X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode musik programmer


Svar
SephirothSephirothSkrevet 30/06-04 22:50 
Jeg leder efter et godt music creating program til en nogenlunde respektabel pris. Jeg har kigget lidt på Adobe Audition, der skal fås til 125$ på Ebay.

Nogen, der kan anbefale noget?

Adobe Audition
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 30/06-04 23:15, rettet 30/06-04 23:22 
Nu siger du "music creating", mener du så at komponere?
Adobe Audition er jo netop et editing program, og det kan godt være at det er godt. Jeg kender det ikke, men uanset hvad jeg laver af lyd i hvilken som helst retning det er henvendt til, så bruger jeg altid Steinberg Wavelab.
Det er et hamrende godt program, og det kan en masse. Du kan få masser af plugins og Steinberg er kendt igennem mange år for blandt andet Cubase, Cubase VST og det nyeste Cubase SX som virkelig giver dig muligheder mht spor vs video vs surround, you name it :-)
Jeg har bl.a. lavet en del masterings i Wavelab, som er blevet væsentligt bedre end det materiale jeg fik stukket i hånden.

TILFØJELSE:
Nårh ja, der findes også Cool Edit Pro, som har fået god omtale. Men jeg kender det ikke personligt, så der kan jeg ikke tilføje mere :-/
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SephirothSephirothSkrevet 30/06-04 23:31 
Cool Edit Pro = Adobe Audition - Programmet skiftede navn, da Adobe overtog.

Er blevet lidt i tvivl om, men jeg er da ret sikker på, at man kan komponere musik med Audition, hvilket det er det jeg vil.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
LingobarLingobarSkrevet 30/06-04 23:32, rettet 30/06-04 23:34 
Adobe Audition 'er' Cool Edit. Adobe har købt programmet. Det er dog kun et edit-program, men hvis det holder kvaliteten fra Cool edit, så er det virkeligt godt.

Hvis du vil skabe musik, er nogle af de største: Cubase, Logic, og Reason.

Men hvilken musikstil vil du lave? Sidde med din guitar og en mikrofon, eller dreje knapper på en synthesizer?

Edit: Du var lidt for hurtig for mig der. Men Audition er mere et program hvor man bearbejder sin lyd. Man kan godt lave lidt sequencing, men den del er ikke vildt ophidsende i forhold til de andre...
Dine dage er salte...
RafRafSkrevet 30/06-04 23:39, rettet 30/06-04 23:44 
Det billigste af alle er nok Fruity Loops. Hvis du er nybegynder og vil have et godt program og ikke noget eJay lort så er det bedst at begynde med Fruity Loops.
Reasons er som sagt godt men er svært og tager lang tid at lære. Der kræves vilje og tålmodighed til disse programmer.
Så er der også Logic Pro som næsten er lige så godt men igen, øvelse gør mester.

Men personligt anbefaler jeg Fruity Loops til nybegyndere.
De mere hardcore som virkelig vil lave noget bling bling kan så bruge Reasons.

Der er mange, men genaralt er de to øverste nogle af de bedste.
Andre musikprogrammer som også er acceptable:
Cubase, Cakewalk, Sibelius osv.
salsalSkrevet 30/06-04 23:41 
I sagens natur skal vi vist vide lidt mere om, hvad det er for noget musik, du vil til at lave.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
LingobarLingobarSkrevet 30/06-04 23:42 
Ja, Fruityloops er genialt til 'loop'-baseret musik. -F.eks HipHop, Breakbeat, Trance osv.
Dine dage er salte...
SephirothSephirothSkrevet 30/06-04 23:44, rettet 30/06-04 23:46 
Som du selv nævner, er eJay yderst begrænset og holder sig kun til en genre. Tak for svarene, drenge - Vil kigge nærmere på nogle af programmerne.

Sal> Det bliver nok noget helt stille og roligt nede-på-jorden noget +noget hiphop/RnB... agtigt =) Ikke alt det der Techno- og dance-pis
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 30/06-04 23:58, rettet 01/07-04 00:01 
Stadigt svært at svare på ;) men det lyder som at du vil kunne få noget ud af at invistere i et billigere midi-keyboard (1200-1300 kr.), for der følger som regel et program med. Det lyder nemlig ikke til at du kan spille på et instrument, eller?

Med et midi-keyboard og fx Cubasis (Light-udgave af Cubase, den nye version hedder vist Cubase med et par bogstaver efter), og en håndfuld gratis VST-instrumenter, kan du programmerer dine tracks selv.

Et hæderligt lydkort får du muligvis også brug for hvis du ikke har det.

Ellers er der Reason, hvor der følger masser af lyde med. Der er stor religionskrig om lydkvaliteten, men det lyder mange gange bedre end fx en gennemsnitlig Sound Font. Og programmet er let at bruge.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig