X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mushihime


Svar
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 22:36, rettet 28/07-04 22:37 
Som enkelte nok ved, annoncerede Cave for en måneds tid siden en ny vertikal shooter ved navn "Mushihime". Jeg tillod mig at lave dette emne under PS2, i håb om at det engang bliver konverteret ;)

Det første screenshot er nu ude, som jeg lige nakkede og uploadede til min egen plads for at det ikke bare skulle forsvinde. Screenshottet er dog ekstremt lille, da det hertil linkede billede bare er et (lille!) scan af en artikel i ARCADIA No. 52, men vi kan da se at spillet er meget lilla...

Det ser vist ikke så slemt ud, for fremtiden for shooters. Blot for et par dage siden fik vi billeder af GigaWing Generations, som også denne gang udvikles af Takumi. Good things are coming ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 28/07-04 23:40, rettet 28/07-04 23:42 
Good things are already around... ;)

hvis man har fingeren på musen så kan man jo hente Gradius hjem... det blir vist svært at finde en af de kommende shmups som ikke vil være den inferiør.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 23:42 
Efter en sommerferie med Guwange, Raiden Fighters Jet, ESPGaluda og nu ESP RA.DE. tror jeg at jeg bruger min penge på noget andet. F.eks. anime ;)

Men det er jo ikke fordi, at jeg kunne drømme om at købe en horisontal shooter alligevel...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 28/07-04 23:46 
hahaha... hvor rørende, nu lyder du jo som alle 3D drengene der siger at Castlevania er dårligt fordi det er 2D.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 28/07-04 23:50 
Nej, jeg kan ikke lide det "pace" der findes i de typiske horisontale shootere, som f.eks. R-Type, Gradius og Pulstar. Og så er de jo også typisk så svære, at det hurtigt bliver åndssvagt. Det er bare en type spil, som jeg ikke kan lide. Der er en god grund til, at jeg ikke har R-Type Final, selvom det er billigt. Jeg prioriterer anderledes...

At lave den sammenligner du laver, finder jeg temmelig malplaceret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 28/07-04 23:55 
jeg sammenligner på det grundlag jeg har/havde... og "malplaceret" godtnok? skulle jeg have lavet en anden tråd :) ??

at de er svære er jo charmen... det er jo the challenge man kan li'... når man er cm fra at gumle sit gamepad ihjel og det så eeeeeeendelig lykkes.

man må godt prioritere anderledes... men hvordan man kan afskrive en hel (under)genre der har så meget at byde på... det forstår jeg ikk'.
Hvad sker der?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 28/07-04 23:59 
Lad mig sige det med det samme, Gradius V er et mesterværk (jeg gider ikke at diskuterer Hor. Vs. Ver., i kender min mening), men for mig at se så er det hul i hovedet ikke at købe det, det er Treasure når de er bedst (tilmed den flotteste shooter der er lavet!). Den er svær, ja!, men sådan er Gradius og der i ligger det vidundelige begravet, det skiller fårene fra bukkene.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
la0sla0sSkrevet 29/07-04 00:00, rettet 29/07-04 00:01 
ikke ment på naiera som sådan men kom lige til at tænke på den her:

gradius "skiller lamere fra gamere..."

og så rimer den ;)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 29/07-04 00:02 
la0s>
man må godt prioritere anderledes... men hvordan man kan afskrive en hel (under)genre der har så meget at byde på... det forstår jeg ikk'.

Jeg synes nu ellers, at jeg havde forklaret ret godt hvorfor jeg ikke kan lide den "undergenre". At spil som Gradius, R-Type og Pulstar sættes i samme genre som vertikale shooters som Radiant Silvergun, ESPGaluda og Raiden Fighters Jet fatter jeg faktisk ikke. Jeg siger ikke, at den ene slags sucks og den anden slags pwnz, jeg siger bare, at det er nogle meget forskellige spil. Og jeg har så fundet ud af, hvad for en slags jeg foretrækker...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 29/07-04 00:07, rettet 29/07-04 00:09 
Du har forklaret det fint. Jeg læser uden problemer hvad du skriver, og tror nok på mine læseevner til at jeg regner med at have forstået, MEN! :)

Men, jeg forstår stadig ikke at du kan afskrive dem... det er normalt noget gamle mennesker gør, såsom min moder der har opgivet nettet fuldstændigt fordi det ikk' siger hende noget. Men lad os tage film, ja eller games.. det er ligemeget, anyway der findes genrer som jeg ikke bryder mig om generelt, men jeg lukker nu ikke bare af og siger: "færdig sluuuut!". Man må lade døren stå på klem, ikke noget med kodeord og smide nøglen væk.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 29/07-04 00:11, rettet 29/07-04 00:11 
Det har jeg heller ikke sagt... Men jeg betaler ikke fuld pris for Gradius V, som jeg bare bliver frustreret over når jeg spiller det, i en tid hvor jeg mangler gode vertikale shooters (dyre PCBs), og Gainax anime... Border Down købte jeg næsten med det samme, i LE version til nypris. Det har jeg prøvet at sætte mig ind i. Jeg fandt det dog ikke sindssygt spændende, og det er endda et af de spil i "undergenren" med mere fart på. Hvis jeg vil "R-Type straffes" kan jeg smide R-Types til PSX på, men det vil jeg så ikke...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 29/07-04 00:14, rettet 29/07-04 00:15 
hahaha... aahhh du lyder nu som en der trænger til at blive straffet ;)

(lige noget andet: køb noget ghibli... det er om ikke bedre (min mening) så i hvert fald lige så godt på sin egen måde)
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 29/07-04 00:17 
Jeg foretrækker serier. Så vidt jeg ved laver Ghibli film? Men nej, jeg har ikke sat mig så meget ind i det, for der er nok fra Gainax jeg skal have, og andre ting, som f.eks. RahXephon der også skal erhverves...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 29/07-04 00:19 
ja nu går det helt offtopic.. men Rah er altså ikke så spændende... en omgang trasken rundt i beentheredonethat. Jeg synes du skal kigge dybt og hårdt på texhnolyze.... (ja det hedder den). Fra LAIN drengene... meget mørk, meget fed. Du har vel skaffet escaflowne?
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 29/07-04 01:21, rettet 29/07-04 01:22 
Jeg har kun set Evangelion, hvis vi snakker om decideret mech-anime. Så jeg har altså ikke beenthereellerdonethat så meget ;)

Escaflowne fik jeg de første to discs af i tirsdags, som nævnt i Club Raccoon-tråden. Den er jo dejligt billig, så den skaffer jeg resten af inden længe, når jeg lige har fået Abenobashi ;)

Texhnolyze er føjet til huskesedlen. Det var altså dén, som ham inde på click-stick.com havde til at stå på hylden. Det eneste sæt jeg ikke lige kunne identificere...

Omtalte hylde
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 06/08-04 11:30 
Og så har Mushihime været på lokationstest. Billedet på linket nedenunder indeholder mange små billeder, og fylder over to en halv megabyte.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/08-04 14:01, rettet 13/08-04 14:03 
Og så er der frisk video fra lokalitionstesten. Eight One var på pletten, og jeg tilbød at hjælpe med at hoste den 17MB store videofil.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig