X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox2 - noget at glæde sig til?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/07-04 11:40 
Dette er ikke en nu-skal-Okotta-bashe-Xbox-fordi-han-har-fået-Gamecube-tråd.

Nej – dette er nærmere en nu-glæder-Okotta-sig-til-Xbox2-fordi-Xbox-snart-har-aftjent-sin-værnepligt-tråd.

Jeg sad og kiggede nogle ca. et år gamle Xbox spil, den anden dag. Titlerne var Brute Force, Otogi, og Halo.

Det slog mig, hvor ikke særligt pæne disse spil egentligt er i dag,... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 12/08-04 09:50 
Doom, Quake, Quake 3, Unreal, Unreal Tournament, Duke Nukem 3D, Half-Life, Counter-Strike, Team Fortress (hvis man kan have én mod, kan man vel også have en anden), Serious Sam, Soldier of Fortune, Medal of Honor, Deus Ex, Delta Force og naturligvis de to bedste i genren, Jedi Knight og System Shock 2, er alle udgivet originalt til PC, og jeg vil vove at påstå at de konsolkonverteringer, der findes, ikke overgår PC-versionerne.
Der er også spil som Thief, Hitman og Rainbow Six, der, selvom de ligger lidt længere fra den gængse FPS-genre, stadig tiltaler det samme publikum.
(og Doom 3 skulle efter sigende være udmærket..)

Kort sagt er der absolut ingen tvivl om at PC'en er FPS-spillerens foretrukne værktøj, og det er langt ude at påstå andet. Hvis man vil have mere Halo, er det selvfølgelig Xbox'en, man skal gå efter, men så er det vel fordi man holder af Halo og ikke FPS'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-04 13:04, rettet 14/08-04 13:06 
RJK>
Hvorfor har du så egentligt ikke en pc...? Det virker ret mærkeligt, for det kan vel ikke diskuteres, at den platform har det suverænt bredeste og bedste udvalg indenfor denne genre.

Jo, det kan det. Jeg mener at de bedste FPS gennem de sidste mange år er kommet på konsol. Jeg er iøvrigt ikke alene om holdningen, da mange top 10 lister har flere konsolrepræsentanter end lingende fra PC.

Spil som Goldeneye, Perfect Dark og Halo er nogle af mine favoritter. Men Half-life, Deus Ex og Deus Ex:Invisible War kan da også gå an.

De tre spil som jeg ser allermest frem til i øjeblikket er Half-life 2, Halo 2 og Perfect Dark Zero. De to første spil kommer begge på Xbox og hvis det sidste overhovedet kommer, bliver det efter al sandsynlighed også på boxen. Så at købe en PC for at spille på den, ville ikke opfylde mine krav.

Dertil kommer at jeg ikke kun spiller FPS.

Wehner>
Jeg mener, at den 'optimale' måde at spille fps på er i sofaen foran et 28+ tommer tv. Sådan er vi så forskellige.

Jeg er helt enig. Fortrækker også joypaddet, siddekomforten og skærmstørrelsen. At kunne gå analogt, er også ganske vigtigt i mange stealth-FPS.

RJK>
Men nu skrev jeg jo altså, at pc'en havde det bedste _udvalg_. Det kan den jo sagtens have, selv i det tilfælde, at der ikke skulle være noget pc-spil der overgår Halo.

Her er vi så så forskellige. Jeg skal ikke have flest spil i genren. Jeg skal bare have de/det bedste.

Jmog>
Det er først fra og med Halo at der er kommet seriøse bud på FPS'er udviklet til konsol som kan hamle op med PC-spillene.

Som Rune skriver, så er det her at Goldeneye og Perfect Dark bliver nævnt...

Sumez>
Kort sagt er der absolut ingen tvivl om at PC'en er FPS-spillerens foretrukne værktøj, og det er langt ude at påstå andet.

De tre FPS som der bliver set mest frem til i år, har været Halo 2, Half-life 2 og Doom 3. Der er kun en maskine, hvor man kan få alle tre. Hvis jeg havde PC for at spille genren ville jeg savne Halo 2(og sikkert også co-op i Doom 3, hvis den bliver god...).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 13:57 
Core>
Desuden syntes jeg at Halo er slemt overvurderet. Godt ja, men langt fra det mirakel folk gør det til.

Sjovt nok skriver du i din vurdering:

Core>
Ikke dermed sagt at det ikke er godt, det er en fremragende FPS'er.

Og så giver du det seks (6). Siden hvornår har et fremragende spil skullet have seks?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JinkJinkSkrevet 14/08-04 17:40 
Bede-x>
Jo, det kan det. Jeg mener at de bedste FPS gennem de sidste mange år er kommet på konsol. Jeg er iøvrigt ikke alene om holdningen, da mange top 10 lister har flere konsolrepræsentanter end lingende fra PC.

Kan man så bruge de her lister til sammenligning..?

Kig fx på et spil som UC og UT2k3. UC får 9.2 og UT2k3 får 9.0 hos IGN. Selvom jeg før har været vild med UC, kan jeg nu sige at det er MEGET dårligt iforhold til UT2k3. De andmeldere kan ikke bruges til noget...

Og det er vel kun ikke competetive players der kan fortrække at spille FPS på konsol.
CoreCoreSkrevet 14/08-04 17:58, rettet 14/08-04 18:04 
Wehner>
Og så giver du det seks (6). Siden hvornår har et fremragende spil skullet have seks?

Jeg skriver heller ikke at det er et fremragende spil, men en fremragende FPS'er. Jeg er meget langt fra at være enig med alle jer der mener at FPS'er kongegenren...

Desuden er karakteren jo sat ud fra et valg man markerer i bedømmelsen, og 6 er "for genrefans, men udskiller sig ikke", og 7 er "for alle, og udskiller sig tydeligt" og jeg syntes ikke at det udskiller sig tydeligt...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 18:13, rettet 14/08-04 18:13 
En fremragende fps er nødvendigvis et fremragende spil, i og med at en fps er en undergenre af den mere brede betegnelse 'spil'.

Og til hvis du ikke er sikker på betydningen af fremragende, så kommer den her fra nudansk:

"meget udmærket = glimrende, fænomenal, ypperlig, fantastisk."

Det er indiskutabelt ikke karakteren seks (i hvert fald ikke på en skala til ti). Men jeg er da enig med dig i at Halo er fremragende :)

Hvis du så trækker ned, fordi du ikke bryder dig om genren, bør du nok afholde dig fra at anmelde fps'er, lige som jeg afholder mig fra at anmelde sport- og bilspil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 14/08-04 18:32 
Hvis du lige læser og registrerer at karakteren er sat ud fra den bedømmelse man vælger i menuen, og 6 er "udskiller sig ikke", så forstår du måske at selve karakteren bestemmer jeg ikke, men jeg mener ikke at Halo udskiller sig, for i bund og grund er det bare en til FPS'er, og derfor har jeg markeret det felt. Det er en god FPS'er ja, men jeg syntes stadig at der er andre der har mere at byde på.

Og det er ikke fordi at ikke bryder mig om genren, mere fordi at jeg ikke bryder mig særlig meget om Halo.

Og da vurderingskonceptet, ikke nødvendigvis behøver at være objektivt, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle afholde mig fra at vurdere en genre jeg ikke kan li', hvis det var det der havde været tilfældet. Idéen med det hele er vel at få flere forskellige synspunkter på hver titel med.

Og egentlig syntes jeg at det er pænt lamt, at jeg skal sidde og forsvare min vurdering, bare fordi at i får ondt i r...., over at jeg ikke melder mig ind i jeres "Evigt-forgabt-i-Halo-klub"
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 14/08-04 18:42 
Core>
Og da vurderingskonceptet, ikke nødvendigvis behøver at være objektivt

Ifølge FAQ´en skal der tilstræbes en objektiv vurdering :)
CoreCoreSkrevet 14/08-04 18:47, rettet 14/08-04 18:50 
Og derfor afholder jeg mig ikke fra at vurdere genrer jeg ikke bryder mig om :)

Desuden er "Få spil har givet mig så meget glæde" ikke særlig objektivt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 14/08-04 18:51, rettet 14/08-04 19:15 
Hehe, jeg "spørger" i øst, og du svarer i vest. Fair nok :D

EDIT: Dette indlæg blev skrevet samtidig med, at du rettede i dit indlæg (ikke at det gør den helt store forskel - mit forrige indlæg var simpel forbrugeroplysning) :)

Ang. din tilføjelse fra Wehners Halo-vurdering, så er der vel ikke noget i vejen for, at der flettes subjektive holdninger ind i vurderingen - det der er væsentligt må være, at man kan skelne det subjektive fra det objektive.
RJKRJKSkrevet 14/08-04 19:00, rettet 14/08-04 19:02 
Bede-x>
Jeg mener at de bedste FPS gennem de sidste mange år er kommet på konsol.

Jeg må hellere trække mig ud af diskussionen, for det er ikke en kamp jeg gider kæmpe.

Hvis man går det mindste op i grafik bør man kun spille Xbox-spil, for de er meget flottere end PS2-spil. Og man skal ikke spille pc-spil, for Xbox har meget bedre spil indenfor FPS-genren og perfekte konverteringer af de andre og den slags skal alligevel spilles med en Xbox-controller, ikke en mus...

Jeg tror alle pc-spillere kun kan grine af sidstnævnte påstand, mens de fleste dedikere konsolspillere bare må trække på skuldrene af førstnævnte.

Jeg håber at I selv kan høre, hvor fanatiske I lyder. Andet har jeg ikke at tilføje, for jeg tror egentligt de fleste er enige med mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 14/08-04 19:25 
jaes>
Hehe, jeg "spørger" i øst, og du svarer i vest. Fair nok :D

Nej ikke helt, jeg skrev jo:

"Og da vurderingskonceptet, ikke nødvendigvis behøver at være objektivt, kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle afholde mig fra at vurdere en genre jeg ikke kan li', HVIS DET VAR DET DER HAVDE VÆRET TILFÆLDET. Idéen med det hele er vel at få flere forskellige synspunkter på hver titel med."

Ikke på den måde at forstå at mine egen vurdering ikke var objektive, mere for at udtrykke min utilfredshed over "hold dig fra at anmelde FPS'ere hvis du ikke kan li' genren"-bemærkningen...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 20:01 
RJK>
for jeg tror egentligt de fleste er enige med mig.

Det er jo ofte sådan, at når nye ting skal vinde indpas, så er der mange, der er konservative.

Men læg mærke til, at jeg ikke prøver at diktere nogen noget. Jeg fortæller blot, hvad jeg synes - der går ingen skår af mig af, fordi KTC og Sumez og i det hele taget majoriteten foretrækker at spille fps på PC. Men jeg gør det bare ikke. Det har ikke noget at gøre med at 'kæmpe en kamp'. Det, der irriterer mig, er de tilfælde, hvor visse debattører mener at have fundet et endegyldigt svar på noget, der i høj grad er et spørgsmål om smag. Som altså f.eks hvordan man vil have sin fps.

Og de fleste dedikerede konsolspillere trækker selvfølgelig på skuldrene af påstanden om at Xbox viser bedre grafik end PS2, fordi de godt ved, at der ikke er noget at diskutere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 14/08-04 20:01 
Core>
Og da vurderingskonceptet, ikke nødvendigvis behøver at være objektivt

Som sagt, mit indlæg var simpel forbrugerinformation, da ovenstående for mig at se, kan tolkes som at du mener, at man godt kan skrive en vurdering udelukkende med subjektivt indhold. Så jeg påpegede bare, at ifølge FAQ skal en vurderingstekst på P:R så vidt mulig være objektiv. At man derudover godt kan tilføje noget subjektivt, kan vi vist alle være enige om, og det står også mellem linierne i FAQ´en IMO.

Det havde intet med konkrete vurderinger, eller din og Wehners diskussion, at gøre.
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 20:04 
Core>
Og det er ikke fordi at ikke bryder mig om genren, mere fordi at jeg ikke bryder mig særlig meget om Halo.

Men du synes det er fremragende. Ok vi antager så, at du har de objektive briller på når du skriver det ala: "Jeg bryder mig ikke om Halo, men jeg kan objektivt set godt se, at det er fremragende". Fair nok. Men hvorfor så give din subjektive karakter til din objektive mening? Så hænger det jo ikke sammen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 14/08-04 20:08, rettet 14/08-04 20:09 
Fordi at jeg godt kan se at det er godt, men jeg mener IKKE AT DET UDSKILLER SIG! Og når det er sådan det forholder sig, så falder det mig rimelig naturligt at markere feltet der hedder "Udskiller sig ikke", at det så i dette system er ens betydende med et 6-tal, det kan jeg ikke ændre på. Hvordan kan det være så svært at forstå?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 20:13 
Vi har vist i de tidligere diskussioner om ændring af vurder fastslået, at de eksakte karakterbeskrivelser skal tages med et gran salt (Gives til det spil, der kan underholde alle, anyone).

Hvordan du så både kan kalde et spil fremragende og samtidig mene, at det ikke udskiller sig (men det falder måske i mængden med alle de andre fremragende fps'er?) forstår jeg ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 14/08-04 20:25 
Fordi at det som simpel FPS'er er rigtig godt, det har en lækker grafik og det er fedt at man blæser rundt i warthog og Ghosts osv. Men det udskiller sig ikke fra andre titler som også er rigtig gode, men derimod udskiller sig ved f.eks. Timesplitters 2 at have en rigtig velfungerende multiplayer-del, Battlefield 1942 ved at have langt flere maskiner end end ét køretøj og en svæveflyver, eller den store skare af FPS'er der har online-funktion.

Derudover er mit eget syn på FPS'er at de er fedest når man skyder terrorister og lignende, end når man er oppe imod Starship troopers-lignende aliens. Ja, det er så den subjektive holdning, men det er også en af grundene til at jeg ikke føler mig underholdt nok, ergo kan IKKE underholde alle.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 14/08-04 20:30 
Core>
men derimod udskiller sig ved f.eks. Timesplitters 2 at have en rigtig velfungerende multiplayer-del,

Meget bedre end Halos :)

Anyway, ikke mere fra mig i den sag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 15/08-04 00:11, rettet 15/08-04 00:36 
RJK>
Jeg tror alle pc-spillere kun kan grine af sidstnævnte påstand, mens de fleste dedikere konsolspillere bare må trække på skuldrene af førstnævnte.

Det er for så vidt i orden. Men det ændrer ikke de tre nævnte FPSs kvaliteter.

Jeg håber at I selv kan høre, hvor fanatiske I lyder.

I lige måde :)

Wehner>
Det, der irriterer mig, er de tilfælde, hvor visse debattører mener at have fundet et endegyldigt svar på noget, der i høj grad er et spørgsmål om smag. Som altså f.eks hvordan man vil have sin fps.

Ja, det er essensen af mange nutidige P:R diskussioner efter min mening. Der forsøges for ofte at objektivere meninger...

Core>
Fordi at jeg godt kan se at det er godt, men jeg mener IKKE AT DET UDSKILLER SIG!

Ikke at jeg vil tage diskussionen igen, men jeg mener at Halo om noget udskiller sig. Kig lige på det og diskussioner angående genren en gang til. Kig på AI, savepoints, dynamik, skjoldsystem, begrænset våbenvalg o.s.v.

Med Halo går vi (tydeligt) fra den gamle genre opfattelse, med fokus på våbenantal og fjendetyper og mængde/"box stats features", til et nyt revideret genresyn med fokus på AI og dynamik.

Kig lidt på andre FPS siden Halo, ja, selv spil uden for genren og se hvem der er blevet inspireret af hvad.

Men jeg vil som sagt ikke tage diskussionen en gang til. Den har været oppe flere gange tidligere og fører ikke nogen steder. Men personligt er jeg glad for den måde Halo har præget genren.

Core>
Men det udskiller sig ikke fra andre titler som også er rigtig gode, men derimod udskiller sig ved f.eks. Timesplitters 2 at have en rigtig velfungerende multiplayer-del

Fra mit synspunkt viser denne udtalelse, hvor lidt styr du har på genren.

Ikke at jeg vil diskutere dette heller, og denne gang fordi jeg mener svaret er så oplagt, men alligevel...Banerne er lille og firkantede. AI'en er så håbløst ringe, at selv en kun rimelig førstegangs spiller kan slå den i første forsøg, på højeste sværhedsgrad. Dynamikken er næsten ikke eksisterende. Både i SP og MP. Skyd fx satelitten på første bane og bemærk dens faldbane, helt uafhængig af hvordan den bliver skudt.

Spillet er i bedste fald et nedgraderet Perfect Dark. 7/10. Godt, ikke fantastisk.

Men egenlig siger det vel det hele, at når vi mødes til link aftener, så er TS2 blevet spillet i alt en gang! Det til trods for flere af os har det. Vi kan spille det når som helst, men alligevel falder valget altid på Halo.

Men lav endelig ikke dit svar for omfattende, for jeg tror ikke, at jeg har lyst til at diskutere det videre. Vi kan ikke blive enige her. For dig er spil som Crash Bandicoot, Everything or Nothing, Rebel Strike noget af det ypperste konsollerne kan byde på(9/10), mens at Dead to Rights og Halo er lige gode(6/10).

Det viser med al tydelighed, at vi har forskellige meninger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/08-04 00:35 
Jeg vil så forsvare Bede-X!

Der er ingen tvivl om at FPS er i overtal på PC, men in truth så har FPS ikke givet os noget der siden Quake(96)! Som Sumez sagde så er System Shock 2 og Jedi Knight også mesterværker ligesom Deus Ex, men DEX og SS2 er mere FPS-RPG hybrids og Jedi Knight udviklede sig også til mere action og end ren FPS med force powers og lightsaber combat!

Det er vel sandt at Half-Life var PC game of the year i 98, men det var et spil der ikke gav os noget! Benchmark for PC spillere der benægtede Goldenyes tydelige impact! Misforstå mig ikke - Half-Life var skyndt pakket ind med en movie cinematic agtig historie og en masse gode ideer, men det rykkede ikke generen frem som Quake gjorde!

Siden da har der ikke været noget på PC som virkelig trak på næsen, uanset hvad nogen siger.

Selvf kun fra et multiplayer synspunkt hvor konsollen ikke er kommet på endnu, har PC shooterne rykket sig. Xbox Live er ikke i en state til at kunne konkurere mod 150 spiller Joint Operation kampe! Battlefield 1942 fortjener helt klart ros for store arkade battles, og Operation Flashpoint skal da også nævnes fra et simulator synspunkt! Det samme skal Planetside(MMOFPS) med sine 1000 spiller battles, såvel som neocron og ww2 online! Men igen, så var det tribes der startede det! Alle disse spil tog bare små baby steps!

Men som FPS som er Goldeneye, Perfect Dark og Halo de eneste der har rykket generen frem! Og sjovt nok er de alle på konsol!

Det er surt vi ikke kan sige det om Call of Duty, Far Cry og nu Doom 3, som giver en "Been there, done that" følelse! Og mange af de succes som PC for, bliver ekstremt raped i form af udvidelser. BF1942 er et godt eksempel på det! Et fint online arkade spil for ødelagt sit navn med to kedelige udvidelser en halv færdig Vietnam version, der ligesom gør serien til grin! Og når det kommer til ren twich så synes jeg egentlig ikke at Serious Sam, Unreal 2/2k3/4 og Painkiller har noget på sig, der er vær at nævne! CoD var bare ren sequel til MoH, som nu har forvandlet sig til Brother in Arms, og vietnam versionen Men of Valor! Nyt tribes på vej! Nyt BF på vej! Nyt half-life på vej! Nyt Quake på vej! Nyt serious sam på vej! Nyt Return to castle wolfenstein på vej! etc etc... Listen er så lang af FPS på PC der har fejlet og antallet af dem, gør det bare endnu mere freaky at ingen har kunne gøre hvad de såkaldte gimped konsol FPS har!

Enhver CS fanboy vil selvf benægte dette:/

Men konsollerne har jo også deres møg FPS, og mange halv dårlige ports! UC, GR, RTCW, RS3 og SOF2 burde alle have haft meget mere udvikling på Xbox! RTCW var ret sjovt, men der kunne have blevet gjort meget mere, og jeg frygter og tror det samme om HL2, Doom 3 og Far Cry - Specielt nu når Xbox seriøst viser alder! Men spil som Turok Evolution, MoH Frontline og BreakDown har heller ikke hjulpet på konsol FPS omdømme:/

Og den slemme; Timesplitters 2! Heh... Her må jeg så erkende mig enig og sige at det er rigtig slemt! Så ekstremt inferior til Perfect Dark at det ikke er sjovt, selvom det er langt fra mit udsagn da TS2 kom ud(indrømmet:( )!

Vi for se om det bliver Halo 2 eller HL2 der trækker det længste strå nu... Jeg tror personligt ikke på at Killzone kan scope pladsen, men man skal aldrig, sige aldrig! Jeg tror dog at Halo 2 og HL2 ligesom vil afgøre det på deres egen måde! Ikke direkte til sammenligning, men de virker begge som spil i store urban miljøer med massere af action og straight farward shooting!

Som det står nu(multiplayer ikke sammenlignet! taler kun fra et single player point of view):

Kvalitet: Konsol
Popularitet: PC

-Val
Well crucify the insincere tonight...
WehnerWehnerSkrevet 15/08-04 00:39 
Og vel også fra et co-op point of view?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 15/08-04 00:48 
Det kan nok diskuteres, da mange PC spil har co-op.

Men tænker du på en skærm, kan det ikke diskuteres. Og er det Halo du tænker på her, så har det kun co-op på Xbox.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 15/08-04 00:50 
Jep, noget i den stil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 15/08-04 01:18, rettet 15/08-04 01:26 
Bede-x>
AI'en er så håbløst ringe, at selv en kun rimelig førstegangs spiller kan slå den i første forsøg, på højeste sværhedsgrad.

OK, mine tanker går så på "Multi" som i 4 spillere, co-op delen er rigtig nok ikke nogen fantastisk oplevelse.

Bede-x>
For dig er spil som Crash Bandicoot, Everything or Nothing, Rebel Strike noget af det ypperste konsollerne kan byde på(9/10), mens at Dead to Rights og Halo er lige gode(6/10).

Det er jo heller ikke fair at stille det sådan op, læser du hvad jeg skriver eller skimter du bare karakteren igennem ?

Crash Bandicoot: Ja, af sin genre, hvilket PS1-platformspil mener du er bedre ?

Rebel Strike: Ja, som Star Wars-spil er det, det af dem jeg har moret mig mest med, og som jeg skriver: så længe vi snakker om "fly-missioner".

Mht Dead To Rights og Halo er endt på den samme karakter, det bunder jo i at, jeg har markeret bedømmelsen ud for "beskrivelsen", og derfor ikke givet den karakteren. Og jeg mener stadig at begge er "For genre-fans, men udskiller sig ikke".

Bede-x>
Det viser med al tydelighed, at vi har forskellige meninger.

Ja, heldigvis da, men alligevel ser det ikke ud til at det for jer er i orden, hvis man ikke er sygeligt begejstret for Halo. Jeg bryder mig ikke om det, jeg syntes ikke det giver mig nogen større spiloplevelse. Så kan du for den sags skyld bashe mig for ikke at have styr på genren, alt det du vil. Det ændrer ikke på at jeg foretrækker at spille spil jeg bliver underholdt af, fremfor at spille hvad i andre fortæller mig, at jeg skal syntes er godt.

Jeg sviner ikke Halo nogen steder, for jeg kan godt se kvaliteterne i det, det er bare ikke MIN stil, men det er tilsyneladende nok til at det alligevel gør ondt på jer. Desuden er jeg da ikke helt alene om at syntes at det er overvurderet, ud fra de andre vurderinger af det.

EDIT: Der sågar folk der "rater" spil som Super Smash Bros Melee, Freedom Fighters, Silent Hill 3 og Tony Hawk 3 enten som ligeværdige eller bedre end jeres hjertebarn. Sidstnævnte vil jeg endda give mere end almindelig ret. Så nu må der da springe nogle ventiler hos jer...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PapandPapandSkrevet 15/08-04 01:20 
RJK>
Hvis man går det mindste op i grafik bør man kun spille Xbox-spil, for de er meget flottere end PS2-spil. Og man skal ikke spille pc-spil, for Xbox har meget bedre spil indenfor FPS-genren og perfekte konverteringer af de andre og den slags skal alligevel spilles med en Xbox-controller, ikke en mus...

Jeg tror alle pc-spillere kun kan grine af sidstnævnte påstand

Jeg griner ikke, men ryster til gengæld på hovedet. Hvordan dælen kan man sige, at FPS'ere er bedre på konsol?! Halo var udmærket ja, men der var da intet at komme efter, som Far Cry eller Doom 3 ikke har sat til vægs. Goldeneye er for mig den eneste konsol-FPS'er, der kan være med de tunge drenge på PC'en.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JinkJinkSkrevet 15/08-04 01:49 
Valkyrie>
Men som FPS som er Goldeneye, Perfect Dark og Halo de eneste der har rykket generen frem! Og sjovt nok er de alle på konsol!

Hvad er det lige de hver især har gjort for genren?
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/08-04 10:07 
Goldeneye står helt klart mest ud her. Før Goldeneye var FPS noget hvor du skulle nakke alle i et rum, finde en key og rykke videre til næste rum. Goldeneye revolutionerede dette totalt. Det var her at sniper riflen blev "opfundet" Som vi kender den idag! Stort set alle FPS har været inspireret af goldeneye siden da! Udover at spillet havde stealth, med video kamera var fjendernes AI også fantastisk. Fjenderne ville rulle rundt for cover og løbe efter hjælp og trykke på alarmer. Man kunne skyde soldaterne på forskellige steder på kroppen og de ville halte. Også var det mission objectives som faktisk indvolverede mere end bare skyd. blandt andet beskyt en NPC i forskellige situationer, og ødelægge et eller andet, tage billedere af et eller andet, plante miner et sted etc etc! Og udover det var Goldeneye(og er stadig) Den bedste film til spil licenes nogensinde!

Perfect Dark var mere af det samme, men byggede så meget videre på generen. Dog blev inspirationen fra Goldeneye ikke rigtig brugt. PD byggede på en modified GE engine, men historien og våbene var top notch. Specielt våbene, som havde så mange fede funktioner at det stadig ikke er overgået. Også multiplayeren var helt fantastisk. Det kunne altså konkurere på en måde med PC konkurenterne. Du finder ikke et FPS som var rifed med features som PDs multiplayer del. Du kan endda nærmest sammensætte dine 8 egne NPCer med vær deres AI(skill level og hvordan de skulle reagere), looks etc..!

Og Halo. Revolution fra mit synspunkt, i FPS generen. Som jeg ser det, gav Halo faktisk FPS dybde! Før Halo virkede stort set alle FPS så klodsede, og Halo var et spil der havde utrolig balance. Det er sjovt nok det første FPS, som jeg har spillet hvor jeg ikke konstant har ville skifte en pistol ud med et gevær. Der er balance mellem tingene, og det gjorde det meget sjovt på XBC! Som single player var det AI, og action der satte det højere end andre. FÅ våben, få fjender og få køretøjer, var ikke hvad Halo handlede om, men havde. Spillet havde fantastisk replay value, fordi der var så mange muligheder for at spille formen. Max 2 våben gav det lidt, det der GR/OFP agtige gameplay, og det gik ikke så hurtigt, mens højden og nogen af banerne gav det, kaotisk Quake gameplay! Det var et mix fra begge genere, der tog det bedste for vær! IMO:)

Du kan ellers selv læse nogen andre grunde, til hvorfor:

IGN:
Goldeneye Review: http://ign64.ign.com/articles/151/151991p1.html

Perfect Dark: http://ign64.ign.com/articles/153/153906p1.html

Halo: http://xbox.ign.com/articles/165/165922p1.html
---------------------
Gamespot:
Goldeneye review: http://www.gamespot.com/n64/action/goldeneye007/index.html

Perfect Dark: http://www.gamespot.com/n64/action/perfectdark/index.html

Halo: http://www.gamespot.com/xbox/action/halo/index.html

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 00:44 
Snowman>
Halo var udmærket ja, men der var da intet at komme efter, som Far Cry eller Doom 3 ikke har sat til vægs.

Jeg er interesseret i at høre, hvad det præcist er som Far Cry og Doom 3 har sat til vægs, i forbindelse m. Halo?

For jeg kan da ikke tro, at det er den scriptede og vi-kan-kun-løbe-lige-imod-dig AI i Doom 3 du tænker på, i dit ovenstående svar?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 16/08-04 01:23 
Det er vidst håbløst at diskutere Halo med dig Okotta. Jeg forstår ikke hvad det er Halo har, som de andre ikke har? Banedesignet er i sidste halvdel af spillet kedelig, og du møder den samme strøm af fjender igen og igen. A.I'en er fremragende ja, men hvis du piller den væk, er Halo jo ikke andet end endnu en FPS'er i rækken?!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 01:31 
Flot gået - du formår helt at lade være med at svare på mine spørgsmål ang. Far Cry og Doom 3, og hvad det egentligt var de satte til vægs, i Halo.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 16/08-04 01:43 
Doom 3 viser hvor meget stemning kan betyde for en FPS'er. Hvad venter om næste hjørne, og hvad gemmer sig i mørket? Doom 3 får dine hår til at rejse sig, og det får dig til at skyde to gange ekstra, blot for at sikre dig at din skræmmende modstander er nedlagt. Grafikken er så afsindig smuk, og den er selvfølgelig i høj grad med til at sikre den uhyggelige stemning. På det punkt er Halo langt efter...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 02:13 
Det er jo et faktum at Doom 3 er flottest, men alligevel er det det eneste punkt du fremhæver, når du vil finde noget som Halo er bagefter i - det synes jeg er lidt underligt; Det har jo ikke rigtigt noget med selve spillet at gøre, at Doom 3 er flottere end Halo.

Alle de situationer du nævner - hvad der gemmer sig i mørket, hvad der venter om det næste hjørne osv osv - opstår ligeledes i Halo, og jeg begynder seriøst at tvivle på om du overhovedet har spillet Halo igennem, og har oplevet alle de situationer og episoder.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 16/08-04 09:58 
Jeg har skam spillet Halo igennem, og det har da også underholdt mig. Men vi kan jo diskutere dette her i en evighed, da du nægter at indse, at Halo stort set er en ganske almindelig FPS'er med en fremragende A.I.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-04 10:02, rettet 16/08-04 10:12 
Okotta>
Det har jo ikke rigtigt noget med selve spillet at gøre, at Doom 3 er flottere end Halo.

Nej, det er jo ganske givet, at det er det. Doom 3 ville have fået super anmeldelser før Halo. Før det reviderede genresyn...

Core>
Crash Bandicoot: Ja, af sin genre, hvilket PS1-platformspil mener du er bedre ?

Nu skal anmeldelser på P:R sættes op mod nutidens standard, så det er egenlig underordnet om der findes et bedre eksempel i genren på PS eller ej.

Valkyrie>
Du kan ellers selv læse nogen andre grunde, til hvorfor:

Anmeldelserne er også et godt eksempel på, at vi ikke bare er nogle få fanatikere, der finder de nævnte spil fantastiske. Det er alment accepteret, at spillene er gode.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 16/08-04 11:18 
Halo har ikke det samme forventningens gys som Doom 3. Ikke at det gør det dårligere, det er bare anderledes. Jeg kan godt forstå hvad Snowman mener, og rent faktisk ville det ødelægge noget for Halo, hvis det var sådan...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 11:21 
Snowman>
Jeg har skam spillet Halo igennem, og det har da også underholdt mig. Men vi kan jo diskutere dette her i en evighed, da du nægter at indse, at Halo stort set er en ganske almindelig FPS'er med en fremragende A.I.

Prøv at hør her - når du gider svare på det du skriver / påstår her : "Halo var udmærket ja, men der var da intet at komme efter, som Far Cry eller Doom 3 ikke har sat til vægs."

Denne gang lader du være med at snakke udenom, please.

Det eneste du skal gøre er at fortælle mig, hvorledes Halo bliver sat til vægs af både Far Cry og Doom 3. Og lad nu være med at skrive "Grafikken er bedre i de to nyere spil, så derfor sætter de helt Halo til vægs".

Valide eksempler, tak.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 16/08-04 11:35, rettet 16/08-04 11:35 
Jeg er enig med Valkyrie i at spil som Half-Life osv. ikke har betydet en døjt fornyelse indenfor FPS-genren. Det er kun et spørgsmål om udnyttelse af koncepter, der i forvejen var godt gennemarbejdet indenfor spil.
IMO er den største fornyelse lige netop indenfor multiplayer, når det gælder spil a la Tribes 2, hvor 64 spiller samtidig. Så hvis man ikke ser på multiplayer, er der (meget strengt set) ikke sket noget siden Quake.

Men med det udgangspunkt, er det jo absurd at påstå at Goldeneye, Perfect Dark og Halo har haft spor mere held med at udvikle genren.
Lige netop Halo er jo især, som en eller anden skrev det her på P:R for nogen tid siden, meget præget af et simpelt "back to the basics" koncept. Den måde man kæmper på adskiller sig lidt fra standard-FPS-formlen, men er på ingen måde nogen fornyelse af genren. Den eneste måde spillet udmærker sig er ved at være et FPS, der rent faktisk fungerer på konsol (hvilket Goldeneye også var).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/08-04 11:44 
Okotta>
Det eneste du skal gøre er at fortælle mig, hvorledes Halo bliver sat til vægs af både Far Cry og Doom 3. Og lad nu være med at skrive "Grafikken er bedre i de to nyere spil, så derfor sætter de helt Halo til vægs".

Snowman har jo sagt det, han skal sige. Halo har intet, som gør det særligt enestående overfor de to nævnte spil. Nu er det din tur, til at fortælle hvor du åbenbart mener at det alligevel har noget specielt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 12:14 
Sumez>
Jeg er enig med Valkyrie i at spil som Half-Life osv. ikke har betydet en døjt fornyelse indenfor FPS-genren. Det er kun et spørgsmål om udnyttelse af koncepter, der i forvejen var godt gennemarbejdet indenfor spil.

Hvordan var det lige AI, pacing, historie, indhold, gameplay osv, var i FPS spil, inden Half-Life? Du får det til at lyde som om, at alle FPS spil i forevejen indeholdt de ting, og at disse samme ting allerede var godt gennemarbejdet i de spil, inden Half-Life.

Bare AI'en i HL var en åbenbaring, men hele INDHOLDET var ikke set før: Man spiller en velskrevet sci-fi historie - næsten som en film, med god dialog osv. At man kunne rekruttere hjælp fra andre af spillets figurer, og få dem til at hjælpe sig i ildkampe, eller f.eks åbne hemmelige døre m. health og våben, eller LADE VÆRE med at snakke med dem og bruge dem (man havde dette valg i HL, men ikke i andre FPS'ere). Half-Life er nærmest levendegørelsen, af en velskreven Michael Crichton techno-thriller.

Du dismisser jo fuldstændigt alt hvad HL gjorde, og hvad FPS'ere i tiden efter, begyndte at gøre for genren.

Hvordan i alverden kan det være den absolutte fornyelse, at man kan spille 64 spillere samtidigt? Er det antallet du falder i svime over, for multiplayer kan du også spille i HL hvis du ønsker det.

FFS - du sammenligner Half-Life med Tribes 2, og Tribes 2 er vinderen. Nej nej, og atter nej.

Det er en absurd tanke - hverken mere eller mindre.

Men med det udgangspunkt, er det jo absurd at påstå at Goldeneye, Perfect Dark og Halo har haft spor mere held med at udvikle genren [bla bla bla]

Ja - udfra dit absurde synspunkt, så ER det absurd.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CoreCoreSkrevet 16/08-04 12:27, rettet 16/08-04 12:27 
Bede-x>
Nu skal anmeldelser på P:R sættes op mod nutidens standard, så det er egenlig underordnet om der findes et bedre eksempel i genren på PS eller ej.

Det er det da ikke, når du sidder og hyler over at jeg efter dit udsagn "syntes at Crash Bandicoot er noget af det ypperste", så må der da være noget af samme genre som du syntes er bedre. Ikke fordi at der ikke er det, men fordi at hvis du har så ondt i r.... over min vurdering så må den da træde en af dine egne favoritter over tæerne.

Men når du nu har så travlt med at bashe min vurdering, tilsyneladende fordi at jeg ikke vil slutte mig til din "Halo-er-gud"-holdning, hvad så med at vi kigger lidt i din egen retning, og ser på at du rater Buffy The Vampire Slayer til at være på lige fod med Deus Ex: IW og Wipeout til at være lige så godt som Star Wars: KOTOR.

Og hvorfor h...... skal jeg sidde og forsvare min vurderinger, bare fordi at du sidder og whiner som en anden lille langnæset tøs over at jeg syntes Halo sutter ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 12:28 
Sumez>
Snowman har jo sagt det, han skal sige. Halo har intet, som gør det særligt enestående overfor de to nævnte spil. Nu er det din tur, til at fortælle hvor du åbenbart mener at det alligevel har noget specielt.

Han har sagt at Halo sættes til vægs af Far Cry og Doom 3, fordi Doom 3 har pænere grafik og er mere uhyggeligt, fordi man ikke ved hvad der venter om det næste hjørne. Hvor blev Far Cry egentligt af, i sammenligningen? Nå - men det var måske ikke så vigtigt alligevel, eller hvad?

Min mening om Halo, og hvad Halo gør og indeholder, den kan du / I selv lede efter, ved at bruge P:R's søgefunktion. Jeg skal ved Gud ikke sidde her og bruge tid på at gentage mig selv, fordi andre ikke gider argumentere for det de slynger ud.

Jeg finder i det hele taget jeres argumentation foruroligende, og er ikke sikker på at jeg vil bruge mere tid på dette her.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 16/08-04 12:47 
Jeg fatter ikke hvor idéen om at Half-Life revolutionerede noget som helst stammer fra. Men den kommer nok af det faktum at spillets mågruppe primært ikke kendte til særlig meget andet end Doom og Quake og Pac-Man.
Jeg synes det er trist at en som dig, der ellers skal forestille at være oplyst, ikke er i stand til at se at Half-Life ikke har betydet noget somhelst for udviklingen af FPS-genren. At kalde det en velskrevet sci-fi thriller er jo en direkte vittighed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 16/08-04 12:56, rettet 16/08-04 13:14 
Core>
Ikke fordi at der ikke er det, men fordi at hvis du har så ondt i r.... over min vurdering så må den da træde en af dine egne favoritter over tæerne.

Nej, slet ikke. Men tag ikke fejl, der er da flere platformspil jeg vurderer højere en CB.

Jeg prøver blot at forklare dig, at når du sammenligner med andre PS platformere, så er det forkert efter P:Rs måde at vurdere spil på. Spillene skal sættes ind i nutidig sammenhæng.

du rater Buffy The Vampire Slayer til at være på lige fod med Deus Ex: IW og Wipeout til at være lige så godt som Star Wars: KOTOR.

Jeg synes at Buffy er et næsten ligeså godt spil som Deus Ex. Kigger man på Gamerankings får spillene henholdsvis 80% og 85% i gennemsnit. Altså ikke engang en karakter på 10 skalaen til forskel. Et sted som Gamespot vurderer Buffy til 8.3 og DEx til 8.0.

Så min vurdering er altså meget lig så mange andres.

Mht til Wipeout, kan det være at hukommelsen svigter og er det tilfældet, skal jeg nok finjustere min vurdering, næste gang jeg spiller det.

Og hvorfor h...... skal jeg sidde og forsvare min vurderinger, bare fordi at du sidder og whiner som en anden lille langnæset tøs over at jeg syntes Halo sutter ?

Ok. Godt ord igen. Vi har forskellige meninger og det er som det er, så lad os bare lade det ligge her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 13:35 
Sumez>
Jeg synes det er trist at en som dig, der ellers skal forestille at være oplyst, ikke er i stand til at se at Half-Life ikke har betydet noget somhelst for udviklingen af FPS-genren. At kalde det en velskrevet sci-fi thriller er jo en direkte vittighed.

Der er ihvertfald én i denne diskussion, som er en vittighed.

Få dig en viden om spil.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 16/08-04 13:49 
Det Halflife bidrog til genren med var skriptede begivenheder, som gav genren en filmisk stemning. Det var aldrig til at sige hvornår noget uventet kunne ske.

Det gjorde Halflife godt. AI'en var også mere veludviklet end i andre spil i den genre. Andet nyt var der dog ikke, men det var nok til at gøre spillet til et af de bedste i sin genre.
SumezSumezSkrevet 16/08-04 14:23, rettet 16/08-04 14:23 
Alle andre genrer havde på givne tidspunkt gjort brug af scriptede begivenheder op til 10 år i forvejen.
At et FPS-spil gør det, burde ikke være nogen revolution.
Desuden var HL ikke det første FPS til at benytte det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 16/08-04 16:50 
De scriptede begivenheder var af en uset kvalitet, sammen med AI'en. Marines kastede granater, søgte dækning og arbejde sammen i grupper, samtidig med at man også kan høre dem kommunikere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
OkottaOkottaSkrevet 16/08-04 17:04 
Præcist, KTC.

Forkert, Sumez.

(Venter stadig på at få svar på, hvad det egentligt er der sætter Halo til vægs.....tror jeg ta'r mig en lur..)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 16/08-04 17:12 
Jeg har opgivet at overbevise dig Okatta, så sov du bare igennem.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig