X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox2 - noget at glæde sig til?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/07-04 11:40 
Dette er ikke en nu-skal-Okotta-bashe-Xbox-fordi-han-har-fået-Gamecube-tråd.

Nej – dette er nærmere en nu-glæder-Okotta-sig-til-Xbox2-fordi-Xbox-snart-har-aftjent-sin-værnepligt-tråd.

Jeg sad og kiggede nogle ca. et år gamle Xbox spil, den anden dag. Titlerne var Brute Force, Otogi, og Halo.

Det slog mig, hvor ikke særligt pæne disse spil egentligt er i dag,... Se hele indlægget
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 31/07-04 16:06 
Wehner>
2: Der er ikke noget (annonceret) på vej til PS2, jeg ser rigtig frem til.

Så må du da være en af de meget få der ikke ser frem GTA: San Andreas... :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/07-04 16:24 
"If that "next year" means calendar 2005, the next generation console war could start in 2006 when Nintendo and Sony are also launching their next-generation systems. If Ballmer meant by "the next year" the next 12 months or fiscal 2005, then the Xbox 2 could still launch in Fall 2005, just in time for the Christmas season."
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 31/07-04 17:03, rettet 31/07-04 17:04 
RJK>
I øvrigt må jeg trække den med at dele spilsmag tilbage jvf. de nævnte titler.

Hvad nu, hvis jeg i stedet havde skrevet:

Zelda-serien
Mario-serien
Final Fantasy V og VI
Brain Lord
Secret of Mana
Soul Blazer
Super Metroid
Alundra (fremragende og undervurderet)
Grandia
Brave Fencer Musashi
Bubble Bobble
Bust-a-Move
osv.

Ens smag kan jo godt være meget alsidig, selv om jeg lige for tiden foretrækker fps'er og 'Gauntlet-spil'.

Og nej, San Andreas ser jeg ikke noget videre frem til.

Edit: Er pc nu en platform? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 31/07-04 17:12, rettet 31/07-04 17:13 
For mig lyder det bare som om du nægter at indse, at det primært er på PS2, at den type spil findes. Det lyder som om du har en forudbestemt opfattelse om PS2 (som du har givet udtryk for tidligere), som bare er forkert. Det lyder som om du bare snyder dig selv. Men det må du jo så selv om ;) Vi er vist kommet for langt væk fra emnet til at gå i detaljer omkring det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CrishakeCrishakeSkrevet 01/08-04 15:23, rettet 01/08-04 15:24 
Wehner>
2: Der er ikke noget (annonceret) på vej til PS2, jeg ser rigtig frem til.

Jeg kan slet ikke beskrive hvor mange (annonceret) titler jeg ser frem til bare i dette år "det er mange" !
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-04 12:10 
RJK>
Mon ikke det siger væsentligt mere om din (amerikaniserede?) spilsmag, end det gør om spiludbuddet?

Det vil det vel altid gøre. Også når du bedst kan lide PS2 spil...

Det kan godt være at der er mange gode Xbox-spil, men når man skræller racerspil, sportsspil og forskellige grader af anonyme FPS'er væk, så er der ikke ret meget tilbage.

Så er det godt at de genrer ikke bliver skrællet væk. Personligt ser jeg mere frem til kommende FPS-spil end nogen spil i en anden genre. Har man det ligesom mig, er Xboxen en fremragende maskine.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 12:19 
Så skal du osse ha' Chronicles of Riddick i denne uge - jeg glæder mig afsindigt til at spille det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-04 12:36 
Måske. Jeg vil lige ind og se på det. Håber EB stadig har spillet kørende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 12:38 
EB har desværre lagt et andet spil på i Bispensgade.

Jeg køber det her i ugen (har det sikkert onsdag), og så kan du checke det ud hvis det er.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-04 12:40 
Okotta>
EB har desværre lagt et andet spil på i Bispensgade.

Men de er vel til at snakke med...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 09/08-04 12:53 
Jeg vil bare lige tilføje lidt til denne tråd.

Grunden til at Xbox spil ser ældre ud hurtigere, er selvfølgelig, at der kommer grafisk flottere spil ud hele tiden. Se bare på Halo. Det så meget imponerende ud, da det udkom til launchen, men ser nu lidt "gammelt" ud. Grunden til det, er efter min mening, at mange af de nye Xbox spil, er blevet meget flottere at se på. Nogle eksempler kunne være Ninja Gaiden, RSC2 og PGR2. På PS2 mener jeg at grænsen allerede er nået, men der er selvfølgelig også tale om en lidt ældre konsol.

128 bit arkitektur er ikke ensbetydende med, at en konsol holder længere. Der er så mange faktorer, som spiller ind.

Just my two cents.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 09/08-04 13:08 
Bede-x>
Personligt ser jeg mere frem til kommende FPS-spil end nogen spil i en anden genre.

Hvorfor har du så egentligt ikke en pc...? Det virker ret mærkeligt, for det kan vel ikke diskuteres, at den platform har det suverænt bredeste og bedste udvalg indenfor denne genre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/08-04 13:24 
Men er man så ikke reelt set tvunget til at spille med mus...ydrk?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 09/08-04 14:03, rettet 09/08-04 14:05 
Det er ret godt klaret, at vi er kommet så langt, at der nu er folk der er så vant til konsol-FPSer, at de ikke kan lide at spille FPSer med mus... Der burde ikke være tvivl om, at det er mere optimalt at spille en FPS med tastatur og mus.

Desuden burde det vel være muligt f.eks. at købe et joypad, som det der fulgte med Prince Of Persia, og spille FPSer som på konsol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 15:31 
Bede-x>
Okotta>
EB har desværre lagt et andet spil på i Bispensgade.

Men de er vel til at snakke med...

Det fandt vi så ud af, at EB ikke var - til at snakke med.

Riddick demoen må ikke vises i EB butikker, pga. det voldelige indhold, så i stedet er en demo af Cat Woman lagt i maskinen.

I tror sikkert jeg joker, men desværre ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 15:37 
RJK>
Hvorfor har du så egentligt ikke en pc...? Det virker ret mærkeligt, for det kan vel ikke diskuteres, at den platform har det suverænt bredeste og bedste udvalg indenfor denne genre.

Hvilke er de bedste PC FPS spil, RJK? Jeg vil f.eks gerne ha' at du nævner dem du selv har spillet, og ditto gennemført.

Jeg kan gå med til at Counter Strike er bedst på PC - Xbox konverteringen var noget bras - og så har PC'en Far Cry...som ikke er bedre end Halo.

Men rems endelig op.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 15:43 
Naiera>
Der burde ikke være tvivl om, at det er mere optimalt at spille en FPS med tastatur og mus.

Man kan ihvertfald sigte bedre, og mere præcist, med en god mus, end med den bedste controller.

Når det så er sagt, så har jeg ikke det mindste imod at spille FPS'er med en konsol controller - ihvertfald ikke når det handler om Halo; Der synes jeg tværtimod at PC udgaven var noget frygteligt, og rodet, noget med mus og keyboard.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
WehnerWehnerSkrevet 09/08-04 17:04 
Naiera>
Det er ret godt klaret, at vi er kommet så langt, at der nu er folk der er så vant til konsol-FPSer, at de ikke kan lide at spille FPSer med mus... Der burde ikke være tvivl om, at det er mere optimalt at spille en FPS med tastatur og mus.

Desuden burde det vel være muligt f.eks. at købe et joypad, som det der fulgte med Prince Of Persia, og spille FPSer som på konsol.

En mus er jo hurtigere og mere præcis, så hvis du spiller joypad vs. mus, får joypad-spilleren uvægerligt stryg (jeg tror der er nogen, der trænger til at spille lidt fps).

Men nu er tempo og præcission jo ikke alt - forstået på den måde, at så længe alle spiller med joypad (hvilket altså ikke kommer til at ske på en pc Counter Strike server el. lign.), så er det jo ikke noget problem. Og jeg er i øvrigt ret sikker på, at et joypad sigter mindst lige så præcist som en soldat i kamp ;)

Jeg mener, at den 'optimale' måde at spille fps på er i sofaen foran et 28+ tommer tv. Sådan er vi så forskellige. Jeg er udmærket klar over, at for mange af mine kammeraters vedkommende, så skal fps spilles med mus og tastatur. Det har jeg fuld forståelse for. Selv foretrækker jeg bare et joypad, og som du også skriver, så er vi nået så langt, at der er flere, der har det sådan.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/08-04 17:20 
Wehner>
En mus er jo hurtigere og mere præcis, så hvis du spiller joypad vs. mus, får joypad-spilleren uvægerligt stryg.

Jeg har da banket en herinde fra i Q2 (stort), hvor han spillede på min pc, og jeg på min xbox :)

Jeg nævner ingen navne :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 09/08-04 17:23 
Ok, hvis to seriøse spillere, blah blah blah :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 09/08-04 17:49 
Wehner>
En mus er jo hurtigere og mere præcis, så hvis du spiller joypad vs. mus, får joypad-spilleren uvægerligt stryg (jeg tror der er nogen, der trænger til at spille lidt fps).

Single-player? Jeg har spillet rigeligt FPS, tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 09/08-04 18:05 
Du er velkommen. Selv foretrækker jeg både at have mulighed for singleplayer og multiplayer. Og spiller i øvrigt langt mest multiplayer.

Desuden er fjendernes AI og andre elementer vel indrettet efter at man spiller med mus også i sp, om end problemet selvfølgelig er meget mindre end mod andre mennesker.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 09/08-04 19:29 
Autotargeting er også langt mindre udbredt i PC-FPS'er end i konsoludgaverne.
RJKRJKSkrevet 09/08-04 19:36 
Okotta>
Hvilke er de bedste PC FPS spil, RJK? Jeg vil f.eks gerne ha' at du nævner dem du selv har spillet, og ditto gennemført.

Nu er det vel så åbenlyst, at ingen behøves at have gennemført alle FPS'er for at kunne sige det...?

Men du mener altså seriøst, at Xbox har et bedre udvalg indenfor FPS-genren end pc? Sig det endelig . . .
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 09/08-04 20:11, rettet 09/08-04 20:11 
æv jeg hader auto aim... puha det bør forbydes... det er lidt som nogle af de capcom VS. snk spil, hvor man bare skal røre den højre analog for, at lave super angreb.

Det er sjovere når det kræver noget skill.
By the power of Grayskull!
PlaykidPlaykidSkrevet 09/08-04 20:14 
Jmog>
Autotargeting er også langt mindre udbredt i PC-FPS'er end i konsoludgaverne.

Selvom det ikke burde være der i alle spil.
Jeg indrømmer blank at jeg foretrækker det i TS2, og SOF2, men i Halo er det virkelig mere en plage, end det er til gavn.
I flere spil er det nemt nok at ramme, om jeg så bare har vendt mig til overstående skal jeg ikke kunne sige.
Spiller nu: Halo 3
OkottaOkottaSkrevet 09/08-04 23:21 
RJK>
Nu er det vel så åbenlyst, at ingen behøves at have gennemført alle FPS'er for at kunne sige det...?

Hvorfor fortæller du mig ikke bare hvilke FPS'ere det er PC'en har, som gør at platformen har de *bedste* FPS'ere? Det var det du postulerede, RJK. Nævn nogle titler.

Men du mener altså seriøst, at Xbox har et bedre udvalg indenfor FPS-genren end pc? Sig det endelig . . .

Du postulerer af PC'en har de *bedste* FPS'ere; Hvornår fortæller du mig, hvilke FPS'ere det drejer sig om? Du må jo tænke på nogle titler til PC, når du siger de er bedre end Xbox'ens bedste FPS'ere.

Vi er sådan set enige om, at PC'en har *flest* FPS'ere.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 09/08-04 23:25 
Okotta>
Du må jo tænke på nogle titler til PC, når du siger de er bedre end Xbox'ens bedste FPS'ere.

Du vil gerne have mig til at nævne et pc fps der er bedre end Halo? ;)

Men nu skrev jeg jo altså, at pc'en havde det bedste _udvalg_. Det kan den jo sagtens have, selv i det tilfælde, at der ikke skulle være noget pc-spil der overgår Halo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 10/08-04 00:20, rettet 10/08-04 00:23 
Ja okay - bedste udvalg da.

Jeg påstår stadig at Xbox har den *bedste* FPS (Halo), men at PC'en har de *fleste* (og mange *gode*) - f.eks Doom og Quake.

PS2'en har ihvertfald ét fænomenalt - som også er på PC - og det er Half-Life; Hvilket jeg indtil nu faktisk foretrækker at spille på PS2'en - det er en noget mere interessant oplevelse på det store TV, og analog kontrollen er fortrinelig.

Og så vil jeg iøvrigt vurdere Half-Life ligeså højt som Halo ;-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 10/08-04 00:41 
Så de to bedste FPS'er, samt de fleste FPS'er er altså på pc? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/08-04 00:43 
Halo er et Xbox-spil, Rune. Det ved du, og det ved jeg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OkottaOkottaSkrevet 10/08-04 00:55 
RJK>
Så de to bedste FPS'er, samt de fleste FPS'er er altså på pc? ;)

Halo er ikke godt på PC, så no dice der.

Det er og bliver et Xbox spil.

Men nice try :-P
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
JmogJmogSkrevet 10/08-04 01:25 
Med undtagelse af Halo og Riddick og nogle få andre, så er flertallet af FPS-spil til konsol jo konverteringer af eksisterende PC-spil. Derudover kommer jo så alle de FPS'er der ikke er blevet konverteret og det er virkelig mange. Så er der også dem der simpelthen ser bedre ud (Max Payne) på PC eller byder på mere udfordring fordi der ikke er autotargeting (Halflife).

Det er først fra og med Halo at der er kommet seriøse bud på FPS'er udviklet til konsol som kan hamle op med PC-spillene.

Langt de fleste konsol-FPS'er findes til PC og der vil spillet naturligt nok se bedre ud pga. opløsning og mere avancerede grafiske effekter.
RJKRJKSkrevet 10/08-04 01:28 
Og så mangler vi vist bare den sædvanlige omgang om GoldenEye og Perfect Dark...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 10/08-04 01:51 
Pu ha - jeg var lige ved at være nervøs for, at du ikke kunne nævne ihvertfald bare TO klassiske konsol FPS'ere, som kan tørre gulvet med den bunke underlødige PC FPS'ere der findes derude.

Men nu kan jeg sove roligt i nat.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 11/08-04 14:49 
Okotta>
Halo er ikke godt på PC, så no dice der.
Det er så din subjektive mening. Jeg har gennemtærsket begge versioner, og PC-versionen er stort set bedre på alle punkter, hvis man har en ordentlig computer. Grafik, styring, udbygget multiplayer og hurtigere loadetider.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 11/08-04 15:05, rettet 11/08-04 15:05 
Okotta>
Halo er ikke godt på PC, så no dice der.

Det er og bliver et Xbox spil.

Hvis det er sådan reglerne er, så må Ghost Recon, Rainbow Six, Soldier Of Fortune, Counter Strike, Wolfenstein og Unreal tilskrives pc-kataloget, som i forvejen også huser Battlefield, Vietcong, C&C Renegade, Delta Force, Call Of Duty, Far Cry o.s.v

Desuden styrer pc'en også rimelig hårdt i Medal Of Honor.

Jeg tror det her er første gang jeg nogen sinde har set nogen prøve at tale FOR konsollerne fremfor pc, mht FPS'ere. Flertallet skulle mene at PC'en er konsollerne totalt overlegen når det drejer sig om FPS'ere og Real time strategy. Men de to genrer er nok også det eneste sted pc'en stadig styrer.

Jeg selv spiller slet ikke på min pc, så jeg foretrækker FPS'er på konsoller, men jeg må dog indrømme at de fungerer bedst på pc...endnu.

Desuden syntes jeg at Halo er slemt overvurderet. Godt ja, men langt fra det mirakel folk gør det til.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 11/08-04 15:08 
RJK>
Og så mangler vi vist bare den sædvanlige omgang om GoldenEye og Perfect Dark...

Og Timesplitters er da heller ikke at kimse af...

(er "Kimse af" ikke bare det fedeste udtryk ? Ærgeligt at man aldrig rigtig har forklaret mig hvad det helt præcist betyder :D)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/08-04 15:12 
Men Halo er jo hadet på PC. I to år ventede PC fanboysne på Halo, og de fik et spil der ikke kunne køres i høj detail med de bedste Radeon kort! Jeg sidder også selv kun med Halo PC...

Jeg kan bare ikke lade vær med at føle Halo PC kunne have været så meget mere.

De nye maps var fine.. Fint med Banshee i multiplayer, men.. Det er ihvert fald ikke populært online eller mod mæssigt!

Ang. PC Vs Xbox shooters, hvilken forskel gør det så at musen er hurtigere end en Xbox controlleren til at aime? Når du ikke engang kan spille Xbox vs PC, så er det jo fuldkommen ligemeget! Vel så længe de begge virker optimalt, så er det vel ligegyldigt.

PC har mange flere spil der går igen på et punkt, men alle må indrømme at selv ID kæmpede en brav kamp de ikke kunne vinde med Doom 3! Far Cry? Big deal! PC har haft sine moments! Specielt Quake, Dark Forces og BF1942(fra et multiplayer point of view)! Men det andet skræmmel som folk spiller føles stadig inferior til de bedste.

Tjekkede lige Gamerankings.com og fik den til at vælge de 30 bedste FPS - Og selvom Halo ligger nr. 1, så er det kun timesplitters 2, Riddick og de to rare titler på konsollerne der er på! Resten er rent PC.. Og Half-Life er højt ranked. Vi for vel at se om Half-Life 2 bliver det syge FPS som folk gør det til.

PC har så rigtige mangle slags. Fast paced som UT2K4 og slow paced som RS3, og for at være fair, så er PC counter parts af Ghost recon, Unreal, Soldier of Fortune og Wolfenstein nok bedre online spil på PC! Selvom Wolfie var ret godt til XBox... Ikke så kaotisk som på PC(IMO)!

PC gamerne hader Halo! Hvis i går ind på pcplayer.dks forum kan i se mindst 30 PC gamere der er overbevidst om at Microsoft betalte IGN, gamespot og Edge for at give Halo en høj karakter da det er det dårligste møgspil ifølge dem.

Jeg ved godt jeg lidt af en Halo fanboy, men kan godt se hvorfor nogen ikke kan lide det! Jeg er sgu heller ikke for vild med far cry, half-life og Metroid prime, men sådan er vi jo så forskellige.

Dog er Xbox vel nok PC i en konsol agtig ting. FPS er en ting fra vesten, og MS vil nok altid have det højt på listen som vigtige spilgenre at have med på vognen:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
psychomantispsychomantisSkrevet 11/08-04 15:18, rettet 11/08-04 15:22 
Core>
(er "Kimse af" ikke bare det fedeste udtryk ? Ærgeligt at man aldrig rigtig har forklaret mig hvad det helt præcist betyder :D)

Kimse betyder at kaste med nakken.
KTCKTCSkrevet 11/08-04 15:22 
Valkyrie>
Men Halo er jo hadet på PC. I to år ventede PC fanboysne på Halo, og de fik et spil der ikke kunne køres i høj detail med de bedste Radeon kort!
Sjovt nok kører spillet perfekt på mit Radeon 9800 Pro med detaljer på max. Folk burde lære at opdatere deres drivere og lade være med at whine, når de har gammel skodhardware. Så sent som i dag har jeg spillet Halo på PC, og selv om jeg elsker Xbox-versionen, så er det altså forbedret på alle punkter (lige pånær det repetitive leveldesignet).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CoreCoreSkrevet 11/08-04 15:25 
psychomantis>
Kimse betyder at kaste med nakken.

Blæret! :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 11/08-04 15:51 
KTC>
Det er så din subjektive mening. Jeg har gennemtærsket begge versioner, og PC-versionen er stort set bedre på alle punkter, hvis man har en ordentlig computer. Grafik, styring, udbygget multiplayer og hurtigere loadetider.

Jeg synes så, at Halo på Xbox klart overgår ditto på pc. Jeg synes ikke, jeg var opslugt på samme måde med pc versionen som med Xbox. Om det er den mindre skærm kombineret med keyboard + mus, som gør det, ved jeg ikke. Styringen fandt jeg i hvert fald ikke på højde med en controller. Det er svært at sammenligne. Nogle fps'er skal dog spilles med keyboard + mus. Jeg mener dog at Halo skal spilles på en Xbox og ikke en pc.

Det er min mening.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 11/08-04 15:53 
KTC>
Sjovt nok kører spillet perfekt på mit Radeon 9800 Pro med detaljer på max. Folk burde lære at opdatere deres drivere og lade være med at whine, når de har gammel skodhardware. Så sent som i dag har jeg spillet Halo på PC, og selv om jeg elsker Xbox-versionen, så er det altså forbedret på alle punkter (lige pånær det repetitive leveldesignet).

Enig. Spillet kører også fint med mit Radeon 9700 Pro + P4 2.66 GHz. med detaljer på maks.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 11/08-04 16:57 
KTC>
Okotta>
Halo er ikke godt på PC, så no dice der.
Det er så din subjektive mening. Jeg har gennemtærsket begge versioner, og PC-versionen er stort set bedre på alle punkter, hvis man har en ordentlig computer. Grafik, styring, udbygget multiplayer og hurtigere loadetider.

Altså - jeg synes PC versionen er dårlig, fordi det føles helt forkert at styre Halo m. mus og keyboard; Jeg føler ikke jeg har ordentlig feedback i spillet, når jeg ikke kan styre det med min controller. Det føles bl.a rigtigt ringe at køre en Warthog på denne måde = Ingen feedback i styringen, og ingen rumble i controlleren m.m.

Derudover har min PC ikke et godt nok grafikkort til spillet, men det er klart den inferiøre styring i spillet som gør, at jeg med det her spil, vælger Xbox udgaven.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 11/08-04 17:08 
Jeg kan sagtens respektere, at I bedre kan lide styringen med en controller, men jeg kan ikke forstå at man kan synes der er noget i vejen med styringen på PC. Nu er jeg nærmest vokset op med mus+tastatur, og jeg synes også denne styring falder mig naturligt i Halo. Jeg spillede lige den sidste bane, hvor man skal drøne igennem med Warthog, og dette gjorde jeg betydeligt bedre end jeg kan klare med controller.
Rumble får man ikke nej, men betyder det så meget for nogen? Forresten kan man bruge rumble controllere på PC, og de virker også fint i Halo :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
enfenenfenSkrevet 11/08-04 22:50 
Det er jo bare smag og behag. Jeg er også selv vokset op med keyboard + mus. Jeg startede med doom, Duke Nukem, Rise of the triad, shadow warrior, quake etc. Jeg holder dog stadig på, at Halo er bygget op med en controller i tankerne og ikke keyboard + mus. Som sagt, det er smag og behag.
What is the Matrix?
PlaykidPlaykidSkrevet 11/08-04 23:00 
Jeg fik da erfaret i dag, at Halo kan se meget flottere ud på PC, og ligeledes køre i hvert fald lige så godt.
Jeg er ikke helt så vant til musen i dette spil, og vil nok heller aldrig blive det. Rumble er en af de ting jeg savner mest, ikke at jeg gerne vil have at min mus ryster helt ukontrolbart;)
Online nåde jeg desværre ikke at fået testet så meget, men de 2 servere jeg joinede var godt nok værre end at spille på XBC med Xbox når det er værst.
Spiller nu: Halo 3
CoreCoreSkrevet 11/08-04 23:02 
PS2 playkid>
ikke at jeg gerne vil have at min mus ryster helt ukontrolbart

Bare rolig, en dag skal nogen nok opfinde et computerbord med rumble i :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
enfenenfenSkrevet 12/08-04 09:24 
Der er allerede lavet en mus med rumble. Jeg har dog aldrig prøvet den.
What is the Matrix?
192 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig