X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2 eller Xbox


Svar
john1983john1983Skrevet 02/07-04 04:03, rettet 02/07-04 04:13 
Jeg er meget i tvivl om hvilken jeg skal købe, men jeg ved godt at dette har været oppe flere gange, men nu søger jeg hjælp til hvilken konsol der er bedst når jeg helst vil spille spillene, som står under her, håber i vil hjælpe... Jeg er mest interesseret i flg. slags sportsspil.

NFL
NHL
Fodbold
Golf
Tennis
Billard
Bilspil

eller er spil som Metal Gear Solid og Counter Strike, spil med interesse.

Samtidig kan muligheden for online have en smule indflydelse på valget, men da jeg endnu ikke ved om jeg får mulighed for det har det ikke 1. priotet.

Desuden ved jeg jo at Xbox har indbygget harddisk.

Der er jo også muligheden med Gamecube, men ved ikke hvor interessant den er med de spil som jeg er kommet ind på ??

Desuden kunne jeg godt tænke mig spiller : Le Mans 24 Hours, men efter hvad jeg ved er det kun lavet til PS2

Skal helst bruge en afklaring inden kl. 11
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
APHAPHSkrevet 02/07-04 06:37 
john1983>
Jeg er mest interesseret i flg. slags sportsspil.

NFL,NHL,Fodbold,Golf,Tennis,Billard,Bilspil.

Hvad angår sportstitler så er ps2´ens og xbox´ens spiludvalg meget identisk. Alle de store udgivelser kommer på begge platforme, dog har MS deres egen sportsserie, der selvfølgelig kun bliver udgivet på xbox. (Links, NFL Fever, Amped, Top Spin, NBA Inside Drive og NHL Rivals).
Angående racers, så er xboxens udvalg efter min mening i en klasse for sig selv, med udgivelser som Project Gotham Racing, Rallisport Challenge, MotoGP og det kommende Forza Motorsport hvilket virker meget lovende, hvorimod ps2en mere eller mindre kun har Gran Turismo serien.

Muligheden for online kan have en smule indflydelse på valget.

Xboxen har flest online spil, og den bedste online service, men i modsætning til PS2 så koster det penge. (ca 400-500kr om året)

Desuden kunne jeg godt tænke mig spillet : Le Mans 24 Hours, men efter hvad jeg ved er det kun lavet til PS2

Spillet er blevet udgivet på Dreamcast, PS2 og PC. Men dit valg af xbox eller ps2 konsol bør i hvertfald ikke afhænge af denne titel, da det faktisk kun er DreamCast versionen der er vær af bruge penge på.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
ThunderBitchThunderBitchSkrevet 02/07-04 07:00 
Ved de første spil du nævner er det ligemeget om du bruger det ene eller andet, det er kun grafikken og loadtiderne der er forskel på. Xboxen har altså bedre grafik og harddisken gør loadtiderne hurtigere.

Så nævner du counterstrike.. Så skal du næsten have xbox med live, da det er bedre at styre fps med en xbox controler da den er mere precis end ps2'en.

Stadigt så kan det jo komme an på om dine venner har en ps2, for hvis d de alle har det, kan det måske være en fordel med en sådan, da du så kan låne af dem.
By the power of Grayskull!
RJKRJKSkrevet 02/07-04 09:05 
Jeg ville normalt altid anbefale en PS2, alene på baggrund af det bredere og mere afvekslende spiludvalg. Men ud fra de interesser, du her lægger frem, ville jeg bestemt vælge Xbox først og GameCube sidst.

Hvis man ser bort fra en enkelt udgivelse, så er det min opfattelse, at Xbox har det stærkeste felt indenfor de nævnte genrer - omend der ikke er den helt store forskel. Det eneste der rigtig kan vælte den udtalelse er fodbold og PES, men det skulle jo være på vej til Xbox.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MrCaseMrCaseSkrevet 02/07-04 09:16 
I den forbindelse er det vel også værd at nævne at EA's fremtidige sportspil bliver online på xbox...
Have you considered sucking less?
CoreCoreSkrevet 02/07-04 09:22 
MrCase>
I den forbindelse er det vel også værd at nævne at EA's fremtidige sportspil bliver online på xbox...

Hvilket de tidligere allerede er på PS2 :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/07-04 10:33 
...men i Europa kun delvist...
DommergaardDommergaardSkrevet 02/07-04 11:05 
Metal Gear Solid og Counter-strike er også til at finde på Xbox. Sportsspil er det næsten det samme, med få undtagelser. Microsoft har jo XSN-Sports på deres side, så dvs. at der kommer flere sportsudgivelser om året. Så kan man så sige at PS2 har PES-serien, som efter sigende skulle være det bedste fodbold-spil på markedet, har dog aldrig haft den fornøjelse at prøve det. Dog skulle PES også komme på Xbox har jeg hørt noget om.

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart tage Xboxen. Nu hvor du nævner CS som jo ligger i kæde med fps... så synes jeg også at du skal have chancen for at opleve Halo 2 når det udkommer!

Held og lykke med valget... :)
CoreCoreSkrevet 02/07-04 11:23 
Sonic.dk>
Counter-strike er også til at finde på Xbox.

Er CS ikke KUN at finde på boxen ? Det mener jeg da...

Med de genrer du nævner, mener jeg også at det er Xbox, du skal ha'...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig