X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Negativ omtale af Nintendo.. Igen, igen


Svar
ZøvnigZøvnigSkrevet 18/07-04 14:07, rettet 18/07-04 14:33 
Så er endnu engang smidt en negativ artikel op om Nintendo på et større dansk site. Har tidligere været inde på at den slags var med til at skade GameCubens chancer herhjemme. Så typisk nok er Gamereactor ude med riven over for et produkt de endnu ikke kender. Forfatteren Thomas Nielsen holder helt klart på at det er hans personlige mening. Hvad han dog glemmer er at artikler er utrolig menings d... Se hele indlægget


"artikel" om Nintendo DS
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
65 emne(r).
« < 1 2

Svar
bootsbootsSkrevet 19/07-04 22:54 
Ok en lille misforståelse der, men du kan stadigvæk sagtens finde relativt nyudgivede spil til ca. 45$, altså lidt over 200 kr... fx Mario vs. Donkey Kong og Mario Golf...

- og så skal du lige huske moms, told og afgift... Du kan ikke sammenligne priser på spil i USA og DK/UK, da vi jo ikke betaler det samme i skat. Her i Danmark betaler vi højere skatter/moms/afgifter - til gengæld risikerer du ikke at blive afvist på hospitalet, hvis du ikke kan betale regningen.... Spørgsmålet er så: Vil du have billigere spil til dine konsoller, eller vil du slippe for en kæmperegning fordi du skal have behandlet dine (spil)overbelastede håndled på hospitalet??? (Det var bare et eksempel - der er mange flere at tage af - f.eks. understøttelse....)
NaieraNaieraSkrevet 20/07-04 12:33, rettet 20/07-04 12:35 
RuneSP>
(...) ved at fremhæve priser fra www.dvdboxoffice.com og www.cdwow.com

Det var ikke dig der fremhævede priser fra CD-WOW, og du fandt ikke DVDBO frem før du fandt ud af at de tre danske sider du listede ikke forhandlede et eneste nyt GBA-spil...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/07-04 11:40, rettet 21/07-04 11:41 
Herold>
Det er lidt det samme med at Fona er den største sælger af spil herhjemme. De er dem med de højeste priser, og også nogle af dem der sælger mest. Go figure.

Jeg køber næsten kun spil hos Fona. De nye titler ligger på ca. 450, hvilket jeg finder rimeligt. Men det bedste er deres tilbud, hvor man virkelig kan score gode spil, hvis man kigger sig godt for.

EB har dog også gode tilbud.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HulleHulleSkrevet 22/07-04 13:15 
Jeg forstår simpelthen ikke hvad alt den negativitet går ud på. Mener også at artiklen er snævertsynet og alt for negativt skrevet. Hvad er der dog så galt med at proppe en ekstra skærm på og gå nye veje. IMO er det en genial idé, og den bør hyldes og ikke rakkes ned. Den åbner op for en masse nye muligheder, som vi som gamere bør støtte hele vejen.

Helt ærligt, Sony laver deres PSP og folk går i ekstase. Hvorfor spørger jeg? Hvad er der så fedt ved at de laver en mini PS1 med bedre grafik og lidt ekstra gejl, i håndholdt version. Sony burde rakkes ned og ikke omvendt. Det er en mærkelig verden vi lever i.
Lad os alle hylde det gamle kedelige og skrotte det nye og intelligente, indtil Sony finder ud af at det egentlig var meget smart og lancerer et lignende produkt. Så er det nemlig fedt.. Jesus..

Tror sagtens at en kronik som denne kan få folk til at gå en stor bue udenom DS. Hvilket er ærgeligt. Bare se hvor mange der dissede Dreamcast, men som langtid efter dens død fandt ud af at den faktisk var en genial konsol med en masse fede spil plus specielle oplevelser. Bare ærgeligt at bl.a. disse personer har været fanget i en negativ holdning som de eksempelvis kunne have fået fra en kedelig journalist. Selvom Sega selv havde ødelagt lidt af deres omdømme, var snævertsynede jounalister og samme type butiksassistenter også med til at skræmme folk væk. Hvem ved, med en positiv indstilling havde Dreamcast måske været på vej til Dreamcast 2 (lige bortset fra at Sega ikke behøver at side fast i fortiden og absolut kalde den næste konsol for 2 eller 3, bare fordi deres målgruppe kun har et ord at tage af i deres ordforåd, når de snakker om spil ;)

Glæder mig virkelig til at se en kronik på Gamereactor som rakker PSP ned. Som om det nogensinde kommer til at ske..

Fra kronikken: "Bedre blev stemningen ikke da Gamereactor eksklusivt kunne afsløre at Nintendo havde lavet en såkaldt "Saturn" og kort tid før maskinens endegyldige færdige design havde besluttet sig for at smide en ekstra skærm på maskinen som et kontra til PSPens råstyrke."

Bedre blev det.. bla bla bla. Dem og deres eksklusive nyheder og anmeldelser. Sudeki anyone?!? En såkaldt Saturn. Det er vist ikke bekræftet. Desuden har vi endnu ikke hørt om programører der brokker sig over at den er svær at udvikle til. Måske det kommer. Men det er ikke en Saturn før det er lavet så programmeringen bliver forringet på grund af dårligt indmad der ikke kan arbejde ordentligt sammen. Det er en genial idé, og Nintendo har vist at det virker..

Fremtiden er ikke til at forudse, men hvisse folk kan ødelægge den for andre. Sørgeligt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 22/07-04 13:39, rettet 22/07-04 13:40 
Jeg står af denne diskussion, fordi det er blevet for fjollet. Det er let at gennemskue en tendens fra enkelte der hedder, at hvis man tvivler på visse af Nintendos produkter, så "hader man bare alt ved Nintendo og elsker Sony." Den har vi set en del gange og jeg kan ærligt talt ikke forstå, at nogen har et så rosenrødt billede af Nintendo. De har lavet deres portion af flop-hardware (64DD, Virtual Boy) og vil utvivlsomt lave flere, hvis de fortsætter på hardwaremarkedet.

Jeg har ikke set nogen gå i ekstase over PSP herinde og ej heller nogen rakke DS ned. Det eneste det handler om er, at nogle - hvis ikke alle? - seriøst tvivler på, at det som DS tilbyder, er dét der skal til for at dominere det mainstreamstyrede marked. Det handler ikke en tøddel om hvad jeg/vi kan lide, men om at vurdere markedet realistisk.

Jeg tror heller ikke at Disgaea, Star Ocean 3 og R-Type Final bliver store salgsmæssigesucceser i Europa. Så må det jo være fordi jeg synes de spil er elendige og jeg hader RPG'er, shootere, Square Enix og Irem. De er jo alle tre klassetitler, så der kan ikke være anden forklaring på min "snævertsynethed og negativitet". Hvis jeg nu i stedet skrev at de ville sælge godt, så ville de jo sikkert også gøre det og så ville alle være glade...? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TurricanTurricanSkrevet 22/07-04 13:48, rettet 22/07-04 13:48 
=> Hulle
Med andre ord mener du altså ikke at Gamereactor/Thomas skal have lov til at tale frit fra leveren? Jeg glæder mig meget til DS'en og regner med at få mange gode timer med den, men det kan ikke ændre det faktum at jeg ikke tror på at den slår ordentligt igennem og at PSP'en hurtigt får stor markedsdominans i bedste Sony stil. At jeg håber at det ikke sker er en helt anden sag, men derfor har jeg da så sandelig ikke tænkt mig at undlade at dele mine meninger med andre, "for tænk da hvis det går Nintendo dårligt på grund af mine personlige udtalelser".
The Gods pause for a moment...
HulleHulleSkrevet 22/07-04 15:17 
Det har indflydelse på folk at høre andres meninger, og hvis et velset spilsite siger ting som kan opfattes som negativt, hvilket denne artikkel bestemt er blevet af de fleste der har læst den, så tager mainstream brugerne det til sig, og går en stor bue udenom maskinen. Mener ikke at man bør kritisere et stykke hardware med nye tiltag, som man endnu ikke er udgivet. Se muligheder.

Er træt af at fremtiden over konsoller er styret af mainstream brugere, der ikke holder så meget af mediet som nok alle herinde. Min fygt er at, som alle jer andres, at DS ikke holder, og måske tager Nintendo faldet som Sega måtte. Artikler som denne, selvom Thomas sikkert får ret, kan flytte holdninger. Derfor bryder jeg mig ikke om at de bliver lagt ud på så stor en side som Gamereactor.

Jeg har intet på Thomas personligt, men mener stadig at kronikken godt kunne ha' taget fat i de mere positive sider af maskinen. Det havde været langt mere interresant læsning. Specielt for læsere der for første gang læser om DS, hvilke der nok skal være nogen af.

Hvis du, Rune, er af den opfattelse at jeg tror du ikke kan lide andet end Sony, så har du læst forkert. Tror vist ikke der er andre i landet der ejer så mange forskellige maskiner dig, så ville ikke kunne argumentere for det ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 22/07-04 17:27 
Hulle>
Derfor bryder jeg mig ikke om at de bliver lagt ud på så stor en side som Gamereactor.

Men så er vi jo også tilbage ved, at det er to forskellige ting, om indholdet i artiklen er OK og om det er OK at publicere den. Det sidste er en anden diskussion, som jeg erkender ikke er så simpel som den første. Optimalt set synes jeg bare, at folk burde kunne sige, hvad de mener. Al for meget spiljournalistik er i forvejen bare omskrivninger af PR-materiale. Derfor skiller det her sig måske også mere ud. Hvis al spiljournalistik var mere kritisk - som den burde være og forhåbentligt bliver en gang - så ville det sikkert næppe havde medført samme reaktion. Og også derfor synes jeg det er forkert at kritisere denne så meget, for det må være i alles interesse, at spiljournalistikken ikke bare er PR-maskineriets forlængede arm.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ZøvnigZøvnigSkrevet 22/07-04 17:56 
Giver dig helt ret i meget af det du skriver RJK. medierne kunne generelt godt stå lidt mere kritiske overfor de ting der kommer på markedet.
Men det for vi så at se når selv samme side skal til at snakke om Sonys nye håndholdte. Måske de også ser med kritiske øjne omkring den.. Ellers måske de "foretrækker" at ligge en anden linie der køre på de positivt sider af maskinen.. Jeg tror mest på det sidste. For jeg har endnu ikke set en artikel, kronik eller noget andet der har sat spørgsmålstegn ved Sonys maskiner herhjemme. Har endnu ikke set nogen der har kritiseret dem for at tyv stjæle idéer som analog stik og rumblepack fra Nintendo.
Måske jeg tager fejl.. Jo de har solgt godt, men er det dét en maskines kvalitet skal bygge på? Det gjorde Skodaer også i det gamle øst europa men det gjorde den ikke til en klasse bil.

Hygge
Jeg har et liv = jeg har Animal Crossing!!!
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/07-04 18:29 
Nu er GameReactor jo kendt for at være et af de sites/magasiner som slikker distributørene i numsen så de bliver helt brune om munden. Måske er det bedre at holde sig gode venner med Egmont/Sony end med Bergsala/Nintendo. Så... nu kom det ud, så kan vi måske kommer videre med vores gamer-liv ;)
NaieraNaieraSkrevet 22/07-04 19:05 
Zøvnig>
Har endnu ikke set nogen der har kritiseret dem for at tyv stjæle idéer som analog stik og rumblepack fra Nintendo.

Det er også en skandale. Henry Ford skulle have fundet på noget andet bilen kunne køre på end bare hjulet, da han designede sin Ford T.

I øvrigt videreudviklede Sony ideerne, ved at gøre brug af to analoge sticks og bygge rumblepacken ind i paddet, i stedet for at man skulle skifte udvidelsesdims hver gang man ville gemme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 22/07-04 20:09 
Men de har åbenbart stadig ikke formået at bygge 4 controller ports ind i en konsol... :/
NaieraNaieraSkrevet 22/07-04 20:10, rettet 22/07-04 20:12 
Det lod de jo være med for at tjene flere penge...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 22/07-04 20:20 
Nu siger kronikken jo ingen steder at DS er en dårlig maskine og at vi ikke skal regne med at der kommer gode spil til den. Den siger jo bare at vi ikke skal regne med at den bliver lige så populær som PSP, hvilket de færreste med realitetssansen i orden vil tvivle på.

PSP er sort, sexet og Sony. Den vil gå rent ind alene fordi den er den kraftigste og den smarteste. Innovative titler og længere batteritid er gode ting, men det er altså ikke den slags der tæller hos det brede udsnit af køberne.
CoreCoreSkrevet 23/07-04 13:48, rettet 23/07-04 13:49 
Jmog>
sort, sexet og Sony

Den vil gå rent ind hos mig, hvis det bliver det officielle slogan... :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
65 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig