X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Ocean 3 - snart...


Svar
SephirothSephirothSkrevet 13/07-04 10:54, rettet 13/07-04 11:53 
... i USA! Nu har jeg osse kun ventet i 2-3 år!

Officiel pressemeddelelse fra Squenix:
STAR OCEAN Till the End of Time for the PlayStation(R)2 Computer Entertainment System Ships to Retailers in August
Monday July 12, 8:07 am ET
The Cinematic Sci-Fi RPG Epic Conveys an Emotional Saga to Gamers Through a Real-Time Battle System With Outstanding Graphics and Sound on 2 DVDs

# LOS ANGELES, July 12 /PRNewswire/ -- Square Enix, Inc., the publisher of Square Enix(TM) interactive entertainment products in North America, today announced that STAR OCEAN(TM) Till the End of Time(TM) ("STAR OCEAN"), the sci-fi role playing game fashioned in an anime style, will ship to North American retailers on August 31, 2004. This highly anticipated intergalactic adventure for the PlayStation® 2 computer entertainment system will come in special foil box packaging with two DVDs with a suggested retail price (SRP) of $49.95 (USD).(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20030403/SQUARELOGO )

"We found it extremely important to present to gamers what was envisioned by the developers," said Jun Iwasaki, Co-COO, Square Enix, Inc. "I have personally played STAR OCEAN for countless hours and believe the team has created an amazing game. We hope people will pick it up and experience it for themselves."

The North American release of STAR OCEAN is packed with extras as it contains all of the features of the Japanese "Director's Cut" version. The development time was extended to implement what is considered to be the developers' true vision for the stateside release. Multiple added features allowed by the additional capacity include extended high-resolution cinematic sequences, two new areas with varied gameplay such as elemental based puzzles, new playable characters that expand the story and several VS. modes in which players can also choose from a variety of looks for the characters.

STAR OCEAN overflows with action, exploration, fast-paced combat and an intricate plot, which results in an immensely deep gaming adventure. Character development is versatile and open-ended, allowing for true freedom in character growth through battle. The fully 3D battlefields allow players to move freely and control a party of three simultaneously, utilizing the advanced real-time battle system. Players can execute synchronized attacks and collaborate to unleash a deadly blow to the enemy. While moving from one section of the game to the next, fully polygonal graphics create a magnificent environment for one to explore. The multifaceted story is presented in gorgeous CG movies and event sequences. The entire experience in STAR OCEAN is also enhanced with Dolby Pro Logic®II sound.

Set in SD 772, four hundred years since the climactic battle with the "Ten Wise Men," humans and aliens now co-exist together in both advanced and less- developed societies, as the Galaxy Federation continues to research the cosmos to gain more influence in Space. The story begins as STAR OCEAN's protagonist, Fayt Leingod brings his family and childhood friend, Sophia Esteed to the Federation-managed resort planet Hyda for a vacation, but the dreamy holiday is abruptly ended when Hyda is attacked by an unknown space military. In the heat of the attack, Fayt is separated from his family and Sophia, and he begins an emotional quest into the unknown to find his loved ones. Along his journey, he gets caught up in the war of an uncharted planet, but in the end, he learns the terrible untold secret about the world and himself.

STAR OCEAN has received accolades from the enthusiast press, including placing in Official PlayStation Magazine's "The Big Games of 2004" (January 2004). Other mentions include:

"Possibly the hottest ticket in role-playing games this year...
Till the End of Time promises to carve out a respectable chunk of that
[gameplay] territory and hold its own with other epics on the market..."
-- GMR Magazine (July 2004)

"Potential: Excellent. Stateside gamers have been waiting for Star Ocean
after what seems like forever. But after its strong reception overseas,
excellent presentation aspects, and action heavy-centric battle system,
it has the ingredients to become one of the most prominent RPGs
this year. In all truthfulness, Star Ocean's biggest problem is gamer
expectations which are already incredibly high."
-- IGNPS2 "The RPGs of 2004" (June 4, 2004)

Nyt, stort GameSpot preview...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
HulleHulleSkrevet 13/07-04 12:15 
Cool.. Grunden til at jeg personligt ikke spiller RPG'er, er at jeg ikke kan fordrage at spille tur-baseret kampe i de 25+ timer man bruger på et rollespil, oveni de uendelige loade tider. Action tak. Star Ocean har lige det der skal til. Realtime kampe, og ultra korte loade tider. Lige noget for mig :) Krydser fingre for en pal udgave.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 12:17 
Uendelige loadetider i hvad??
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/07-04 13:03 
I alt for mange spil til Playstation og Saturn. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 13:05, rettet 13/07-04 13:06 
I hvilke RPG'er (af dem der er værd at bruge tid på) til PSX er der uendelige loadetider?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/07-04 13:07 
Jeg synes det er et problem i de fleste. De er meget korte, men de er der hele tiden. Skræmmeeksemplet er nok PSX-versionen af Chrono Trigger, men jeg synes heller ikke nogen af FF-spillene gør et særligt godt arbejde i den afdeling.
Jeg skal ikke kunne sige hvad Hulle hentyder til, men er ikke sikker på at det er loadetider han mener. Transitions måske?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 13/07-04 13:10, rettet 13/07-04 13:10 
Hvis det tæller som "uendelige loadetider", så trænger man vist til at spille lidt Broken Sword: Sleeping Dragon ;) DET er loadetider!

(Men irriterende animationer, der medfører lange ventetider - de er belastende)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 13:37 
Sumez>
Jeg skal ikke kunne sige hvad Hulle hentyder til, men er ikke sikker på at det er loadetider han mener. Transitions måske?

Jeg mener ikke CT skal tages med i denne diskussion, og jeg mener heller ikke at FF-spillene har gigantiske loadeproblemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 13/07-04 13:48 
Hvorfor skal Chrono Trigger ikke tages med i denne diskussion?

Du skriver/spørger "I hvilke RPG'er (af dem der er værd at bruge tid på) til PSX er der uendelige loadetider?"

Men Chrono Trigger er måske ikke værd at bruge tid på? :-P
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 13/07-04 14:15 
Chrono Trigger er, af åbenlyse årsager, noget andet end f.eks. FFVIII eller IX.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HulleHulleSkrevet 13/07-04 15:27, rettet 13/07-04 15:31 
Uendelige loadetider skal ikke tages så direkte. Min viden indenfor japanske RPG'er er ikke stor, og jeg kan da heller ikke prale med at jeg har gennemført et hav af titler. For kort at opsumere har jeg gået igennem FFVII til PS1 to gange, Skies Of Arcadia til Dreamcast spillede jeg i lidt over 25 timer før jeg kørte sur i det, Grandia 2, også til Dreamcast, har jeg spillet ganske lidt før jeg blev mindet om hvad det er jeg ikke bryder mig om. Lad mig prøve at formulere:

Nej, loade tiderne tager ikke lang tid. Det er det at man konstant i løbe sekvenserne bliver afbrudt af disse random encounters. Når dette er sket omkring 100 gange, holder mit temperement ikke længere. Skies Of Arcadia og FFVII er den slags spil, hvor den skal loade lidt og vise dit og dat før man går igang. Eksempelvis SOA hvor den lige skal loade fjenerne før det går igang. Ud over at blive afbrudt og skulle vente, så tager modstanderne for lang tid at slås imod. Møder man eksempelvis 5 low level creatures, og naturligvis gerne vil smadre dem i et hug, er det nogen gange nødvendigt lige at vente lidt inden det kan lade sig gøre. Man skal lige se en lang animation, af eksempelvis en drage der løfter den platform fjenerne står på op i himlen, spye lidt ild, falde ned... (en animation som ganske vist var sej de første 5-10 gange man så den, men lige nu bare tager tid fra en kamp man allerede krummer tæer over i forvejen).
Det er en selv der tager beslutningerne om hvordan krigen skal kæmpes, men den er langsommelig og det er blot et tryk på en knap, så kører turen videre. Indflydelse ja, men jeg vil selv styre sværet der skal besejle mine fjenders skæbne.

Det er den langsommelige process der irriterer. Forkert formuleret som "uendelige loadetider" i et hurtigt svar på emnet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SephirothSephirothSkrevet 16/07-04 23:53 
SÅ er det officielt: PAL-versionen udgives i september af Ubi Soft. Kun en måned efter den amerikanske release.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 17/07-04 02:36, rettet 17/07-04 02:46 
Modtaget, og sat på listen over mulige spilkøb :)
SephirothSephirothSkrevet 17/07-04 11:20 
Mulige?! Forkert! ;)

I det hele taget bliver resten af 2004 et paradis for RPG spillere. Tales of Symphonia, Star Ocean 3, Shin Megami, Sudeki, Digital Devil Saga, Phantom Brave og Baten Kaitos er bare få af de mange konsol RPG'er, der udgives i USA op til julehandlen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 17/07-04 23:30 
Jeg har kun én liste :)

Jep, et godt år. Tales of Symphonia, Baten Kaitos, Star Ocean 3 og Fable (14. september), regner jeg med at smide i indkøbskurven.
SephirothSephirothSkrevet 18/07-04 00:21, rettet 18/07-04 00:22 
Alle dem jeg nævnte, regner JEG med at smide i kurven. Måske ikke lige Sudeki - det kommer lidt an på anmeldelserne. Jeg får sku et travlt efterår!

Og så tilføj lige Fable til listen :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SephirothSephirothSkrevet 07/08-04 09:54 
Så er IGNs anmeldelse oppe, og det ser jo ikke helt dumt ud. Især kampsystemet får en masse ros med på vejen.

SO3 anmeldelse
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig