X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sjældne Amiga spil


Svar
nerosnerosSkrevet 13/07-04 14:36 
Jeg spekulere over hvad man skulle have af sjældne Amiga spil læggende. Har dog ikke så mange endnu, men vil igang med at samle på Amiga. Jeg har en Amiga 500 med ca 100 spil. Jeg faldt over et spil som hedder Epic et eller andet rumspil ser faktisk ikke så dårligt ud. Nå men er der nogen som ved noget om sjældne spil til Amigaen?
Bashful Neophyte
OmenOmenSkrevet 13/07-04 18:07 
Chaos Engine 2 og Ruff'n'Tumble ville jeg mene var to middelsjældne spil (de er dog værd at opdrive).
Vote Ficus!
nerosnerosSkrevet 14/07-04 09:27 
Jeg har Chaos Engine 1!

Jeg kan huske at jeg engang har spillet en form for 3d firstperson shooter på Amiga 500 hvor man kan spille to på samme tid. Man vælger 2 personer med forskellige egenskaber og våben hver og så er det ellers med at komme i krig og ned i labyrenterne. Kan ikke huske hvad det hed, men det var sjovt at spille to sammen. Er der nogen som ved hvad det hed eller jeg snakker om?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 14/07-04 15:15 
Kan det være Hired Guns?
MarcusMarcusSkrevet 14/07-04 16:26 
Castlevania (I) til amiga mener jeg er ret sjældent.
TurricanTurricanSkrevet 14/07-04 16:44 
Turbo Raketti tror jeg ikke er videre kendt. Der er MANGE sjove multiplayer timer i det spil. Kan stærkt anbefales.
The Gods pause for a moment...
zarchzarchSkrevet 18/07-04 13:02 
Der udkom en efterfølger til Turbo Raketti - "Rocketz". 2 danskere fra Sjælland havde en del at gøre med de features der kom med i efterfølgeren, de var ihærdige fans af Turbo Raketti. (Christian Hviid samt Kim U. Jørgensen - dog ikke aktive på Amiga mere tror jeg..)
zarchzarchSkrevet 18/07-04 13:03 
Udover det så tror jeg at det nærmest må være de nyere spil der er mest ukendte og sjældne - de færreste ved jo nok at Quake f.eks. også udkom på Amiga (www.clickboom.com) :-)

Link...
RJKRJKSkrevet 18/07-04 13:06, rettet 18/07-04 13:16 
Fordi folk ikke kender dem, er de vel ikke sjældne. Jeg kender da flere (inkl. mig selv) der har mange af disse.

Jeg kender dog fx ingen der har Giana Sisters. Det vil jeg betragte som sjældent - selvfølgelig i originaludgaven - i forhold til kvalitet og berømthed.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 18/07-04 13:11 
Mysterious>
Castlevania (I) til amiga mener jeg er ret sjældent.

Det er der jo i grunden så mange spil der er. Men er der nogen, der har interesse i at eje sådan en sølle port af NES-spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
zarchzarchSkrevet 18/07-04 16:16 
Aahh jeg forstod vidst ikke det første indlæg korrekt :o] Jeg troede mere der var tale om spil som folk måske ikke havde hørt om og derfor var at betegne som "sjældne". Du har helt ret, Giana Sisters er super sjældent (og helt igennem et totalt fedt spil, selvom nogle NES ejere måske føler det træder på deres territorium.. :o)

RJK: Tjek http://magc.acid-info.org/collection.txt - han har, among many others, Giana Sisters :o)

Sjældne Amiga originaler jeg er i lykkelig besidelse af må næsten være "Boulder Dash Construction Kit" samt "IK+" :o)
nerosnerosSkrevet 19/07-04 11:44 
"Giana Sisters har jeg", så nu kender du en!!. Hired Guns Ja! Jeg tror sku det var det spillet hed!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 19/07-04 12:45 
Send lige et billede af det, så vi nu også kan se, at det er rigtigt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MarcusMarcusSkrevet 19/07-04 12:49, rettet 19/07-04 12:52 
Sumez>
Mysterious>
Castlevania (I) til amiga mener jeg er ret sjældent.

Det er der jo i grunden så mange spil der er. Men er der nogen, der har interesse i at eje sådan en sølle port af NES-spillet?

Ja. Både for mig og en masse andre samlere. Der skulle være nogle forringede elementer i det men jeg gad f.eks. godt se den bedre grafik. Og måske høre musikken der fra, hvis den ikke er af samme kvalitet. Og så synes jeg jo modsat dig at Castlevania I fortjener omkring 7 i karakter, så det har nok højere værdi for mig.
nerosnerosSkrevet 19/07-04 14:00 
Om mit Giana Sisters!

Øh! Det er lidt pinligt men jeg har altså ikke lige et digitalkamera ved hånden. Spillet kom med da jeg købte min Amiga 500, men jeg er faktisk ikke sikker på nu, at det er originalt. Der er en gul mærkat med navnet klistret på disketten! Så det er det nok ikke aligevel!

Jeg har dog Alien Breed Tower Assult i original box og disketter! Ved ikke om det er en sjældenhed?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/07-04 21:25, rettet 19/07-04 21:25 
Mysterious>
jeg gad f.eks. godt se den bedre grafik. Og måske høre musikken der fra, hvis den ikke er af samme kvalitet.

Har du nogensinde set det? Det er på alle tænkelige måder ringere end NES-spillet (bedre grafik!?) Musikken er direkte hæslig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 19/07-04 21:44, rettet 19/07-04 21:48 
? Det er da klart pænere end NES-udgaven. Med farver og sådan. Nogle af sprites er dog ret kluntede. Men det samme kan jo siges om NES-versionen...

Sjældne Amiga spil Sjældne Amiga spil

EDIT: Okay, klart og "klart"... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/07-04 22:15 
Ja ok, de har da forsøgt at gøre det pænere. Om det faktisk er det, kan så diskuteres :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig