X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Det jeg hader mest ved Xbox


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/04-03 17:17 
Er de andre konsoller! Det er simpelthen kanon frustrerende at side og spille på sin PS2. Hver gang jeg sidder og nyder FFX, GTA eller en af de andre stortitler, dukker tanken op: ”Hvor ville dette spil være fedt på Xbox!”

Nu ved jeg godt, at én eller anden skal nævne MGS2 eksemplet – men det var en elendig port. Hvis spillet var bygget op fra grunden på Xbox, så..

Fores... Se hele indlægget
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/04-03 17:17 
Er de andre konsoller! Det er simpelthen kanon frustrerende at side og spille på sin PS2. Hver gang jeg sidder og nyder FFX, GTA eller en af de andre stortitler, dukker tanken op: ”Hvor ville dette spil være fedt på Xbox!”

Nu ved jeg godt, at én eller anden skal nævne MGS2 eksemplet – men det var en elendig port. Hvis spillet var bygget op fra grunden på Xbox, så..

Forestil jer FFX på Xbox. Zero load tid. Desuden ville det skabe mulighed for bedre grafik, lyd og emotionel indlevelse (Ja, det betyder faktisk en del i FFX).

Og GTA – Det spil er jo skabt til Xbox. Custom soundtrack, bedre AI. Større, flottere og bedre. Flere mennesker og en meget mere virkelighedstro verden. Hvad nu hvis hver eneste NPC var unik?, havde sin helt egen tøjstil, stemme og udseende?

Hvis ham manden, du hensynsløst prøvede at køre ned kan huske dig? Ringer til politiet? Eller værre: samler sine venner og opsøger dig?

Hvis hver eneste lille bitte ting, du fortager dig efterlader et usletteligt spor?

Og så har jeg lige et spørgsmål? Hvis jeg hader Halo, så meget som jeg siger – Hvordan kan det så være at jeg har gennemført det 2 gange på normal, og lige er begyndt Heroic?

Rimelig godt klaret af en fyr, der kalder halo: "En tom skal med et smukt ydre" *lol*

On another note:
Klappede lige Shenmue 2 i maskinen her til morgen. Det er spil er bare klasse! Men stadig bare en forbedret port. Tænk hvis Capcom, Namco, Square og Konami virkelig satte sig for, at udnytte Xboxen – WOW!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 15/04-03 17:19 
Og tænk på, hvor fede alle de spil du nævner ville være på verdens stærkeste PC!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 15/04-03 17:30, rettet 15/04-03 17:33 
øhh.. Han relaterer jo til Xboxen, så din sammeligning med en PC er ret langt ude. Xboxen har nu bare engang de bedste forudsætninger for udviklerne, at skabe noget revolutionerende indefor spillebranchen med den indbygget harddisk i. Desuden så ville en hver titel han nævner se bedre ud på Xboxen pga. den grafiske overlegenhed.

Så derfor er jeg fuldstændig enig med Born2Play *det er fandme træls at tænke på*.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 15/04-03 17:33 
Grafisk overlegenhed? Ikke hvis man sætter allermest pris på effekter der kræver høj (ps2 agtig) fill-rate.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RaGeRaGeSkrevet 15/04-03 17:37 
Der er jo kun få punkter den kan overtrumfe Xboxen grafisk.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/04-03 17:40 
PC gaming = lowest common denominator.

Rage: Ja, og gameplayet ville i hvert fald få et løft.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 15/04-03 17:49 
RaGe >
øhh.. Han relaterer jo til Xboxen, så din sammeligning med en PC er ret langt ude.

Nej, tænk nu lige over det.

Alt der er godt og optimeret til en dårligere maskine end Xboxen, ville være bedre, hvis det blev udviklet, og optimeret ordentligt til, en bedre maskine.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 15/04-03 17:52 
Jeg ved ikke rigtigt.....

Det er jo sandt nok at sige sikke et cool og stort Hyrule man kunne have fået med Zelda pÅ Xbox..... Sikke mange fjender der kunne kæmpe af gangen i et Dynasty Warrior spil lavet til XBox ovs.....
Well crucify the insincere tonight...
RaGeRaGeSkrevet 15/04-03 18:01, rettet 15/04-03 18:03 
Jeg ville bare hentyde til, at et spil som GTA ville have langt mere potentiale på Xboxen pga. mulighederne med harddisken, og man ville måske bringe spillet op på et bedre grafisk niveau, når man nu havde muligheden. Men i sidste ende er det jo op til udviklerne, om de vil gøre nytte af det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RitesRitesSkrevet 15/04-03 18:15 
Kan kun sige; helt enig, B2P.

Kommer der et fedt spil, er det første jeg gør at checke om det kommer til Xbox.

Og spillet skal fandme være godt(Zelda-godt fx) før jeg gider at købe det til PS2 eller GC.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/04-03 18:40 
RaGe >
Jeg ville bare hentyde til, at et spil som GTA ville have langt mere potentiale på Xboxen pga. mulighederne med harddisken, og man ville måske bringe spillet op på et bedre grafisk niveau, når man nu havde muligheden. Men i sidste ende er det jo op til udviklerne, om de vil gøre nytte af det.

Vi kan vel regne med at Microsoft så køber Rockstar ;)
KeenKeenSkrevet 15/04-03 19:35 
Jeg er helt enig med at fx. gta ville være bedre grafisk o.s.v. på en xbox
men nu er det jo bare det at Gta Vice city er exklusivt til Ps2
men hvis der kommer en nyt Gta så måske...
KTCKTCSkrevet 15/04-03 19:51 
GTA serien er "kun" PS2-eksklusiv indtil oktober næste år.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 15/04-03 19:55 
nå ups den nyhed må jeg ha' overset
KeenKeenSkrevet 15/04-03 19:57 
men til den til kommer der nok en ny tror i ikke
SolaegSolaegSkrevet 15/04-03 19:59 
Gta ville passe perfekt til boxen, ligesom Fable nok kommer til at gøre det.
KeenKeenSkrevet 15/04-03 20:02 
Ja jeg blir' snart sindsyg af at vente på nyt om Fable
Trailer, Screens o.s.v.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/04-03 00:28 
Rites >
Kommer der et fedt spil, er det første jeg gør at checke om det kommer til Xbox.

Det samme her.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/04-03 01:13 
Det er jo ikke helt det samme, B2P siger. Han siger, at han gerne vil have at ALLE spil kom, og var optimerede til, Xbox. Det I snakker om, er multiplatformsspil, som f.eks. NBA 2K3, hvor jeg da også er 100 % enig, dér skal man da have Xbox versionen.

Det andet er noget pjat at begynde at brokke sig over.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 16/04-03 01:57, rettet 16/04-03 01:57 
Hvem brokker sig? ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/04-03 11:26, rettet 16/04-03 11:27 
Naiera >
Det er jo ikke helt det samme, B2P siger. Han siger, at han gerne vil have at ALLE spil kom, og var optimerede til, Xbox.

Jep! De store titler optimeret til Xbox.
Det gode er nemlig, at alle der har en Xbox, har samme mulighed for at nyde spillene optimalt.

En PC i konsol forklædning (hardwaremæssigt).
Best of both worlds.

Edit: Jeg brokker mig :o)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JoachimMAJoachimMASkrevet 16/04-03 15:50, rettet 17/04-03 00:05 
Jeg er ikke helt enig.
Der er da forskel på ydeevnen på konsollerne, men i de fleste tilfælde, synes jeg ikke at det er et fantastisk stort spring. Der hvor der sker store spring er jo i generationsskiftet mellem en konsol til en anden. Jeg giver dig da til dels ret i at det kunne være fedt at spille f.eks. Nintendo's spil med bedre grafik, men det er ikke noget som jeg sætter ekstremt højt.
Desuden ville markedet nok heller ikke være så adsideligt, som det er nu, hvis der kun var en konsol som styrede det hele.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RitesRitesSkrevet 17/04-03 00:03 
In my opinion er der en konsol som styrer det hele.

Simpelthen fordi den er så overlegen på alle måder.

Eneste grund til at jeg har en Cube er at der kommer Zelda(har INGEN GC spil!).

Eneste grund til jeg har en PS2 er Final Fantasy og MGS2(FFX og MGS2 er de eneste PS2 spil jeg har).

Til Xbox har jeg så lidt flere, selvom min spilsamling ikke er overvældende fordi.. jeg ikke samler på spil.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/04-03 00:08 
Rites >
In my opinion er der en konsol som styrer det hele.

Det var også dig der var så smart ikke at købe en Dreamcast, fordi du vidste den ville dø, ikke?

;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/04-03 08:39 
Jeg kunne på ingen måde vide at den ville dø, jo.

Men jeg så virkelig ingen fremtid i det.

Men selve designet af DC'en er da meget blæret. Selve konsollen, controlleren, VMUen og lyspistolen.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/04-03 08:46 
Du er altså bare en lille dreng, Rita... :) who cares om designet er blæret. For min skyld kunne Dreamcasten være et stort sort skrummel på 5 kilo bare der er fede spil til den ;)
valiantvaliantSkrevet 17/04-03 09:14 
Jeg sprang også over Dreamcast'en da jeg mente at den hurtigt ville dø, det gjorde den jo også, rent salgsmæssigt, har dog fået lyst til at prøve den og får min første imorgen.
Diskutionen om hvilken maskine der er bedst er uendelig, men der er da plads til dem alle og det gør udvalget meget større.
Det er mit klare indtryk at det er Xbox'en som har stigende interesse pt.
BeanoBeanoSkrevet 17/04-03 09:28 
Rune, pas på du ikke får en "henstilling" og dit indlæg ikke bliver slettet pga. forkert brug af quote-funktionen !

Nårh nej.... det gælder ikke moderators... *host* *host* !
RitesRitesSkrevet 17/04-03 09:40 
King Chaos >
Du er altså bare en lille dreng, Rita... :) who cares om designet er blæret. For min skyld kunne Dreamcasten være et stort sort skrummel på 5 kilo bare der er fede spil til den ;)

Who cares om designet?
Mange. Det burde du faktisk vide.

DreamCast var en fed maskine på mange måder, bl.a. designmæssigt. Desværre gjorde Sega ikke nok ud af den. Så tag dig dog for fanden sammen, istedet for at komme med smarte bemærkninger, ik.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/04-03 12:03, rettet 17/04-03 12:07 
Bean-O >
Rune, pas på du ikke får en "henstilling" og dit indlæg ikke bliver slettet pga. forkert brug af quote-funktionen !

Faktisk quotede jeg korrekt, hvilket selvfølgelig også er ulig meget nemmere, når jeg er med til at bestemme, hvad der er "korrekt".

For the record så kom Rites med flere forskellige udsagn i samme indlæg og for at mit indlæg skulle give optimal mening, så måtte jeg quote den del, jeg eksakt besvarede på.

Og lad os nu ikke diskutere quotes her, for ELLERS er der grundlag for henstillinger ;p

Pointen var og er, at hvis man låser sig fast på at én konsol er den bedste, så snyder man automatisk sig selv for en masse gode ting. Rites snød sig selv for Dreamcast, ligesom han nu snyder sig selv for en masse andre ting. At man har en PS2 kun for at spille FFX giver bare ingen mening (da der er mange andre klasse RPG'er til PS2).

No offence, Rites.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/04-03 12:06 
Joachim M Andersen >
Desuden ville markedet nok heller ikke være så adsideligt, som det er nu, hvis der kun var en konsol som styrede det hele.

Det er der faktisk. Sony sætter dagsordenen og de andre må bare *prøve* at følge. Lidt trist.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RitesRitesSkrevet 17/04-03 12:10 
RJK: Kommer der et fedt spil, køber jeg det. Så simpelt. Men grunden til at jeg fes ud og købte en PS2 på releasedagen var stadig MGS2 og FF.

Jeg har selvfølgelig spillet en hel masse andre spil til PS2. Lidt svært at undgå.

Jeg snød ikke mig selv for DreamCast, mere end du fx. ved ikke at spille computer(som du så vidt jeg ved ikke gør).

No offense.
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 17/04-03 12:22 
Jeg ved ikke om man kan trække den parallel, da der nu engang er temmelig stor forskel på det generelle konsol- og pc-spil.

Hvorfor man købte den enkelte konsol er vel ligemeget (jeg kan ikke engang nævne én titel der fik mig til at investere i Xbox), men du sagde nu engang, at FFX/MGS var eneste grund til at have en PS2 og Zelda eneste grund til at have en GameCube og (underforstået) at Xbox udfyldte alt andet.

Det er IMO en ignorant tankegang.

Jeg erkender at være totalt ignorant overfor pc-spil. Du forsøger at være objektiv (som jeg læser det) om konsollerne på et konsolforum.

Derfor synes jeg ikke sammenligningen holder eller er relevant :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 17/04-03 15:45 
Det syntes jeg faktisk. Eftersom af DCen er død og du trækker den ind i billedet.

Jeg har som sagt spillet mange PS2 spil og der kommer også mange flere.
Jeg skiller mig ikke af med min PS2.

Det var også mere ang. min GC.
Den ville jeg have solgt, hvis Zelda ikke var annonceret, da den har skuffet mig utroligt meget.

Generelt syntes jeg der kommer for få fede titler til konsollerne, da jeg til enhver tid vil købe et multiformat spil til Xbox.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/04-03 16:42 
Måske er du så heldig at Zelda skuffer dig fælt, så kan du med sindsro afskaffe din GameCube
RitesRitesSkrevet 17/04-03 17:29 
Har prøvet det og det er fedt. Ellers er der jo Ocarina of Time.

Men gå du bare tilbage og spil Doshin.
» a winner is you «
Mati-GolMati-GolSkrevet 17/04-03 17:37 
Hvor ville det dog bare være fedt, hvis de allesammen bare slog sig sammen, så man kun behøvede at købe en konsol og så kom alle de gode spil til den...

Eller hva'?
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
RaGeRaGeSkrevet 17/04-03 18:36, rettet 17/04-03 18:39 
Ja, men folk er nok lidt skeptisk overfor denne ide, da mange tror det mindsker konkurrencen. Jeg ser det dog helt anderledes, det er så op til udviklerne at bringe de bedste spil på en konsol og derved giver en form for intern kamp af spillene. Og så er der desuden kun fokus på en konsol. Men selvfølgelig ville der sikkert gå nogle bestemte genrer fortabt pga. hardware osv. da denne måske ikke kan håndterer alle genrer/spil optimalt. Forestil jer bare, at EA sports skulle til at kæmpe med SEGA sports om magtpositionen på dette område - det må da gi' lidt konkurrence og der med bedre spil end de elendige opfølger til EA sports serien.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Mati-GolMati-GolSkrevet 17/04-03 18:45 
Eftersom at begge spil er multikonsol, så skal de vel også kæmpe mod hinanden på samme konsol?
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
RaGeRaGeSkrevet 17/04-03 19:00, rettet 17/04-03 19:02 
Ok, det var måske ikke sådan et godt eksempel ;) Men forestil så bare, at vi slipper for dårlige ports fremover, da spillet ikke skal overføres til andre systemer.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Mati-GolMati-GolSkrevet 17/04-03 19:08 
Jaeh, sådan kan man selvfølgelig se på det. Men der er da også en vis charme, ved at selskaberne bag konsollerne kæmper om det gode udviklere. Selvfølgelig er det knap så charmerende, når nogen direkte prøver at købe sig til dem...
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
tastasSkrevet 17/04-03 19:26 
Ligegyldigt hvordan det bliver vendt, vil jeg nu se monopol på konsolmarkedet som dårligt.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RaGeRaGeSkrevet 17/04-03 19:47 
Jeg ser jo gerne Nintendo som *HERSKER*. ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
tastasSkrevet 17/04-03 19:53 
Og dog.
Bare se, at den stigende konkurrence i denne har omgang, har jo presset Nintendo til at skulle udgive flere af deres big titler på ét år (Mario, Starfox, Zelda, Metroid). Det er da ik' så ringe? ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
RitesRitesSkrevet 17/04-03 20:12 
På en måde kæmper de vel også indbyrdes.

Tag NBA Live 2003 og NBA 2k3.
Begge spil er klart fedest på Xbox, hvor de selvfølgelig også vil blive sat op mod hinanden.
» a winner is you «
tastasSkrevet 17/04-03 20:15, rettet 17/04-03 22:27 
Uden tvivl.
Men jeg vil nu stadig sige, at den øget konkurrence imellem konsollerne stadig er til det bedste.

X-box vil næppe koster 1599,- hvis det var den eneste på markedet ;)

Personligt køber jeg nu stadig multiplatforms spil til min GC, da jeg simpelthen foretrækker dens kontroller i forhold til X-Box's (Banal ting måske ... ). Selv om XB ofte har lidt bedre gfx - men for mig er det nu i mange tilfælde ikke de store forskelle.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/04-03 20:55 
Rites >
Men gå du bare tilbage og spil Doshin.

Hvorfor siger du det?
RitesRitesSkrevet 17/04-03 21:05 
Jeg ville prøve at overgå dine kryptisk kommentarer.

Det lykkedes desværre ikke...
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/04-03 13:19 
tas >
Personligt køber jeg nu stadig multiplatforms spil til min GC, da jeg simpelthen foretrækker dens kontroller i forhold til X-Box's (Banal ting måske ... ).

Overhovedet ikke! Det er mere væsentligt end grafik for mig. Hvilke konsoller har du i øvrigt? Jeg vælger D-pad heavy'e spil til min PS2 og Analog-stick krævende spil til min Xbox.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 18/04-03 13:21 
Jeg vælger også multiplatforms spil til min GC pga. controlleren, den kan betyde 80% i et spil for mig, mens Xbox controlleren er genial til FPS og Race..Som ikke er så mange multiplatform af (Der er nævneværdige)
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig