X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 3 får Blu-ray


Svar
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 06/08-04 19:11 
Det ser ud til at PlayStation 3 får Blu-ray...
men læs mere om det i linket!

PlayStation 3 får Blu-ray
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 06/08-04 19:11 
Det ser ud til at PlayStation 3 får Blu-ray...
men læs mere om det i linket!

PlayStation 3 får Blu-ray
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 06/08-04 19:55 
Hvad er Blu-ray?
Home is where the hardware is..
RJKRJKSkrevet 06/08-04 19:57 
Sonys bud på en afløser for CD/DVD-teknologi. Et system der bruger blå laserlys. Der er også et konkurrerende system fra et par af de andre elektronikgiganter. Så vidt jeg husker kan Blu-ray indeholde dobbelt så meget data, men har til gengæld nogle kompabilitetsproblemer.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
enfenenfenSkrevet 06/08-04 20:10 
Blueray har mere plads, men benytter så vidt jeg ved en gammel codec, hvor HD-DVD har mindre plads, men benytter en nyere codec.

Hvem der vinder kampen, må tiden vise.
What is the Matrix?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/08-04 20:51 
RJK>
Sonys bud på en afløser for CD/DVD-teknologi. Et system der bruger blå laserlys.

Ja, blandt andre Sonys bud. 13 firmaer (bl.a. HP, Pioneer, Samsung, Panasonic, Dell og så også Sony) har i samarbejde udviklet Blu-Ray teknologien.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 06/08-04 21:40 
Der er næppe nogen der tror (end ikke Sony), at man kan gennemføre en ny standard alene. Der er altid flere sammen. Men samtidig er det vel klart, at det primært er Sonys projekt, hvad denne nyhed vel også indikerer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/08-04 21:42, rettet 06/08-04 21:42 
Ok, jeg kan ikke se, at det er primært Sonys projekt, når det er lavet i samarbejde med 12 andre firmaer. Men lad nu det ligge... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 06/08-04 22:22, rettet 06/08-04 22:26 
Nu kommer det måske an på hvilke aspekter man ser på af formatet. Men snakker vi high definition film (og musik?), som svjv var et af formatets primære årsager, så er det vel ikke så svært? Du kan lægge de samlede film- og musikudgivelser fra de tolv andre firmaer sammen, og så se om de er nærheden af de tilsvarende udgivelser fra Sony. Fakta er at Sony sidder på betragtelige mængder af film- og musikbranchen. Dermed bliver det vel automatisk meget til Sonys projekt og jeg tror slet ikke Sony ville gå med i sådan noget, hvis det netop ikke var tilfældet. Men lad nu det ligge... ;)

EDIT: Blu-ray Disc is a trademark of Sony Corporation. :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 06/08-04 22:39 
Der var en artikel i CVG(nr 271 april 2004), hvor de kom med et bud hvordan den næste generations maskiner vil se ud(ikke noget nyt der, det laver alle spilbladene på et tidspunkt)

Sjovt nok nænte de at alle makiner nok ville gøre brug af Blu-ray Discs.
Så er spørgsmålet om MS og Nintendo kan få lov pga. Sony´s indblanden i Blu-ray Discene??
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/08-04 22:52 
RJK -> Ja, når man ser det fra Sony vinklen, har du ret og det gør du helt åbenlyst. Blu-Ray er meget mere end lagring af musik og video.

Jeg vil ikke gå i en længere diskussion med dig, for det får man sjældent noget godt ud af. Men læs linket nedenfor og påstå så lige igen, at det primært er et Sony projekt.

Blu-Ray annoncement
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RJKRJKSkrevet 06/08-04 23:25, rettet 06/08-04 23:27 
PalleJensen>
Blu-Ray er meget mere end lagring af musik og video.

Cd'ere er også meget mere end lagring af musik. Men derfor var det alligevel musik der pressede formatet igennem, som film pressede DVD-formatet igennem. Mon ikke det samme skal ske igen?

Jeg vil ikke gå i en længere diskussion med dig, for det får man sjældent noget godt ud af.

Det er klart, når jeg altid har ret ;p

Men læs linket nedenfor og påstå så lige igen, at det primært er et Sony projekt.

Jeg har læst op på Blu-ray inden denne tråd. Jeg ved godt at der er flere firmaer involveret og hvilke, samt hvad de forskellige planer er. Derfor holder jeg stadig fast i, at det er Sony, der er drivkraften i Blu-ray.

Det var Sony der lavede den første Blu-ray-optager. Det er Sony der har trademark på Blu-ray. Det er Sonys filmselskaber der (som de eneste) har annonceret Blu-ray-support. Det var Sony der lavede lasehovederne der både kan køre rød og blå lys. Det er Sony der har startet den såkaldte Blu-ray Association-gruppe og således fået de andre tolv med - sikkert fordi de ikke ville have at Nec og Toshiba skulle diktere HD DVD-formatet. Og så videre...

Du kan sige hvad du vil. Det er nærmest Sony hele vejen igennem. Selvfølgelig er de andre med - som jeg har sagt så er det nødvendigt for at skabe standarder. Det har intet at gøre med hvad vinkel man ser det fra, bortset fra den rigtige eller den forkerte ;p

Om lidt siger du også, at MiniDisc ikke primært var et Sony-projekt? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 07/08-04 00:01 
RJK>
Der er næppe nogen der tror (end ikke Sony), at man kan gennemføre en ny standard alene.

Hvis man ser på hvad PS2 betød for DVD, så skulle det ikke undre mig om Sony forventer noget lignende sker med PS3 og Blu-ray.
Det kan jeg egentlig ikke se noget galt i. Blu-ray er det bedste format, så det er en "win win" situation for forbrugere og filmselskaber.
Filmselskaberne får een standard, med millioner af brugere i løbet af meget kort tid, og vi får den beste teknik.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 07/08-04 00:09 
Jeg ved ikke om det stadig holder stik, men sidst jeg læste om det, så ville Blu-ray først være tilgængelig så sent, at PS3 var nødt til at udkomme senere end først planlagt, hvis den skulle have dette med. Men der blev gættet, at det så var noget man kunne leve med - netop af den grund, du nævner. Det bliver næppe det store salgsargument for PS3, men det vil sikre en masse Blu-ray maskiner ude, hvormed HD DVD ikke vil være en trussel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
yokanabsteryokanabsterSkrevet 07/08-04 00:16 
Jeg glæder mig stadig til at høre mere om: Superlagringsenhed-playstation3sharingsystem, og procceser deling over bredbånd. Var ALT det bare lort sony lukkede ud?
soon the world will be one big computer
BeanoBeanoSkrevet 07/08-04 00:53, rettet 07/08-04 00:55 
Grid computing var en ting som Sony blot overvejede men det bliver slet ikke aktuelt til PS3. Teknologien og bredbånds-infrastrukturen er slet ikke klar til den slags endnu - specielt ikke til spil.

Vedr. Blu-Ray så er det Sony's "baby" og efter min mening et genialt træk at indbygge teknologien i PS3 da det er et hårdt slag for de konkurrerende teknologier.
Husk hvad PS2 gjorde for DVD'ens udbredelse i japan...

Rune, den første Blu-Ray afspiller skulle komme på markedet i japan i Q1 2005... ihvertfald planen :)
JmogJmogSkrevet 07/08-04 11:12 
Enfen>
Blueray har mere plads, men benytter så vidt jeg ved en gammel codec, hvor HD-DVD har mindre plads, men benytter en nyere codec.

Hvem der vinder kampen, må tiden vise.

Ingen af formaterne er låst til et bestemt codec. De har begge mulighed for at bruge de samme standarder.

Forhåbentlig vinder Blu-ray kampen om forbrugerne. Den eneste grund til at HD-DVD ikke har lige så stor kapacitet er at Warner insisterer på at bruge rød laser, så de kan holde det under deres eksisterende patenter (og dermed få roaylties fra andre firmaer).
3of193of19Skrevet 07/08-04 12:22, rettet 07/08-04 12:24 
HD-DVD bruger MPEG-4 og VC9 (Windows Media) som codec.
Blu-Ray bruger MPEG-2 for tiden, men BR gruppen overvejer ogsaa at bruge MPEG-4 og VC9.

Pladsmaesigt er der indtil videre ikke den store forskel mellem de to, Blu-Ray single layer er 23-25 GB, HD-DVD 20 GB. Dual layer vil kunne lade sig goere med begge formater, men der er snak om at Blu-ray vil kunne tillade op til 10 layers (noget lignende gaelder muligvis for HD-DVD). Hvis det kun bliver til to layers og BR gruppen bliver ved de aktuelle planer om at bibeholde det aeldgamle MPEG-2 codec, vil HD-DVD i hvert fald vaere langt bedre kvalitetsmaessigt (eller plads til mere materiale ved samme kvalitet).
En fordel ved Blu-ray er et specielt beskyttelseslag udviklet af Toshiba tror jeg som skulle vaere ca 100x saa bestandigt som almindelige DVD'er. Men det er ogsaa en noedvendighed ved Blu-ray, da BR er mere foelsom end HD-DVD.
Kompatibilitet med "gammeldags" dvd'er vil vaere muligt med begge formater, men pga Blu-rays saerheder, vil det vaere dyrere at integrere end ved HD-DVD.

Formatkrigen kunne blive rigtig grim i fremtiden, med Sony paa den ene side, og DVD-forummet og HD-DVD paa den anden (DVD-Forum valgte HD-DVD fremfor Blu-ray). MS har ogsaa annonceret at Longhorn, det naeste Windows, vil understoette HD-DVD (Blu-ray status ukendt).
Hvis vi er heldige vil der vaere HD-DVD drev i Xenon, saa behoever vi som gamere bare koebe PS3 og Xenon (hvilket vi vil goere alligevel) og ikke bekymre os om hvilket format vinder slaget :-)
JmogJmogSkrevet 08/08-04 11:28, rettet 08/08-04 11:33 
Blu-ray dual layer kan faktisk holde op til 54 GB. Det dobbelte af single layer i modsætning til HD-DVD som kun har 30GB på dual layer skiver. Allerede der synes jeg filmen knækker for HD-DVD.

Blu-ray overvejer i øvrigt at bruge H.264/AVC-codecs (Mpeg4) som er specielt egnet til komprimering af HiDef-materiale. Jeg tvivler på at de vil undlade at inkludere Mpeg4, men spørgsmålet er om det overhovedet betyder noget.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/02-08 12:10, rettet 29/02-08 13:31 
Dette er vist den mest egnede tråd:

Den Europæiske og Amerikanske udgave af MGS4 får ikke mulighed for andet end engelsk - så meget for Blu-rays ekstra plads.

Jeg tager det dog ikke som nogen katastrofe, faktisk er jeg lidt ligeglad, men ville blot nævne det, da dette ofte har været brugt som et af argumenterne for Blu-ray.

Blu-ray smuh-fay...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/02-08 13:30, rettet 29/02-08 13:31 
Lidt vildt - Kunne godt tænke mig at vide hvad de lige fylder den BD skive op med - cut scenes er jo real-time.

Eller måske har de bare værret nærrige og bruger single-layer (25GB) BD til MGS4 frem for dual-layer (50GB)?
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 29/02-08 20:11 
Det er jo også et spørgsmål om komprimering. Det er netop grunden til, at 360 stadig kan levere flotte spil, selvom der er tale om en snoldet DVD skive. Hvis komprimeringen på MGS4 ikke har været en prioritet, så kan man vel let fylde en skive op? Men tror nu også der er tale om en 25GB Blu-Ray...
Og glem nu ikke, at de stadig arbejder med BD teknologien, og at formatet snart forventes at kunne indeholde 100 gb per disk!

Jep, er 100 Blu-Ray fan-boy! :O)
Hvor er det dejligt at have valgt rigtigt!:O)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 29/02-08 23:04 
LiquidSnakeDK>
Og glem nu ikke, at de stadig arbejder med BD teknologien, og at formatet snart forventes at kunne indeholde 100 gb per disk!

Men vel ikke på de eksisterende drev?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/03-08 10:53 
Det er alt sammen meget fint, men hvis udviklerne og udgiverne ikke gider benytte sig af pladsen til andet end dovenskab, så er det jo fuldstændig lige meget.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/03-08 12:08 
Ja, det er godt nok en slatten holdning. "Vi gider ikke gøre os umage fordi vi kan svine med pladsen. Hov, skal vi have et lydspor mere? Nå, det dropper vi lige."

Og så bliver jeg fu.king flintrende hvis jeg hører flere fremtids-historier om PS3. "Jamen, nu kommer der snart 100 GB skiver." Det er HELT ude af proportioner hvor meget ønsketænkning der har været omkring konsollen - det er altid lige LIDT ude i fremtiden at alt det gode sker.
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 01/03-08 12:37 
Hvad er det for nogle fremtidshistorier, du henviser til? Som de ikke har indfriet?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 01/03-08 12:50 
"Gode spil"? :D

(okay okay, undskyld)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 01/03-08 13:26 
Haha, ja ok Herold. Den har jeg svært ved at bortforklare:O) Min PS3er fungerer stort set kun som Blu-Ray/DVD afspiller :O)
MEN!! MGS4 og Haze skal nok rette op på det renome(håber jeg da)
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/03-08 14:17 
Jeg burde virkelig have skrevet ned alle de gange, der er blevet lovet og ønsket noget fremtidigt godt for PS3 det sidste års tid, for der er helt bogstaveligt ikke gået en uge uden at jeg har læst mindst et par stykker af den slags historier (ikke kun her på forummet, men generelt rundt omkring på nettet) - og du har lige gjort det igen med din MGS4/Haze-ønsketænkning. :-)

Men generelt handler det om spiludbud (sådan som du lige har gjort det), og diverse features ("Nøøøj, hvor bliver "Home" godt - håber jeg... nej, VED jeg!") osv. Det er den evige undskyldning, som ikke kan efterprøves, fordi ingen kan vide hvad fremtiden bringer. Jeg er SÅ træt af det "argument"! (Og det har intet med PS3-bashing at gøre - jeg ville være lige så fjendsk, hvis Nintendo eller Microsoft eller nogen-som-helst-andre gjorde det samme).
CoreCoreSkrevet 01/03-08 16:11, rettet 01/03-08 16:12 
Så det er altså Xboxens skyld at MGS4 har fået bortopereret et lydspor. Så fik vi da det på plads.

Producenterne er i øvrigt frit stillet til at gøre harddisken til et "systemkrav" på Xbox-udgivelserne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/03-08 16:14, rettet 01/03-08 16:15 
Nej!

Men det er ugens bedste eksempel på dovenskab og pladsfrås på BD-skiverne. Hvilket er et fænomen, som du påstår er Xboxens skyld.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 01/03-08 16:29, rettet 01/03-08 16:30 
Godt så. Skal vi så ikke lade være, med at tørre Echelons indlæg af med din konstante trang til at bashe Xboxen?

Echelon VI>
Det er alt sammen meget fint, men hvis udviklerne og udgiverne ikke gider benytte sig af pladsen til andet end dovenskab, så er det jo fuldstændig lige meget.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 01/03-08 16:53 
Det virker som stor pladsfrås i MSG4 og ville selvfølgeligt være fint nok med muligheden for japansk lydspor også, men er det ikke lidt hysterisk at gøre så meget ud af det?

Jeg har ihvertfald aldrig spillet et MGS spil (eller andet spil så vidt jeg husker) med japansk tale hvor der var mulighed for engelsk.

Vi skal bare være glade for at slippe for en voldsom HDD installation... håber jeg ;)
HeroldHeroldSkrevet 01/03-08 20:10 
Core>
Nej!

Selvfølgelig gør det da det :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 01/03-08 21:11 
Jeg gyser ved tanken op at swappe DVD midt i en cutscene ;)
HeroldHeroldSkrevet 01/03-08 21:20 
Haha. Jeg tror bare at det bliver uden lyd. Eller måske kun med lyd eller uden billeder. Det kan selvfølgelig også være at de bruger en eller anden form for komprimering, måske.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 01/03-08 21:56 
Bare nogen form for komprimering ;)
TLTLSkrevet 01/03-08 23:22 
På PS3 kan de da lige så godt udnytte BR og ikke komprimere. Det ville jo spare processor tid og hvis det ikke fylder mere end en single layer disc alligevel, hvorfor så komprimere?

På Xbox 360 bliver det jo så modsat en nødvendighed.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/03-08 11:40 
TL>
Det ville jo spare processor tid...

Kan du give os nogle tal for sparet processorkraft? Altså hvor meget det kræver at afspille et eller andet MP3-format i forhold til noget uncompressed WAV/PCM? Vil det have nogen reel indflydelse på f.eks. grafik-afvikling? (Jeg spørger ikke for at være næsvis, jeg vil virkelig godt vide hvor stor en sammenhæng, der er.)

TL>
...hvis det ikke fylder mere end en single layer disc alligevel, hvorfor så komprimere?

I MGS4-sammenhæng er det jo lige præcis det, der er problemet - at det samlede indhold ER større end disken. Men hvis de generelt HAR en masse plads i overskud på en udgivelse må de da gerne svine med pladsen... det kan forbrugerne jo være ligeglade med, hvis bare produktet er det samme.
TLTLSkrevet 02/03-08 13:00 
Det ved jeg desværre ikke nok om komprimering til at sætte tal på. Det kommer jo også an på hvad man komprimerer. Om det er lyd, texturer eller antallet af polygoner, osv..

Men f.eks. hvis man "komprimerer" ved at sænke antallet af polygoner, ville det jo kun have betydning for kvaliteten af spillet, men give mindre arbejde til processoren.

Ved lydfiler som f.eks. mp3, fjerner man de bits som det menneskelige øre ikke kan høre og komprimerer resten ligesom en zip fil, for derefter at afspille det via et codec. Ved ikke præcist hvor meget mere det ville kræve af processoren at afspille en wav fil, frem for en mp3 fil. Men jeg hører selv mp3 filer samtidig med at jeg spiller computerspil og det har ikke nogen effekt på spillet som sådan.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 02/03-08 13:03, rettet 02/03-08 13:09 
Faktisk er det mere krævende at afspille ukomprimeret lyd. Det er jo ikke MP3 den komprimerede lyd ligger i, men Dolby Digital eller DTS. Det "krævende" for konsollen består i at aflæse det og sende videre til receiveren som gør det tunge arbejde (dvs. dekode lyden).

Komprimeret lyd ligger typisk i Dolby Digital 5.1-format som sjældent kommer op på meget mere end 440kb/s. Hvis et spil så kommer med ukomprimeret 5.1 PCM-lyd så fylder lyden mindst 10 gange så meget. Det skal både læses af drevets laser og køre gennem maskinens system. Om vi reelt er ovre i petitesser ved jeg faktisk ikke, men hvis der er noget der belaster systemet mest, så er det ukomprimeret lyd.

.....men ukomprimeret lyd i spil tror jeg ikke der ligefrem er et marked for. Det er i høj grad en filmentusiast-ting det her. Spilmarkedet er revnende ligeglade.
CoreCoreSkrevet 05/03-08 07:55, rettet 05/03-08 08:13 
Næh, det gør du vel ikke, men der er ingen der kan sige at det kommer som en overraskelse.

Echelon VI>
Det er alt sammen meget fint, men hvis udviklerne og udgiverne ikke gider benytte sig af pladsen til andet end dovenskab, så er det jo fuldstændig lige meget.

Lord Darkeyes>
Det er jo fordi, der skal tages hensyn til, at multiplatformsspillene også skal kunne spilles på Xbox360 uden for meget tab af visuel kvalitet og indhold.

Så nej, det er ikke pga Xboxens tilstedeværelse at udviklere/udgivere sløser med pladsen. Xboxen har egentlig meget lidt med Sony og deres samarbejdspartneres brug af BluRay-mediet at gøre (Surprise!). PS3-eksklusive titler kan også sagtens svine med pladsen. Sony er ikke ufejlbarlige, og deres mindre heldige beslutninger er ikke Xboxens skyld.

Og for the record: Plads-debatten er udsprunget af MGS4's forsvundne lydspor, hvilket på ingen måde giver dit oprindelige "det-er-xboxens-skyld"-indlæg nogen som helst mening.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/03-08 19:02 
Nogen må vist mægle lidt. Jeg er sikker på Core forstår hvad du mener Darkeyes, og jeg er da selv enig med dig. Selvfølgelig vil multiplatformstitlerne blive begrænset af DVD-mediets kapacitet.

Det Core forsøger at gøre opmærksom på, er at Metal Gear Solid 4, som er eksklusivt til Playstation 3, ikke udnytter den ekstra plads på Blu-ray, men faktisk sløser med den. Derfor farer Core lidt op, når du hævder, at der udelukkende vil være tale om begrænsninger i multiplatformsspil, når nu netop MGS4 viser det modsatte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 05/03-08 19:04 
Hvad Core evner eller ej, skal jeg ikke kunne svare på - det ændrer dog ikke på at det er et svagt argument.

Der har ikke været nogen som helst problemer med hverken kvalitet eller indhold på Xbox 360 pga. pladsproblemer, og den dag det overhovedet bliver et gangbart argument, der udgiver de sikkert spil på flere skiver, og så er problemet løst, og tudeprinsesserne kan finde noget andet at tude over.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 05/03-08 19:06 
Echelon VI>
Det Core forsøger at gøre opmærksom på, er at Metal Gear Solid 4, som er eksklusivt til Playstation 3, ikke udnytter den ekstra plads på Blu-ray, men faktisk sløser med den. Derfor farer Core lidt op, når du hævder, at der udelukkende vil være tale om begrænsninger i multiplatformsspil, når nu netop MGS4 viser det modsatte.

Hvis MGS4 er lige så eksklusivt, som de andre spil har været, så det er kun et spørgsmål om tid, før vi ser det på Xbox 360 også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/03-08 19:41 
Man kan da håbe - MGS4 med achievements :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 05/03-08 20:02, rettet 05/03-08 20:11 
Lord Darkeyes>
Jeg bryder mig ikke om tonen i dine svar til mig

Godt!

Lord Darkeyes>
at du ikke evner at forstå, hvad jeg mener, når jeg i min argumentation skriver "multiplatformsspillene".

En gang til.

Det er tilsyneladende meget svært for dig, at læse dig frem til at snakken om pladsspilde på BD-diske, er udsprunget af det manglende lydspor på MGS4. Derfor giver hverken din "Jamen, det er da Xboxens skyld"-kommentar eller din trang til pludselig at snakke om multiplatformstitler ingen mening overhovedet.

Herold>
den dag det overhovedet bliver et gangbart argument, der udgiver de sikkert spil på flere skiver

Det er de allerede godt i gang med, og personligt har det aldrig generet mig på hverken PS1 eller PS2, så jeg regner med at jeg også godt kan leve med det i dag ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-08 20:24 
De eneste spil hvor det er i orden at udgive på flere disks er RPG'er der er sindsygt lange. Gider ikke skifte skiver hele tiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 05/03-08 20:39 
I spil med flere storylines (Devil May Cry 2 f.eks.), syntes jeg det er helt i orden, og jeg selv var ikke særlig generet af det i hverken Metal Gear Solid eller fantastiske Fear Effect.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 05/03-08 20:48 
Core>
Det er de allerede godt i gang med, og personligt har det aldrig generet mig på hverken PS1 eller PS2, så jeg regner med at jeg også godt kan leve med det i dag ;)

Heller ikke jeg. God of War (kan have været testversionen) og Resident Evil 4 klarede det fint. Et større problem er det altså heller ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/03-08 21:21 
Konsolkongen>
De eneste spil hvor det er i orden at udgive på flere disks er RPG'er der er sindsygt lange. Gider ikke skifte skiver hele tiden.

Nævn lige et new-gen spil, hvor du skal "skifte hele tiden". Bare et. Jeg er nysgerrig. Og for den sags skyld, nævn nogle last-gen. Jeg kender ingen titler.
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig