X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musik program/spil


Svar
TKTKSkrevet 05/08-04 15:43 
Hej

Søger et musik program/spil hvor der ska indeholde features som at man kan mixe sit eget musik ind i melodier fra programmet osv. Hvor man kan lave sine egne numre og samtidig blande musik filer fra min com. ind i numrene... Hvad findes af sårn nogle spil/programm. ?
salsalSkrevet 05/08-04 16:03 
Du mener remixe, eller hvad? Umiddelbart findes der ikke ét program, der kan gøre det. Hvad bruger du normalt?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SchwenSchwenSkrevet 05/08-04 16:06 
Der er den der "EJay" serie, hvis det skal være simpelt.

Ejay.com
TKTKSkrevet 05/08-04 17:16 
Har ikk haft noed før !

Men elsker techno og hardstyle osv. Og ku være fetd hvis man ku (re)mixe alt muligt sammen!

-Jamen kan e-jay det?
jaesjaesSkrevet 05/08-04 17:18, rettet 05/08-04 17:18 
Reason hvis du vil have flere muligheder (og betale en slat mere).

Fruity Loops understøtter muligvis også denne mulighed.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 05/08-04 18:23, rettet 05/08-04 18:24 
Her de de skod ( amatør løsninger )

Tractor
Fruity loops studio 4
Reason
Ejay- Mange kategorier
MusicMaker

Men er man til det mere serøse, hvor man selv vil indspille trommer eller bas, eller alt andet, skal man vælge Pro Tools, dette program bruges af stortset alle prof musikere!
soon the world will be one big computer
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-04 18:30 
Hvad angår spil, så skulle MTV music generator 3 (xbox) være ret godt.
Det er begrænset hvad jeg ved om det. Men man skulle kunne remixe sine soundtracks.

Desuden har det også fået nogle ret goe anmeldelser.
Spiller nu: Phantasy Star IV
psychomantispsychomantisSkrevet 05/08-04 18:41 
Music 3000 er nok det bedste bud til konsollerne (ps2).
Men det er helt sikkert pc programmer du skal vælge hvis du mener det seriøst.
jaesjaesSkrevet 05/08-04 18:42, rettet 05/08-04 18:47 
Yokanabster:

Når Thomas nu er nybegynder, er Pro Tools så ikke liiige at skyde over målet - Vi havner på 10000 kr. uden at blinke :)

Desuden vil jeg mene, at man får mere får mere for pengene i 75% af tilfældene med Logic, Cubase eller lignende programmer + plug-ins, frem for Pro Tools.
jaesjaesSkrevet 05/08-04 18:45, rettet 05/08-04 18:48 
psychomantis>
Music 3000 er nok det bedste bud til konsollerne (ps2).

Det er også mit indtryk. Jeg har spillet Music Generator 3, og det er for hæmmende for kreativiteten, til at kunne anbefales, med mindre man holder sig strikst inden for hver af de 10 genrer, det indeholder.

Det kommer i øvrigt også til Xbox.
psychomantispsychomantisSkrevet 05/08-04 21:07 
jaes>
Det kommer i øvrigt også til Xbox.

Har du nogen idé om hvornår det udkommer?
jaesjaesSkrevet 05/08-04 22:05, rettet 05/08-04 22:52 
Det er sat til den 15/10 i USA, jeg har dog lidt bange anelser mht. om der overhovedet kommer en PAL-version, da jeg kun fandt spillet på ét UK-site, da jeg tjekkede for nylig...

Det har fået navnet Funkmaster Flex's Digital Hitz Factory i USA, og muligvis også i en evt. PAL-version. Det kan jeg ikke lige huske - i tilfælde af at du vil lede efter det.
CronossCronossSkrevet 06/08-04 00:32 
Jeg er også totalt enig med Jaes.
Logic + plugins giver mig langt flere muligheder for at skabe den musik jeg har lyst til at lave, og gør også at jeg konstant kan originalisere min musik.
Pro Tools er også fint, men jeg får personligt mere ud af Logic. Har dog aldrig selv haft Pro Tools, men har brugt det en del.

Både Pro Tools og Logic (+ Cubase logisk nok) er dog nok for svære for en der blot vil lege lidt at sætte sig ind i. Vil man udnytte nogle få simple muligheder, som man egentligt får nemt i Reason, tager det alligevel lang tid at sætte sig ind i.

Logic og Cubase er heller ikke voldsomt dyre i forhold til Pro Tools som Jaes siger, og er man musiker er det jo ikke noget at tale om i forhold til hvad man får... I alle tilfælde ikke i forhold til i mit tilfælde at gå ud og købe en K7 specialdesignet KoRn-guitar til 18.000 ;)
DarkenDarkenSkrevet 06/08-04 00:57 
fruity loops er noget som selv en nubi som mig fatter bare en smule af (og jeg fatter ikke så meget af den kreative del af musik)
Vil ikke sige jeg blev go til det, men den tid jeg har brugt på det hos en ven (hans prog) var hyggelig nok.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 06/08-04 01:26 
ThomasS:

Noget du iøvrigt skal huske at have i baghovedet er, at hvis du vil optage musik i realtime via et mother-keyboard, er et lydkort som understøtter ASIO-drivere nødvendigt i nogle tilfælde (fx ved VST-instrumenter). Vil du lave musik med færdige samples/loops, er det ligemeget.
MrCaseMrCaseSkrevet 06/08-04 10:20 
hov hov hov... der var vist én der tidligere kom til at svine Reason til... det er vist ikke god tone, unge mand. Reason holder da hele vejen. Man skal bare bruge tiden på at få udforsket det.
Have you considered sucking less?
TKTKSkrevet 06/08-04 14:20 
Har hentet fruity loops ver.3 men kan ik finde yd af at hente nogle af mine egne filer/sange ind i programmet ?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig