X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Boogie på Roskilde...


Svar
CoreCoreSkrevet 03/07-04 17:01 
Det totalt hjernelamme, og talentløse musikprogram Boogie formåede faktisk at være interessant i 10 minutter idag.
De viste Slipknot's "Duality"-video, Linkin Parks "Breaking The Habit"-video, og Korns "Ya'll wanta a single"-live-optagelse fra orange scene, i træk, kun afbrudt af et halvhjertet og ligegyldigt interview med Jonathan Davis der primært gik ud på hvornår han sidst havde ligget i telt. Så nu-metal-fans burde måske nok lige tjekke genudsendelsen der kommer kl. 02 i nat ud...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 03/07-04 17:15 
når vi nu taler om Latterlige musik programmer.. så prøv at se egentligt hvor mange "Rock" Bands som skal spille til ZuluRock. hehe
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
CronossCronossSkrevet 03/07-04 17:57 
Jeg så det, men var ved at dø af grimhed da mit højtopskruede tv lige med et viste Linkin Park.
HankyHankySkrevet 03/07-04 19:11 
Cronoss>
Jeg så det, men var ved at dø af grimhed da mit højtopskruede tv lige med et viste Linkin Park.

*Host* God musik *host*
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CronossCronossSkrevet 03/07-04 21:38 
Hver sin smag..... men.... nej, jeg ved ikke hvad jeg skal sige...
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 00:44 
"Rockens" svar på O-Town, er hvad Linkin Park er :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/07-04 10:08 
Jeg har aldrig set dem, men har hørt at Linkin Park er et godt live band.

Tror nu heller ikke de går under "Metal"... Men rockens svar på O-town?:/

-Val
Well crucify the insincere tonight...
majjohamajjohaSkrevet 04/07-04 11:02 
Valkyrie>
... men har hørt at Linkin Park er et godt live band.

Jeg har hørt det modsatte...
CoreCoreSkrevet 04/07-04 11:06 
Jeg kan egentlig ikke rigtig sætte mig ind i hvorfor folk har så ondt i r.... over Linkin Park. Det er meget muligt at de er rockens pæne drenge og at de måske ikke er specielt hardcore sammenlignet med så mange andre. Men de er da til forskel for så mange andre velproduceret og originale, og så er de ikke nogle "sell-outs" som f.eks. Limp Bizkit. Jeg tror at mange headbangere bare har sat sig for at de skal ned med nakken, fordi at medierne kan li' dem, factet at de kan skrive tekster til 2(3) hele albums uden at skulle bande og svovle som en anden bande Harlem Hoodlums og fordi at de er nogle af de få rock-bands der bliver spillet på MTV i dagstimerne. Al respekt for at man holder sig til at "deres musik er ikke noget for mig" og "det er ikke tungt nok" eller "det er for tungt", men at sige "de er dårlige, fordi de har guitarer uden at smadre dem" er da for langt ude...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 04/07-04 12:53 
Det har jeg ikke gjort. Jeg siger bare, at de er "rockens" svar på O-Town (de er sat sammen af en fat-cat producer-pladeselskabs-børge).

Desuden sucks de live. Forsangeren kan jo umuligt skrige højt nok. I've heard it, and it sucks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 04/07-04 13:10 
Mit problem med Linkin Park er på ingen måde at de er sell-outs.

Jeg vil til enhver tid hellere høre Limp Bizkit (Ikke det nye album), fordi de kunne lave musik. Det kunne de af een bestemt årsag - Wes Borland. Genial guitarist, der ofte er blevet kaldt Steve Vais afløser som kongen af den 7-strengede guitar.

Linkin Park har intet! Hvis man hører deres singler, så er det altså meget påfaldende at "Faith" og den næstnyeste (som jeg ikke kan huske navnet på) ER FULDSTÆNDIGT ENS - bortset fra tempoet. Det er simpelthen de samme akkorder.

Linkin Park har ingen opfindsomhed, de stinker live fordi de er inferiøre musikere, og kun forsangeren trækker dem op - han kan rent faktisk synge, men gør alt for meget ud af at være alt for kliché.

Alt hvad Linkin Park laver er kedeligt og repetetivt, de har aldrig lavet et godt album som har en dybere mening end "det-er-pisse-synd-for-mig". De er uoriginale, kopier af kopier - og basalt set så pisser det mig bare af at de ikke er gode musikere.

Jeg hører mange såkaldte sell-out-bands. Jeg er f.eks. vild med KoRn. Men forskellen er at KoRn er originale og dygtige musikere.
Så det er bestemt ikke fordi Linkin Park er nogle wannabee-heavy-sellout-tabere (hvilket de er), men blot fordi deres musik er elendig.
CoreCoreSkrevet 04/07-04 14:02 
Cronoss>
"Faith" og den næstnyeste (som jeg ikke kan huske navnet på) ER FULDSTÆNDIGT ENS - bortset fra tempoet. Det er simpelthen de samme akkorder.

Det er jo noget bavl, selvfølgelig er de ikke ENS...
Cronoss>
Linkin Park har ingen opfindsomhed, de stinker live fordi de er inferiøre musikere, og kun forsangeren trækker dem op - han kan rent faktisk synge, men gør alt for meget ud af at være alt for kliché.

Hmm Mike Shinoda, står jo for samples, scratches, tekst, rap og "pre-production", så han må da kunne et eller andet...
Cronoss>
De er uoriginale, kopier af kopier

Af...?
Cronoss>
Linkin Park er nogle wannabee-heavy-sellout-tabere

Sell-outs er de jo netop ikke, de startede med en stil, og de kører den endnu, de går ikke på kompromis med deres musik for at bevare salgstallene, måske fordi at de ikke behøver det (det første solgte jo meget godt) who knows, hvorimod Limp Bizkit der i sin tid var et fantastisk band er blevet for besatte af at blive spillet på MTV, at deres musik er druknet i cover-numre, latterlig gæsteoptræden og popsmarte ballader der egentlig ikke holder fordi at F.Dursts vokal simpelthen ikke egner sig til andet end rap.
Desuden er Limp Bizkit jo bandet hvis pladeselskab i starten betalte radiostationer for at spille "Faith".
Cronoss>
Jeg er f.eks. vild med KoRn. Men forskellen er at KoRn er originale og dygtige musikere.

De bedste :) KoRn er kongerne...men det nager mig at du nævner dem i samme sætning som ordet "sell-outs".

Tag ikke fejl af mig, jeg syntes også at Limp langt hen ad vejen var rigtig fede, og da Wes blev skiftet ud med Mike Smith så jeg det egentlig ikke som noget dårligt tegn, da jeg også syntes at hans tidligere band, Snot var ret fede.

Results may vary har så bare skabt en ret Limp-hadsk stemning i mit tilfælde, måske fordi at jeg nok føler mig forrådt (piv!).

Jeg er absolut ikke bange for at musikken skal blive for tung, men jeg får pres over heavy-mennesker der sviner alt der ikke indeholder growl (ikke møntet på nogen her, men nok grundlaget for min irritation). Især når verden har bands som P.O.D & Nickelback der i ret stor grad fortjener de skældsord som LP får :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 04/07-04 14:37 
Core>
Det er jo noget bavl, selvfølgelig er de ikke ENS...


Det er vel ikke noget bavl, når sangene nu rent faktisk ER ens. Jeg har spillet musik i 10 år, spiller guitar, trommer, bas, klaver og synger. Jeg kan godt høre når tre-fire akkorder er de samme. Man kan ovenikøbet synge teksten fra Faith henover den anden, uden at ændre på tonerne.
CoreCoreSkrevet 04/07-04 17:04 
Jeg går ud fra at når du omtaler dem som de sidste to singler, så mener du "Faint" og "Breaking The Habit", hvis du helt alvorligt mener at de lyder identiske, så må du dælme have været stiv den dag du hørte dem. Breaking The Habit indeholder jo praktisk talt ikke nogen guitar...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 04/07-04 17:44 
Det er jo som jeg forklarede ikke Breaking The Habit, men den hvor de står på en gade mens børn og ting går amok.
HankyHankySkrevet 04/07-04 18:00 
Cronoss>
...men den hvor de står på en gade mens børn og ting går amok.

From the Inside
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkenDarkenSkrevet 04/07-04 19:24 
"lyder ens" der den normale betegnelse folk kommer med når de ikke kan lide noget musik, jeg har engang været meget metal fan er nu mest til techno, høre stadig en pænt del forskellige genre, og det er nok den hyppiste sætning jeg får smækket i hovedet når folk ikke kan klare den genre jeg høre når de kommer forbi.
("larm" er nr 2)

Jeg vil f.eks. påstå at Björk ikke kan synge (ikke godt anyways), men det ændre ikke det fact at hendes albums sælger ergo må det være go musik for nogen folk.

Helt enig med Core, man kan sige noget musik ikke falder i ens smag, men man bør ikke sige noget musik er dårligt bare fordi man ikke selv kan lide det... og man bør slet ikke bedømme musikken på hvordan et band er blevet lavet eller om det er selvskreven musik osv.

Cronoss, at DU synes Linkin Park er kedeligt musik er din smag, andre synes det samme om Limp Bizkit og fordi du har spillet musik i flere år har du så mere ret? næ det har du så ikke.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CronossCronossSkrevet 04/07-04 19:35 
Læs hvad jeg skriver, eller lad være med at komme med et meeget langt svar uden nogen relevans for mit indlæg ;)

Det jeg skriver er ikke at sangene lyder ens, men at de ER ens. Du kan ikke komme og fortælle mig at sangene er vidt forskellige, for sådan hænger virkeligheden ikke sammen.

At jeg ikke kan lide musikken er en anden ting, men der er visse facts man ikke kan ændre på.
HankyHankySkrevet 04/07-04 19:44 
Cronoss>
Det jeg skriver er ikke at sangene lyder ens, men at de ER ens. Du kan ikke komme og fortælle mig at sangene er vidt forskellige, for sådan hænger virkeligheden ikke sammen.

Jeg tror ikke vi kommer længere, så længe folk definerer
ordet 'Ens' forskelligt.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CoreCoreSkrevet 04/07-04 19:45, rettet 04/07-04 19:47 
Cronoss>
Det er jo som jeg forklarede ikke Breaking The Habit

sry, havde jeg overset, men From the inside og Faint er jo heller ikke ENS, at du mener de lyder ens er en anden sag, men identiske er de jo ikke, og hvis de var ville det så ikke være lidt mærkeligt at du var den eneste i verdenen der havde lagt mærke til det? :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkenDarkenSkrevet 04/07-04 22:14 
Det er da relevant for indlægene længere oppe, din mening er jo farvet af bandet og du blander bandet ind i din vurdering af musikken som væren dårlig.

Du kan ikke lide linkin park og det theme deres musik har, fair nok, men de er en success og kan derfor ikke karakterisers som væren dårlig, det er et fact som du ikke kan ændre på, lige meget hvor meget du har imod dem.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CronossCronossSkrevet 04/07-04 23:22 
Jeg KAN dog, udfra det musik de har lavet og udgivet, karakterisere dem som dårlige musikere. De har i hvert fald ikke bevist andet.
HeroldHeroldSkrevet 04/07-04 23:42 
Cronoss>
Jeg KAN dog, udfra det musik de har lavet og udgivet, karakterisere dem som dårlige musikere. De har i hvert fald ikke bevist andet.

Har du indsigt nok til at kalde dem for dårlige musikere? Det ville svare til at kalde dig en dårlig debattør. At Linkin Park ikke nødvendigvis falder i din smag, gør dem ikke til dårlige musikere - Stilen er bare ikke lige dig. Jeg vil give dig ret i at der er sammenfald mellem en del af deres numre, men der findes ikke én musiker, hvor du ikke kan sige det samme.

At det er et konceptband er en helt anden sag. Det betyder heller ikke at de ikke har talent... For overhovedet at kunne havne i et konceptband, skal du have en bare en af talent. Desuden er det professionelle musikere, der står bag dem og producere deres materiale.

/Jacob - Dér synes at Tim Christensen laver tuderock, men stadig respekterer ham som en af Danmarks dygtigste musikere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 04/07-04 23:52, rettet 04/07-04 23:53 
God, kan for mig betyde to ting, den ene er selvfølgelig ham der er afsindigt dygtig til at spille på sit/sine instrument(er), som f.eks. Les Claypool (Primus), Igor Cavalera (Sepultura), Dimebag Darrell (Pantera), James Murphy (J. Murphy & Death m.m.)& Steve DiGiorgio (Sadus & Death m.m.).

Den anden er den måske knap så dygtige på det tekniske område, men derimod rigtig god til at sammensætte idéer, melodier og koncepter, og er derfor i stand til at sammensætte numre der lugter af hitpotentiale som f.eks. Wayne Static (Static X), Jerry Horton (Papa Roach), Dan Donegan (Disturbed) & Mike Shinoda (Linkin Park).

Selvfølgelig er der nogle få multitalenter der kan få de to til at gå op i en højere enhed som f.eks. Dr. Dre, Mike Patton, Jonathan Davis & Dave Matthews, men det er desværre et meget lille mindretal.

Man kan sagtens være en dygtig musiker og kun lave crap, og omvendt kan man være knap så dygtig men alligevel lave noget godt.

Alle disse navne er selvfølgelig diskutable, og sikkert ikke dem, mange selv ville placere i eliten, men på denne her måde fik jeg lige mulighed for at kaste noget respekt, til nogle af mine egne favoritter :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 05/07-04 00:20 
Som sagt har jeg modereret mig til at sige at Linkin Park på ingen måde har gjort noget for at vise at de er dygtige musikere.

Jeg synes bestemt ikke at Mike Shinoda har sans for "den gode melodi", eller har bare een original tanke i den musik han laver. Det er musik på det mest primitive niveau, og det er det jeg har noget imod.
CoreCoreSkrevet 05/07-04 08:14, rettet 05/07-04 08:15 
Cronoss>
Jeg synes bestemt ikke at Mike Shinoda har sans for "den gode melodi"

Det er der jo så også delte meninger om, en hel MTV Generation der nynner med på "Breaking The Habit" mener jo noget andet. Men egentlig er alt det her irrelevant, for så længe vi bare kan blive enige om at KoRn er guderne, så er alt det andet ligemeget :)
Men du må da indrømme Chester Bennington falder meget godt ind på "Queen Of The Damned" (det er du jo næsten nødt til) :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig