X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Front Mission-tråden


Svar
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 15:10, rettet 02/08-04 16:01 
Edge var vist ikke så vilde med det, og RJK siger det ikke har fået så god kritik andre steder, men alligevel købte jeg det for en måneds tid siden.

Nu skulle jeg så endelig spille det, og til min store overraskelse foregår mission 2 i JYLLAND. Der er vist fyldt med terrorister...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 02/08-04 15:32 
Fedt :D

Fortæl noget mere! Jeg overvejer selv at købe det.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 16:00, rettet 02/08-04 16:02 
Indtil videre synes jeg ret godt om det. Jeg er dog ikke vildt langt, da jeg har brugt min tid i sommerferien på shooters og Xenogears...

Det må være Indre Mission der er gået amok. Det var ovre i Vestjylland... ;)

Grafikken er meget grå i det, men det kan man jo forvente med det tema spillet har. Lige før jeg lukkede for spillet lige for lidt siden, var der en lille tilføjelse til det plot, som blot er begyndt at åbne sig op for mig. Jeg synes det tegner godt. I forhold til Disgaea kan kampene godt virke lidt forvirrende i starten, men man lærer det hurtigt. Ud fra visse beskrivelser af mulighederne for at indstille sin Wanzer, kan det godt lyde indviklet, men jeg er allerede ved at have godt styr på det.

Musikken synes jeg virker rigtig god. Perfekt til det dystre nær-fremtids tema spillet kører med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 02/08-04 16:17 
Hehe, man bliver da næsten nødt til at have det når de ligefrem har danske områder og sekter med :)

PS: Det er nok den ultimative kombination af underholdning du har fundet i shooters og Xenogears - ren spilmekanik versus ren fortælling :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 02/08-04 16:24, rettet 02/08-04 16:24 
De interaktive elementer i Xenogears har da underholdt mig en del. Jeg synes heller ikke, at der har været mangel på dem.

Nu skal det så lige præciseres, at terroristernes nationalitet aldrig blev afsløret. Der er altså ingen beviser for at det har noget som helst med Indre Mission at gøre ;) Desuden gik turen fluks tilbage til Tyskland, før Mission 3 startede...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 02/08-04 16:49 
Det viser sig nok i slutningen at indre mission er de virkelige bad-guys :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CronossCronossSkrevet 03/08-04 00:54 
Det kunne være mega sejt!

Måske kommer Tove Fergo og hendes mand også senere og forsøger at dræbe alle vantro, mens de ofrer dyr og langsomt forsøger at sabortere folkekirken indefra ;)

Det er da utroligt at de japanske udviklere har så godt styr på danske forhold :p
NaieraNaieraSkrevet 04/08-04 11:35 
Ja, hvis nu der rent faktisk var et hint om Indre Mission i spillet :p

Efter et par missioner i Tyskland/Danmark flytter handlingen over til Venezuela, hvor man følger spillets anden hovedperson.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
MrMagnetMrMagnetSkrevet 04/08-04 13:38 
Handlingen bliver ved med at flytte sig frem og tilbage mellem Tyskland/omegn og Venezuela.

Rigtig lækkert spil, hvor man også har muligheden for at låse en masse hemmelige simulator baner og gratis våben op.

Hvilke simulatorer har I fået åbnet for?
NaieraNaieraSkrevet 31/07-23 22:19 
Jeg har lige omdøbt denne tråd, så den nu kan bruges til alle de smarte Front Mission remakes der er på vej. Eller, det håber jeg da, at de er, efter toeren kommer senere på året.

Front Mission 1st: Remake til Switch* kan kraftigt anbefales til dem der holder af genren :)


*Udgaverne til Xbox og PlayStation skulle være temmelig ustabile :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 28/09-23 11:06 
Jeg er vel godt 8 timer inde i FM 1st Remake til Switch, og har været virkelig glad for det indtil nu, hvor der desværre er ved at komme ridser i lakken. Det kan stort set ikke betale sig andet end at udstyre alle enheder med samme, ‘bedste’ udstyr, så det begynder at blive lidt kedeligt med shop, gear og taktik. Arenaen er også meget let at udnytte, så man altid er rig som en trold. Det kunne jeg selvfølgelig lade være med, men jeg bryder mig ikke om selv at sætte kunstige begrænsninger.

Spillet er dog stadig supercharmerende, så gennemfører det nok og vil også anbefale det.

3’eren er dog min favorit i serien, så ser meget frem til remaken!
NaieraNaieraSkrevet 28/09-23 13:42 
Jeg kan sagtens genkende de to problemstillinger. Især arenaen, som i starten kunne være en udfordring, men som senere i spillet er urimeligt let bare at "cheese", så man aldrig mangler noget. Udstyrsmæssigt så jeg heller aldrig nogen grund til ikke bare at sætte de bedste raketter/missiler og kanoner på alle vanserne. Man behøvede ikke tænke videre taktisk på nogen måde. Dette var dog på standardsværhedsgraden; måske er det mere hardcore på de mange højere grader...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 15/10-23 06:34, rettet 15/10-23 06:35 
Ja muligvis, men jeg holder mig nok til standard. Jeg mistænker, at de højere sværhedsgrader mest drejer sig som HP justeringer og lignende.

Jeg så lige at 2’eren er ude nu, dog kun digitalt til at starte med. Nogen der har prøvet det, eller originalen, og kan sige om det adskiller sig væsentligt fra 1’eren?
NaieraNaieraSkrevet 15/10-23 06:49 
Ja, sværhedsgraderne handler om HP og skaden der gøres, men disse ændringer kunne vel nødvendiggøre mere strategisk tankegang ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-23 10:29 
Måske :) Det er ofte en svag måde at lave højere sværhedsgrader på. Flere fjender og mere aggressiv AI plejer at fungere langt bedre i mange typer spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig