X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt anlæg


Svar
UnknownUnknownSkrevet 14/07-04 17:22 
Jeg har været så uheldig at min gamle forstærker er gået i stykker, så skal ud og finde en ny!

Krav:
- Helst mærkevarer
- Skal kunne DTS, Pro-Logic II, Dolby osv.
- Må gerne have 7.1 indgang
- Prisidé 3000-5000,-

Har kigget lidt på en Pioneer VSX-D912...

Nogen der kan anbefale andre?
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 14/07-04 17:49, rettet 14/07-04 18:02 
Prøv at se her:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1!p!30!30!!plistp

Der er bl.a.
Denon AVR-1804 til kr 3.299,-
NAD T743 til kr 4.999,-
CAMBRIDGE Azur 540R til kr 3.999,-

De opfylder alle 3 dine ønsker, bortsetfra 7.1 indgang. Denon'n og NAD'n har 5.1 indgang og Cambridge'n har 6.1 indgang.

Den Pioneer er også ret fed, har i hvert fald fede features. Har selv overvejet den, men tror hellere jeg vil holde anlægget i samme stil.

TILFØJELSE:
Tapeconnection har tilbud på Yamaha surround-recivere.
F.eks. Yamaha RXV 650 RDS Titan til 4.288,- ... hmm, ikke dårligt. Og den opfylder alle dine krav :)
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=&emne=visprodukt&Gruppenr=y&ID_infoside=16384
skal lige skynde mig at sige at den findes på shopman.dk til 3482,-
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
UnknownUnknownSkrevet 14/07-04 19:23 
Har selv overvejet den, men tror hellere jeg vil holde anlægget i samme stil.

Hvad mener du?
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
D.B.M.D.B.M.Skrevet 14/07-04 20:03 
Hvad har du af højttalere, hvad lytter du til af musik og hvor stort er rummet den skal spille op?
UnknownUnknownSkrevet 15/07-04 15:38, rettet 15/07-04 21:24 
Har et surroundsæt fra Jamo samt 2 "Mission" fronthøjtalere!

Har en meget bred musiksmag!

Rummet er ca. 20 m2 ... kun :o)
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/07-04 16:02 
Jeg har altid selv holdt meget af det Pioneer laver og har faktisk haft 5 forskellige surround-receiver fra dem i løbet af årene og aldrig haft problemer med dem. Lige nu har jeg VSX-D2011, som spiller rigtig godt.

Den model du nævner VSX-D912 har jeg ikke lige lyttet til, men har hjulpet nogen med at opbygge en hjemmebiograf hvor dens lillebror VSX-D812 stod for lyden sammen med nogle JBL højttalere og den spillede efter min mening rigtig godt til prisen.

VSX-D912 kan købes hos TapeConnection i Århus til 4.488 kr. (vejl. pris er 6.999 kr.) www.tapeconnection.dk

Den har alle de nyeste lydformater med undtagelse af Pro Logic IIx. Via den medfølgende mikrofon kan receiveren selv indstille frekvens og lydstyrke i forhold til rummet, hvilket gør den meget nem at integrere.

Hvis du har mulighed for at låne en med hjem fra en butik i nærheden af hvor du bor var det da en mulighed ellers har TapeConnection 14 dages returret.

Citat fra deres hjemmeside "14 dages fuld returret, fuld tilfredshed eller pengene tilbage!"
UnknownUnknownSkrevet 15/07-04 17:23 
Tak ...

Nogen som så ved om mine Mission 703 fronthøjtalere stadig er gode nok?

Missions hjemmeside
.: Post Danmark sucks :. Har nu mistet to pakker...!
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/07-04 17:52 
Unknown>
Har selv overvejet den, men tror hellere jeg vil holde anlægget i samme stil.

Hvad mener du?

Jeg har Denon dvd og cd i forvejen.

Unknown>
Rummet er ca. 20 km2

Wow :-o - jeg håber du mener 20 m2, ellers vil jeg godt lige høre hvad du betaler i husleje for det ;-)

D.B.M.>
Den har alle de nyeste lydformater med undtagelse af Pro Logic IIx. Via den medfølgende mikrofon kan receiveren selv indstille frekvens og lydstyrke i forhold til rummet, hvilket gør den meget nem at integrere.

Den Yamaha jeg linkede til klarer også PLIIx, og har faktisk også samme funktion med medfølgende mikrofon. :-)

Yamaha RX-V650 @ AVLAND
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 28/11-12 22:36, rettet 28/11-12 22:48 
Jeg skal til at købe nyt komplet AV-anlæg (også tv og server). Håber nogen har lidt gode råd osv.

Økonomi: Maks. 30.000 kr. inkl. kabler og højttalerstandere.

Streaming:
- Indhold: Film i op til 1080p, musik i både MP3 samt noget tilsvarende cd-kvalitet, billeder i JPEG.
- Type: Skal kunne streame fra lokal server og indhold fra internettet, fx Netflix. Gerne streaming over trådløst netværk.
- Betjening: Skal kunne fjernbetjenes med smartphone og tablet (helst både Android og iOS).
- Server: NAS, en billig computer eller noget tredje? Strømforbruget skal helst ikke være højt.
- Modtager: Kan jeg undgå en boks i stuen, hvis jeg fx køber receiver eller blu-ray med netværksfunktion?

Øvrigt om lyd:
- Receiver: Musik fra stream har højest prioritet (vil rippe mine cd'er), men vil indimellem bruge 5.1 surround sound til film m.m. samt cd-afspiller og tuner-delen. Den må gerne være forberedt til musik i flere rum, men det er ikke et must.
- Cd: Skal bare være hæderlig, forestiller mig noget til ca. 1500-2000 kr.
- Fronthøjt.: Skal være til standere. Jeg hører mange forskellige musikgenrer, og både med elektriske og akkustiske instrumenter, så de skal være meget all-round.
- Øvrige højt.: Har ikke brug for det vilde til surround, og gør ikke noget at bag/center ikke harmonerer 100% med fronten. Kan man bruge en baghøjt. som center, eller lyder det underligt? Hvis jeg ikke har brug for meget dyb bas, giver det så ikke mest mening at droppe subwoofer?

Øvrigt om billede:
- Tv: Ca. 46" (er åben for både plasma og LCD). All-round-brug (film, tv, spillekonsol). Skal have fornuftig billedkvalitet i alm. 2D. Bruger aldrig 3D til film, men overvejer 3D til spil. Forestiller mig noget i mellemprisklassen, ca. 7000 kr.
- Blu-ray: Kan jeg nøjes med en billig (har hørt at selv billige blu-ray-afspillere har god billedkvalitet)?
- Optager: Vil gerne kunne optage fra tv - skal jeg gå efter en blu-ray-optager eller bare en USB-hardisk? Fordele og ulemper?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/11-12 23:40, rettet 28/11-12 23:46 
Jeg har en Yamaha RX-A1010 surround reciever. Den købte jeg for ca. et halvt år siden og den kan streame fra DLNA, harddisk og USB-key uden problemer. Den kostede 6500kr da jeg købte den (nypris var 8500 mener jeg). Kan styres via en app fra din telefon som fungerer rigtig godt (har iPhone), her er også mulighed for at streame den musik man måtte have på telefonen direkte til receiveren.
http://dk.yamaha.com/da/products/audio-visual/av-receivers-amps/aventage-series/rx-a1010_g/?mode=model#tab=product_lineup

Findes også i større og mindre modeller, samt en nyere XX20-serie fra i år.

Hvad TV angår vil jeg helt sikkert anbefale Plasma. De er både billigere, har bedre billede, er hurtigere og har bedre motion resolution. De to modeller man skal overveje er Panasonic ST50 eller Samsung E6500.
Der er fordele og ulemper ved begge to. Jeg har selv købt et Panasonic, men deres skærme lider ret voldsomt af dårlig "screen unifomity" i år og det generede mig så meget at jeg har sendt det tilbage på Komplett's 45 dages returret. Jeg køber Samsung's i stedet, som så til gengæld lider af "brightness pop" der dog burde kunne fikses med en firmware update (det gjorde de på sidste års modeller). Samsung inkluderer i øvrigt to par 3D briller.

Begge kan optage på USB HDD. Prøvede det lige meget kort på Panasonic'et. Så ud til at virke fint, men mere kan jeg ikke sige.

Reviews af ST50 og E6500:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50st50b-p50st50-201207041899.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ps60e6500-ps51e6500-201207262022.htm

Her kan du i øvrigt læse om mine kvaler med screen uniformity på mit ST50 hvis du er interesseret:
http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7428.0

Håber det hjælper lidt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/11-12 21:38, rettet 29/11-12 21:45 
Jo, tak, så har jeg lidt ekstra pegere :)

Har læst lidt om Panasonics 2012 modeller tidligere, og det da godt nok irriterende. Lyder også som, Panasonic ikke kan eller vil gøre det store ved det.

Samsungs bliver nok for dyrt, men vil tage i Hi-fi Klubben i næste uge og se, om jeg kan holde ud at kigge på Panasonic ST50. Så kan jeg også lytte på receiver m.m. ved samme lejlighed.

Når nu man ser Netflix m.m. via tv (som ST50 også kan), kobler man så direkte på Netflix via sin internetforbindelse, og kører det flydende i HD?

EDIT: Glemte: Det virkede dog ikke som om, det var noget anmelderne brokkede sig det store over i de tre anmeldelser af ST50, jeg har skimmet. Så kan være, det ikke er helt så udbredt, som det nogle gange kan virke som, når folk taler om den slags ting på fora, eller er noget mange ikke synes er specielt generende.
JmogJmogSkrevet 29/11-12 22:36 
jaes>
Når nu man ser Netflix m.m. via tv (som ST50 også kan), kobler man så direkte på Netflix via sin internetforbindelse, og kører det flydende i HD?

Ja, det kører fremragende. Det er godt nok en VT50 jeg har, men kan ikke forestille mig, det kører anderledes. Flydende, uden hak og filmene starter lige så hurtigt som fra min PS3. Jeg foretrækker dog at bruge hhv. PS3 (DK Netflix) og Apple TV boks (US Netflix), da jeg så kan få lyden over i anlægget. TV-højtalere går ikke til film, når først man har prøvet det via sit anlæg.
jaesjaesSkrevet 29/11-12 23:03, rettet 29/11-12 23:16 
Ja, hvis der ikke er lydudgang, tror jeg heller ikke, jeg vil bruge det meget :)

EDIT: Mangler søvn; stort set alle tv har jo lydudgang, se næste indlæg :)
jaesjaesSkrevet 29/11-12 23:08 
...men når man kan få lyd ud af sit tv normalt, så gælder det vel også Netflix osv., eller taler vi om noget forskelligt?
JmogJmogSkrevet 29/11-12 23:38 
Hov, havde ikke set den havde en optisk udgang. Ja, så kan du selvfølgelig få DD5.1 ud af den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-12 23:53 
Ja eller HDMI med Audio Return Channel, som jeg dog slet ikke fattede at få til at virke mellem ST50 og Yamaha forstærkeren... :)

Jeg så kun Netflix via appen på ST50 og det virkede sådan set perfekt. Der var dog nogle gange nogle dropouts på et splitsekund hvor billedet blev sort, men lyden fortsatte. Om det er TV'et, appen eller internettet kan jeg ikke sige for jeg testede det ikke på PS3.

Anmeldelsen jeg linker til nævner ikke direkte at ST50 har det problem. Men det er nævnt under screen uniformity i resultaterne. Men de nævner dog at deres ST50 har samme problem som mit havde da de sammenligner uniformity med Samsung i E6500 anmeldelsen.

Det er ikke alle Panasonic TV der har problemet, men det er min opfattelse at de fleste har og derfor orker jeg nok ikke at tage chancen igen hvis det skal byttes endnu engang. Har fedtet rundt med et 28" CRT TV i snart et par uger nu. Det er der ikke meget ved :)
Jmog er dit VT50 fuldstændig fri for problemet? Jeg så en på et forum der fik hans byttet 3 gange hvor problemet var på dem alle. Ligeledes har jeg læst om en der fik hans ST50 byttet 5 gange og problemet var at finde på dem alle. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er overdrevet, men det tegner da et mønster :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 29/11-12 23:58 
Konsolkongen>
Jmog er dit VT50 fuldstændig fri for problemet?

Måske. Eller sagt på en anden måde, jeg har hverken kigget efter det eller lagt mærke til det. Hvis der er nogen former for defekter i mit billede, så er de så små at det er ubetydeligt. For mig har det været det mest perfekte TV jeg har set siden dag 1. Og jeg har vel haft det i snart fire-fem måneder.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-12 00:07, rettet 30/11-12 00:09 
Okay så vil jeg nødig ødelægge det for dig ved at få dig til at kigge efter det. Hvis dit har det og du ikke er generet af det er du bare et bedre menneske end jeg er. Jeg fik pres og kvælningsfornemmelser af at kigge på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 03/12-12 08:01 
Tak for uddybninger. Jeg så godt, der stod "Screen uniformity: Excellent" i resultaterne, men tolkede det som, at fjernsynet var fri eller næsten fri for problemer :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-12 12:03, rettet 03/12-12 12:04 
Ja det synes jeg også var meget misvisende. Især da han har bekræftet siden at hans eget ST50 (som muligvis er samme TV?) har samme uniformity problemer som mit. Han har endda også sagt at han synes det er blevet værre med tiden :(

Men for at være fair så stod der "Perfect" ved uniformity på deres gamle anmeldelse af Panasonic S20 og det passede ret godt med min erfaring. Der var sgu stort set intet at sætte en finger på. Der er åbenbart et godt stykke fra excellent til perfect. Ligsom når amerikanere på ebay vurderer standen på deres spil fra "mint" til "like new" :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/12-12 12:49 
Jeg har på fornemmelsen at mange af de anmeldere som får fjernsynene sendt fra producenterne til test, modtager cherry-pickede udgaver som ikke har de fejl som forbrugerne må døjes med. Ifm. med mit Panasonic VT30 køb sidste år, kunne jeg i hvert fald konstatere at flere anmelderes (inkl. flatpanels) ikke kommentere på de problemer som mange købere (inkl mig) ellers rendte ind i.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-12 23:47 
Har du besluttet dig for noget af udstyret endnu? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/12-12 11:02, rettet 13/12-12 11:10 
Jeg var syg en uges tid, så er desværre ikke kommet så meget videre, men tager ud i nogle butikker for at kigge/lytte i denne uge eller starten af næste.

Men læste noget om DAC'er, der gav et flashback, og jeg hellere må spørge om - er der ikke noget med, at DAC'en i receivere tit er dårligere end dem i cd-afspillere, så sammenligner man en rippet cd streamet gennem en receiver med samme cd afspillet i en cd-afspiller, vil kvaliteten typisk være bedre fra cd-afspilleren? Tænker selvfølgelig primært når vi taler om receivere til 5-6000 kr. sammenlignet med en cd-afspiller til ca. 2000 kr.

Jeg vil helst undgå at købe en DAC, men hvordan ligger det normalt med receivere til 5-6000 kr.; har de normalt en ok DAC? Evt. mærker/modeller man skal gå efter mht. DAC'er?
NaieraNaieraSkrevet 13/12-12 13:14 
Det er værd at huske på, at man på mange receivere slet ikke kan komme udenom DAC'en. I bedste fald er der én indgang, som skal tilgås med en bestemt knap, som ikke sender signalet igennem receiverens digitale kredsløb.

Så du skal være sikker på, at den receiver du køber rent faktisk har rigtige analoge indgange. Ellers er det bedre bare at køre digitalt fra cd-afspilleren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 16:58 
Yamaha'en har Burr Brown DACs samt mulighed for Pure Direct og Straight-mode. Jeg mener at den har rigtige analoge indgange, men jeg kan helt ærligt ikke huske det pt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/12-12 17:03 
Selvom det hedder en masse fancy ting er det ikke nogen garanti.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 17:09 
Nej, men den gamle Yamaha jeg havde virkede på den måde i hvert fald :) Jeg kan prøve at undersøge hvorvidt den jeg har nu virker sådan eller ej.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 13/12-12 19:04 
Tak til jer begge for info. KK, du behøver ikke undersøge det for min skyld, hvis det var det du tænkte på, for jeg går nok et nummer ned prismæssigt end hvad din receiver ligger på :)

Naiera>
Det er værd at huske på, at man på mange receivere slet ikke kan komme udenom DAC'en. I bedste fald er der én indgang, som skal tilgås med en bestemt knap, som ikke sender signalet igennem receiverens digitale kredsløb.

Så du skal være sikker på, at den receiver du køber rent faktisk har rigtige analoge indgange. Ellers er det bedre bare at køre digitalt fra cd-afspilleren.

Mener du med dette, at de indbyggede DAC tit er møg sammenlignet med en cd-spiller tilkoblet digitalt, eller hvordan?
NaieraNaieraSkrevet 13/12-12 19:09, rettet 13/12-12 19:10 
Nej, det har du helt misforstået.

Alle receivere har, selvfølgelig, digitale kredsløb, heriblandt en DAC, som alle lydsignaler som regel sendes forbi. Har du en god cd-afspiller som du forbinder med analoge kabler, så kan det være ligemeget, da receiveren alligevel laver signalet digitalt og så analogt igen. Så er eventuel vinding ved cd-afspillerens måske gode DAC gået tabt. Derfor kan du ligeså godt bare slutte afspilleren til med en digital forbindelse.

Receiveren kan sagtens have en god DAC, men det er nok ikke lige noget man skal satse for meget på. Selvsagt ikke ved de billigere receivere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 19:10 
jaes>
Tak til jer begge for info. KK, du behøver ikke undersøge det for min skyld, hvis det var det du tænkte på, for jeg går nok et nummer ned prismæssigt end hvad din receiver ligger på :)

Nu har jeg spurgt på et forum. Vil gerne selv vide det :)

Mener du med dette, at de indbyggede DAC tit er møg sammenlignet med en cd-spiller tilkoblet digitalt, eller hvordan?

Hvis DAC'en er bedre i CD-afspilleren tilslutter du med analoge kabler. Hvis DAC'en er bedre i forstærkeren skal du tilslutte med optisk eller coax. Det er sådan jeg har forstået det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/12-12 19:24 
Konsolkongen>
Hvis DAC'en er bedre i CD-afspilleren tilslutter du med analoge kabler. Hvis DAC'en er bedre i forstærkeren skal du tilslutte med optisk eller coax. Det er sådan jeg har forstået det.

Som jeg har prøvet at forklare, så forholder det sig bare langt fra altid sådan, da de fleste receivere alligevel konverterer til digitalt, før det konverteres tilbage til analogt, når det skal ud til højttalerne. Så selvom DAC'en i afspilleren er bedre, så hjælper det ikke noget.

Også selvom der er modes som kaldes Source Direct og lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 19:26 
Jo den er jeg med på :) Men HVIS forstærkeren kan rigtig analog > analog.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/12-12 19:32 
Men det er et kæmpestort hvis.

For at bruge rigtig analog på min Marantz SR4001, så skal man slutte de analoge kabler til en helt speciel indgang, og tilgå signalet med en bestemt knap på forsiden af receiveren. Skifter man bare på fjernbetjeningen går den ikke i helt ren analog mode. En bruger ovre på recordere.dk fandt ud af dette ved at nærlæse en service-manual han fandt.

Sådan forholder det sig med de fleste receivere, hvis de overhovedet har noget lignende ovennævnte funktion. Det er nok bare billigere at gøre det sådan, og for de fleste er det ikke hi-fi musik-ydelse man alligevel anskaffer en relativt billig surround-receiver for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-12 20:09 
Det lyder lidt som om det er tvivlsomt at min Yamaha kan det :)

På den gamle hed funktionen iøvrigt også Analog Direct og ikke Pure Direct som på denne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-12 21:25 
Her er det svar jeg fik:

I think the answer to this question isn't known. It could be a pure analogue path, but the documentation doesn't explicitly say this.

If you want an analogue-only path for sure then you can use the mulitchannel inputs. The receiver only has a two channel ADC, so the mulitchannel input is guaranteed to be analogue straight through to the speakers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/03-13 15:20, rettet 18/03-13 16:33 
Bør nok lige komme med en update...

Projektet trak lidt ud af forskellige årsager, og da jeg også har besluttet at købe nyt gear til musikproduktion, er budgettet blevet mindre.

Men er lige startet med at bestille et Panasonic TX-P50UT50Y, kan evt. komme med indtryk, hvis nogen overvejer samme tv.

Det er serien lige under ST50 og Samsungs E6505, der virker som et par af de bedste tv i prisklassen. ST50 droppede jeg, da alt for mange nævner "plasma buzz" (støj) fra dette tv, og Samsungen var lige en snas for dyrt.

Flere nævner, at TX-P50UT50Y er næsten lige så godt som ST50, når det kommer til billedkvalitet - en relativt stor forskel er dog, at TX-P50UT50Y skulle have mærkbart dårligere anti-glare-filter, og vil derved for mange skabe problemer i dagtimerne, med mindre man trækker gardiner eller lign. for. Men da jeg alligevel synes, tv-kigning i dagtimerne med store vinduer kan være problematisk generelt, og som regel trækker mindst en smule for, så tror jeg ikke det vil være et problem i praksis. Og der findes også filtre man kan købe og sætte på skærmen, hvis tv'et ender med at være belastende, dog ser de ud til at være dyre (billigste jeg kunne finde for nylig i god kvalitet, kostede vist 500 kr. + dansker-gebyrer).

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/Plasma+TV/TX-P50UT50Y/overview/9376246/index.html

EDIT: Glemte - det koster ca. 5700 kr nu, og vist ca. 9000 kr. da det udkom for knap et år siden, så det har vel altid været tænkt som et godt middelklasse-tv. Panasonic har ikke lanceret årets serier, så teknisk er det faktisk nyeste tv i prisklassen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-13 16:35, rettet 18/03-13 16:36 
Jeg hader det det antiglare filter der var på ST50 og som også er på mit E6505. Hvis du ikke har TV'et i nærheden af et vindue tror jeg du bliver tilfreds uden :)

Men du må da gerne vende tilbage og fortælle om dit Panasonic lider af vertical banding som de fleste oplever. Jeg håber selvfølgelig at du går fri :)

EDIT: Hvad buzz angår så svinger det desværre meget fra TV til TV. Det er åbenbart et spørgsmål om held om man får et med en støjsvag PSU eller ej. Mit ST50 larmede ad helvede til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 18/03-13 22:56 
Det virker ikke som om, der er de helt store problemer med banding på P50UT50Y, men giver lige lyd, hvordan det ser ud. Gider virkelig ikke skulle levere det tilbage :I

Der er et vindue i nærheden, så jeg forventer, at man skal regulere lidt med et gardin om dagen, men det skulle man også dengang med CRT, så regner ikke med at det bliver irriterende :) Har ikke så store erfaringer med plasma, men selv ved LCD med filter, synes jeg, det er rarest at regulere lysindfaldet lidt i flere tilfælde - om ikke andet bare for at få det bedste billede.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig