X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad er rigtige venner?


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-04 22:34, rettet 31/07-04 02:18 
Hvad er rigtige venner og hvornår kan man regne med dem?

Jeg ville bare lige høre andres mening om dette.
Jeg har altid deltaget i mange konkurrencer
og vundet en del.
Jeg deltager for alle i min familie.
Vi har en aftale om at hvis jeg
vinder i deres navn får jeg gevinsten,
Med mindre jeg giver den til dem.

For lidt over 2 måneder... Se hele indlægget
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
88 emne(r).
1 2 > »

Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-04 22:34, rettet 31/07-04 02:18 
Hvad er rigtige venner og hvornår kan man regne med dem?

Jeg ville bare lige høre andres mening om dette.
Jeg har altid deltaget i mange konkurrencer
og vundet en del.
Jeg deltager for alle i min familie.
Vi har en aftale om at hvis jeg
vinder i deres navn får jeg gevinsten,
Med mindre jeg giver den til dem.

For lidt over 2 måneder siden havde
Electronic World en konkurrence
hvor man kunne vinde et LCD flatscreen Tv til 20.000kr

Jeg har hørt engang at hvis man er over 25år
og bor i en husstand
hvor kun den ene betaler lisens,
skal den anden også gøre det.
Og ja jeg betaler ikke.
Så får jeg den ide at deltage i min Ex-kammerats navn,
(vi har været venner i over 20år)
( han er mellem her på P.R)
og dem i min families navn som betaler lisens.
For at slippe for det.
Hvilket jeg så finder ud af nogen dage efter er lige meget, så længe der bare er en som
betaler lisens i den husstand man bor i.

Jeg glemmer imellem tiden at sige det til min kammerat,
det må i så vurdere om det er min fejl..
Nå men der sker så det at min Ex-kammerat vinder det Tv
Han fortæller det til mig,
Og jeg forventer som sagt at jeg får det,
Da han aldrig-aldrig nogen siden har deltaget
i nogen som helst konkurrence.
Derfor kan det kun være mig som der har deltaget.

Han siger så at jeg burde da bare være glad
på hans vegne, og tilbyder mig
at han vil invitere mig og min kæreste ud og bowle som tak..
Nå ja fedt fordi en bowling tur koster jo også tæt på 20.000kr
Og at jeg kan da bare få det næste han vinder.
Hvilket aldrig sker da jeg aldrig deltager for ham igen nogensiden.
Jeg føler virkelig forrådt,
Fordi det åbenbart kun er et spørgsmål om penge
før man mister venner.
Det skal siges at det er ven nummer 2
jeg mister pga. penge.(værdi genstand)

Grunden til at jeg mente at jeg ville have Tv'et kvit og frit er at jeg har gjort min ex-kammerat
mange tjenester som at sælge et komfur for ham som han kun ville have 1000kr for til 1600kr
uden at tage noget for det.
Jeg har købt masse af Sega udstyr til ham
uden at tage noget for det.
Jeg har købt guides til spil til ham
uden at tage noget for det.
Jeg har behandlet ham som jeg selv vil behandles.

Der gik 3 uger før jeg fortalte det til nogen,
for at give ham chance for at selv komme til mig
og snakke om det.
Det skete ikke, vi har ikke snakket sammen i 2 Måneder nu.
Fordi jeg nægter og give mig
da jeg mener jeg har ret i min sag.
Og først nu laver jeg et indlæg om det.
Da han har haft tid nok til at komme til mig.
Han kunne i det mindste tilbyde
mig at købe det for en billig sum.
For at begge parter kunne være glade.

Men hvad er rigtige venner?
Og hvornår kan man regne med dem?
Og er der andre som har oplevet noget lignede?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 30/07-04 22:46, rettet 30/07-04 22:47 
Du skulle bare have spurgt ham først.. jeg kunne aldrig drømme om at bruge en af mine venners navn til at deltage i en konkurrence, uden at sige noget til ham..
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/07-04 22:50, rettet 30/07-04 22:51 
For at sige det lige ud:
Det er sgu da dit TV! At aflevere til Solid Snake Hr. skod ven (så kan det til gengæld være at Solid giver en Big Mac og en stor gang fritter for venligt udlån af dit navn). Jeg ville være blevet rasende. :-(
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-04 22:51, rettet 30/07-04 22:57 
Jeg giver gerne den Big mac og 2 omgang pomfritter ha ha

Ja måske,
Men flere af mine venner siger at havde det været dem. Havde jeg fået det med det samme,
Fordi de ville have haft meget dårlig samvittighed
over at beholde det.
Pga af jeg har gjort ham så mange tjenester
uden at få så meget som tak.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 30/07-04 22:59 
Jeg mener dog stadig, selvom det jeg skrev tidligere, at det fjernsyn er dit..bare lige for at få det på det rene..
solid snakesolid snakeSkrevet 30/07-04 23:41, rettet 30/07-04 23:42 
Jeg kan bare konstatere at rigtige venner at meget svære at finde den dag idag. Folk som man kan have det sjovt med, fortælle alt. Og som vil gå gennem ild og vand for en.
Venskab kan hurtig går istykker når man ikke respektere hinanden.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JimPPJimPPSkrevet 30/07-04 23:59 
Jeg oplevede først hvad venner, rigtige venner egentligt er for et par år siden, 3 for at være præcis.

Og ikke engang nu kan man være helt sikker :) - Der sker jo tit det at mennesker, også undertegnet, viser et helt andet ansigt hvis der er tale om væsentlige beløb.

Jeg vil umiddelbart også mene at præmien er din.

Din konstatering viser dog at du ikke går tomhændet fra oplevelsen.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 00:04, rettet 31/07-04 00:43 
Det er rigtig nok. Jeg har jo ikke tabt noget i den forstand udover et venskab. Fordi godt nok er Tvet også tabt, men det koster jo ikke mig noget.
Altså udover venskabet.
Men chancen for at vi bliver venner igen bliver mindre og mindre dag for dag.
Fordi jeg bliver mere og mere ligeglad med ham.
Nok også fordi det ikke er første gang han har svigte mig.

Men jeg kan jo håbe for ham selv, han læser dette indlæg Hvilket han næppe gør og tænker sig om til en anden gang.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 31/07-04 01:18 
Ja det er jo sårn set hans tv, da det er hans navn der står på papiret! :-/
meennn stadigvæk... jeg ved da at hvis jeg gjorde det ved en af mine venner vil jeg da have fået tv'et.
men nu er det også sårn at de 4 bedste venner jeg har.. har jeg gået i klasse med i over 10 i alt.. og en af dem i lidt mere end det! men ville nok stadig aldrig skrive et andet navn end ens eget!... men det er da en meget sørgelig (historie) at et venskab går i stykker over et tv! :( men så er han måske heller ikke det værd! :(
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SarnathSarnathSkrevet 31/07-04 01:19 
Jeg ved ikke hvad for nogle venner i har, men dem som jeg omgås gør ikke et venskab op i gerninger, et venskab er vel egentligt kærlighed og kærlighed bør ikke blive ødelagt af ting eller penge for den sags skyld.

Så vær da ligeglad med det fjernsyn (og det siger jeg ikke fordi jeg kender historien fra en af personerne, for har nemmelig valgt ikke at holde med nogle i denne konflikt) men fordi at et venskab bør ikke blive ødelagt på grund af ting.!!!
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 02:15, rettet 31/07-04 02:17 
Ja det er muligt men sådan ser jeg bare ikke på det, Da det ikke er første gang han har svigte mig. Det er 2 gang han laver en Kæmpe stor svinestreg overfor mig.
Han ved godt selv hvad jeg taler om.
Og det behøver jeg ikke at bringe de andre Play Right bruger ind i.
Men sidste gang gav jeg ham en chance,
Og det får han ikke igen.
Da han har opbrugt min tillid for altid.
En rigtig ven har han aldrig været. Fordi rigtige venner svigter ikke på den måde.
Du kan jo selv spørger ham hvad jeg snakker om.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
salsalSkrevet 31/07-04 02:29 
Så godt et venskab kan det da vist heller ikke have været. Intet ordentligt venskab er til salg for 20.000 kroner.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
DarkenDarkenSkrevet 31/07-04 03:16, rettet 31/07-04 03:21 
Jeg mener helt klart, at du skulle have spurgt ham først.
Men kan kun sige for eget vedkommende, at var jeg meldt til en konkurrence uden mit samtygge/viden, var jeg blevet royal pissed, hvis jeg lige pludselig fik en præmie ind af døren adresseret til mig og så vedkommende kom og afkrævede det af mig. Jeg tror seriøst ikke jeg ville give det videre, da jeg vil føle at mit navn og person var blevet misbrugt, og jeg ville tro at grunden til jeg ikke var blevet fortalt var for at jeg ikke selv skulle deltage i konkurrencen.

---edit---

Hvorvidt du er berettigt til præmien i dit tilfælde vil jeg ikke komme ind på, da nu jeg lige læser dit indlæg igen, ser at du før har haft aftaler med vedkommende om at du kan deltage i konkurrencer i hans navn, tror jeg skulle have oplevet det for at kunne bedømme det.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 03:55, rettet 31/07-04 04:00 
Nej jeg havde netop ikke fortalt det,
Det var første og sidste gang jeg har deltaget for ham i en konkurrence.
Jeg havde ikke fået det aftalt med ham.

Sarnath>
Jeg ved ikke hvad for nogle venner i har, men dem som jeg omgås gør ikke et venskab op i gerninger, et venskab er vel egentligt kærlighed og kærlighed bør ikke blive ødelagt af ting eller penge for den sags skyld.

Så vær da ligeglad med det fjernsyn (og det siger jeg ikke fordi jeg kender historien fra en af personerne, for har nemmelig valgt ikke at holde med nogle i denne konflikt) men fordi at et venskab bør ikke blive ødelagt på grund af ting.!!!

Bare lige for at sige det,
Hvorfor skal jeg være ligeglad med Tvet?
Det kan jo lige så godt være ham
der skal være ligeglad og give det til mig.
Fordi hvis han ville have haft mit venskab havde han ikke beholdt Tvet.
Da jeg sagde det til ham flere gange, At jeg ville have det.
Men han var jo åbentbart mere glad for Tvet end mig som ven.
Sådan ser jeg på det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoChronoSkrevet 31/07-04 08:35 
Jeg havde også beholdt det.

Jeg kunne højst lokkes til at sælge og dele lige over.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JuggernautJuggernautSkrevet 31/07-04 08:53 
Det er en noget krøblet situation du sidder i. Personligt havde jeg nok beholdt tv'et og givet en bytur. Du har brugt hans navn og han er i sin fulde ret til at beholde det uanset hvordan du vender og drejer sagen, og det ved du nok også godt ;) Hvad i så aftaler under 4 øjne er en anden side af denne historie.
Du siger at det ikke er første gang du mener han har taget r.... på dig. Måske burde du allerede på det tidspunkt have sagt stop. Det lyder ikke umiddelbart som om han er så gode venner med dig som du er/var med ham.

Se at komme videre, glem tv'et, ham (det lyder som et kæresteopgør) og tag ved lære af denne sure situation.

Morale: Livet er som en barneskjorte. Kort og beskidt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
TurricanTurricanSkrevet 31/07-04 09:13 
Et klassisk eksempel på at man ikke bør blande venskab og penge. SS, du har sat dig selv i denne situation, og da grunden til det ligefrem var en økonomisk gevinst på andres bekostning, ja så ser jeg ingen moralsk grund til at din "ven" bør aflevere "dit" tv. Jeg kender dig ikke, men det virker som om at penge vejer lidt for tungt i dit liv.
The Gods pause for a moment...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/07-04 10:07 
Må man være så fræk at spørge hva' du savner mest? Din ven eller fjernesynet?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:15 
I starten var det ex-kammeraten.
Fordi vi har været venner i over 20år, Vi har været igennem alt. Ja og det gør jeg da nok stadig.
Fordi Tvet betyder intet for mig.
Tvet kan man købe for penge, Det kan venner ikke.
Jo man kan købe nasserøve så længe man har penge.

Men nu hvor vi ikke har snakket sammen i 2 måneder er jeg bare blevet ligeglad med begge dele. Fordi en rigtig ven ville komme og snakke om det. Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal komme til ham hver gang.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:21 
Det med at flere af jer havde beholdt Tvet forstår jeg bare ikke. Nok fordi min samvittighed ville ikke kunne bære at jeg beholdte noget, jeg vidste med garanti jeg ikke havde vundet. Jeg er for ærlig, hvis jeg får en tyver for meget tilbage ved købmanden, siger jeg det. Fordi med ærlighed kommer man længst. Og jeg har det godt med at være ærlig.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dRxLdRxLSkrevet 31/07-04 11:23 
Hvorfor snyder du så i de der konkurrencer ved at deltage mange gange med andres navne?

Man kan jo ikke sige andet end at du øger dine chancer betragteligt i lodtrækningen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:31 
Jeg vil ikke kalde det snyd, Jeg deltager for hele familien
Ergo de ved det godt. Hvad har det med snyd og gøre?
Jeg deltager 1 gang pr person. Vi er 4 i min familie.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:33 
Juggernaut>
Det er en noget krøblet situation du sidder i. Personligt havde jeg nok beholdt tv'et og givet en bytur. Du har brugt hans navn og han er i sin fulde ret til at beholde det uanset hvordan du vender og drejer sagen, og det ved du nok også godt ;) Hvad i så aftaler under 4 øjne er en anden side af denne historie.
Du siger at det ikke er første gang du mener han har taget r.... på dig. Måske burde du allerede på det tidspunkt have sagt stop. Det lyder ikke umiddelbart som om han er så gode venner med dig som du er/var med ham.

Se at komme videre, glem tv'et, ham (det lyder som et kæresteopgør) og tag ved lære af denne sure situation.

Morale: Livet er som en barneskjorte. Kort og beskidt.

Juggernaut ja du har ret. Jeg prøver efterhåndern også at lægge det bag, Men jeg er nok bare skuffet over, at der ikke skal mere til for at man mister en ven.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 31/07-04 11:36 
Jeg kan godt huske hvad Arvid gjorde ved Hanne da hun ville tage hans fjernsyn :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 31/07-04 11:40 
solid snake>
Jeg vil ikke kalde det snyd, Jeg deltager for hele familien
Ergo de ved det godt. Hvad har det med snyd og gøre?

At det jo ikke er dem som får præmien - du snyder dig til et extra lod i konkurrencen.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:41, rettet 31/07-04 11:45 
Ha ha den var god Core. Jeg må indrømme at,
Han skal nok passe på næste gang jeg ser ham
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 11:43, rettet 31/07-04 11:44 
Chrono>
solid snake>

At det jo ikke er dem som får præmien - du snyder dig til et extra lod i konkurrencen.

Åh det er jo ikke snyd, om jeg skriver loddet eller min familie gør, det giver det samme.
Et lod mere i pulijen. Min familie siger at jeg bare kan udfylde dem og sende dem ind.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoChronoSkrevet 31/07-04 11:47 
Det giver da kun det samme hvis din familie får præmien. Ellers har du jo større chance for at vinde end andre har.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/07-04 12:07 
solid snake>
Men nu hvor vi ikke har snakket sammen i 2 måneder er jeg bare blevet ligeglad med begge dele. Fordi en rigtig ven ville komme og snakke om det. Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skal komme til ham hver gang.

Måske er det en lille smule fair, at det i netop dette tilfælde, er dig der kommer til ham? Specielt i kraft af at du lavede den første brøler ved ikke at informere din mate... Måske han føler sig tråt lidt på over at du har virket mere interesseret i at få tv'et end at give ham en undskyldning for ikke at sige det...

Understreger lige at jeg er neutral!!! - prøver bare at hjælpe :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 31/07-04 12:42, rettet 31/07-04 12:44 
Som Chrono siger, er det jo reel snyd, og derfor har du ingen ret til fjernsynet.
Men nu er det her jo primært et spørgsmål om venskab, og ikke rettigheder. Men også her vil jeg mene at når du har brugt hans navn uden at spørge ham, burde han få fjernsynet. Til gengæld burde I gå efter at få så meget fælles glæde ud af det som muligt, i stedet for at han bare bruger det til privat brug. Det er da kun fair.

Men prøv at stille dig i situationen selv. Du vinder pludselig et fjernsyn til 20.000 pga. noget din ven har gjort. Du har på alle mulige måder retten til at beholde det. Vil du bare uden tøven give ham en genstand, der er 20.000kr værd?

EDIT: Synes også Palsgaard har en vigtig pointe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SarnathSarnathSkrevet 31/07-04 12:47 
SS Jeg har det lidt sådan med denne historie at der er to sidder, den ene har jeg hørt fra din ex-ven og den anden har jeg læst på denne side, og vis du siger at penge ikke byteder så meget for dig hvofor er du ikke bare ligeglad med tv´et, i min verden betyder penge bare at jeg kan købe en cola, og hvis jeg ikke har nogle penge er det bare surt show... Men du dør jo ikke af at du ikke får fjernsynet, og for øvrigt, det er sjældent at et fjernsyn holder 20 år.
The dictionary defines "wedding" as... The process of removing weeds from one's garden - Homer J. Simpson
ValkyrieValkyrieSkrevet 31/07-04 13:06 
Sorry mate, men jeg synes også at det virker som om du bragte det lidt udover dig selv ved at skrive i hans navn.

Du skulle have spillet det anderledes; Se jeg vandt det her til dig!!! Også burde han være overvældet og give dig et eller andet fedt...

Men et 20.000 kroner TV er måske federe end noget "Andet fedt...":/

Jeg har selv prøvet at miste en rigtig close ven som jeg var igennem alt med, pga af en åndssvag diskution - Jeg synes at du skal tale med ham om det, og sådan være rational og cool, også måske vil han forstå.

Det er sandt det er i hans navn, men hvilken forskel gør et navn på et papir når han ikke har rørt sig for at få det?

Det er meget uheldigt mate, at du både mistede TVet og din ven:(

-Val
Well crucify the insincere tonight...
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 13:32 
Sumez>
Men prøv at stille dig i situationen selv. Du vinder pludselig et fjernsyn til 20.000 pga. noget din ven har gjort. Du har på alle mulige måder retten til at beholde det. Vil du bare uden tøven give ham en genstand, der er 20.000kr værd?

EDIT: Synes også Palsgaard har en vigtig pointe.

Ja Det ville jeg fordi, uden at så meget som at blinke
fordi at jeg ville have meget dårlig samvittigthed over at beholde det. Jeg ville tænke på det hver gang jeg kigger på Tvet, At det Tv fik jeg Pga, jeg valgte det frem for min ex-kammerat.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 13:36 
Sarnath>
SS Jeg har det lidt sådan med denne historie at der er to sidder, den ene har jeg hørt fra din ex-ven og den anden har jeg læst på denne side, og vis du siger at penge ikke byteder så meget for dig hvofor er du ikke bare ligeglad med tv´et, i min verden betyder penge bare at jeg kan købe en cola, og hvis jeg ikke har nogle penge er det bare surt show... Men du dør jo ikke af at du ikke får fjernsynet, og for øvrigt, det er sjældent at et fjernsyn holder 20 år.

Ja nemlig der er 2 sider af historien, Men jo jeg er sådan set ligeglad med Tvet, det er bare en princip sag.
Nej jeg dør ikke af jeg ikke får Tvet, men se det fra min side, han dør jo heller ikke af at give det til mig.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 13:43 
Chrono>
Det giver da kun det samme hvis din familie får præmien. Ellers har du jo større chance for at vinde end andre har.

Jeg har før vundet et Tv den gav jeg til min mor.
Jeg har vundet en cd-afspiller den fik min mor
Jeg har vundet mange andre ting som jeg giver bort
også selvom det var i mit navn.
Altså den i familie som mangler gevinsten mest får den.
Så det går lige op med vinder chancerne.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 31/07-04 14:53 
Er det ikke lidt pjattet at gøre det til "en princip sag" ?

Så har din ven da lige så meget ret til at gøre det til en princip sag, at når det er vundet i hans navn, så er det ham der skal have det.. eller noget.
TKTKSkrevet 31/07-04 15:18 
Hmm... solid snake??? Du kan jo umuligt være ligeglad med tv´et når du mister en ven pga. det?...

Hele sagen drejer sig jo om det tv.

Men ved godt hva du mener ellers!

Syntes oss´ du burde få det fjernsyn! eller ringe (til at starte med) og så snakke pænt med ham..ellers må du sgu helt seriøst gi ham svineren!!! for så er han da bar NON-værd (:
The DaneThe DaneSkrevet 31/07-04 15:29 
Solid Snake - Om det så er dig der har skrevet hans navn, adresse, etc. eller nogen anden så er det ham som vinder det - også selvom I skulle have aftalt noget andet. Hvis det var sådan han stadig beholdt det når du havde snakket med ham før var det en anden sag.
Synes også du lyder lidt som et forkælet barn der siger "mig vil ha'" i denne situation. Som sagt når du ikke sagde noget til ham hvad skal han så tro, eller gøre. Bare give dig et 20k fjernsyn uden videre fordi du siger, at du meldte til i hans navn. Så jeg vil sige, at du selv har været ude om det.

Er det forresten ikke også ulovligt at udgive sig for andre?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 31/07-04 15:29, rettet 31/07-04 15:34 
Jeg syntes det eneste rigtig, er at få han kan sælge tv, i deler 50/50 og vær så glad for lidt extra lomme penge,( selv om jeg godt ved det er nemmer sagt en gjordt, solid snake.), i kom jo med intet til at starte med nu har i begge lidt flere penge på lommen, i mistet dog et lang venskab(træls), men det viser jo bare hvordan tingene er
these go to eleven....
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 15:44 
The Dane>
Som sagt når du ikke sagde noget til ham hvad skal han så tro, eller gøre. Bare give dig et 20k fjernsyn uden videre fordi du siger, at du meldte til i hans navn. Så jeg vil sige, at du selv har været ude om det.

Er det forresten ikke også ulovligt at udgive sig for andre?

For det første er deltager han aldrig selv i konkurrencer fordi det er han for doven til. Jeg mener bare når man er venner, og de gør noget for dig, giver man dem igen af samme skuffe. Det gør rigtige venner altid. Ellers værdisætter man jo ikke venskabet rigtigt.

Jeg har gjort har mange tjeneste uden at få så meget som tak det. Og det brokker jeg mig ikke over.
Men når man får dette her så tak brokker jeg mig, Fordi jeg har en anden synsvinkel på det. Hvis man gør noget godt for andre sker der noget godt for dig. Men åbenbart ikke når der er værdier indblandet i det. Det er 2 gang i mit liv jeg mister en ven pga af værdier.

Og jeg ved ikke om det er ulovligt at udgive sig for at være en anden, det er muligt, Men som en ven ser man lige igennem sådan noget. Det ville jeg gøre.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 15:49 
DAVIDFAB>
Jeg syntes det eneste rigtig, er at få han kan sælge tv, i deler 50/50 og vær så glad for lidt extra lomme penge,( selv om jeg godt ved det er nemmer sagt en gjordt, solid snake.), i kom jo med intet til at starte med nu har i begge lidt flere penge på lommen, i mistet dog et lang venskab(træls), men det viser jo bare hvordan tingene er

Ja det ville være den bedste løsning, eller hvis han sagde godt du får lov at købe det Tv af mig til en billig sum, Så alle blev glade. Men vi har hver vores synspunkt på sagen, så jeg tro ikke det er muligt.
Og da slet ikke nu hvor der er gået så lang tid.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
dRxLdRxLSkrevet 31/07-04 16:00, rettet 31/07-04 16:00 
Men du har jo ikke rigtig gjort noget for ham, jeg går her ud fra at det var gratis at deltage i konkurrencen og dermed også risiko-frit.
At han så tilfældigvis vandt er jo et tilfælde, og har i øvrigt vist sig at være uheldigt for alle de implicerede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 16:49 
Ja det var gratis at deltage. Du skriver at jeg ikke rigtigt har gjort noget for ham. Okay prøv at læs indledningen af dette indlæg. Så ville du måske ændre mening.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
PalsgaardPalsgaardSkrevet 31/07-04 17:03 
Jeg ved ikke helt hvordan andre har det men.. Jeg gør sku ikke noget for mine venner for at få noget tilbage! Jeg gør noget for mine venner fordi jeg elsker dem og ønsker dem det bedste!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 17:19 
Godt så vil jeg gerne have dig som ven. Så kan du få lov at male mit hus, for free.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 31/07-04 21:12 
ThomasS>
Hmm... solid snake??? Du kan jo umuligt være ligeglad med tv´et når du mister en ven pga. det?...

Syntes oss´ du burde få det fjernsyn! eller ringe (til at starte med) og så snakke pænt med ham..ellers må du sgu helt seriøst gi ham svineren!!! for så er han da bar NON-værd (:

For hver dag der går, jo mere ligeglad bliver man.
Men det var rart at dele ens tanker med nogen.
Bare for at høre jeres synspunkter.
Men det har dog stadig ikke ændret
min mening om min ex-kammerat.

Ideen med at ringe, eller bare få snakket om det har været oppe vende, men jeg synes bare ikke jeg gider at spilde tid på det. Fordi jeg er stædig og det er han også. Så vi vil ikke komme nogen vegne alligevel.
Fordi begge parter mener jo at vi har ret.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarklynoonDarklynoonSkrevet 31/07-04 22:53, rettet 31/07-04 22:55 
gratis 20.000 kr for at slippe af med en ven, du aligevel ikke synes at vide hvor du havde. det er sgu ikke noget at brokke sig over.

solid snake på sit dødsleje: Grådkvalt undskylder han til dine børn at deres liv og barndom altid har været præget af tomhed, da de aldrig fik set tv på et tv til 20.000 kr.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RonaldoRonaldoSkrevet 01/08-04 01:45 
Du kan på ingen måde kræve fjernsynet, da du aldrig havde en aftale med ham.

I burde ha' solgt det og delt pengene.
psychomantispsychomantisSkrevet 01/08-04 12:22 
Jeg har læst dit første indlæg og det virker som om de mange tjenester du har gjort for ham udelukkende handler om at du har sparet ham penge. Det kan da også være fint nok, men hvis en tjeneste i din verden handler om penge så er 20.000 kr. godt nok lig med mange guidebøger eller lignende. Lad os blive enige om, at det at tilmelde ham en konkurrence for derefter at opkræve præmien på ingen måde kan karakteriseres som en tjeneste. Hvis han så rent faktisk havde givet dig fjernsynet ville du så ikke stå i stor gæld til HAM? Hvis du så hævder at du er ligeglad med penge og at en guidebog i ny nog næ eller 600 kr. i difference på en handel i princippet er lige så meget værd som et TV til 20.000 så kan du vel ikke være så ked af at han har beholdt det?
Eller handler det netop kun om penge? Man kunne nemt få den opfattelse.
Men ikke desto mindre kan jeg godt se den penible situation, det eneste jeg kan sige er at venskab i min verden er andet end penge. Og tjenester er noget man GØR hinanden (såsom hjælpe frivilligt den anden med et stykke arbejde) ikke noget man betaler hinanden.
solid snakesolid snakeSkrevet 01/08-04 13:13 
Ja jeg kan godt se jeres synspunkter kan være rigtige.
Men stadig har jeg et andet synspunkt på det.
Fordi jeg gav ham en chance da han lavede verdens største svinestreg overfor mig for nogen år tilbage.

Desuden er værdien af Tvet lige meget om det havde koster 100kr vil jeg stadig væk mene
at han ikke havde fortjent det.
Fordi jeg kan uden problemer købe et Tv
til samme pris.(20.000kr)

Og den største grund til at jeg synes det er latterligt er han har selv købt nyt Tv indefor de sidste par år.
Og at det bare står i et hjørne over ved ham selv,
Altså han har det ikke engang i brug,
selv efter 2 månder.
Men jeg vil heller bruge mine egne penge på at købe et Tv til 20.000kr end jeg vil spørger ham om
jeg kan købe det til en rimmelig sum.
Fordi igen som jeg sagde tidligere det er en princip sag
og jeg er meget stædig.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
88 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig