X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Piger og konsoller/spil generelt


Svar
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 18/04-03 13:29 
Vi er 4-7 piger herinde på P:R, selv kender jeg få piger som spiller computer, og ingen der spiller konsolspil.
Men jeg har fundet en glimerende artikel om piger og konsoller. Og jeg synes, hun har mange fine pointer!

Et eksempel som "jane" også nævner er omkring X-boxen, som jeg også synes bliver mere og mere for drenge. Okay min spilsmag passer måske heller ikke i... Se hele indlægget


Glimerende essay
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
63 emne(r).
1 2 > »

Svar
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 18/04-03 13:29 
Vi er 4-7 piger herinde på P:R, selv kender jeg få piger som spiller computer, og ingen der spiller konsolspil.
Men jeg har fundet en glimerende artikel om piger og konsoller. Og jeg synes, hun har mange fine pointer!

Et eksempel som "jane" også nævner er omkring X-boxen, som jeg også synes bliver mere og mere for drenge. Okay min spilsmag passer måske heller ikke ind i x-boxens udbud.
Jeg kan godt lide et enkelt shooter-spil ind imellem, men er mere til rpg´er, hvor vi hurtigt kan blive enige om, at PS2 (og snart GC) har bedre og flere titler.(hvis I vil diskutere det synspunkt, så lav en ny tråd)
(og "jane" i artiklen har også en fornuftig forklaring på hvorfor jeg nok bedre kan lide rpg´er)

For mig interesserer x-boxen mig ikke, og jeg synes ikke x-boxens image, for mig som pige, bliver bedre med et spil som DOAX. Jeg har intet imod spillet, så slipper drengene for at sidde op sent om natten og se SAT1, men for mig bliver x-boxen mere og mere uinteressant. Og det skaber jo ligesom ikke nye kvindelige kunder til boxen. Og god salgstaktik, så vidt jeg husker fra handelsskolen er bl.a. at vække de latente forbrugeres (=pigers) behov.

Herudover bekræfter sådan et spil som DOAX, pc-/konsol-spillenes image, at de er for drenge.

For jeg tror faktisk kvinder gerne vil spille konsol, jeg kan da høre, at jeres kærester også godt kan finde på at spille konsol.

Der er dog også gode eksempler på spil hvor den kvindelige hovedperson bliver taget seriøst f.eks. Metroid og FF-spillene (her må jeg dog indrømme, at Tidus i FFX er ret lækker, selvom jeg ikke har spillet det endnu). I FFX-2 ser det dog ud til, at det skal sælges bl.a. via Yuna og Rikku som sexsymboler. Skidt udvikling fra Square, synes jeg!

Så, det jeg gerne vil diskutere, er med udgangspunkt i essayet:
- hvorfor er der ikke så mange piger tilmeldt P:R?
- Er det ikke rigtigt, at spillene i stor stil bliver markedsført mod drenge? ( kvindelige sexsymboler og vold sælger?)
- Er det, fordi de fleste spiludviklere er mænd, eller fordi spilfirmaerne satser på drenge-målgruppen? Eller er det, fordi piger simplthen ikke gider spille konsol, og det ikke kan betale sig at satse på dem? (sidstnævnte tror jeg ikke på!)

Jeg har ikke noget problem med denne satsning på mænd, så længe jeg kan finde spil som interesserer mig, og jeg befinder mig, da også nogenlunde fint herinde, blandt alle jer af han-køn, men jeg synes, spil-firmaerne skulle forsøge sig lidt mere hos kvindelige spillere.
Selv så jeg gerne noget mere til typer som Tidus.

(Før jeg sender dette indlæg, vil jeg lige gøre opmærksom på at dette indlæg ikke lægger op til en ren diskussion om DOAX og x-boxen, men disse er blot brugt som eksempler! Ret gode og ekstreme eksempler efter min mening, men som sagt KUN eksempler)

Glimerende essay
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
quadquadSkrevet 18/04-03 13:32 
Er der også noget på SAT1 efter midnat?! :-o!

;P
RitesRitesSkrevet 18/04-03 13:51 
Hehe, Wagner.

Jo, jeg er sikker på, at de ikke satser på kvinder, af den simple grund at det ikke interesserer 90% af dem.

Hvorfor der ikke er flere kvindelige brugere herinde, er du dog mere kvalificeret til at svare på.

-For the record finder jeg også DoAX latterligt. Det er kun KingChaos der er vildt optaget af ... gameplayet. Ja, det.
» a winner is you «
BlossomBlossomSkrevet 18/04-03 21:14 
Den der med at det ikke interreserer piger, kan I godt pakke langt væk igen!
Det har da helt klart noget at gøre med at konsoller og konsolspil generelt henvender sig mest til hankøn.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
quadquadSkrevet 18/04-03 21:17 
Hvordan ser et spil til kvinder ud da? :S

Lyserøde sløjfer på æsken?
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/04-03 21:36 
.... The sims bliver f.eks. spillet af 60% piger og taget betragtningen af at det er det mest solgtwe computerspil nogensinde er der jo en del:)


DOAXVB er et godt spil.... Og det er ikke fordi de er halvnøgne... Som King selv sagde i sin anmeldelse så er barbiedukker mere ophidsende....... Konceptet er bare godt IMO, og jeg køber det sgu snart;) Vi skal have flere af de der wiered simulatorere! N.U.D.E og en forhåbelig Seaman efterfølger kan ikke komme snart nok:)
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 18/04-03 21:40 
Bare en kort bemærkning.

Ja, det er hovedsageligt kvinder som køber The Sims.
-MEN- om det er kvinder eller mænd, så kan jeg ikke tage nogle der spiller Sims seriøst. Ihvertfald ikke se dem som seriøse gamere.

Igen, hvis kvinder interesserede sig lige så meget for konsoller som mænd, ville der jo nok være flere kvindelige ejere af maskinerne(duh) og et større antal brugere af hunkøn herinde.

(Dog har jeg intet imod kvinder og syntes da, at det er ærgeligt at der ikke er flere kvinder der spiller konsol- eller pc-spil.)
» a winner is you «
tastasSkrevet 18/04-03 21:45 
Jeg kom faktisk (ved et tilfælde - husk det nu! ;) ind på siden womengamers.com, hvor de blandt andet havde kritikseret Nintendo Europes markedsføring af GBA SP.
Mange af reklamerne henvendte sig til mænd og har på trykt "GBA SP - For Men".

Om det er forkert Markedsføring er svært, at sige.
De store firmaer må vel vurdere, at kvinder generelt ikke har den store interesse for konsolspil.

Min kæreste spiller da også ind i mellem på min Konsol, men jeg tvivler stærkt på, at hun i nærmere fremtid vil købe et spil til den, eller forsøge at overtale mig til at købe et spil. Videre interesseret er hun (desværre) ikke.
Denne holdning har jeg indtrykket af, at mange piger har.

Det kan være, at i den kommende konsolkrig, som vel kommer i 2005, at der virkelig vil være noget at hente, ved at appellere lidt mere til begge køn.
Indtil videre indrømmer jeg i hvert fald gerne, at der ikke har været den store energi til, at laver reklamer som direkte henvende sig til kvinder (Men hvis markedet endnu ikke er til det, kan det jo hurtigt ende med mange spildte penge).
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
quadquadSkrevet 18/04-03 21:45 
Bare de holder sig væk fra CS, intet værre end en skilled pige der nakker en i en AWP-dyst, er ikke sket endnu, men når det sker stopper jeg med CS :)
FozferFozferSkrevet 18/04-03 21:57 
1. Det ved jeg ikke, måske fordi der er ikke er særlig mange kvindelige gamere i DK, måske for lidt til at man tør skille sig ud fra mængden?

2. Jo det er rigtigt.

3. Det er bare mere almindeligt at det er drenge der gamer, men jeg tror da det ændre sig lidt med tiden. Så ja de satser på drenge-målgruppen, for at tjene flest penge.
majjohamajjohaSkrevet 18/04-03 22:02 
Min søster og min mor kan godt lide at spille SNES min søster spiller også nogen gange mod sin kærste og hun kan da også godt finde på spille The sims en gang i mellem
RitesRitesSkrevet 18/04-03 22:03 
Tror også at det er nøgleordet.

"Kæreste/veninde spiller nogen gange på MIN maskine".

Hvis de ikke selv køber en, er deres interesse ikke nævneværdig.
» a winner is you «
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/04-03 22:48, rettet 18/04-03 22:52 
Hej Søster Salsa, piger og deres forhold til spil og konsoller er ikke lige den mest enkle debat at tage hul på, da der er uendeligt mange facetter, der skal vendes og drejes. Jeg snitter lige to af dem:

(1) Spillene
Jeg har altid været af den holdning, at der er masser af spil, der "passer" lige godt til både drenge og piger. F.eks. Tetris, Bubble Bobble, Bust-a-move, Virtua Tennis, Tomb Raider serien, Final Fantasy serien, Parappa, Bust-a-grove, Sim City, Super Monkey Ball, Mario serien, Pikmin, Ico, The Sims, DDR serien osv. osv.
Man kan næsten påstå at alle spil er egnede til piger, for indenfor film kan piger jo godt lide f.eks. gys (Seven, Psyco vs. Resident Evil, Silent Hill etc.) og action (kampspil + FPS etc.).
Min kæreste spiller mange forskellige typer spil (yes, I'm a lucky guy) - hun har bl.a. gennemført Super Mario 64, Command & Conqueror + C&C Red Alert, Doom I & II, Z, Gitaroo Man og har spillet masser af Virtua Tennis, Virtua Cop, The House Of The Dead, Pacman, Bust-a-move, Twintris, Bloody Roar, Sim City, Super Money Puzzle Exchanger, R-Type, DDR, Jak & Daxter osv. osv. osv.

(2) Konsollerne
Hvis konsoller som både Dreamcast og Gamecube ikke har pige appeal, fra et designmæssigt synspunkt, så ved jeg ikke hvad... Men der ligger nok et rimelig stort problem i, at det er et stykke teknologi. Piger elsker jo ikke ligefrem at købe, se på og drømme om teknologi, hverken DVD-afspillere, fjernsyn, videomaskiner, computere eller konsoller. Antallet af ledninger og behovet for tilbehør i form af memorycards, scart kabler, ekstra controllers, dansemåtter osv. tænder heller ikke piger (eller drenge for den sags skyld).

(3) Konkurrencen
Min kæreste kan godt lide at spille. MEN hun har dog kun selv købt 2 spil (Theme Hospital & Red Alert) og ingen konsoller i hele sit liv (hun er 28). Sko, tøj, frisører, skønhedsprodukter, bøger, magasiner, DVDer og boligindretning giver konsollerne og deres spil kamp til (og over) stregen.

- den største trussel mod spilleriet kom dog for snart 10 måneder siden, hvor vi fik en lille datter, Ida. Hendes tilblivelse har betydet at både kæresten og jeg spiller mindre end nogen sinde før. :-(

PS: Ida-pigen, har allerede haft både et GC og et PS2 pad i hænderne, og hun kan godt lide at kigge på grafikken i Super Monkey Ball og Gitaroo Man... :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/04-03 22:54 
Anbefaling: EDGE havde for et par numre siden overskriften "The girl issue", her kunne man læse en masse om piger og spil.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/04-03 00:21 
Undskyld mig - men Tidus er en wuss :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 07:13, rettet 19/04-03 07:45 
Wagner >
Hvordan ser et spil til kvinder ud da? :S

Lyserøde sløjfer på æsken?

Læs essayet som er vedhæftet!!

Rites >
Ja, det er hovedsageligt kvinder som køber The Sims.
-MEN- om det er kvinder eller mænd, så kan jeg ikke tage nogle der spiller Sims seriøst. Ihvertfald ikke se dem som seriøse gamere.

Hvad er en seriøs gamer så?!!? BAH jeg tror sgu, jeg starter en seperat tråd om Sims en dag, hvor jeg forhåblig kan få nogle seriøse begrundelser på, hvorfor Sims er så "latterligt" og "møj"
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 19/04-03 07:16 
Det er okay, det er du også ^^

GameGirlAdvance
» a winner is you «
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 07:20 
tas >
Jeg kom faktisk (ved et tilfælde - husk det nu! ;) ind på siden womengamers.com, hvor de blandt andet havde kritikseret Nintendo Europes markedsføring af GBA SP.
Mange af reklamerne henvendte sig til mænd og har på trykt "GBA SP - For Men".

JA det var endnu et godt eksempel på mandelig markedsføring, som provokerede mig!

Wagner >
Bare de holder sig væk fra CS, intet værre end en skilled pige der nakker en i en AWP-dyst, er ikke sket endnu, men når det sker stopper jeg med CS :)

Hehe så skal du ikke game mod mig!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
LWSLWSSkrevet 19/04-03 13:15 
Umiddelbart ville jeg kalde konsollerne mere pige-venlige end en PC. Det sociale element ved en konsol, kan nok tit gøre den acceptabel, hvor en PC ville virke for asocial og nørdet.
Jeg kender et par piger, som går og snakker sammen om hvad de hver især har fået deres PS2 Sim til i weekenden - ret underholde at lytte til forresten. The Sims til PC har skabt en stor fanbase iblandt kvinder, og det kan konsollerne forhåbentlig få udnyttet, nu hvor de også har The Sims. Der er garanteret mange piger og kvinder, som hellere ville spille Sims foran fjernsynet, med kæresten eller veninden ved siden af sig i sofaen, end på en kontorstol foran en lille computergrå kasse.
OmenOmenSkrevet 19/04-03 13:44 
Personligt ser jeg elektronisk underholdning som et meget androgynt medie:
Jeg tænker ikke over om den helt/badguy/person jeg spiller er en kvinde eller mand, og griner kun for det meste af når der bliver gjort noget ud af personens køn, da dette oftest gøres så patetisk at der ikke fortjener større omtanke.

Lara Croft bliver bliver i dag katagoriseret som en forkæmper for "Girl Power", men hvor latterligt er det når denne figur alligevel ikke adskiller sig på nogen følelsesmæssige punkter, fra de tusinder af mandlige actionhelte som hærger actionfilm og spil.
Dobbeltmoralen længe leve, for i stedet for at se Lara Croft som den to dimensionelle figur hun egentligt er, er her en kvinde som OGSÅ kan skyde, sparke og slå, og det er da bedre end ingenting så lad os bruge hende som et tegn på Girl Power...

Så længe der alligevel ikke gøres mere ud af figurens køn, som f.eks. at beskrive de følelsmæssige traumer der kunne adskille en mandlig figur fra en kvindelig, kan jeg ikke se hvad forskellen, og dermed problemet, skulle være mellem at spille som en kvinde eller mand i et spil.
Vote Ficus!
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 13:45, rettet 19/04-03 16:54 
Svar til LWS: Ja du har nogle gode anskuelser. Tror også at konsoller, som udgangspunkt, er mere pige-orienteret, da det ikke handler så meget om hardware som ved pcere. Hvis der står PS2 spil på kassen, så kan den spilles på en PS2. Hvis der står PC-spil, så er det ikke sikkert man har en stor nok pc, der kan trække spillet! Sådan har jeg det i al fald.
Og jeg har aldrig hørt piger blære sig med, hvem der har den største/vildeste PC ;=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
3of193of19Skrevet 19/04-03 15:30 
Personligt synes jeg også det er mærkeligt at producenterne ikke henvender sig mere til kvindelige spillere. Det er jo lige 50% af markedet som ligger mere eller mindre hen. Især i en tid hvor der er frygt for tilbagegang på markedet ville det være smart at øge sin kundekreds. Problemet er nok at de fleste af spilproducenterne selv er mænd, så selv hvis de ønskede, ville de måske have svært ved at få budskabet igennem...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/04-03 19:40, rettet 19/04-03 19:54 
Tak for linket Rites.

Prøv at se gamegirl advance's artikel om Rez *LOL*

Derfor spiller piger konsol :o)

Edit: Er det virkeligt det image Gamegirls gerne vil have hængene på sig? I burde sende hende en hademail :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 19/04-03 19:58, rettet 19/04-03 20:59 
Jeg tror meget af det hænger sammen med, at spilmarkedet er meget konservativ (bare se på hvor mange ligegyldige, og næsten ens spil der kommer). Den tekniske side ændrer sig forholdsvis hurtigt, mens udviklingen gameplaymæssigt går langsommere.
I sidste ende, handler det næsten udelukkende om økonomi. Så dyrt, som det efterhånden er blevet for udviklerhusene, at producere spil, har medført, at det er blevet svært at tage chancer - selv for kapitalstærke udviklere. Det medføre desværre ofte, at de laver det de ved sælger. Men der er da indikationer på, at markedet er ved, at have fået øjnene op for de kvindelige gamere (udover de nævnte, kunne bl.a. Black & White vel nævnes).
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 19:58, rettet 19/04-03 19:59 
B2P>
Jeg tror, du er misundelig (så kan du selv overveje om det er på Rez eller fordi der ikke er en mandlig udgave af den)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 20:06 
jaes >
I sidste ende, handler det næsten udelukkende om økonomi.

Enig! Og det er blevet sværere at tage chancer, men jeg er sikker på man eksempelvis kunne have fundet på en alternativ ligeså god reklame til GBA SPen som den som kører på div. magasiner. En alternativ reklame som udsendte lidt mindre sort/hvid mand/hvide budskaber!
Det kan godt være, at den reklame skal forstås som lidt af en joke, jeg kan godt se at det måske er en joke, men jeg synes ikke, den er sjov.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 19/04-03 20:08, rettet 19/04-03 21:56 
Hvis pigegaming skal være "mainstream", tror jeg vi skal et skridt længere i udviklingen af FFX-agtige spil.

Spil, der virkelig udfordrer gameren på det emotionelle plan.

FF og Silent Hill serierne er gode kandidater.

Hey – ret mig hvis jeg er hel galt på den.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 20:31, rettet 19/04-03 20:32 
Det har du nok ret i, hvis der skal generaliseres. EDIT: der er jo altid undtagelser til reglen

Og kvinder skal have nogle realistiske egenskaber fremfor at bare tæske alle mulige store bad guys. Det ville jeg jo aldrig selv gøre. Jeg ville måske flirte med ham og snyde ham, hvis det var IRL. For jeg ved godt, at jeg ikke er så stærk. Ligesom i CS hvor jeg heller ikke farer rundt, men heller sidder på taget og sniper efter terroristerne. Jeg må bruge min kvindelige list og intution. Men det er jo bare mit synspunkt og kan naturligvis ikke bare lige generaliseres.

Jeg læste i en artikel at i Everquest spiller 85% af alle spillere med et figur fra deres eget køn. Selvfølgelig kan man ikke generalisere som sådan, men min egen erfaring er også, at jeg helst kan identificere mig med kvindelige personer.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
jaesjaesSkrevet 19/04-03 21:09, rettet 19/04-03 21:09 
Søster Salsa >
jaes >
I sidste ende, handler det næsten udelukkende om økonomi.

Enig! Og det er blevet sværere at tage chancer, men jeg er sikker på man eksempelvis kunne have fundet på en alternativ ligeså god reklame til GBA SPen som den som kører på div. magasiner.

Jeg talte om spillene - men det er du sikkert klar over :)

Mht. SP reklamen, er jeg enig , og finder det temmelig ulogisk, at markedsføre en håndholdt konsol på den måde, specielt da GBA/GBA SP vel spilmæssigt, er nogle af de mest pigevenlige konsoller...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 21:48 
Ja ved det godt, hvad du mente.. det var bare lige SPen som jeg synes havde et eksempel som virkelig kunne skære det ud i pap! Jeg kunne ikke komme på andre eksempler som er så sort/hvide

Mon ikke den reklame er ment som en joke???! Jeg er SÅ meget i tvivl
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 19/04-03 21:49 
Jeg fattede også minus af den SP reklame.
Gav ingen mening

Jeg må bruge min kvindelige list og intution.

Okey...
» a winner is you «
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 19/04-03 21:53 
Jeg ser budskabet i den som; når du (MAND) har fået SPen vil du hellere spille hele natten fremfor at nyde din kæreste.(kvinde) Kan det tolkes på andre måder?

Men på den anden side... så kan det være kæresten får lyst til købe ham sådan en. Så kan hun nemlig få ro til at sove, for med SPen behøver lyset ikke være tændt!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 20/04-03 08:09 
Godt drejet! ;)
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 20/04-03 15:12, rettet 20/04-03 15:14 
Søster Salsa >
Mon ikke den reklame er ment som en joke???!

Det tror jeg ikke. Den virker for seriøst opbygget (ellers mangler de da ironi... :) ).
Hvis det er en joke, så bliver de næsten nød til at vende 180 grader, og bashe de mandlige gamere i næste runde af kampagnen. Men SÅ har de tilgengæld fed humor hos Nintendo, og har snydt os på den gode måde IMO :)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 20/04-03 21:16, rettet 20/04-03 21:18 
Att.: jaes, salsa, rites oma.:

Søster Salsa >
Jeg ser budskabet i den som; når du (MAND) har fået SPen vil du hellere spille hele natten fremfor at nyde din kæreste.(kvinde) Kan det tolkes på andre måder?

For os der lever af at finde på reklamer, er i forbrugere altså ret irriterende nogen gange. I læser jo ikke annoncerne, før i opfinder en fortolkning. Skam jer!
Der står højt og tydeligt "the SECOND best thing to do in the dark".

the SECOND best thing to do in the dark
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
jaesjaesSkrevet 20/04-03 21:25, rettet 20/04-03 21:26 
Nu sætter du os jo i bås på baggrund af én reklame - skam dig!

Desuden må der jo være en grund til, at flere har overset pointen i omtalte reklame - eks. dårlig grafisk strukturering.
quadquadSkrevet 20/04-03 22:24 
Synes det er en gilmrende og mere moden reklame.

Den minder næsten om en deodorant-reklame! ;P
RitesRitesSkrevet 21/04-03 00:00 
Wagner >

Den minder næsten om en deodorant-reklame! ;P

-Og det er så IKKE vildt fedt..?
» a winner is you «
quadquadSkrevet 21/04-03 00:02 
Nææ, sindsygt med en konsolreklame i sort/hvid...
RJKRJKSkrevet 21/04-03 00:23 
Et par oplevelser i weekenden, der på sin vis er relateret til emnet.

Jeg fik for første gang set DOAXVB seriøst. Selvom KTC (der har anmeldt det på Zantiago) forsøgte at sætte mig ind i det, så opfyldte spillet alle mine fordomme. Selvfølgelig omkring sexfikseringen, men jeg tænker mest på selve volleyballspillet. Flere har kaldt det for Virtua Tennis for beach volley og andre roser. Jeg benægter ikke at der er mere dybde end jeg kunne opleve på en lille times tid, men i hvert fald er den så godt skjult ;p Umiddelbart vurderet er det et decideret svagt spil med totalt åbenlyse fejl (elendig kameraføring, der aldrig viser alle spillerne). Al fokus er lagt på indpakning og ingenting på gameplay. Jeg satte mig ikke ind i hele samler-, dating- og minigame-delen, for jeg føler ikke, at de burde bære spillet. Men nok om det.

Hvad jeg egentligt ville snakke om var Soul Calibur II, som jeg også fik at se. Som forventet et kvalitetsprodukt fra Namco, MEN til min store skuffelse har Tecmo fået sat sit fede præg på spillet. Jeg benægter ikke at serien tidligere har haft seksuelle toner i bl.a. Ivys påklædning, men det synes jeg mest bare var sjovt. Nu har alle pigerne fået enorme bryster, ekstrem kavalergang og tydelige antydninger af brystvorter.

Skal det virkelig være nødvendigt for at sælge et spil, der tydeligvis er i en hel unik klasse sammen med få andre titler? Hvor er vi kommet til når Namco føler sig truet af Tecmo, som - vær nu ærlige - generelt aldrig har været på samme niveau? Kombineret med Spawn/Link-fiaskoen er det kun endnu mere tydeligt, at det ikke bare handler om spillet.

Jeg vil sikkert sige det samme om FFX-2, men det venter jeg med til jeg rent faktisk har prøvet det - og andre har vist sagt det for mig.

Kort sagt har mine forudsigelser om en modnet spilbranche fået et par seriøse slag over de sidste dage...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonaldoRonaldoSkrevet 21/04-03 02:31, rettet 21/04-03 02:32 
Sex sniger sig ind over alt, også i spilbranchen desværre. Bedre systemer > flere polygoner > bedre kurver > bedre patter. Der findes ikke teknisk frihed i spilbranchen (heller ikke på Xbox...), men der bliver taget større spring i udviklingen som tiden går, og hvis man kan skabe den slags grafik som i DOAXVB med 10 millioner polygoner, hvad kan man så med 50-100? Den nuværende ikke-eksisterende etisk holdning er noget som plager spilbranchen en del, og vi har (meget) svært at se det med action spil, men hvis nogle udviklere laver spil hvor man kan se indvoldene efter man har mejet folk ned med et arsenal af sygelige våben, så kan de sagtens lave spil med nøgne kroppe, hvilket i en ikke-usa-mtv-underlig-verden også er meget mere naturligt.
quadquadSkrevet 21/04-03 02:38 
Sex sælger :)

At det så er usmageligt, modbydeligt og slet ikke hører hjemme i et spil hvor der burde være gameplay er en anden sag.

Sex-spil til Amgígan var uskyldige, men hvis vi kommer til at se sådan nogle spil med de kræfter konsollerne ligger for dagen idag *uhmmm* Og self. skal det nok ske på et tidspunkt.

Til emne direkte: Synes nu de fleste spil kan spilles af begge køn, hvis man virkelig vil eje en konsol kigger man ikke på reklamerne for at købe den. Ligesom jeg hopper uden om Sims kan piger vel hoppe udenom Duke Nukem?
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/04-03 09:18, rettet 21/04-03 09:21 
flottenheimer >
I læser jo ikke annoncerne, før i opfinder en fortolkning. Skam jer!

Næh, vi kigger på billeder ;) Og tolker ud fra det! Det må reklamebranchen da tage højde for ;)

flottenheimer >
Der står højt og tydeligt "the SECOND best thing to do in the dark".

Ja men jeg synes reklamen signalerer, at han hellere vil spille GBA SP end noget andet!
Men hov jeg har da ikke set den anden reklame! Se den er meget bedre, han ser da lidt lækker. Jeg trækker den del af mit indlæg tilbage!

Og det er også mit budskab, som sådan har jeg ikke et problem med at sex sælger, for sådan er vores samfund. Det jeg har noget imod er der ikke er mere ligestilling på det område! Dvs.flere lækre mænd i spil
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
flottenheimerflottenheimerSkrevet 21/04-03 09:42 
Søster Salsa >
Næh, vi kigger på billeder ;) Og tolker ud fra det! Det må reklamebranchen da tage højde for ;)

Åhhh, vi prøver, vi prøver... :)
Men du kan sikkert godt forstå hvorfor det kan være lidt frustrerende når forbrugerne ikke engang gider at læse 1 sølle linie tekst. Det gør det nemlig rigtig svært at kommunikere noget der bare er den mindste smule komplekst.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RitesRitesSkrevet 21/04-03 10:44 
Søster Salsa >
Dvs.flere lækre mænd i spil

Spil Duke Nukem? -Eller FFVII. Cloud's hår er da for lækkert.
» a winner is you «
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 21/04-03 11:09, rettet 21/04-03 11:10 
nej og måske. Vi har vist ikke samme mande-smag!
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 21/04-03 12:31 
Søster Salsa >
nej og måske. Vi har vist ikke samme mande-smag!

^^
Jeg syntes generelt at de gør hvad de kan, for at få mændene til at være deres kvindelige modstykke værdige i spil?
» a winner is you «
SeventhSunSeventhSunSkrevet 21/04-03 13:01, rettet 21/04-03 13:02 
Hmm jeg synes nu den GBA SP reklame er ret genial.
For det første fordi den efterligner de der "åh-så-seriøse" livsstilsreklamer for den nye Calvin Klein duft - sort/hvid, lækkert foto, for men.

Og for det andet fordi man ved første øjekast netop tror at den prøver at sige at GBA SP er bedre end kvinder/sex [hvilket er fint med mig], men at den så lige bliver en anelse mere realistisk, når man læser teksten.

Mht. kvinder og gaming, så tror jeg bare ikke at vi kan komme uden om, at piger ikke er nær så interesserede i spil, som drenge/mænd.
Det er muligt at man kunne lave flere spil til piger, og markedsføre dem bedre, men jeg tror ikke at det vil have den store effekt.

Men det er jo lidt svært at udtale sig om, når de fleste af os er drenge/mænd [hvad ved vi om piger?]

Så lad os vende det om.
Tror I drenge, at smarte reklamer, kampagner i Fona, sponsoraftaler, gratis klistermærker og keychains etc. etc. ville gøre jer interesserede i traditionelle "pige ting" som heste eller babyer?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
quadquadSkrevet 21/04-03 13:03 
laughing, hvornår er Baby'er blevet en pige ting? :D
SoqratesSoqratesSkrevet 21/04-03 13:06 
SeventhSun >
Så lad os vende det om.
Tror I drenge, at smarte reklamer, kampagner i Fona, sponsoraftaler, gratis klistermærker og keychains etc. etc. ville gøre jer interesserede i traditionelle "pige ting" som heste eller babyer?

Hehe, det synes jeg sku er godt sat i perspektiv sun :)
63 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig