X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Asiatiske topfilm til kun 49.-


Svar
Per SPer SSkrevet 03/07-04 20:22, rettet 03/07-04 20:41 
Dvdoo.dk sælger de meget flotte dansktekstede udgaver af følgende asiatiske film til kun 49.-

Shiri
Ichi The Killer
Friend
Joint Security Area
The Isle
Bichunmoo
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CronossCronossSkrevet 03/07-04 21:36 
Det samme gør Stereo Studio i Århus, og har man ikke allerede fileme kan specielt The Isle og Ichi anbefales kraftigt.

Zatoichi fås desuden i en lækker dobbelt-dvd-ugave på Cd Wow, og den kan også anbefales kraftigt.

Ichi er forresten i lækker uncut udgave, og for kendere af filmen er det jo en kæmpe bonus.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 03/07-04 22:56 
Og Friend, ikke at forglemme. En af de bedste film jeg længe har set
millenniummillenniumSkrevet 03/07-04 23:57 
...OG (absolut ikke at forglemme), så kan Infernal Affairs også fåes på cdwow i 2dvd udgave, for blot 9 pund.
Fantastisk politi-film. Ikke set bedre siden Heat.
The medium is the message.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/07-04 00:01 
Enig ;)
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 00:46 
Arj, det skulle jeg lige havde været klar over i onsdags, da jeg let og elegant sprang over Stereo Studio, på min lille shoppetur...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 01:35 
Stereo Studio har generelt et ret godt udvalg af diverse asiatiske film. De mere særprægede er dog væk i Århus - gæt hvorfor ;)
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 02:03, rettet 04/07-04 02:05 
Jeg kunne nok være tilfreds med Ichi og Infernal Affairs... Friend kører jo på Canal +, så det er bare med at fange den der. Joint Security Area kører også, og My Wife Is A Gangster ligeså. Der er generelt meget asiatisk på Canal + for tiden :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 02:22 
Jeg er ikke vild med JSA og MWIAG.

Derimod er Ichi en af de bedste japanske gøglerfilm - hvis man har maven til det.

Jeg kan også kun anbefale alt af Takashi Miike.
Specielt Audition, Bird People of China og den monster-undervurderede perle Visitor Q. Sidstnævnte er den underligste film jeg nogensinde har set, men også en af de absolut bedste.
Selvom en sammenligning med Santa Sangre måske kan virke underlig, så er bizar-niveauet faktisk højere i Visitor Q.
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 02:24 
Anbefales: Guinea Pig 2

(not!)

:-S
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 02:39 
Det er "He Can´t Die" right?

I såfald SKAL man næsten have set den - en sand klassiker.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/07-04 10:45, rettet 04/07-04 10:50 
"He Never Dies" er 3'eren ;)
2'eren er "Flowers of Flesh and Blood"

Det er superlækkert at Canal+ har besluttet sig for at vise en stribe koreanske film. Problemet er så bare, at jeg ikke kan se dem med mindre jeg tager hjem til mine forældre, hver gang der kommer noget interessant... Oh well :)
CronossCronossSkrevet 04/07-04 11:01 
Jeg KAN faktisk heller ikke pointerer hvor fantastisk en film The Isle er. Fantastisk minimalistisk historie, brillant skuespil, og flotte billeder.
Kun en lidt kikset slutning irriterer.
Per SPer SSkrevet 04/07-04 12:01, rettet 04/07-04 12:20 
Man skal selvfølgelig også eje Infernal Affairs 2-3 som sælges til den sædvanlige lave pris på CD WOW!.

MWIAG synes jeg er en af de bedre asiatiske komedier, og en underholdende parodi på de sædvanligvis hårdkogte gangster film, hvor begrebet "heroic bloodshed" stammer fra. En god modgift til den noget ensidige mandehørm. 2eren er sjovere og lidt mere løssluppen end originalen.

Wonderful Days er en blanding af 3d animerede baggrunde og håndtegnede 2d karakterer, i en fabelagtig flot dystopisk fortælling, om et fremtidigt klassedelt samfund. Den simple historie kan ikke sætte en dæmper for min begejstring for denne film. Billedkvalitet og DTS lyden er af referencekvalitet.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/07-04 12:24 
Wonderful Days kender jeg ikke, men det lyder da til, at den er værd at kigge efter
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/07-04 12:37 
ichi the killer - magen til makværk skal man lede længe efter. aldrig har jeg spildt 50kr på noget så talentløst. tænder man på folk, der kommer til skade, er det måske lige sagen. jackass har humor, hvad har ichi?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 12:54, rettet 04/07-04 13:00 
Ichi har stil, skuespil, vold, humor, twistede ting og sager.

Jackass har intet.

Wonderful Days er klart en af de bedste japanske animationsfilm, fremragende lavet, og en vidunderlig stemning.

Jeg må også lige anbefale Sympathy for Mr. Vengance - en slags forløber til Oldboy. En genial film, intet mindre.

Min generelle top 5 over asiatiske film, bortset fra førstepladsen i tilfældig rækkefølge, ser i øvrigt ud som følger:

1: Visitor Q
2: Audition
3: Dark Water
4: Battle Royale
5: Versus
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 12:55, rettet 04/07-04 12:57 
Cronoss>
Wonderful Days er klart en af de bedste japanske animationsfilm, fremragende lavet, og en vidunderlig stemning.

Bortset fra at den er koreansk :p (og at den ikke kan måle sig med de store anime-klassikere fra Japan)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 13:01 
Hehe, my bad.

Jeg er ikke meget til animationsfilm, men jeg er virkeligt glad for WD.

Metropolis er også rigtigt god, ligeledes Ghost In The Shell.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 04/07-04 16:18 
dynamitedavo>
ichi the killer - magen til makværk skal man lede længe efter. aldrig har jeg spildt 50kr på noget så talentløst. tænder man på folk, der kommer til skade, er det måske lige sagen. jackass har humor, hvad har ichi?

Nu er der så meget mere i Ichi end vold og folk der kommer til skade. At kalde den talentløs uden at begrunde det nærmere er i hvert fald ikke godt nok :)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/07-04 17:16 
jeg har bare svært ved at se filmens kvaliteter. handlingen er ikke-eksisterende, og det eneste gennemgående tema er den eneste bizarre lemlæstelse efter den anden. det må være mig der ikke tænder på sadistisk vold, for jeg kan ærligt talt ikke se hvad det er der gør filmen så fantastisk.

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 17:43 
Altså, på hvilken måde er handlingen ikke-eksisterende?

Det er en klassisk Yakuza-film, med en vanvittig grad af vold - og det er da en voldsomt underholdende coktail.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 04/07-04 18:01 
ikke-eksiterende på den måde, at jeg efter at have set filmen ikke kan ridse den op. ingen rød tråd. bare vold på et overdrevet plan, uden humor.

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 18:45 
Ok, nu er jeg totalt lost.

Ichi er da fyldt med episoder som man så selv må finde ud af om man mener er sjove.

*SPOILER*
Da de to brødre tager ud for at hente alfonsen, og man ser den ene dukke op bag gardinet sigende som en hund.

Da den ene broder lige pludseligt kan mærke at den anden broder er død - blot som en konstantering.
*SPOILER SLUT*

Filmen er spækket med scener som disse, og hvis man synes at sådanne meget japanske scener er sjove, så fanger man også humoren i Ichi.

Mht. handlingen, så er det klart at Ichi er en af de film som folk der ikke kan lide japanske film generelt vil have sværest ved at se.
Handlingen er klassisk japansk, forvirrende, skjulende - og slet ikke så nu-skal-jeg-forklare-dig-alt som mange vestlige film. Det er generelt en fremragende kvalitet - om det er en kvalitet i Ichi har jeg selv et lidt ambivalent forhold til - men på den anden side elsker jeg bare den måde Miike laver film på, så Ichi er i mine øjne en klassiker.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/07-04 21:44 
Jeg vil lige anbefale et par film mere, men jeg har ikke set, om de kan fås så billigt som de andre nævnte:

Into the Mirror (Korea, 2003)
Lækker suspense/thriller/horror, som gør brug af effektive psykologiske virkemidler (i modsætning til splat og carnage). Vil måske inducere en let fobi for spejle et par dage efter gennemsyn.

Ju-On: The Grudge 1 og 2 (Japan, 2003)
Hvis man synes slutscenen i Ringu er skræmmende, er disse par film stort set sammenlagt 3 timers "slutscene". Det vælter rundt med forbandede "spøgelser"! Fortællestilen er svær at følge, selv ved flere gennemsyn, og der er lagt vægt på stemning frem for forståeligt plot. Men, oh, hvilken stemning...!
CoreCoreSkrevet 04/07-04 22:06, rettet 04/07-04 22:06 
Der er da vist endda lavet en prequel til Itchi...

Nu vi remser svedige Asiatiske film op er det vel på sin plads med noget old-school Hong kong-action som:
Selvfølgelig alt Woos (eller dvs alt efter "Heroes Shed No Tears"), Tragic Hero/Rich and Famous, Saviour Of The soul, God Of Gamblers, Return Of The God Of Gamblers, Heroic Trio 1 & 2 og City on fire, sidstnævnte SKAL ses hvis man er Tarantino-fan og aldrig har hørt om den :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-04 22:19, rettet 04/07-04 22:21 
dynamitedavo>
ingen rød tråd. bare vold på et overdrevet plan, uden humor.

At påstå Ichi The Killer ikke har en rød tråd, er klart "den nemme" konstatering, men tråden er jo så heller ikke helt gennemskuelig. Hvis den var det, ville det ikke være en Miike-film. Mangaen skulle derimod ikke være nær så mørk og blodig som filmen. Så læs manga, se Ichi - det vil sikkert skabe en bedre forståelse for Ichi-universet.

Ichi var http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1601] min første Miike-film[/LINK]" target=""> min første Miike-film, hvorefter jeg bare måtte se mere fra hans side (har dog lang vej endnu pga. hans über-produktivitet). En af hans mere underlige, næsten surrealistiske yakuza-film, må næsten være http://www.midnighteye.com/reviews/gozu.shtml]Gozu[/LINK]" target="">Gozu (2003). Næsten lidt David Lynchsk... om man vil. Man fornemmer her, at Miike har en vis forkærlighed for modermælk ;)

Ellers har jeg Dead or Alive-filmene til gode (og en MASSE andet). Mine favorit-Miike-film er p.t. http://www.midnighteye.com/reviews/audition.shtml]Audition[/LINK]" target="">Audition (1999) og http://www.midnighteye.com/reviews/gravhonr.shtml]Graveyard of Honour[/LINK]" target="">Graveyard of Honour (2002). Må heller ikke glemme http://www.midnighteye.com/reviews/hazdcity.shtml]The City of Lost Souls[/LINK]" target="">The City of Lost Souls (2002). Den fandt jeg ret kaotisk på den morsomme, forvirrende måde (man kan roligt vælge at bytte rundt på de her tillægsord).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/07-04 22:52, rettet 04/07-04 23:43 
Hyakotake>
Ju-On: The Grudge 1 og 2 (Japan, 2003)

For lige at indskyde, så synes jeg ikke Ju-on (remaken) og 2'eren er særligt vellykkede film i genren. På mig virkede de som mindre troværdige ripoffs af tidligere japanske gysere (og skumle psykotiske "piger" med langt sort hår). Et super-hjernedødt skuespil som nærmest kan sammenlignes med det første Resident Evil-spil, hjælper heller ikke ligefrem. Ju-on (tv-originalen), har jeg læst, skulle være mere effektiv med et bedre skuespil, hvis man ellers man kan leve med minimalistiske effekter.

http://us.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003249116/did-0/code-c/section-videos/]The Eye 2[/LINK]" target="">The Eye 2 (2004) og http://us.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003323984/code-c/version-all/section-videos/did-106/]Koma [/LINK]" target="">Koma (2004, mere en gyser-thriller) har jeg mere hang til at anbefale (ovenikøbet HK-gysere). Førstnævnte skal man nok se bort fra, hvis man ikke kan forholde sig til døde mennesker, der svæver ind i fødende kvinders underliv for at blive genfødt som babyer (hvilket de fleste nok ikke kan se nogen fornuft i, men man er vel nysgerrig ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 04/07-04 23:51 
SkyblazeR>
[Ju-on (tv-originalen), har jeg læst, skulle være mere effektiv med et bedre skuespil, hvis man ellers man kan leve med minimalistiske effekter.

Det smukke er jo netop at effekter ikke behøver koste mere end to poser riskager for at være effektive. Med en kompetent lydmand har du allerede skabt 80% af stemningen. Jeg har ledt efter tv-Ju-on, men indtil videre uden held... og så må man jo heller ikke glemme at den oprindelige version har Chiaki Kuriyama med :-) Go get it, boys!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/07-04 00:04 
Hyakotake>
Det smukke er jo netop at effekter ikke behøver koste mere end to poser riskager for at være effektive. Med en kompetent lydmand har du allerede skabt 80% af stemningen.

Og det er netop det skønne ved mange af de japanske low-budget-film. Men Hollywood skal nok få hjernevasket mainstream-verdensmarkedet til at tro anderledes.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/07-04 13:21 
Jeg kan ikke forstå at I er så glade for Audition.

Jeg synes godt nok at den er voldelig for voldens og chokkets skyld.
I sammenligning med Ring, som i mine øjne har en perfekt opbygning af stemning, uhygge og "afdækning af historien", er Audition en halv kedelig første halvdel, hvor der intet sker, og en fuldstændig vanvittig 2. halvdel, som mere spiller på chok end historie.

Hvis man ikke tager Dusk Till Dawn for mere end den er, fungerer den rigtigt godt som "2 film i én" - hvilket Audition ikke gør. Jeg tror så heller ikke det er meningen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 05/07-04 13:25 
SeventhSun>
Jeg kan ikke forstå at I er så glade for Audition.

Ditto. Meget overvurderet. Og jeg kan godt lide mange af de andre, der bliver nævnt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 08/07-04 23:32 
Og her står vi så igen som i den gamle tråd ;) Jeg kan stadig stå inde for dét, jeg mente dengang, selvom jeg har set en del mere i genren, og af Miike, siden da...

Gåse-huds flicks!!
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/07-04 09:23 
Åhh, taktaktak!!! Jeg troede jeg var den eneste i hele verden, som ikke kunne li' Audition. Den er totalt langsom, det sidste kvarter går over i surrealistisk blodsplat og persongalleriet er på grænsen til det katatoniske.

Det eneste morskab jeg fik ud af den var et par sjove Engrish-oversættelser i Universe-udgaven:

"The cook cooks great!"

"Love me only!"

Så bliver det ikke meget bedre :-)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/07-04 21:07 
Ideen med Audition må til en vis grad være, at Miike går en anden vej end hans sædvanlige "kaotiske tempo". Han lavede noget Miike-tilhængere ikke forventede. At filmen knækker over i blod/splat de sidste minutter understreger vel netop, hvor meget han egentlig manipulerer med sit publikum. At et vis publikum ikke kan lide at blive manipuleret, er så anden sag. Surrealismen i filmen kan nogen lide, andre kan ikke. Men det synes jeg er filmens slagkraft: at man ikke får plottet foræret på en sølvske, og at en decideret galskab lurer lige under filmens "normale overflade". En galskab som fornemmes glimtvis.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 31/03-08 10:19 
Tråd-revival!

Jeg har lige fået at vide at Takashi Miikes tre Dead Or Alive-film, udgives herhjemme i en samlet box den 29. April.

Prisen ender vist kun med at ligge omkring de 200 kr.

Den glæder jeg mig i hvert fald selv til at se (har kun set den første samt brudstykker af 2'eren).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig