X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Flere Square Enix-titler til Europa?


Svar
jaesjaesSkrevet 23/07-04 20:21 
De har sagt det før, men det virker som om, at der er mere pondus bag denne gang.

"One of the biggest changes which consumers will notice as a result of Square Enix' establishment of its own publishing channels in Europe will be that the company will publish more of its content in this market - hopefully silencing some of the criticism that a lot of hugely popular Japanese titles, particularly RPGs, fail to appear in this market. "Yes," Yamamoto says when we ask if the company plans to increase the number of titles it publishes in Europe, "because we're going to be our own publisher and distributor, the answer is yes.""

Læs selv mere:

Interview på Gamesindustry.biz
jaesjaesSkrevet 29/04-16 22:01 
Romancing SaGa 2 bliver efter 20+ år oversat og udgivet i vesten. Endda med diverse tilføjelser, så det er næsten en remake. Desværre kun til Android og iOS i første omgang, men da langt bedre end ingenting.

Officielt site med høj baggrundsmusik (hovedtelefon-advarsel):
http://www.jp.square-enix.com/romasaga2/en/
NaieraNaieraSkrevet 29/04-16 23:20 
Hvis det kunne spilles på ATV4, så kunne vi snakke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/04-16 23:41 
Ville være ret interesseret i en engelsk udgivelse af 3'eren
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/11-19 12:09, rettet 26/11-19 12:12 
En lille update her 3-15 år senere.

Romancing SaGa 2 og 3 er begge udgivet til current-gen konsoller på engelsk.
Stilen lider kraftigt af den typiske mobil-remakes taktløse blanding af stilarter og forskellige opløsninger på 2d/pixel-art, samt en tekstbehandlings-agtig vektor skrifttype der på ingen måder ligner noget fra et spil. Kampsystemet i 2'eren har kæmpe bogstaver og en kraftig mangel på informationer trods en masse tom luft. For at finde ud af hvad flere skills gør skal man vente på at teksten scroller gennem det minimalistiske interface.

Men når det så er sagt, så er det stadig i den "bedre" ende af denne type remakes. Originalerne var ikke voldsomt flotte i forvejen, så det er ikke det vilde der er tabt (selvom https://www.playsnesonline.com/wp-content/uploads/images/snes/Romancing_SaGa_3.png]den mere stilrene pixel art[/LINK]" target="blank">den mere stilrene pixel art savnes), og i modsætning til Square's PC-udgivelser af FF5 og 6, DQ1-3 og CT, så kører spillene faktisk udmærket, og grafikken er skaleret fornuftigt så der ikke er gnidrede pixels eller tydelige seams.

RS2:
Flere Square Enix-titler til Europa?
Flere Square Enix-titler til Europa?

RS3:
Flere Square Enix-titler til Europa?
Flere Square Enix-titler til Europa?

Serien er generelt et af de mere unikke takes på JRPG-formlen, og bygger meget kraftigt på mere rollespils-agtige elementer som en stor åben verden der kan udforskes uden man trækkes gennem et foruddefineret narrativ, flere forskellige potentielle figurer, skills der stiger i level kun når de bruges i kamp, og valgmuligheder der har konsekvenser og følgevirkninger, osv.
Jeg er i gang med 2'eren nu som jeg aldrig har prøvet før, og det er virkelig en oplevelse. Der er elementer der er super træge, men samtidig er det som få andre spil. Nogen andre der har brugt tid med nogen af disse remakes?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/11-19 12:28 
Jeg har lyst til at have tid at bruge med nogle af disse remakes :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/11-19 14:53 
Det er det fantastiske med Switch, så kan man bruge tid på den slags mens man sidder i toget osv. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/11-19 15:07 
OK, jeg har kun kigget på PS4-udgaverne. Switch gider jeg ikke rigtig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-19 16:01, rettet 26/11-19 16:04 
Hvordan er musikken? Jeg har i flere år haft det ret vildt over dette cover fra 3'eren, men har aldrig undersøgt om resten af spillets musik er på niveau

S.S.H. - Romancing SaGa 3 / Magical Tank Battle
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/11-19 16:18 
Haha, der er i hvert fald ikke noget ungabunga-metal i spillet i den stil, men Kenji Ito var vist med i Square's "Black Mages" band, så det er nok ikke helt fremmed for ham.

Det er umiddelbart rimelig standard RPG-musik, meget i stil med det man finder i Final Fantasy-serien uden at være ligeså fremtrædende. Jeg synes musikken er god, men den er ikke vildt mindeværdig. Kamptemaet i 2'eren lyder næsten som et remix af et af dem fra FF4. Jeg er rimelig sikker på at hele spillet brugte samme "soundfont" på SNES som enten FF4 eller 5.

Et par eksempler:
https://www.youtube.com/watch?v=ru-fFYS0_H4
https://www.youtube.com/watch?v=PtwhsK8-xTw
https://www.youtube.com/watch?v=1WdzfWmg3n0

Ito's første soundtrack var i SaGa 2 som han netop delte med Uematsu, og det er generelt anerkendt som et af de mest mindeværdige Game Boy soundtracks (det må dog være med det forbehold at standarden på GB ikke er særlig høj :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-19 20:13 
Jeg synes det lader til at være i den gode ende trods det ikke var den stil jeg håbede på :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/11-19 21:12 
Så er det Ys-serien du skal ud og have fat på ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-19 21:31 
Det har du ret i. Der er mega fed musik i den serie :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/12-19 12:05, rettet 02/12-19 12:08 
Efter at have brugt 20+ timer på Romancing SaGa 2, og tilsyneladende med lang vej tilbage endnu har jeg efterhånden vænnet mig til spillets jank, og er nu fuldt ud investeret.

Det er et svært spil at anbefale til "alle", men kan man sluge den bizarre måde det er struktureret på, så gemmer der sig et virkelig unikt mesterværk.
Spillets verden er kæmpestor og levende, og du guides aldrig til at gøre én bestemt ting, i stedet ligger fokus på at udforske de steder man kan enten kæmpe sig vej til, eller opdage ved at snakke med folk i byerne. Og alt efter hvor man havner, sker der konstant forskellige ting man skal reagere på enten ved at foretage valg, eller udnytte de evner eller kontakter man har oparbejdet. Klarer man bestemte særlige opgaver, kan man alliere sig med de lokale, og tage kontrol over et territorie, hvilket udvider ens imperie og gør det nemmere at rejse rundt, men skaber også større indtægter via skatter, og gør nye classes tilgængelige.

Områderne udvikler sig gennem tid (spillet foregår over flere hundrede år, på tværs af flere generationer der kan arve evner fra de foregående), og nye situationer opstår løbende, som konsekvens af andre handlinger man muligvis har foretaget tidligere. Det hele er fuldstændig non-lineært, og udover nogle rådgivere man har i sit slot der kan gøre opmærksom på enkelte aktuelle begivenheder rundt om i ens eksisterende imperie, gør spillet absolut intet for at holde dig i hånden.
Jeg spiller "i blinde" og har formentlig allerede misset adskillige potentielle storylines, men det er en del af charmen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-19 22:08 
3'eren får en fysisk udgivelse i Q1 2020 :)

https://www.play-asia.com/romancing-saga-3-remaster-multi-language-english-cover/13/70csbv
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/12-19 00:08 
Yep og intet nyt om noget udover Asia, så det hedder nok play-asia or bust. Det er en del dyrere end digital udgaven som allerede er ude, men jeg er villig til at støtte det.
Saga Scarlet Grace er også ude på engelsk nu
Men det er en noget andet type spil. Sådan noget med papirdukkefigurer og en masse dialog på et kort
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig