X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

House of Leaves


Svar
CronossCronossSkrevet 04/08-04 14:49 
Jeg tænkte at jeg ville starte et lille emne om en af de bedste bøger der er kommet siden årtusindskiftet.

Er der nogle som har læst bogen, og i såfald - hvad syntes i om den?
Jeg fik den i dyre domme fra Amazon.com fordi jeg ville have den fede udgave i 2-colour.
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
MarcusMarcusSkrevet 31/10-05 09:04, rettet 31/10-05 09:24 
Herold>>
Marcus F.M>
Herold>> Det ser ud som om at der er en ny hardback udgave til salg her: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0375420525/ref=lpr_g_1/102-1022857-2380942?v=glance&s=books

Tak for hjælpen Gaku.
ChronoChronoSkrevet 31/10-05 09:40 
Jeg forstår ikke helt... kan det ikke være ligegyldigt om to ord er skrevet i rød og blå?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 31/10-05 10:31 
Hvis det var ligegyldigt ville der nok ikke være sådan en furore omkring det .-)
SumezSumezSkrevet 31/10-05 10:33 
Folk elsker åbenbart ting, der er mærkelige. :)
Men nu har jeg heller ikke læst bogen endnu, så jeg kan ikke drage konklusioner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
outendoutendSkrevet 29/12-05 22:44 
Hej, jeg hiver vist lige en halvgammel tråd frem, men jeg er også overdrevet fascineret af denne bog. Jeg er ellers ingen læsehest det er (selvom det tiltager), men den havde mig sgu allerede inden den materialiserede sig for mig (amazon.com - dumme told, bestil den fra .co.uk). Til dem der er impulskøbere men er bange amazon eller ventetiden dertil så jeg den for leden i Athenæum boghandelen ved strøget (fra Rådhuspladsen). Paperback. 300-400 kr.

Jeg har kun læst den en gang indtil videre, men jeg har stadig svært ved at tro jeg virkelig er færdig med den. Har ikke malet den med notater, utilstrækkelig håndskrift.

Da jeg blev introduceret for House of Leaves gennem en analyse af Kid A/Amnesiac (Radiohead albums) har jeg også en ide om/til hvorfor house skrives med blåt. Selvom Bluescreen delen garanteret har spillet mest ind, angiver den blå farve både for læseren, men også helt bogstaveligt en 'ud af det blå' oplevelse, som den Navidson og Truant kommer ud for da de på hver deres led konfronteres med the house. Og hvad angår specielt navidson er den første forskydning der er opdaget ved opmåling noget out of the blue...
SumezSumezSkrevet 30/12-05 19:05 
Nu hvor tråden er oppe igen, kan jeg lige indskyde at jeg pt. er lidt over halvvejs gennem bogen (læser den i mit eget tempo, det er ikke til at sige hvornår jeg er færdig), og kommer med nogle meningsfulde kommentarer så snart jeg er helt færdig med den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 30/12-05 19:41 
Jeg gav min kæreste den i julegave. Bestilte den først i paperback, da det var den eneste de havde, og blev så henrykt, da de ringede fire dage efter og spurgte om jeg ikke hellere ville have den i hardcover istedet, Hurra! Da jeg så skulle hente den her en uge før jul, havde de kun fået den i paperback, og kunne ikke rigtigt forstå at de havde ringet til mig, for at sige jeg kunne få den i hardcover istedet, så jeg måtte nøjes. Hun blev dog meget glad for den, og selvom paperbackudgaven ikke er helt "komplet", så tror jeg alligevel det var den rigtige udgave til hende, så hun kan slide den lidt, og gi' den personlighed. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GakuGakuSkrevet 15/09-06 20:23 
Så er Mark Z. Danielewski næste bog kommet.

http://play.com/Books/Books/4-/1024519/Only_Revolutions/Product.html
CronossCronossSkrevet 15/09-06 21:40 
Og den er sær....

Sær men god ;)
SumezSumezSkrevet 16/09-06 11:56 
Har du læst den? Fortæl lidt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 16/09-06 14:10 
Jeg vil også gerne høre lidt mere om bogen. Jeg har House of Leaves mistænkt for at være en one-off.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig