X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 4 - skuffer også


Svar
OkottaOkottaSkrevet 28/06-04 20:47 
Det her irriterer mig meget:

"The new inventory system is efficient in the short term, but makes the long-term management of objects a royal pain in the backside. Pick up too many items, for example, and you’ll have to return to your apartment via a ‘hole’ to store them. With a full inventory you can’t even identify an item let alone take it with you; dropping something else for convenience isn’t an option either. Ammo clips remain separate and further consume inventory space; any Resident Evil fan will testify to the virtues of aggregating identical clips into a single slot – why it doesn’t happen here is a mystery."

Seperate inventory slots, til *hvert* ammo clip? Er Konami syge?

Iøvrigt - hvis Konami endelig skal kigge vestlige horror mestre over skuldrene, må jeg så ikke anbefale dem at ditche Steven King med det samme, og kigge nærmere på Cronenberg istedetfor; Så kunne det for alvor blive twisted og interessant - nøjagtigt hvad jeg forventer et Silent Hill spil er.

Men noget tyder på, at The Room ikke er dette spil.

Fordømt da osse.

SH 4 på NTSC UK
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CoreCoreSkrevet 28/06-04 20:48 
Here we go again :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 28/06-04 20:57 
Jeg synes faktisk også - som fan af serien - at det lyder meget skuffende. Ikke inventory-systemet, det er jeg ligeglad med, men at man stadig ikke tør gå nye veje. Det forhindrede SH3 i at nå op, hvor det burde have været. Med alt hvad jeg havde set fra SH4, synes jeg det lignede, at Team Silent havde lært lektien. Men det lyder som om jeg tog fejl.

Men jeg bedømmer selvfølgelig ingenting, før jeg har spillet spillet. Ligesom alle andre burde... ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 28/06-04 21:04, rettet 28/06-04 21:20 
*****½ off toipic****

istedet for at samle ind til PR. skulle vi så ikke samle ind til en dame til OKOTTA, istedet for ??
så kunne han dyrke hende istedet for at se på previews, og tvilvsomme spillesites :-)
jeg giver en hund. ;-)
nå men jeg skal nu aligevel have SH 4 (xbox) og re 4 til
cuben, gys gys gys i de regnfulde sommerdage og nætter, det kan vi lide.
Nu med Xbox 360
HankyHankySkrevet 28/06-04 21:06, rettet 28/06-04 21:06 
Se, så er jeg glad for at jeg mere
hælder til Biohazard4-konceptet...
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
The DaneThe DaneSkrevet 29/06-04 02:41 
Grafisk ligner det sig selv, men ud fra hvad der står i den anmeldelse så bliver jeg også selv lidt bekymret. Mens det nok skal foregå i Silent Hill, så lyder det næsten som om det er værrere end SH3 (ihvertfald sådan som min mening er om SH3) - og dets eneste problem var den første halvdel af spillet ikke gav nogen videre mening, og så en lidt stor mængde kampe.

Hvad angår udstyret så er jeg lidt enig. Jeg kan ikke erindre noget spil i den stil hvor ting ikke kan stables (til en vis grænse), eller ihvertfald blot ammunitionen. En mulig forklaring kunne være at de vil have at man spare på "krudtet".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/07-04 06:41, rettet 02/07-04 00:36 
Ud fra den her tråd har jeg gjort op med mig selv, at en umådelig selvdiciplin skal afholde mig fra at læse yderligere kommentarer til reviews af spillet (læser ikke NTSC-uk-anmeldelsen, før jeg selv har spillet det), så oplevelsen af SH4 bliver så frisk som muligt.

"At tage tingene som de kommer uden forudfattede meninger". Det kan være en god taktik en gang imellem ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
OkottaOkottaSkrevet 19/08-04 14:09 
Nu er det officielt - Silent Hill 4: The Room er ikke et godt spil.

Jeg vil nok godt gi' 150,- for det, når det bliver billigt.

It's a pain in the ass
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 19/08-04 14:14 
Okotta>
the chief designer of Silent Hill 4: The Room has admitted that the game can be a "pain in the ass

Mon det snart er på tide at Konami investerer i nogle flere spiltestere?
"Get paid to play Silent Hill 4!" - Det kan da ikke være så svært. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 19/08-04 14:58 
Finally, Tsuboyama revealed that some monsters in the game had to be dropped for simply being too gruesome. "We had a two-headed monster with kids' faces. We thought it could be a bit offensive after we had news where a kid was born [in the Dominican Republic in February] with one body and two heads. We thought that could be a touchy subject."

Jow, det kaldes siamesiske tvillinger.
Jeg tror næppe det ville give den store reaktion hvis det kom med i et gyserspil (det ville vel være ventet) - og så var det tilbage i Februar.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 19/08-04 15:03 
Ja ærglig talt.. Endelig et spændende monster i SH, og så dropper de det. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 19/08-04 15:12 
Yes! It's the Age of Political Correctness! Bvdr!
KTCKTCSkrevet 19/08-04 18:25 
Helt ærligt, der er spædbørn med vinger i Doom 3, så nu må de sgu' lige tage sig sammen i stedet for at være sådan nogle tøsedrenge...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/08-04 18:54, rettet 19/08-04 19:10 
KTC - De ligner jo børne inbreds!

Den første Silent Hill 4 trailer for mig stadig til falde ned af stolen!

Jeg har ikke set noget gameplay footage for spillet, men i den trailer så det satans uhyggeligt ud.

Resident evil etc er da alt for plat med nogen idiotiske zombies der bare render rundt og siger "uhhh...", "ahhh..." etc..

I den SH4 trailer på gametrailers.com der kan de nærmest svæve i luften og istedet for at skrige så ånder de tungt og de der spædbørn siger baby lyde:( Helt normale lyde fra samfundet!

Den med de to baby ansigter var også nasty, men det kunne være et psykopatisk monster at have med alligevel!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 19/08-04 19:03 
Valkyrie>
Resident evil etc er da alt for plat med nogen idiotiske zombies der bare render rundt og siger "uhhh...", "ahhh..." etc..

Skulle de istedet gå rundt og udøve Aikido på spilleren?

En zombis modus operandi ER altså ikke så avanceret.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SeventhSunSeventhSunSkrevet 19/08-04 19:34 
Valkyrie>
Resident evil etc er da alt for plat med nogen idiotiske zombies der bare render rundt og siger "uhhh...", "ahhh..." etc..

Har du set noget til Resi 4?

De skulle have skiftet ret meget stil.
Fuld 3D selvfølgelig, men udover det skulle de også have lånt lidt fra 28 Days Later, så monstrene ikke længere er sløve zombier, men i stedet mennesker af en slags der sagtens kan flytte fødderne.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/08-04 19:50 
Ja, Resi 4 ser galt ud mates, men jeg blev bare lidt ligeglad da de udskød det til 2005! Hvad tænker de på? Som om GCs jule line up ikke er slim nok i forvejen:/

Men Seventhsun, jeg tror jeg er enig - Dawn of the dead remaken var fed nok, men sagde mig ikke noget! 28 dage senere skræmte mig faktisk ret meget, og det er fedt hvis de har lånt noget af det.

Det er bare det i den Silent Hill4 trailer. Der ligger et halv dødt lig med ingen ben, og trækker sig med sine arme, og trækker vejret langsomt. Ikke overdrevet, men helt roligt som om han sad i sine mors arme, men det lig ligger egentlig der og prøver trække sig med sine hænder, mens den stønder nogen uskyldige, men syge lyde.

Ud fra det jeg har set ligner SH4 det uhyggeligste horror spil jeg har set, men jeg har dog ikke set meget.

Jeg kan bare ikke lide det med historien i SH4! En mand bliver låst inde i sin lejlighed og kan ikke komme ud og finder et hul i sit bdeværelse som føre ham hen til alle de der charmetrolde med 2 baby faces! Det er sygt... En eller anden psykopatisk parodi på Alice in wonderland!

Jeg for sgu myrekryb bare af at tænke på det! Damn har nøjeren på ligenu:D

-Val
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 19/08-04 23:11 
Valkyrie>
Ja, Resi 4 ser galt ud mates, men jeg blev bare lidt ligeglad da de udskød det til 2005! Hvad tænker de på?

De tænker på at lave spillet bedre, end det ville ha' været, hvis de udgav det tidligere.

Det er meget normalt - og godt; Gode spil ta'r tid at lave.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 19/08-04 23:17 
Well, det er nok rigtigt, men synes du ikke selv Okotta at Xmas til GC ser ret dårlig ud? Der er da nogen gems, men ikke meget!

Ihvert fald ikke sammenlignet med Snake Eater, San Andreas, Halo 2 etc...?
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 19/08-04 23:29, rettet 19/08-04 23:31 
Måske du sku' kigge denne bekræftede udgivelses liste igennem.

Ifølge dig, så får PS2'en Snake Eater og GTA: San Andreas. Xbox får Halo 2.

Ifølge dette link, så får Cuben flere spil, ved efterår/juletid, end de to systemer tilsammen.

Pikmin 2 - October 8th
Donkey Konga - October 15th
Paper Mario 2: The Thousand Year Door - November 12th
Tales of Symphonia - November 19th
Metroid Prime 2: Echoes - November 26th

Men havde du andre spil, til PS2 og Xbox i tankerne?

Hvad får Cuben snart?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
SumezSumezSkrevet 20/08-04 10:11 
Det er vel et spørgsmål om hvad man er til.
Personligt ser jeg egentlig kun frem til Neo Contra og Ys 6, som er på PS2.
Det er nok ikke de samme, der spiller Pikmin 2 og Donkey Konga, som køber San Andreas.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/09-04 12:03 
Efter at have gennemført det må jeg sige, at hvorvidt spillet skuffet eller ej afhænger af, hvilke forventninger man har (meget logisk ;)).

Sammenlignet med SH3 synes jeg ikke det skuffer. Men det er vel en skuffelse for serien generelt, at skulle sammenligne med SH3 ;)

+
Interessant historie, der ikke er genbrug.
En del interessante figurer og deraf det mest rørende i serien efter SH2.
Mere udfordrende og langt end normalt.
Lige så audiovisuelt imponerende som altid.
Ændringer i struktur og gameplay, så det ikke føles så trivielt.

-
Samme ændringer er næsten alle til det værre...
Tåbelig hubagtig struktur, der ødelægger stemningen lidt ala Eternal Darkness, fordi man konsekvent skifter lokalitet.
Langtrukkent med genbrug af næsten alle scenarier.
For få gåder, for meget kamp.
(SPOILER) Man kommer aldrig til Silent Hill.

Ovenpå 3'eren synes jeg virkelig det var vigtigt, at Konami prøvede noget nyt og ikke bare malkede serien endnu engang. Og de _har_ prøvet noget nyt. De skulle dog nok lige have tænkt en ekstra gang, om de nye ting egentligt var gode tilføjelser eller ej...

Nu har serien fået tre nye spil indenfor de sidste tre år og det begynder at ligne EA-udgivelsestempo. Jeg er glad for at Team Silent har meldt ud,at SH5 først kommer til næste generation. Så tager de sig forhåbentligt tid til at gennemtænke det hele lidt mere og bruge den tid, der skal bruges, for at serien igen kommer op på det niveau, hvor den burde være.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/09-04 20:38, rettet 11/09-04 20:41 
Jeg håber ganske enkelt, at Team Silent vil være mere tro mod det oprindelige spils rødder næste gang, både hvad angår kreative gåder, tåge og de mørkere scenarier. Men samtidig også tage de bedste nyskabende ting fra SH4. Bl.a. voyeur-effekten, som får spillet til at virke mere "levende" gennem førstepersonsperspektivet. Kun hvis man udnytter perspektivet fuldt ud.

Det sagt, synes jeg stadig det første spil ligger lige i hælene på SH2 mht. indlevelse i historie og figurroller. 4'eren var for mig utrolig vag på især sidstnævnte område. Skurkerollen (både som barn og voksen) var den eneste, der ramte en nerve i mig.

Men det 'bånd' der opstår mellem spiller, omgivelserne og hende nabopigen (hvis man igen udnytter voyeur-tingen fuldt ud) kan også være en bemærkelsesværdig ting.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 11/09-04 20:44 
To ting jeg husker SH3 tilførede serien var en psykedelisk grafikeffekt mod spillets sidste del og en god brug af mørke (hvor de to første havde mere tåge). Mærkeligt at SH4 overhovedet ikke brugte noget af dette. Der er vel egentligt fuld sigtbarhed hele spillet igennem?

En ting jeg glemte at tilføje som plus til SH4 er netop dette voyeur-aspekt. I det hele taget er det relativt udbygget, hvor man indirekte kan følge utroligt meget med i naboernes liv via malerier, notater, båndoptagelser, breve og andre ting, som egentligt er ligegyldige for spillet. Det var noget af det, jeg savnede ved SH3. At der var noget "kød" på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The DaneThe DaneSkrevet 11/09-04 21:05 
Det lyder virkeligt underligt, at man overhovedet ikke kommer til byen. For hvis der har været noget man kunne hægte de enkelte spil sammen med har det været den.

Hvad angår SH3 hvis nogen spurgte mig hvad jeg husker bedst fra det må det være, at man bruger halvdelen til 2/3 af spillet på at komme hjem til lejligheden uden at der sker andet - og en del kampe selvf. Men nu det bliver nævnt, så var der jo ikke noget tåge i SH3 - selvom jeg nok brokkede mig over den i SH2 iforhold til det første, så er det noget af det som skaber stemningen bedst udendørs i spillet.

Men udover det selvom spillet (SH4) skulle skuffe mig må det da være et spil der skal prøves.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RJKRJKSkrevet 11/09-04 21:16, rettet 11/09-04 21:17 
The Dane>
Det lyder virkeligt underligt, at man overhovedet ikke kommer til byen.

SPOILER:

Jeg mener at SH4 startede som et spinoff til SH (lidt a la det omvendte af Devil May Cry som RE4). Sådan virker det måske også lidt. Som om man har forsøgt at presse Silent Hill nedover det. Der er masser af referencer til serien og byen og man befinder sig oftest i nærheden heraf. Men ikke noget, der ikke kunne være skåret ud, hvis man ville.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/09-04 15:42, rettet 13/09-04 15:42 
Skoven i SH4 er vist i udkanten af Silent Hill. Her savnede jeg bare tåge som i SH2 :). Nogle af de livagtigt omgivende lydeffekter i SH4 fik mig op ad lænestolen et par gange, omend jeg fandt dem lidt irriterende, når de blev gentaget hver gang, man gik igennem det samme scenarie. Fx de her uhæmmede brøl.

Så er der også en lille "James Sunderland"-reference til SH2. Og endnu flere hvis man hyppigt husker at kigge på billedet (Silent Hill-søen) oppe over sofaen i stuen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WolverineDKWolverineDKSkrevet 19/01-05 13:16, rettet 19/01-05 16:59 
hmmmmm hvad med de kiggede lidt på HP lovecrafts gyser univers?

eller hvis der kom en SH5 at de tog pis på hele serien med en blanding af HP Lovecraft og Dennis Jürgensen så der var misforståede Cthuluer ;-)(lidt humor er da ikke af vejen)

men Silent Hill 1 giver mig stadig et gys.

men det er da trist at SH 4 skuffer.
solid snakesolid snakeSkrevet 04/04-05 12:29 
Jeg er lige blevet færdig med Silent Hill 4 og det skuffede mig bestemt ikke, også selvom man skulle vade rundt i nogen af de samme baner igen. Jeg synes måske det var lidt synd der kun var en boss, og det ikke var uhyggeligt som de andre var.
Men det er helt sikkert værd at spille.....
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig