X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

AV-Kabler til Xbox


Svar
danniman2002danniman2002Skrevet 13/07-04 12:26, rettet 13/07-04 12:27 
Hej

Jeg leder efter "Advanced AV Pack" (IKKE "Advanced Scart", men den til S-video) eller "High Definition AV Pack" til en PAL Xbox.

"Advanced AV Pack":
http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=xbx022

"High Definition AV Pack":
http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=xbx023

Hvis der er nogen der ved, hvor i DK man kan få en af dem, må de meget gerne sige til.

mvh danniman2002 ( danniman2002@hotmail.com )
Xbl-gamertag: "badman DK"
D.B.M.D.B.M.Skrevet 13/07-04 13:22, rettet 13/07-04 13:38 
Har du kigget på www.gamebits.dk ?

Gamebits
JmogJmogSkrevet 13/07-04 13:43 
Det officielle S-video kabel mener jeg kan fås hos Fredgaard/Fona og den slags. Det officielle componentkabel er der næppe nogen i Danmark der sælger.

Køb det hos Lik-sang hvis du har mulighed for at importere.
LingobarLingobarSkrevet 13/07-04 14:05 
Sådan en? http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=295
Dine dage er salte...
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 14:16, rettet 14/07-04 12:46 
Jeg har set det officielle component kabel til PS2, så helt umuligt at finde det officielle til Xbox tror jeg ikke det er...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/07-04 17:02, rettet 13/07-04 17:03 
Lingobar, det er ikke det officielle kabel. Første fingerpeg er at det både har RGB og s-video i ét kabel. Det har de officielle som regel aldrig. Hvorfor lave ét kabel når du kan sælge kunderne to :-).

Det er i øvrigt slet ikke component, hvis det var det du mente.

Naiera, hvor så du det officielle PS2 Component-kabel henne? Vil gerne selv have fat i det på et tidspunkt.
amigaforeveramigaforeverSkrevet 13/07-04 17:34 
Underligt :-)

Jeg har ellers købt component-kabel ved Gamebits...
JmogJmogSkrevet 13/07-04 17:35 
Det officielle? Hvilken maskine?
LingobarLingobarSkrevet 13/07-04 18:23, rettet 13/07-04 18:24 
Jmog>
Lingobar, det er ikke det officielle kabel.

Sagde han at det skulle være originalt?

Edit: Det gjorde han jo... Sorry.
Dine dage er salte...
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 18:41 
Jmog>
Naiera, hvor så du det officielle PS2 Component-kabel henne? Vil gerne selv have fat i det på et tidspunkt.

Sidste gang jeg så det, var i Bog og Idé i Ålborg, så vidt jeg husker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/07-04 23:42 
Dét kalder jeg en velforsynet Bog & Idé. Tvivler på dem der ligger i nærheden af mig ville føre den slags.
danniman2002danniman2002Skrevet 13/07-04 23:47, rettet 14/07-04 12:19 
Tak for alle svarene :)
Jeg har kigget på Gamebits, men fandt kun det som Lingobar henviser til. Det er desværre ikke originalt, og jeg har prøvet både "Typhoon Adv. Combo X" (som uden på æsken lovede dolby digital 5.1) samt et Kabel fra "Gamemate" med S-Vhs og Optisk udgang som er købt i MM Vision i Roskilde. Men problemet med dem var, at signalet, der blev ført igennem den optiske udgang, ikke var i Dolby Digital og DTS, men kun Dolby Surround. Derfor tør jeg ikke prøve flere uoriginale. LikSang sælger kun NTSC-udgaven, som ikke virker til PAL. Det skal bruges til en projektor, og ham jeg købte projektoren af, havde kørt en High Definition AV Pack med Component op til den, og han fortalte mig at han havde købt sit i Sverige, men jeg vil helst se om man kan finde et i Danmark, og om det er nyt eller brugt er lige fedt, så længe det bare virker.
Xbl-gamertag: "badman DK"
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 00:12, rettet 14/07-04 00:12 
Lik Sang har ikke noget officielt Xbox Component kabel, men det ville altså godt kunne bruges til PAL. Hvad får dig til at tro det modsatte?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
danniman2002danniman2002Skrevet 14/07-04 02:00, rettet 14/07-04 02:08 
Naiera>
Lik Sang har ikke noget officielt Xbox Component kabel, men det ville altså godt kunne bruges til PAL. Hvad får dig til at tro det modsatte?

Er det her ikke officielt? (tjek linket)
Der står hos liksang...: "Description: High definition AV pack for all Xbox consoles (Except PAL). Offers component and AV out plus optical out. "

EDIT: Jeg læste lige review'et. Der står man bare skal have den chippet (hvilket min jo er :) ), og så skulle det virke med en ny menu. Men så er det måske det samme de sælger i Sverige? Hmmm... Må lige høre om ham jeg købte projektoren af også har chippet sin xbox.

liksang
Xbl-gamertag: "badman DK"
JmogJmogSkrevet 14/07-04 02:34, rettet 14/07-04 02:46 
Det er lidt løst bare at skrive, at det ikke virker med PAL-maskiner. Progressive scan virker ikke på en PAL maskine (der ikke er chippet), men kablet kan skam sagtens bruges til et almindeligt componentsignal. Det gjorde jeg selv i et par måneder før min maskine blev chippet.

Det var præcis det kabel jeg købte. Der er i øvrigt ikke noget der hedder en PAL-udgave af et componentkabel. Der findes kun ét officielt componentkabel og det er det samme hvad enten du køber det i Uganda eller i Sverige.

I det hele taget er der ikke noget der hedder NTSC eller PAL-kabler. Alle videosignalerne (composite, svideo, RGB, component) kan bære et PAL/NTSC-signal. Om den enkelte konsol så kan outputte alle videosignaler er en anden ting.
NaieraNaieraSkrevet 14/07-04 10:57 
danniman2002>
Er det her ikke officielt?

Heh, jo, selvfølgelig. Jeg søgte jo bare på "component" :p

Men ellers har Jmog sagt hvad der skulle siges...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
danniman2002danniman2002Skrevet 14/07-04 12:18 
Jmog>
Det er lidt løst bare at skrive, at det ikke virker med PAL-maskiner. Progressive scan virker ikke på en PAL maskine (der ikke er chippet), men kablet kan skam sagtens bruges til et almindeligt componentsignal. Det gjorde jeg selv i et par måneder før min maskine blev chippet.

Det var præcis det kabel jeg købte. Der er i øvrigt ikke noget der hedder en PAL-udgave af et componentkabel. Der findes kun ét officielt componentkabel og det er det samme hvad enten du køber det i Uganda eller i Sverige.

I det hele taget er der ikke noget der hedder NTSC eller PAL-kabler. Alle videosignalerne (composite, svideo, RGB, component) kan bære et PAL/NTSC-signal. Om den enkelte konsol så kan outputte alle videosignaler er en anden ting.

Så blev jeg da lidt klogere på det område :) Hvor købte du din HD AV Pack henne?
Xbl-gamertag: "badman DK"
JmogJmogSkrevet 14/07-04 15:14 
Lik-sang. Det er derfor jeg er hundrede procent sikker på at PAL-maskiner godt kan bruge deres kabel.
danniman2002danniman2002Skrevet 14/07-04 22:29 
Kan du fortælle mig, hvor lang leveringstid de har og, hvad prisen blev incl. told, skat og forsendelse? :)
Xbl-gamertag: "badman DK"
JmogJmogSkrevet 14/07-04 22:50 
Det er efterhånden længe siden så jeg husker ikke præcist hvor lang tid det tog. En uge vil jeg tro. Mht. prisen så blev den ikke fortoldet, så jeg gav vel den pris der står på siden. Det blev sendt sammen med en del andre ting, så forsendelsesprisen skal jeg ikke lige kunne sige. Bare hæld varerne i din kurv og gå til checkout. Der får du forsendelsesmulighederne præsenteret før du godkender.
danniman2002danniman2002Skrevet 15/07-04 04:16 
Mange tak, for alle de gode svar. Det ser ud til at jeg må købe et kabel hos liksang :)
Xbl-gamertag: "badman DK"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig