X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Roskilde festival - Hvad fik I set?


Svar
MarcusMarcusSkrevet 06/07-04 15:42, rettet 11/07-04 20:41 
Ja, så er de fleste nok returneret fra årets festival. Hvordan synes i det har været? Hvad fik i set?

Jeg lægger selv ud.

Jeg var selv til festivallen første gang og synes det gik rigtigt godt. Stort set alle var glade og hjælpsomme og sikkerheden er nu skærpet, efter hvad jeg har hørt i hvert fald. De eneste minusser er de obligatoriske lydproblemer der er ved nogle af de små scener af og til, og så selvfølgelig regnen og mudderet.

Her er mine favorit koncerter:

Torsdag:
Diefenbach
Oumou Sangaré

Fredag:
Graham Coxon
Blue Foundation

Lørdag:
Desert blues med diverse kunstnere fra Mali
Lifesavas
Plaid
The quantic soul orchestra

Søndag:
Zero 7
Franz Ferdinand
GatmanGatmanSkrevet 06/07-04 17:50 
Jeg fik ikke set så mange koncerter, og det kan godt ærgre mig nu.
Det skyldes dels, at der var meget få - næsten ingen i nogle tilfælde - i min lejr, der delte min musiksmag samt at jeg er lidt dårlig til at tage initiativet til at bevæge mig op på festivalpladsen når jeg sidder under pavillonen med en øl i hånden. ;)

Koncerter jeg så minimum 30 minutter af:
Graham Coxon
Numb
Plaid

Koncerter jeg så i deres fulde længde:
Lex Records' line-up
Puppetmastaz
FatBoy Slim
Dizzee Rascal
Muse

Derudover fik jeg selvfølgelig lige et par glimt af nogle enkelte koncerter, men ikke nok til at det er værd at nævne.
Det skal også siges, at jeg var hjemme torsdag og først kom igen fredag efter middag grundet sygdom hvilket forhindrede mig i at se bl.a. Geeza, Scratch Perverts og Nordic By Nature hvilket ellers var noget, jeg havde set frem til.
dchangdchangSkrevet 06/07-04 18:53 
Jeg har seriøst lyst til at græde over at Plaid har spillet i Danmark, uden at jeg har set det. Lort. :-(

Var der ingen der så Lali Puna?

Hvordan var Muse's koncert?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
GatmanGatmanSkrevet 06/07-04 19:59 
Utroligt god Muse-koncert IMO.
Jeg nåede desværre kun ind til ca. midten af teltet, men selv blandt folk, der var knapt så entusiastiske som jeg, var det en fed koncert.

Soundvenues anmeldelse.
MajorPMajorPSkrevet 07/07-04 02:09, rettet 07/07-04 02:16 
Jeg har valgt at skrive en lille kommentar til alle koncerterne, og de hele koncerter jeg så har jeg også givet karakter i 1-6.

Koncerter jeg så lidt af:

Korn: Kedelig koncert. Ingen energi på scenen - Kom nu mest for at grine lidt.

Slipknot: Med hjælp fra en høj promille grinede jeg en del over ham med masken med den lange næse.

Morbid Angel: Der var faktisk stil over det. Ikke noget jeg kunne lide, men rødderne til dødsmetal kunne man klart mærke at de er.

Det skal dog siges, at jeg langt fra hører nogen form for metal-musik, men bare kiggede forbi Orange Scene, når jeg kedede mig.

Michael Franti & Spearhead:
Vejret var vidst ok...? Der blev givet meget godt gas på scenen, selvom at tilskuerfremmødet var meeeeget skidt.

Joss Stone: Som den store fan jeg er af hendes musik, skal det siges at jeg på ingen måde kom for at kigge på hende og lukke af for ørerne ;-)

N*E*R*D: Jeg gik under koncerten, da den var for ringe... Kan intet forstå af de positive anmeldelser koncerten har fået.

FatBoy Slim: Kanon fest foran og omkring Orange scene. Jeg kan ikke huske mere end det...

Hele koncerter jeg så:

Puppetmastaz: En kæmpe oplevelse. Man finder ikke nogen mere original form for live-hiphop end her. Publikum var helt oppe at køre, og da Master Yoda kom forbi og rappede over et frækt StarWars-beat ville jublen ingen ende tage. Desværre var der ikke så mange publikummer. Odeon-teltet var ikke engang fyldt... - 5/6

Lex Records: DJ Buddy Peace havde nogle meget fede overgange og kunne sgu finde ud af at fade ud, men var derudover for kedelig til at sætte på i en time. Prince Po var underholdende som fanden, men blev til tider lidt for reklame-agtig. Danger Mouse var fantastisk på scenen. Hans måde at mixe og sample live er helt unik. Den mand er fantastisk! - 4/6

Wu Tang Clan: Så kom de endelig! Otte ud af ti klanmedlemmer deltog i koncerten, med ODB og Method Man som de eneste udeblivende. Der var sgu' noget fortryllende over at stå forrest i pitten til den koncert jeg havde ventet på i syv år. En nostalgisk time... - 6/6

Scratch Perverts: Leverede den vildeste fest i Metropol-teltet. Med en hååård omgang cutting fra de tre britter, der spillede hiphop-klassikere - nye såvel som gamle - var det kanon at trykke den af. Interessant at de gik over i Dance/Rock-genren imod slutningen. Dog ikke så godt - synes jeg. 5/6

Ty: Han var fed live - ingen tvivl. Hans orkester spillede fint. Desværre var det en dum idé at sætte ham på kl. 02.00, da der var en ret mat stemning Han skulle have spillet ved 22-tiden - eller noget i den stil. - 3/6

Swan Lee: I Danmark kan man finde en unik person: Pernille Rosendahl. Hun er udover køn og venlig i stand til at fylde Arena op med sin fantastiske sangstemme. Desværre var gæste-optrædende Howard Tate lidt malplaceret - mere Pernille næste gang :-) - 4/6

Dizzee Rascal: Han leverede et meget energifyldt show. Der blev hevet frække tøser op på scenen, der rystede røv. Piger og hiphop - meget bedre bliver det ikke? Desværre tog det alt for meget af hans - allerede - korte tid, fordi han kom forbi. Han er en flink gut, men det er en anden historie :-) - 4/6

Static & Nat iLL: Der findes ikke noget mere medrivende og fedt hiphop. De er kendt udenfor Danmarks grænser - specielt i USA's undegrundshiphop-miljø - med god grund. På trods af dårlig plads på Skate-scenen blev der alligevel et massivt fremmøde. Mange af tingene har jeg dog set før i et andet af deres live-shows - 5/6

Jeg ved ikke lige, om jeg har glemt noget... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
SumezSumezSkrevet 07/07-04 03:58 
Mandag:

Gik glip af:
Lupus
The Untamed (men har set dem på Loppen)

Torsdag:
Hatebreed - Uinteressant larm.

KoRn - Utroligt fed koncert, selvom jeg ikke bryder mig om dem. Fedt cover af The Wall.

Gik glip af:
Blonde Redhead
Dropkick Murphys (men hørte dem på afstand)
Diefenbach
Audio Bullys

Fredag:
Within Temptation - Kedelig metal, men sindssygt fed stemning, og ekstremt imponerende, smuk stemme, der fik det til at løbe koldt ned af ryggen. Kedeligt repetoire, men dog et par gode sange.

Meshuggah - Røvkedelig svensk død (eller black? kender ikke forskellen)

Numb - Virkelig lækker ultrahårde og eksperimenterende industrial-rytmer. Skal helt sikkert eje hans album.

Slipknot - Magen til forfærdelig larm skal man forhåbentlig lede længe efter.

Pixies - Meget dygtige, men skuffende koncert.

Avril Lavigne - Årets mest komiske oplevelse. Var fedt at se så (utroligt) mange mennesker mødt op for at håne hende.

Gik glip af:
Silver
Blue Foundation
Under Byen (ØV!)
Vive La Fête (ekstra meget ØV!)
David Bowie (duh)

Lørdag:
Den Kongelige Danske Opera - Kanon initiativ. Ville have set mere hvis ikke Nephew spillede, og de ikke havde spillet så fandens lavt.

Nephew - Alt for populære til Odeon. Var ikke til at komme i nærheden.

Tiger Tunes - Dygtige og meget festlige. Forsangerens stemme dominerede for meget, og C64-rytmerne for lidt.

Iggy & The Stooges - Sikkert interessant for min far. Jeg finder det uinteressant.

Basement Jaxx - Festivallens største skuffelse. Aner de ikke selv hvad der gør deres musik fed? Den koncert var den værste gang tilfældig suppe med elendig sang indover. Ikke den Jaxx, jeg kender.

Karl Bartos - Måske den fedeste koncert. Minimalistisk Kraftwerk-techno, men mere dansabelt. Kanonfedt! Er glad for at jeg skrottede det meste af Morrissey til fordel for denne koncert.

Morrissey - Fed sanger, men uinteressant koncert. Spillede slet ikke nok The Smiths. Se min historie i en anden tråd for den dårlige oplevelse jeg havde den nat.

Fatboy Slim - Fantastisk festmager. Vil gerne til en fest hvor han er DJ igen, da jeg desværre var blevet væk fra min dansepartner. :(

Gik glip af:
The Bug
LFO (aflyst :()

Fredag:
Muse - Fyrede den vildt meget af. Ville ønske jeg havde stået inde under teltet!! De var ALT for store til Arena.

Gik glip af:
!!!

http://www.eternal.dk/gallery/gallery.php?gallery=roskilde04]Her er mine billeder fra festivallen[/LINK]" target="">Her er mine billeder fra festivallen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 07/07-04 10:59 
Var der ingen, der så Broken Social Scene og kan berette om det?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
biggiesbiggiesSkrevet 07/07-04 22:15 
det så ud som om goth'erne hyggede sig
MarcusMarcusSkrevet 11/07-04 20:38, rettet 11/07-04 20:40 
Jeg så Lali Puna, udemærket koncert, men jeg tror ikke de var nogen speciel stor live oplevelse, jeg har ikke hørt deres albums før, så jeg ved det ikke helt.

Jeg så ca. 1.20 minutter af Fatboy slim, det blev lidt for ensformigt for mig til sidst, men gang i den var der.

Muse så jeg også, og jeg genkendte passager som mindede om noget fra et The Vines nummer og en anden passage der mindede om noget fra et Audioslave nummer, de var bare lidt kedeligere. Dog var stemningen i top, og scenen var som nævnt alt for lille, lige efter Franz Ferdinand, som jeg selv synes var en del bedre, stillede folk sig i kø for at vente på Muse, ca. time før. Gang i den kom der også i løbet af koncerten, stod også nogenlunde midt i teltet.

Modsat Sumez må jeg indrømme jeg blev temmelig glad da jeg hørte at LFO var aflyst, til fordel for Plaid. (=

Dog var David Bowie > Slipnot trist. De burde ha' fundet noget der ramte nogenlunde samme målgruppe, men det prøvede de jo nok også på, uden at det lykkedes.

Efter min mening missede du ikke noget ved ikke at se Geeza, det var den værste koncert jeg så, ud af omkring 20, vil jeg tro. Lupus er til gengæld fede nok, men de burde være lidt mere engarerede. Det ser ikke ligefrem ud som om de nyder at at spille deres musik. Jeg så dem live på spot festivallen.
MarcKMarcKSkrevet 11/07-04 21:07 
Jeg så:

Broken Social Scene
Pixies
Fatboy Slim
Swan Lee
Tim Christensen
MobyMobySkrevet 11/07-04 22:50 
Af bands jeg så var

KoRn
Slipknot
Ill Niño
Hatebreed
Fatboy Slim
Basement Jaxx
Morbid Angel
Wutang Clan
Puppetmastaz
Avril Lavigne
Mnemic
Muse

Dertil så jeg få sekunder af andre bands i farten.

Og Ill Niño mødte jeg lige før deres koncert på Arena.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig