X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

JP: Operation Genesis


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/04-03 17:12, rettet 18/04-03 17:14 
Wow! Dette spil har taget mig helt på sengen. Jeg prøvede det ca. 2 min. i en Fona for en uge siden, og da sagde det mig ikke rigtig noget, men da jeg er en stor fan af filmene, købte jeg det selvfølgelig alligevel næste dag - og hvilket køb det dog har været!

Jeg har aldrig rigtig været til disse hersens simulations-spil, hvor det gælder om at få økonomien til at rulle, så derfor regnede jeg med, at Genesis var noget af det samme. Heldigvis kune jeg hurtigt konstatere, at det økonomiske aspekt ligger meget i baggrunden i forhold til andre spil, hvilket jeg finder ualmindeligt rart: Så kan man nemlig fokusere på det, der er det sjove; Nemlig at bygge (Og til tider ødelægge)!

Genesis er helt klart det bedste spil bygget over Jurassic Park licensen, og jeg er specielt vild med spillets lækre interface, der er lynhurtigt og fantastisk nemt at finde rundt i. I sandhed en imponerende bedrift!
Jeg holder også meget af det flyvende kamera, som man kan bevæge som man lyster - det fungerer fuldstændig optimalt!
Grafikken er også nydelig - omend den ikke imponerer så meget som f.eks. Morrowind. F.eks. bliver luftballoner, hegn, dinoer m.m. spejlet i vandoverflader, og samtlige animationer i spillet er fremragende!

Men, men men... Det bedste er naturligvis Jurassic Park licensen. Jeg er helt opslugt, når jeg sætter mig til at spille, og har endnu ikke spillet under 6 timer i træk - det er umuligt at lægge fra sig.
Penge er som sagt ikke så svært at holde styr på, og det gælder mere om at holde sine besøgende tilfredse og så ellers bygge nyt, udvinde nye dinoer og lunte rundt i parken som man lyster og kigge på alt det, der foregår.
Sammenlagt spilletid indtil videre: Ca. 25 timer.

Hvis man er Jurassic Park fan, så kan jeg anbefale dette spil! (I øvrigt understøtter spillet Dolby Digital, selvom det ikke fremgår af emballagen).
Er der andre herinde, der deler min fascination af dette spil?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-03 19:34, rettet 19/04-03 19:34 
Er der virkelig ingen, der har investeret i denne perle? Tro ikke på de lidt skuffende reviews - er du til Jurassic Park eller dinoer i almindelighed, så er det virkelig et godt køb! Jeg er i gang med min 8. park, har unlocket alt - og morer mig stadig ubetaleligt!
Absolut et af mine bedste køb til dato.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PapandPapandSkrevet 19/04-03 19:43 
Jeg anmeldte PS2 versionen.. Et okay spil. Er man fan af hele dinusaurus temaet er det jo et super køb.. 7 ud af 10 :-)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-03 19:48 
PS2 udgaven er skuffende... Man kan kun have 9 forskellige slags dinoer og grafikken er langt fra ligeså god som på Xbox - for slet ikke at tale om det lidt mere kluntede interface på PS2.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PapandPapandSkrevet 19/04-03 19:52 
Ohhh... Havde ingen anelse om der var så meget forskel på dem...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-03 19:55 
...men det er stadig sjovt! Jeg kan sidde i lang tid og følge en T-rex mens den spiser, sover, drikker, leger m.m., selvom det ikke engang er selve spillet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/04-03 19:56 
Delux, sådan;)

Jeg har downloadet PC demoen fra noget tid siden og LOL det er godt f et strategispil!

PC markedet er ved at gå ud i skuden! Præimært kommer der kun real time strategi spil og FPS....

Men Operation Genesis, byder på nogen nye inovative ting jeg ikke har set før.... Det er det bedste strategispil jeg har prøvet siden Red Alert og Warcraft 2!

Jeg elsker det med at man kan tage kontrol over en helikopter og bare kan bedøve en T-Rex:)

Det skal siges at jeg er fan af den første film, men var ikke så vildt med de to andre:)

Men tak fordi du skrev det Deluxscan! Vil se om jeg kan presse den på sommerlisten imellem RtCW, Midtown madness 3, knights of the old republic og Brute force;D
Well crucify the insincere tonight...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/04-03 19:59, rettet 19/04-03 20:00 
Public EnemY >
Jeg elsker det med at man kan tage kontrol over en helikopter og bare kan bedøve en T-Rex:)

...og så samle den op med en helikopter og dumpe den ned midt imellem alle ens gæster, hvorefter den er godt morgensur... Muwhaha!
RtCW er også en titel, jeg glæder mig meget til.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JAAJAASkrevet 19/04-03 20:20, rettet 19/04-03 20:20 
Som stor fan af alle tre film kan jeg jo dårligt gøre andet end at Downloade PC demoen med det vuns.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/05-04 13:52 
Arh, har lige fundet Operation Genesis frem igem - og det er da en nydelse at spille. Stadig et af mine allerbedste køb. Jeg så det i øvrigt fra nyt til 119 kr. i EB...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 31/05-04 14:08 
DeluxScan>
Jeg elsker det med at man kan tage kontrol over en helikopter og bare kan bedøve en T-Rex:)

...og så samle den op med en helikopter og dumpe den ned midt imellem alle ens gæster, hvorefter den er godt morgensur... Muwhaha!

Kan man det, og er der i så fald meget blod og afrevne legemsdele?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/06-04 10:27 
dRxL>
Kan man det, og er der i så fald meget blod og afrevne legemsdele?

Ja, hvis altså den ikke selv slipper ud inden :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-04 11:56 
Jeg købte også JP Genesis for et par uger siden. Og det havde samme indtryk på mig som det havde på delux. Totalt fedt at man skal kæmpe mod sygdomme og andet gejl.
Hellikopteren er en fed feat. men noget andet som også er ret enestående er når man kan lave safari ruter i sine inhegninger (det her skal man nok kun prøve hos planteædere ;p).

Men det ærger mig grænseløst hvor nemt dette spil er :( Findes der slet ingen form for hard mode el. lign?
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 01/06-04 12:28 
Jeg synes det er temligt svært at starte sin egen park, det er dog et stykke tid siden sidst jeg spillede det.
Jeg havde det med at lade dinosaurne løbe frit blandt gæsterne for at spare penge på sikkerheds hegnet, men det var vist ikke en god ide:)
Spiller nu: Halo 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/06-04 13:01 
Ja, det er lidt for nemt... 3 timer tager en god park for mig. Men missionerne kan være super-svære!

Jeg har prøvet at lade de helt små dinoer være løse imellem gæsterne. Det gik heller ikke så godt: Gæsterne flygtede i panik, selvom de små fyre er helt harmløse :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/06-04 13:03, rettet 01/06-04 13:20 
Konsolkongen>
(det her skal man nok kun prøve hos planteædere ;p).

Man kan godt hos kødædere, men de har det med at angribe bilen og straffe passagererne... Derfor bygger jeg altid safari-ture i T-rex indhegningen... Muhahah!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-04 13:22 
DeluxScan>
Men missionerne kan være super-svære!

Du mener de der, skyd dinoer/ta' billeder missioner? Dem havde jeg ingen problemer med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-04 13:26 
Personligt håber jeg meget på en toer. Men hvis denne ikke kommer, findes der så andre alternativer til xbox?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-04 11:24 
Konsolkongen>
Du mener de der, skyd dinoer/ta' billeder missioner? Dem havde jeg ingen problemer med.

Den, hvor man skal nakke alle de satans raptorer, havde jeg seriøse problemer med - de er alt for små! :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-04 12:02 
Var det i Torturials eller selve Missions? Jeg spillede nemlig ikke ret mange af øvelses banerne. Og jeg mener ikke at kunne huske at man skulle skyde raptors.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/06-04 12:15 
Jeg mener, det var i Missions.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PlaykidPlaykidSkrevet 02/06-04 12:17 
Det er det også. Der er på et tidspunkt man skal rede en vigtig besøgende fra parken.
Spiller nu: Halo 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-04 12:21 
Nå jammen i så fald så har jeg klaret den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig