X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GL Quake i Win 2000


Svar
OkottaOkottaSkrevet 30/07-04 19:04 
Jeg fandt mit kære Quake blandt rodet i dag, og nu kunne jeg tænke mig at spille det i Win 2000.

Open GL Quake (eller GL Quake), kan jeg dog ikke få til at virke. Jeg kan spille Quake via. Win Quake programmet (som jeg downloadede), men GL Quake vil ikke virke, og det ville være så lækkert at spille Quake med noget pænere grafik, via Open GL.

Jeg får disse fejl, når jeg prøver at starte GL Quake.

"Genport I/O initialization failure"

"grSstSelect: non-existent SST"

"Could not initialize GL (wglCreateContext failed). Make sure you are in 65535 color mode, and try running -window"

Jeg kan ikke sætte mine skærmindstillinger til 65535 farver - ellers ved jeg bare ikke hvordan man gør det - og det hjælper ingenting hvis jeg sætter "-window" parameteren efter GL Quake genvejen; Programmet forsøger at starte i et vindue, men så kommer de ovenstående fejl bare igen.

Nogen der kan hjælpe?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ChronoChronoSkrevet 30/07-04 20:23 
Er det ikke noget med at det kun virker via 3dfx-kort? I så fald må du have fat i en 3dfx-wrapper.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 30/07-04 20:24, rettet 30/07-04 20:25 
Hvor finder jeg sådan én henne, som kan bruges med mit GeForce 4 MX 440 ?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 30/07-04 22:04 
Chrono>
Er det ikke noget med at det kun virker via 3dfx-kort? I så fald må du have fat i en 3dfx-wrapper.

Nej dette udsagn er forkert.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 30/07-04 23:03, rettet 30/07-04 23:28 
Okotta:

Sjovt, jeg spillede også lidt Quake i går - og Terminator: Future Shock ;) Hvis du højreklikker på skrivebordet > egenskaber > indstillinger, kan du så ikke vælge "16 bit mode"?
OkottaOkottaSkrevet 31/07-04 09:47 
Jeps - 16 bit mode kan jeg sagtens få, men jeg får stadig de samme fejl, når jeg starter GL Quake :-(

Irriterende at det virkede fint, på min gamle PC, med mit gamle GeForce 256 kort, men ikke på denne maskine....argh.

Hjælp!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 31/07-04 15:48 
Så virker det! :-)

Man skal åbenbart ikke ha' opengl32.dll filen i sit Quake directory.

Så den fjerner man, og så spiller man GL Quake uden problemer.

Smukt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dRxLdRxLSkrevet 31/07-04 16:11 
opengl32.dll filen der lå i din quake mappe har sandsynligvis været den såkaldte "voodoo opgengl minidriver". 3Dfx var for "dovne/underbemandede/uvillige til at betale licens" så de lavede en slags opengl driver der lige præcis havde de funktionaliteter som quake krævede til deres voodoo kort. Programmet vælger så selvfølgelig at bruge den driver der ligger i samme bibliotek fremfor den der er installeret på systemet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 31/07-04 16:27 
Så det havde lidt med 3dfx at gøre.

Og havde du ladt filen ligge kunne du sikkert spille via en wrapper :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OkottaOkottaSkrevet 01/08-04 11:43 
Alle de wrappere jeg prøvede, virkede ikke en prut, og så var det lidt behageligere bare at smide filen væk, og derefter se det hele virke som det skulle.

I'm sure you would agree :-)

GL Quake er lidt mørkt, men efter jeg hentede IDGamma og legede lidt med brightness, så kører det bare. Utroligt at Quake stadig holder i dag, som det gjorde "dengang" i 1996 - en ægte klassiker indenfor FPS genren.

Det er tydeligt at se, at det er ID som styrer denne spil-genre, og jeg har kun tilbage at sige "roll on Doom 3".
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig