ville komme bag på mig, når nu det ER Treasure - selvom Gradiusserien ellers ikke har tradition for flere bosser end nødvendigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Star SoldierStar SoldierSkrevet 10/08-04 18:50, rettet 10/08-04 19:54 
Sumez>
...og jeg håber at Gradius V har det samme (Star Soldier?), hvilket ikke ville komme bag på mig, når nu det ER Treasure - selvom Gradiusserien ellers ikke har tradition for flere bosser end nødvendigt.

Gradius V har ikke flere Bosser end normalt og de er faktisk mere eller mindre de samme som i hele serien (lidt som at Mario spil er Mario spil), det er der heldigvis ikke rørt ved, der er dog nogle små ændringer i GV som folk er _utilfredse_ med (ingen Moai heads/Easter Island bane), "Options" kan nu styres og samles op hvis du dør, småting hvis du spørger mig, overall så er GV et ægte Gradius spil, den store ændring er at grafikken har fået et spark bag i (bare synd at folk ikke kan se skønheden i Gradius IV, enkelt, men stilren), der er selvfølgelig også 2pl. mode, men det er allerede set i Gradius Gaiden.

Som sagt tidligere, så kommer sværhedsgraden an på om hvor mange credits du har (prøv lige at spille uden memory kort), så skal du føle ægte smerte :)
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
OkottaOkottaSkrevet 10/08-04 22:39 
Jeg synes faktisk Gradius IV er rigtig pæn; Den er nemlig enkel og stilren, og så er alting så klart, pænt og lidt shiny at se på - flot spil.

Kan man ikke få Gradius III + IV billigt, i den PS2 collection, noglesteder? Merlin havde den engang til 100,- men jeg synes ik' jeg kan finde den derinde længere, i den lokale.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JuggernautJuggernautSkrevet 10/08-04 22:56 
Ellers en ret god pris. Jeg gav 449,- eller var det 499,-? Ikke desto mindre er pengene stadigt godt givet ud, hvis man nyder en god shooter.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 11/08-04 01:30, rettet 11/08-04 10:57 
Star Soldier>
(bare synd at folk ikke kan se skønheden i Gradius IV, enkelt, men stilren)

Jeg synes nu Gradius 4 er direkte grimt. De skulle have holdt sig til 2D, når nu de havde muligheden for at gøre det gennemført flot (se f.eks. Salamander 2, selvom stilen i det spil godt nok også kan diskuteres). I stedet gik de i gang med at bruge nogle virkelig grimme 3D-effekter som meget af tiden resulterede i et grimt spil med mangel på grafiske detaljer og finesse. Der er dog en del "figurer", især bosserne, der til gengæld ser rigtig fede ud netop fordi de har fået en masse (omend simple) detaljer, der giver dem et 2D-præg..
Men jeg tvivler ikke på grafikken i GV. Hvis det er bare i nærheden af Ikaruga, er det jo vildt flot. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 12/10-04 15:52 
Så fik jeg Gradius V i dag, og DET er fandme et godt spil.

Noget af det første jeg lagde mærke til var, hvor lækker fair collision detection'en er. Man kan rigtigt ligge og væve ind og ud mellem skuddene, uden at være *alt* for bange for, om man kommer for tæt på noget. Selvfølgelig får man slag, hvis man bliver for overmodig og gør noget dumt, og sådan skal det være, men spillet virker meget fair - det kan jeg godt li'.

Og så er spillet smukt. Kudos til Treasure for det de har bedrevet her.

Og musikken og eksplosionerne og det at man kan dreje sine extra våben rundt om skibet osv osv.

Og og og....:-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 12/10-04 18:19 
Den collision detection lyder da umidelbart også ret meget som RS og Ikaruga. Eller i hvert fald Ikaruga.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 12/10-04 18:23 
Jeg husker også Ikaruga's collision detection som fair.

Men Gradius V er et bedre spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JAAJAASkrevet 13/10-04 17:32, rettet 13/10-04 17:34 
Jeg fik genanskaffet en PS2 i går, og kunne derfor endelig smide Gradius V i. Måske havde jeg forventet for meget på grund af den massive omgang ros, spillet har fået rundt omkring på nettet, men det kommer slet ikke i nærheden af Border Down. Nu skal jeg selvfølgelig spille det noget mere, men indtil videre er jeg skuffet. Border Down knuser Gradius V på alle punkter. Håber, at G.Rev. snart kommer med noget mere.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig