X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Universal Fjernbetjening


Svar
AmbyAmbySkrevet 20/07-04 20:31 
Efter at have købt den udemærkede Aldi Scartbox, som er ganske udemærket, er jeg nu endt på det latterlige antal af 6 fjernbetjeninger. Det er lige lidt for meget til at jeg synes det er sjov, og der må afgjort være nogen derude der er i samme båd.

Hvilke universal remotes kan I anbefale? Selv har jeg kig på en fra 'All For One', dog med forbehold, for deres discount linie har ikke imponeret mig tidligere. RemoteCentral.com brugere er rimelig tilfredse med den (http://www.remotecentral.com/ureview/70.htm)

Jeg vil gerne have den kan erstatte mine nuværende remotes, deriblandt den lille gay-ting der er med til Aldi scartboxen. En Learning Funktion er derfor påkrævet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 20/07-04 20:59, rettet 20/07-04 21:10 
Hvis du går efter en remote med både hardbuttons og LCD display, kan jeg varmt anbefale en af Home Theater Master modellerne fra Universal Remote Control Inc.

Har selv MX-700 modellen (uden sidekick) og den er virkeligt lækker og flexibel !
Men også en temmelig dyr remote...

Review af MX-700
AmbyAmbySkrevet 20/07-04 21:45, rettet 20/07-04 21:53 
Jamen, den ser da også rigtig lækker ud. Hvor købte du den og hvad måtte du bløde for den?

EDIT: Ved du om den virker med en xbox?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 20/07-04 22:51, rettet 20/07-04 22:53 
"Bløde" er det helt rigtigt ord... mener jeg gav ca. 2000,- for den for ca. 1 år siden - men du kan nok købe den billigere nu. Ellers skulle MX-500 være et godt alternativ og den koster ca. det halve.
Kan ikke lige huske hvor det var jeg købte den... men prøv evt. at spørge på RemoteCentral's forum, det var der jeg fandt en forhandler i UK.

Og ja, den virker perfekt med Xbox også :)
AmbyAmbySkrevet 20/07-04 23:48 
Efter at have støvsuget RemoteCentral forummet, synes jeg det viser sig 2 ting:

1) Den kan ikke fås under 2300 kroner.

2) Den eneste UK forretning på foraet der linkes til er: http://www.fpsgamer.co.uk/remotes/remote_mx700se.htm
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 21/07-04 07:18 
1) Det skal nok passe at det var hvad jeg "blødte" for dyret. Åbenbart ikke de store prisfald på remotes :(

2) Jeg købte også min hos FPS Gamer.
JloweJloweSkrevet 21/07-04 09:10 
Jeg vil gerne anbefale 6in1 kameleon
Den har knapper som på en fx. palm pilot og kan opdateres ved at du ligger et telefonrør over den og kontakter deres hjemmeside. De ringer så op til fjernbetjening og opdaterer den. Det har virket HVER gang.

Smider lige et link ellers tag den på google. Koster omkring 99.- euro

kameleon
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BeanoBeanoSkrevet 21/07-04 10:21, rettet 21/07-04 11:11 
Er det dem som har en summende lyd eller var det kun de første modeller?
RitesRitesSkrevet 21/07-04 10:33 
Ellers køb en PDA.

Styrer anlæg, receiver, Xbox, PS2, bærbar, video og TV med den.
» a winner is you «
JloweJloweSkrevet 21/07-04 11:22 
Beano>
Er det dem som har en summende lyd eller var det kun de første modeller?

nej det var kún de første
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
BeanoBeanoSkrevet 21/07-04 11:48, rettet 21/07-04 11:56 
Ok :)

Vedr. PDA, Pronto og andre soft-button løsninger så er det en smagssag om man syntes det er fedt eller ej.

Man skal bare være klar over fordelene og ulemperne ved de soft-button remote inden man investerer i såen en sag.
Selv syntes jeg hard-button remotes er at foretrække... kan god li' at kunne bruge en remote uden at skulle kigge på den konstant og vil gerne kunne føle knapperne.
AmbyAmbySkrevet 21/07-04 12:01 
Jeg er helt enig med Beano. Jeg foretrækker også hardbottons. Derudover har PDA's også problemer med at deres IR rækkevidde er for kort, så man skal som regel ud og købe 3parts udstyr for at forstærke det.

MX-700 er noget dyr, og jeg kan ikke finde et amerikansk site der vil sende 'opencase' modeller til Danmark.

Jeg satser lidt på at købe MX-500 når jeg får lidt penge. Det er trods alt halv pris af 700'eren.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 21/07-04 12:27 
MX-500 skulle også være en suveræn remote - samme lækre kvalitet som resten af HTM serien :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig