X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tegneserie freaks?


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/07-04 23:00 
I forbindelse med al Spiderman 2 hypen, er min interesse for tegneserier blusset op igen.

Jeg fandt en masse af min gamle Marvel blade frem fra gemmerne (primært Edderkoppen - sjovt nok) og har fået endnu mere blod på tanden.

Er der andre der læser nogle serier fast? Er det ikke tæt på muligt på springe på en titel som Spiderman igen?

Kræver Marvel læsning ikke, at man næsten læser alle deres serier?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ThealmightyThealmightySkrevet 05/07-04 23:08, rettet 05/07-04 23:10 
Ved ikke hvor meget jap An / manga går ind under kategorien "tegneserier", men læser meget DragonBall og One Peice :D... nej det vil jeg ikke synes det gør, godt nok er mange af heltene med i de samme serier, samtidig med at de har deres egen, men jeg hoppede på spiderman vognen, synes det var herrefedt, og har aldrig læst andet end den fra Marvel.
CoreCoreSkrevet 05/07-04 23:24 
Spiderman-tegneserierne startede jo forfra for et par år siden, lige omkring samme tid som jeg holdte op med at købe tegneserier. Dengang samlede jeg alt Marvel jeg kunne få fingre i, og har da også det hele endnu. Jeg er bl.a. den stolte ejer af Projekt X fra nr.1 til nr. 99 inkl. de tre Specials, de fem klassikere og alle de sideløbende udgivelser (dog ikke X-mændene-albumsene), og det meget eftertragtede Jærven nr.1, som jeg endda har to af. Derudover har jeg alt der er udgivet på dansk af Todd McFarlane, en h......s masse Spiderman, alt Dæmonen og en masse andet. Tegneserie-freak...tja, det var jeg i hvert fald engang :)

Jeg ved godt at det måske er lidt kvalmende, men man skal da ikke stå tilbage for at blære sig lidt, når muligheden bliver serveret lige foran en :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CoreCoreSkrevet 05/07-04 23:26 
Thealmighty>
jeg hoppede på spiderman vognen, synes det var herrefedt, og har aldrig læst andet end den fra Marvel.

Der findes ikke andre, så det ville også være svært :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ThealmightyThealmightySkrevet 05/07-04 23:30 
hehe okay ;) my bad
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/07-04 23:38, rettet 05/07-04 23:42 
Core>
Der findes ikke andre, så det ville også være svært :)

Hvad? Det forstod jeg ikke?
Edit: Åh - er lidt sløv til aften. Du lavede jo sjov! *lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 06/07-04 00:02, rettet 06/07-04 00:03 
At der ikke findes andre Spiderman end den fra Marvel, det var skam seriøst nok...:)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Le RoofLe RoofSkrevet 06/07-04 00:38, rettet 06/07-04 00:40 
Born2Play>
Er det ikke tæt på muligt på springe på en titel som Spiderman igen?

Går ud fra at du mener umuligt ;)

Nu antager jeg så lige at du mener US comics af Spiderman, hvor der er "lidt" mere en én serie. Der var vist 4 Spiderman serier da jeg stoppede med tegneserier. Jeg ved at der så også er kommet Ultimate Spiderman, som faktisk er ganske undeholdene læsning (lånte de første 3 TPB's af Davidfab her fra P:R for lang tid siden - du skal nok få dem igen David ;)) At starte på en af de "gamle" Spiderman serier et tilfældigt sted er nok ikke så smart, medmindre man starter de rigtige steder. Men det kan Davidfab sikkert fortælle lidt mere om.

Hvad angår det nye Ultimate Spiderman er det en slags genfortælling af Peter Parker som Spiderman (håber ikke jeg lavede nogen spoiler der :P) En up-to-date version af Spiderman om du vil. Den kan man ihvertfald springe på uden problemer...

Born2Play>
Kræver Marvel læsning ikke, at man næsten læser alle deres serier?

Man kan nemt fanget, men det er muligt at holde sig til en eller få serier hvis man vil. Der plejer bare at være ret mange x-overs i Spiderman titlerne (og X-titlerne for den sags skyld), men det er sjældent at der er kæmpe x-overs som involverer alle eller næsten alle Marvel titler.

Men så igen. Der bliver der altid refereret til alle mulige andre serier i Marvel universet, selvom man bare holder sig til at læse en Spiderman serie, hvilket er ret vanedannende. Interessen blev for mit vedkommende konstant udvidet, og ved X-men er det endnu værrere. Jeg taler af erfaring her ;) Men nu var jeg også Comicoman eller noget. Købte på et tidspunkt over 30 serier hver måned (10 X-titler; Hitman, Preacher, The Darkness, Gen13, Thunderbolts osv.

Born2Play>
Er der andre der læser nogle serier fast?

Idag rører jeg ikke mine tegneserier, men har stadig min ret omfattende 5 - 10 årige samling stående (ca. 1900 comics). Er så småt begyndt at købe Powers (Fra Image forlaget skrevet af Brian Michael Bendis) og Y: the last man (fra DC Vertigo) som er 2 virkelig gode tegneserier. Men der stopper det også.

PS. Garth Ennis' ting kan sgu' stadig få mig til at smile :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
DarkenDarkenSkrevet 06/07-04 02:04 
Alle projekt x/x-men+specials, dog lige som Core ikke de helt første.... synes faktisk de gamle var federe, men det har nok noget at gøre med at der er så mange us varianter, at det der kommer i det danske blad virker..... rodet og overfladisk.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-04 16:40, rettet 06/07-04 16:42 
Hvis det er Marvel-vognen man vil hoppe med på, vil jeg anbefale alt med "Ultimate" i titlen.

Der er p.t. Ultimate Spider-Man (cirka 60 numre udgivet indtil videre), Ultimate X-Men (cirka 50 numre indtil videre), Ultimate Fantastic Four (8 numre indtil videre) og nogle mindre spin-offs/miniserier som Ultimate Daredevil/Elektra #1-4 og Ultimate Six #1-7... har jeg glemt nogen? Måske, men Ultimate-universet er i hvert fald pengene værd. Serierne kan også købes i trade paperbacks med samlede storylines.

...og Core, blær du bare, men hvis de nævnte titler er det eneste du har er du en puny amatørsamler. Jeg går ud fra du har meget mere :-)
GakuGakuSkrevet 06/07-04 17:00 
Hvis du vil til at læse Spiderman igen, vil jeg anbefale at du enten vælger

a) Ultimate Spiderman, som købes i 4 hardcovers til $30 per styk. I disse er der er der omkring 13-14 numre af Ultimate Spiderman i hver.

b) At du køber "Best of Spiderman" hardcovers (der er kommet 3 indtil videre), som opsamler alt spiderman af J. Michael Straczynski(skaberen af tv-serien Babylon 5). Samt i de 2 først er der også enkelt histoire som er virkelig læseværdie. Da JMS kom på som forfatter gik kvaliteten op, samtidig med at de er til at læse uden at man skal have læst andre tegneserier. Også i disse HC er der omkring 14 tegnerserier i hver og de koster også $30 pr stk.

PS : Jeg vil give Hyakotake ret i at Ultimate Marvel er lækkert, men jeg vil købe HC'erne i stedet for tp'erne for de ser bare bedre ud på hylden. Men han glemt Ultimate Spiderman Team-up, hvor der er kommet 16 number.
CoreCoreSkrevet 06/07-04 17:18, rettet 06/07-04 17:19 
Hyakotake>
...og Core, blær du bare, men hvis de nævnte titler er det eneste du har er du en puny amatørsamler. Jeg går ud fra du har meget mere :-)

Jada, masser, de nævnte er bare perlerne :)
Desuden ER jeg ikke samler, jeg var...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 06/07-04 18:25 
Hyakotake du glemte the ultimates, men den serie er også lidt mere en "moden" title i Ultimate universet, men det er rigtig som du skriver det er et rigtig godt sted at hoppe på vognen, for det er virkelig fede serie marvel laver der.
these go to eleven....
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-04 19:23 
Ja, jeg glemte Ultimates, som netop er færdig med "første sæson" på 13 numre. Jeg sad med min indkøbsliste, og der figurerer alle de nævnte Ultimate-titler på. Derfor glemte jeg selvfølgelig de serier, som allerede er slut. (Ultimate Team-Up kørte 16 numre)

Når man er kommet godt i gang med de velskrevne Ultimate-serier kan man udvide sortimentet med:

Daredevil (60+ numre)
(velskrevne historier, som sætter fokus på dobbeltlivet som Daredevil/Matt Murdock med dyster og virkelighedstro tone)
Elektra (35+ numre)
(så vidt jeg husker uden nogen større tråd i den overordnede historie, men blot en masse små kække snigmorder-historier)
X-Statix (24 numre, slutter i #25)
(tant og fjas! Superhelte i nutidens MTV-styrede verden, hvor man aldrig skal være for fin til at stikke sin bedste ven i ryggen, hvis det hjælper et par point på ens Q-rating)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-04 22:30 
Gaku>
Hvis du vil til at læse Spiderman igen, vil jeg anbefale at du enten vælger

a) Ultimate Spiderman, som købes i 4 hardcovers til $30 per styk. I disse er der er der omkring 13-14 numre af Ultimate Spiderman i hver.

Jeg har netop bestilt den første hos Fantask. Glæder mig til at modtage den.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-04 22:34 
I skal ikke se Hellblazer filmen "Constantine"?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
nerosnerosSkrevet 07/07-04 12:24 
Jeg er Hulk og Spiderman fan! Jeg har en ret god og måske sjælden Hulk collection! Kan ikke vente til, at jeg skal i bio og se Spiderman 2!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/07-04 14:36, rettet 07/07-04 14:37 
Born2Play>
I skal ikke se Hellblazer filmen "Constantine"?

Jo, man er vel fan. Jeg har gennem det sidste ½ år opkøbt alt Hellblazer i trade paperbacks, og efter at have set traileren må jeg sige, at det ser ud til at der er lige så stor sammenhæng mellem "Hellblazer comic book" og "Hellblazer movie" som "League of Extraordinary Gentlemen comic book" og "League of Extraordinary Gentlemen movie"... MEGET lidt til fælles!

Come oooon!!! Keanu som John C.??? Man fornemmer en caster's endeligt...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig