X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Undgå told fra lik-sang.com?


Svar
AsseAsseSkrevet 15/07-04 23:55 
Hejsa :)

En af mine venner vil gerne købe noget fra lik-sang, (lidt blandet) og vil helst undgå at betale told og moms hvis det kan lade sig gøre. Jeg kan huske at have hørt nogen herinde fra tale om at man kunne få dem til at sende som "gave", og derved undgå at betale told osv.

Har jeg misforstået noget, eller kan dette lade sig gøre? Og hvis ja, hvordan?

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh

Asbjørn / Mr.Good
D.B.M.D.B.M.Skrevet 16/07-04 00:04 
Kunne han ikke evt. bestille fra deres afdeling i Europa?

Citat fra hjemmesiden "All orders shipped within the European Union, no extra duties and taxes or hidden costs"

Lik-Sang Europe
RJKRJKSkrevet 16/07-04 00:10 
Ingen opfordring til ulovligheder, tak. Det er den enkeltes lovpligt at betale told og moms af de varer, man importerer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AsseAsseSkrevet 16/07-04 00:20 
Sorry, vidste ikke det var ulovligt :(
AsseAsseSkrevet 16/07-04 00:28, rettet 16/07-04 00:33 
D.B.M: Det gør vi, tak for hjælpen :)
JmogJmogSkrevet 16/07-04 00:48 
For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at mærkning af forsendelser som "gift" intet har at gøre med om varer bliver fortoldet. Faktisk kan man regne med at det vil forøge leveringstiden, da en eventuel fortoldning så vil betyde at toldvæsenet først sender én et brev hvor de spørger hvor meget varen er værd. Først efter de modtager svaret ryger pakken videre til posthuset. Det kan altså anbefales _ikke_ at mærke varer som "gift".
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 16/07-04 08:01 
jeg har nu flere gange bestilt fra lik-sang´s amerikanske site uden at skulle betale told eller moms, så det har vel noget at gøre med om de har tid eller gider inden for toldvæsnet, men jeg har lagt mærke til, på de sider hvor der er track´n trace, at tingene tit bliver sendt rundt i tyskland før de rammer danmark. Ved ikke om det gør en forskel.
By the power of Grayskull!
NaieraNaieraSkrevet 16/07-04 11:10 
Lik Sang er ikke amerikansk, men kinesisk, da de ligger i Hong Kong.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 16/07-04 13:31 
Thunderbitch, det er godtnok et spørgsmål om held. Køber man en af de varer hvor der er markeret at de har den på lager i Europa, så er der intet at være bekymret for. Er det en Hong Kong-vare bliver den _nogle gange_ sendt via Europa, men det er ikke til at vide på forhånd om de gør det eller ej.
NaieraNaieraSkrevet 16/07-04 13:34 
Med spil har jeg kun oplevet, at de blev sendt igennem Europa. Andre jeg har hørt fra, har også kun oplevet dette. Ingen fusk eller snyd der, åbenbart.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AsseAsseSkrevet 16/07-04 18:48 
Jeg er nu ved at bestille fra lik-sang for første gang, og har lige brug for lidt hjælp. Hvad er en "coupon code"? Kortnummer?
NaieraNaieraSkrevet 16/07-04 19:18 
Kupon kode... Hvis du ikke har en, skal du ikke bruge feltet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AsseAsseSkrevet 16/07-04 22:13 
Takker
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig