X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD Region X


Svar
gammagammaSkrevet 07/08-04 23:19, rettet 07/08-04 23:21 
Hvis der står at dvden er region free men at det er NTSC, kan (overskriften) så gøre så man kan afspille dvden på sin ps2? Og hvis ikke er der så noget der kan gøre det?
RJKRJKSkrevet 07/08-04 23:23 
Hvis en DVD er regionsfri kan du afspille den uden noget som helst. Men det bliver selvfølgelig i NTSC. Med Region X kan du afspille den i RGB, hvormed det er lige meget, om dit fjernsyn understøtter NTSC (men ikke 60Hz).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
gammagammaSkrevet 07/08-04 23:34 
Jeg tænkte nu mere til ps2. Altså jeg har købt Onegai Twins som er region free men NTSC. Og når jeg afspiller den på min ps2 så er det sort/hvid billed. Men på min pc virker det fint. Og så tænkte jeg på om Region X til ps2 kan fixe det problem. Og hvis ikke er der så noget der kan?
RJKRJKSkrevet 08/08-04 00:54 
gamma>
Jeg tænkte nu mere til ps2.

Var det ikke også præcist dét, jeg svarede på? :)

Billedet er sort/hvidt fordi du kører composite eller S-VHS og dit fjernsyn ikke understøtter NTSC.

Hvis du skifter til et RGB-kabel, vil det blive i farve.

Bortset fra at PS2 ikke understøtter RGB ved DVD-afspilning. Med mindre du bruger Region X.

Som sagt.

Så, ja, Region X og RGB-kabel vil løse det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
gammagammaSkrevet 08/08-04 10:39 
Det vil sige at jeg skal både ha et RGB kabel og Region X for at løse problemet.
psychomantispsychomantisSkrevet 08/08-04 11:15 
Ja.
JmogJmogSkrevet 08/08-04 11:17 
Ja. En PS2 kan som standard ikke vise farver ved DVD-afspilning, når man kører et RGB-signal. Det kan Region X løse.

Altså:
-Dit Tv kan ikke vise et NTSC-farvesignal.
Løsning = Brug et RGB-kabel. Ved RGB er der ikke noget der hedder PAL/NTSC-farver.
-Din PS2 ødelægger billedet ved DVD-afspilning når du bruger et RGB-kabel.
Løsning = Brug Region X.

Vær ikke ked af at du skal købe begge dele. Dine spil kommer til at se bedre ud. Husk at dit Tv skal understøtte RGB (tjek manualen) i et af dine scartstik før at du overhovedet kan udnytte RGB-kablet.
gammagammaSkrevet 08/08-04 11:21 
Ok tak for svarene.
NaieraNaieraSkrevet 08/08-04 12:37 
Jmog>
Ja. En PS2 kan som standard ikke vise farver ved DVD-afspilning, når man kører et RGB-signal. Det kan Region X løse.

Jo, den kan vise grøn...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 09/08-04 10:33 
Min fejl :-). Glemte de enorme mængder af grøn-fans derude.
gammagammaSkrevet 11/08-04 20:38 
Jeg har lagt mærke til at mit tv ikke har de der 3 stik huller (gul,hvid,rød). Så kan jeg da ikke bruge RGB kabbel vel?
KTCKTCSkrevet 11/08-04 20:41 
RGB kører med scart-stik...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
gammagammaSkrevet 11/08-04 20:46 
hvad med de der stik?
psychomantispsychomantisSkrevet 11/08-04 20:56, rettet 11/08-04 20:57 
Dem skal du ikke bruge til noget. Du køber et RGB kabel til din PS2 og sætter det i scart indgangen i fjernsynet.
gammagammaSkrevet 11/08-04 21:01 
hvorfor virker det så ikke? Jeg får verken lyd eller farve
psychomantispsychomantisSkrevet 11/08-04 21:06 
Jeg har ikke noget bud på hvorfor det ikke virker hvis du

1. Har købt et RGB kabel og ikke bruger det kabel der fulgte med PS2'en.

2. Har kørt Region X først.
RJKRJKSkrevet 11/08-04 21:10 
Hvis du ikke har lyd, har du ret sikkert ikke fjernsynet stående på den rigtige kanal/indgang...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
gammagammaSkrevet 11/08-04 21:21 
Jeg har købt et RGB kabel. det satte jeg i min ps2 og i mit tv. Så brugte jeg region X. Og ordnede det men så havde jeg ikke lyd eller farve. Hvad mener du med Det RJK?
RJKRJKSkrevet 11/08-04 22:49 
Du er simpelthen nødt til at tage dig den tid til at sætte dig og beskrive dit problem ordentligt og fuldstændigt.

Det du har skrevet indtil videre er totalt forvirrende og selvmodsigende, hvormed ingen af os kan give dig en ordentlig hjælp, uden at skulle sidde og gætte...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 11/08-04 23:05, rettet 11/08-04 23:09 
gamma>
Jeg har købt et RGB kabel. det satte jeg i min ps2 og i mit tv. Så brugte jeg region X. Og ordnede det men så havde jeg ikke lyd eller farve. Hvad mener du med Det RJK?

Har jeg forstået dig ret, at du rent faktisk _har_ billede, men at det kun er i sort/hvid?

Har du flere end en scartindgang på dit Tv? Prøv en af de andre. Måske er den du bruger ikke RGB-kompatibel (har du tjekket manualen?). Det kunne forklare at Tv'et ikke fatter farvesignalet. Med hensyn til lyden er jeg dog blank, medmindre du slet ikke har billede, så er det nemlig bare den forkerte kanal.

...elller...ved ikke om det er en de facto regel, men jeg mener at et Tv automatisk skifter til den rigtige kanal, hvis (f.eks.) PS2'en er sluttet til via RGB og bliver tændt. Det gør alle mine konsoller i hvert fald på mit Tv.
RJKRJKSkrevet 11/08-04 23:06 
Det får jo ikke lyden til at forsvinde...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 11/08-04 23:11 
Nej. Det kunne måske være en (eller flere) ødelagte pins i kablet eller i forbindelserne i Tv'ets stik.
solid snakesolid snakeSkrevet 11/08-04 23:47 
Jeg har har en sølv Ps2 og den nægter at køre Dvd Region X. Den har også nægte at køre en region 0 film.
Nogen der har et bud hvorfor?
Det skulle vel aldrig være fordi at Sony har lavet om på den så det ikke er muligt. Det virkede altid på den sorte Ps2 jeg havde.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
RJKRJKSkrevet 11/08-04 23:52 
solid snake>
den nægter at køre Dvd Region X.

Kom nu med nogle ordentlige fejlbeskrivelser. Kommer der et skilt frem på skærmen, hvor der står "Jeg nægter at afspille din Region X"? ;)

Det kan være mange ting med sådan en beskrivelse. Fx memory card-problemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
psychomantispsychomantisSkrevet 12/08-04 10:36, rettet 12/08-04 10:44 
solid snake>
Jeg har har en sølv Ps2 og den nægter at køre Dvd Region X.

Fra og med en vis generation af PS2 (tror det er 3004R den hedder) virkede den gamle Region X ikke mere. Ja, Sony havde forhindret det. Men så hut jeg hvisker kom der en ny version af Region X på gaden der kan køre på de nye, men er dog ikke 100% sikker.
Så hvis du kører med en gammel version af Region X vil den helt sikkert ikke køre på den sølvfarvede.
gammagammaSkrevet 12/08-04 11:08 
RJK>
Du er simpelthen nødt til at tage dig den tid til at sætte dig og beskrive dit problem ordentligt og fuldstændigt.

Det du har skrevet indtil videre er totalt forvirrende og selvmodsigende, hvormed ingen af os kan give dig en ordentlig hjælp, uden at skulle sidde og gætte...


Ok. Altså mit tv er der 1 scartindgang. Så er der RGB kablet. Det er Hurricane. Der er så det man sætter i sit tv, og det man sætter i sin ps2. Så er der 2 Audio kabler. En rød og en hvid. Den ende man sætter ind i sin ps2, er der 1 indgang som er gul. Så jeg sætter kablet til min ps2, og mit tv i scartindgangen. Og så er der jo 2, og 1 indgang i kablet ved min ps2 som ikke bliver brugt. Det der så sker er at jeg hverken får lyd på eller farve. Men jeg får billed. Jeg ved ikke om det er dårligt forklaret (har aldrig været go til det) men kan det være at det er et Hurricane RGB kabel?
3of193of19Skrevet 12/08-04 12:18 
Er det det kabel jeg linker til?
I så fald behøver du ikke tilslutte audio kablerne. Det er meningen de sættes til f.eks. et surroundanlæg så man kan trække lyden igennem det istedet for tv'et. Men der er lyd i selve RGB scart stikket også.

Den gule indgang på RGB kablet er til GunCon lyspistolen, den skal du heller ikke bruge til noget.

Du skal bare sætte den store kantede connector i dit tv, ikke andet.

Link...
gammagammaSkrevet 12/08-04 12:26 
3of19>
Er det det kabel jeg linker til?

Ja men hvorfor virker det så ikke?
RJKRJKSkrevet 12/08-04 12:31, rettet 12/08-04 12:31 
gamma>
Det der så sker er at jeg hverken får lyd på eller farve. Men jeg får billed.

Det vil sige at du får et sort/hvid billede uden lyd, ja?

Inde i en NTSC DVD-film eller hele tiden på din PS2? Dvs. også i PS2 opstartsmenuen og når du spiller?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
solid snakesolid snakeSkrevet 12/08-04 12:41 
psychomantis>
solid snake>
Jeg har har en sølv Ps2 og den nægter at køre Dvd Region X.

Fra og med en vis generation af PS2 (tror det er 3004R den hedder) virkede den gamle Region X ikke mere. Ja, Sony havde forhindret det. Men så hut jeg hvisker kom der en ny version af Region X på gaden der kan køre på de nye, men er dog ikke 100% sikker.
Så hvis du kører med en gammel version af Region X vil den helt sikkert ikke køre på den sølvfarvede.

Det var den gamle version så det er helt sikkert derfor.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
gammagammaSkrevet 12/08-04 12:47 
Ej man! Så finder jeg ud af at der er en slags kontakt i den ende som man sætter ind i sin ps2, hvor der står dvd, og games. Men jeg skulle sætte den på games før filmen virkede. Fattaer jeg ikke rigtig.

Tak for jeres hjælp.
solid snakesolid snakeSkrevet 22/04-05 18:13 
Hejsa nu er der gået noget tid, siden jeg stillede spørgsmålet.
Men jeg har ikke fundet en løsning så
Er der nogen som har en silver PS2 som ved hvad udgave af DVD Region x man skal have for at køre Region 1 film på sin Sølv PS2?
Evt andre ider?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 12/05-05 21:42 
bump..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 18/05-05 13:48 
bump bump..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
MosterMosterSkrevet 24/05-05 23:11 
Du nævner at du ikke havde problemet med din gamle PS2. Var det samme RGB-kabel? Samme TV? Er det DVD Reg.X v. 3.10?
Problemet med manglende farver KAN skyldes enten at, TV´et ikke understøtter NTSC format eller at, RGB-kablet er af en for dårlig kvalitet. Endelig kan det være at din Reg.X, er til modellerne før 39004.

www.pcv.dk
I haven't lost my mind - I've just backed it up on tape...... somewhere
solid snakesolid snakeSkrevet 25/05-05 05:23 
Mit TV kan køre i 60 hertz,
Så det skulle ikke være noget problem.

Det var så heller ikke et problem med at farverne manglede.
Problemet ligger i at min Silver ps2,
nægtede at køre den disc.

jeg har dog ikke fået købt et RGB kabel til min ps2 endnu.
Men den sorte ps2 jeg havde var ligeglad.

Det er stadig samme Tv jeg har.

Jeg kan faktisk ikke lige huske,
hvad den version hed jeg havde.
Jeg har solgt den da jeg ikke kunne få det til at virke.

Men hvis der er nogen som der ved hvad version man skal have for at kan se region 1 film
på sin Silver Playstation 2 ville det være skønt...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig