X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nye gode anime titler


Svar
dpldplSkrevet 15/07-04 19:19, rettet 15/07-04 21:07 
en ting ind folk skriver her... Der skal ikke snakkes om det gamle anime(GiTS, akria og andre). fordi det har vi været igennem tit her på P:R IMO.
Der er faktisk en masse som altid glemmer at nævn de nye anime hver gang.(Derfor jeg opretter dette topic, også fordi jeg vil have ide´er til anime jeg vil købe :P )

Såååå nu bare fyre løs med hvad i synes er værd at købe af nye serier (Ved ikke helt om vi skal blande fansubs med i denne tråd)

Bare lige for at starte tråden...

Get Backers:
dvd 1 udkommer i næste måned som R1.
Serien handler om 2 venner (Ginji Amano og Ban Midou). til sammen udgør det et hold/firma der beskaffer ting tilbage vis det er blevet væk eller blevet hugget (der af Get Backers). og det er ikke altid de simpel job de for, og når man kommer længere ind i serie, så begynder historien om ginji og "Limitless Fortress" at tag fat. serien indholder lidt af hvert. alt fra sjove tider(det vi har ginji til), til de lidt mere alvorlige.

Jeg så serien da den stadig var fansub, og jeg har stadig tænkt mig at købe den...

der er også serier som FMP! (Full Metal Panic!)
Vandread (godt nok fra 2000)
S-cry-Ed

skriver om den senere vis andre ikke gør...

EDIT: Hader mit tastatur for tiden.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 15/07-04 21:47 
Abenobashi kan varmt anbefales. Fede parodier på næsten enhver animegenre. Da den er lavet af Gainax er særligt Evangelion-parodien lige i øjet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/07-04 09:22 
Jeg gætter på, at 'Abenobashi' er bedst, hvis man i forvejen er temmelig velbevandret i anime-titler, for at man fanger alle referencerne... men er serien også noget værd som stand-alone, uden at man har set fire hundrede titler og serier?

Titler, jeg overvejer at få fat i på DVD:

Noir
(har set 2-3 episoder, og den har en god dyster/melankolsk stemning (som måske kan blive for meget i længden, derfor min tøven i køb))

Hellsing
(har set 6-7 episoder... det er mere dovenskab end overvejelse mht. køb)

Galerians: Rion (CGI Anime)
www.galeriansrion.com
(har ikke set andet end den officielle hjemmeside med trailer, og da det er et af de første forsøg på CGI anime er det måske ikke toppen visuelt... så kan man håbe på en Blade Runner/Matrix-historie, som holder)
la0sla0sSkrevet 16/07-04 10:46 
umiddelbart er en af de titler som jeg meget gerne vil se på Texhnolyze fra samme folk som stod bag Serial Experiment: LAIN (og faktisk Hellsing hvis jeg husker korrekt) som jeg da også lige vil anbefale. det er noget af det mest interessante jeg har set i lang tid.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 16/07-04 13:16 
Så Tokyo Godfathers her den anden dag. Meget hyggelig lille film om tre hjemløse, der finder en baby på gaden.
Den må høre under den gruppe af tegnefilm, der på mange måder ligesogodt kunne have været en live action film.
Den er rigtig flot lavet, og kan anbefales.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/07-04 13:28 
Abenobashi vil jeg mene kan ses af alle, uanset hvad for noget anime de tidligere har set. Den er rablende sindssyg. Hvis man syntes bare en lille smule om FLCL (samme ophavsmænd) er der en god chance for at man vil kunne lide Abenobashi.
NaieraNaieraSkrevet 16/07-04 13:30, rettet 16/07-04 13:31 
Og den er ikke engang særlig dyr... Jamen dog, hvis bare jeg ikke var begyndt med shooter PCBs. Tænk på alle de box-sets jeg kunne have bestilt hjem til denne sommerferie :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 16/07-04 13:31 
Twin Spica vil jeg også lige anbefale. Har ikke set så langt i den, men de første to episoder er fantastiske, rørende historier i sig selv. Virkelig en smuk serie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 16/07-04 14:04, rettet 16/07-04 14:10 
Sumez>
Så Tokyo Godfathers her den anden dag. Meget hyggelig lille film om tre hjemløse, der finder en baby på gaden.
Den må høre under den gruppe af tegnefilm, der på mange måder ligesogodt kunne have været en live action film.
Den er rigtig flot lavet, og kan anbefales.

uden tvivl... en varm film, og ikke mindst lige i øjet rent animationsmæssigt..

iøvrigt må man da se stORT frem til howl's EDIT: moving EDIT SLUT castle fra Ghibli ja og ikke mindst steamboy som jeg lige har set trailere på.
Hvad sker der?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/07-04 19:21 
la0s>
iøvrigt må man da se stORT frem til howl's EDIT: moving EDIT SLUT castle fra Ghibli

Øh, hvad skete der liiige dér med dine rettelser???
la0sla0sSkrevet 16/07-04 23:23 
jeg havde først skrevet howl's castle i farten.. og tilføjede moving
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 17/07-04 13:24 
Ja, Steamboy (damp-barn?) så ret fed ud. Men sådan er det jo med trailers. :)
Traileren til Cowboy Bebop filmen virkede også noget mere gearet end filmen i virkeligheden er. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 17/07-04 14:51 
af overgearede trailere, vil jeg lige nævne traileren til perfect Blue, for der er ikke meget action i den film, men trailoren loved egys og action! he he... filmen var dog ok. Hvis der både er folk der dør og patter i en film, stiger karakteren jo! :D





I diddent say that
By the power of Grayskull!
YamadaYamadaSkrevet 17/07-04 15:20 
Har lige set "Come here Junkers" dejligt lille eventyr om en ensom pige og hendes hun, helt sikkert værd at tjekke ud !!
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
la0sla0sSkrevet 17/07-04 18:33 
Sumez>
Ja, Steamboy (damp-barn?) så ret fed ud. Men sådan er det jo med trailers. :)
Traileren til Cowboy Bebop filmen virkede også noget mere gearet end filmen i virkeligheden er. :)

det er næsten rørende at du undervurderer mig sådan :)
jeg tænker egentlig på animationen og det stilistiske niveau... det gør det meget spændende og interessant.. jeg glæder mig
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 17/07-04 18:49 
doubleposter lige:

den er nævnt før, anmeldt i Geekculture osv... jeg ved at StarSoldier har talt ivrigt for den men here goes:

CatSoup!

Fantastisk novelle-kortfilm i anime. Simpelthen fantastisk. De handler om en lille kat der vil redde sin dødssyge søster fra døden via en tur i underverden. og det bliver en kunsterisk oplevelse.

Filmens forcer er uden tvivl den vilde (og fri) associationsrække der fører én med i hid og i did, forbi fantastiske figurer og personer. Der både fascinerer og skræmmer... i en scene der leger med symboler om illusionen om frihed/uendelighed versus det timelige ser man manden der har sat en fugl i snor så den flyver i cirkler og derefter sætter ild på den er ret ubehagelig. Men det er ikke bare flere sjove idéer på snor, der er også mere på spil hvilket manden med fuglen er beviset på... og i forbifarten bliver der i nogle bl.a. ekspressionistiske shots vist nogle af menneskehedens grusommeste øjeblikke.

og rent kunsterisk går det fra naivistisk stil, til klassisk japansk anime stil over ren surealisme til ekspressionisme og impressionisme. altså slår den sig frem og tilbage igennem mange stilarter med fantastisk legesyge.

men det er jo bare højpandet pral ;)

mest af alt er den så frisk og voldsom i forhold til animéens konvetioner at det er herligt at se... alle bør se den, fordi den peger frem mod andre muligheder i animéen. Hvor FLCL måske peger i en retning med sin vilde speedstil peger Cat Soup i en anden retning der måske ikke vil vinde ligeså stort publikum, men i hvert fald har lige så meget at byde på.

og mest af alt er den altså sjov og dejlig at se.
Hvad sker der?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 19/07-04 02:21, rettet 19/07-04 02:27 
la0s>
(og faktisk Hellsing hvis jeg husker korrekt) som jeg da også lige vil anbefale. det er noget af det mest interessante jeg har set i lang tid.

Selvom jeg synes Hellsing er en anelse rodet, kunne jeg godt lide den dystre billedside og den måde "zombier og vampyrer" fremstilles på. Jeg fandt også animationerne at være ret så detaljerede.

Derudover vil jeg anbefale det komisk sørgelige mech-drama http://www.animenfo.com/animetitle,934,lyvgvq,saikano.htmlK]Saikano[/LINK]" target="">Saikano og den mere episke og actionfyldte mech-serie http://www.animenfo.com/animetitle,792,mbwnsc,rahxephon.html]Rahxephon[/LINK]" target="">Rahxephon (noget henad Neon Genesis Evangelion).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/02-09 19:03 
la0s>
umiddelbart er en af de titler som jeg meget gerne vil se på Texhnolyze fra samme folk som stod bag Serial Experiment: LAIN (og faktisk Hellsing hvis jeg husker korrekt) som jeg da også lige vil anbefale. det er noget af det mest interessante jeg har set i lang tid.

Så fik jeg set Texhnolyze. Jeg må erkende, at jeg har set en masse (nok for meget) anime siden 80'erne. Der skal *mere til*, før jeg gribes af anime i dag. Jeg troede, jeg havde set det meste, men efter 22 episoder af Texhnolyze, har jeg set noget (tæt på) uforglemmelig, apokalyptisk anime. I forbindelse med efterladt indtryk, er den serie - for mit vedkommende - mindst på niveau med serier som Kino's Journey, Berserk og Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. Og Gantz for den sags skyld (en spilrelateret anime-serie, der også overraskede mig - dog med blandet smag i munden).

Mit indtryk af Texhnolyze kan vel sammenlignes med den fornemmelse jeg havde, efter at have spillet Resident Evil 4. En fornemmelse af at have fået en markant anderledes oplevelse end nogensinde forventet.

Men det har nok også en markant ulempe: at der skal *mere eller mindst lige så meget til* fremover, før man imponeres af spil/anime ... :!

Texhnolyze (TV)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 03/02-09 19:24, rettet 03/02-09 19:24 
SkyblazeR>
Mit indtryk af Texhnolyze kan vel sammenlignes med den fornemmelse jeg havde, efter at have spillet Resident Evil 4. En fornemmelse af at have fået en markant anderledes oplevelse end nogensinde forventet.

Meget skægt jeg har selv lige fået den idag da jeg er gået fuldstændig bananas i cyberpunk :D
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig