X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Farvel til Hitmaker & Amusement Vision


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/06-04 22:20, rettet 29/06-04 22:21 
Hitmaker & Amusement Visions websider er væk (ihvertfald lige om lidt). SEGA trækker sine udviklere tilbage ind i SEGA.

Læs mere her
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/06-04 22:25, rettet 29/06-04 22:58 
Oplev selv siderne, inden det er for sent:

http://www.amusementvision.com/
http://www.hitmaker.co.jp/site/index.html

Begge sites har en del fede downloads (Wallpapers, Crazy Taxi udsat for origami, SMB ikoner oma). Måske de forsvinder for altid.

Her kan man f.eks. finde papercraft modeller af alle SEGAs konsoller (at downloade fanboys):
http://www.hitmaker.co.jp/site/download_pcm.html
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
FanboyFanboySkrevet 29/06-04 22:49 
Hvad vil det sige at SEGA trækker sine udviklere tilbage ind i SEGA? Hvad kommer det til at betyde for os gamere?
MrCaseMrCaseSkrevet 29/06-04 23:22 
de der papir-modeller er da alt for grineren!
Have you considered sucking less?
RJKRJKSkrevet 30/06-04 00:51 
Fanboy>
Hvad vil det sige at SEGA trækker sine udviklere tilbage ind i SEGA?

Efter ønske fra Sammy så nedlægges alle Segas forskellige udviklerhold (AM2, Sonic Team osv.) og bliver i stedet til ét stort hold.

Vi kan kun gætte på, hvad det vil betyde, men planen er, at Sega skal levere mere ensartede og strømlinede produkter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JimPPJimPPSkrevet 30/06-04 10:14 
IMO... En tragedie af dimensioner...

Det er netop de særprægede og tiltider afvekslende produkter fra SEGA der har haft min interesse. "Strømlinede" er ikke et godt tegn.
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
Zzap!Zzap!Skrevet 30/06-04 10:40 
Så vidt jeg ved, så var den oprindelige grund til at splitte Segas udviklingshold op i seperate entiteter, at de skulle kunne leve selvstændigt videre, hvis nu det gik helt galt for hovedfirmaet Sega.
At de nu trækker udviklingsholdene ind igen, kunne være af den positive årsag, at Segas økonomiske grundlag, er meget bedre efter Sammy overtagelsen.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 30/06-04 10:41 
Det handler jo om at tjene penge. Sammy har ikke købt Sega for at være flinke, men for at tjene penge. Det skal gøres ved at Sammy-delen kan udnytte Sega-delens brands etc. (masser af nye Sega-baserede pachinko-maskiner), mens Sega-delen skal skære ned på deres udgifter fx ikke noget med at udvikle nyt arcadehardware, men bare bruge noget billigt og ensartet fra Sammy-delen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FanboyFanboySkrevet 30/06-04 11:03 
JimPP>
IMO... En tragedie af dimensioner...

Det er netop de særprægede og tiltider afvekslende produkter fra SEGA der har haft min interesse. "Strømlinede" er ikke et godt tegn.

Men på en måde tror jeg også det er godt, for folk der ikke er så hardcore som vi er, har nok svært ved at se en rød tråd i SEGA's meget forskellige produkter (eks. Monkey Ball og PDO) og kan derfor føle sig usikker og forvirret af SEGAs produkter og ikke købe dem. Måske vil en samling af udviklerne give denne røde tråd.

Hvis SEGA kunne etablere et bedre image ved det her, og hermed tjæne flere penge, syntes jeg at det er helt i orden, for det kunne de godt bruge.
SephirothSephirothSkrevet 30/06-04 15:13 
Hmm, jeg er efterhånden ved at miste tilliden til SEGA mere og mere. Efter Dreamcastens død er mellemrummet mellem sjove og innovative titler dalet kraftigt.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Zzap!Zzap!Skrevet 30/06-04 18:59, rettet 30/06-04 19:02 
RJK>mens Sega-delen skal skære ned på deres udgifter fx ikke noget med at udvikle nyt arcadehardware, men bare bruge noget billigt og ensartet fra Sammy-delen.

Hvad så med Naomi 3?
Og er det forøvrigt ikke åbenlyst, at den eneste måde at arkadespil kan overleve på, er ved at gøre dem billigere at købe/leje, og ved at have friskt og anderledes gameplay.
Arkademaskiner vil aldrig som før i tiden kunne holde det forspring de havde på hardwarefronten. Dertil er nutidens hardware forbrugercyklus for hurtige.

Edit: tjekkede lige Segas arkade side: http://www.segaarcade.com/DataSheets/Cycraft_Brochure_Back.jpg
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 30/06-04 19:14, rettet 30/06-04 19:16 
Zzap!>
Hvad så med Naomi 3?

Jeg skal ikke gøre mig til alt for meget ekspert, men jeg husker da at Sammy ordret har opfordret Sega til kun at udvikle til Atomiswave. Og det var før de overtog Sega.

Og er det forøvrigt ikke åbenlyst, at den eneste måde at arkadespil kan overleve på, er ved at gøre dem billigere at købe/leje

Det mener jeg ikke. Jeg mener det er åbenlyst, at de ikke kan overleve overhovedet. I hvert fald ikke på det vestlige marked. Men det er jo heller ikke dét, Sammy satser på.

ved at have friskt og anderledes gameplay.

Men det er jo netop også sådan noget, der koster penge og indeholder stor risiko. Det er på sin vis meget af dén slags, som Sega hidtil har gjort. Og som de med al sandsynlighed ikke vil gøre mere.

Jeg er enig i, at det bør være overlevelsesfaktoren for spilmediet (og alle andre) generelt - men kun på lang sigt. På kort sigt er det ikke dér, pengene er.

Jeg kan formentligt citere enhver automatmand herhjemme, ved at sige, at det eneste der tjener penge, er racerspil og lyspistolspil. Sådan er det bare og sådan har det været de sidste 10 år. Det originale og anderledes tjener ingen penge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 30/06-04 20:15 
Problemet er måske også at der ikke bliver lavet noget egentlig originalt? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om een maskine de sidste 10 - 15 år der er gået uden for de velkendte genrer.
F.eks. har jeg personlig altid haft en drøm om at se et Spacewaragtigt multiplayerspil, med en stor rund vandret monteret skærm som arkadespil.
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 30/06-04 23:12 
Det er jo også en logisk konsekvens af, at det kun handler om at tjene de hurtige penge. Kopier de andres koncept, som man ved virker. Branchen gik vel i adskillige år og ventede på "Den næste Daytona", som bare aldrig kom. De specielle maskiner, der så kom, var der ingen der troede på, fordi de ikke var racerspil, og så kom de ikke rigtigt længere.

Derfor er det også begrænset hvad jeg kender til, udover hvad der er blevet konsolkonverteret. Men her synes jeg da i nyere tid fx at titler som (Super) Monkey Ball, Typing Of The Dead, Mr. Driller, Samba De Amigo, Puzzle Bobble og Dance Dance Revolution var både gode og originale og gik uden for deres genrer (på daværende tidspunkt). Og heraf var det så kun de sidste to, der blev til noget indenfor branchen og det sidste vel kun i begrænset omfang udenfor Asien.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig