X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Horror bøger


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 28/06-04 20:39 
Jeg savner noget godt gys på litteratur. Kan I anbafale nogle forfattere? Jeg er lidt træt af King og Koontz. Har dog luret lidt efter H.P.Lovecraft, men ved ikke hviken titel jeg skal begynde med. Om det er på engelsk eller dansk betyder intet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/06-04 20:57, rettet 28/06-04 21:04 
Ham der Clive Barker er da vist temmelig "gruesome". Har aldrig rigtig selv læst noget af ham, men spillet "Undying" er da vist baseret på hans bøger!

Han har skrevet en god mundfuld bøger (du har nok også hørt om filmen Hellraiser og Candyman er også en inspiration fra en novelle af Clive), du kan finde mere info ved at følge linket:

Clive Barker Info
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
salsalSkrevet 28/06-04 21:03, rettet 28/06-04 21:03 
Lovecraft er rar! Jeg vil anbefale dig at starte med bogen "Shadow Over Innsmouth" som også er udgivet på dansk med titlen "Skyggen Over Innsmouth" (Hvilken overraskelse!). Derefter kan du tage fat på novellen Call of Cthulhu, som er at finde i "The Dunwich Horror" (Dansk: "Rædslen Fra Dunwich").

Han skriver forbistret godt af en horror-forfatter at være. Og så er et af minde yndlings-adventurespil jo også modelleret efter Cthulhu-mytologien. Shadow of the Comet. Komplet overset men meget atmosfærisk og betagende med smuk musik og det hele.

Ellers vil jeg anbefale Edgar Allan Poe, som jeg - som wannabe-goth - jo skal nævne. En stor forfatter. Især kan jeg anbefale novellen "The Pit & The Pendulum" (Dansk: "Brønden og Pendulet"). Jeg købte hans samlede værker i en bogbutik i Bruxelles for et par år siden, og stort set hele hans produktion er fremragende.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
JuggernautJuggernautSkrevet 28/06-04 21:06 
timmy the monkey>
Ham der Clive Barker er da vist temmelig "gruesome". Har aldrig rigtig selv læst noget af ham, men spillet "Undying" er da vist baseret på hans bøger!

Han har skrevet en god mundfuld bøger (du har nok også hørt om filmen Hellraiser og Candyman er også en inspiration fra en novelle af Clive), du kan finde mere info ved at følge linket:

Hellraiser har jeg, og jeg må sige at den er enorm besværlig at læse. Jeg mener ikke at have problemer med at læse det meste engelske overhovedet, men han bruger forbandet mange fremmedord og jeg mister lysten til at læse hvis jeg hele tiden skal kigge i en ordbog.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 28/06-04 21:07 
sal>
Lovecraft er rar! Jeg vil anbefale dig at starte med bogen "Shadow Over Innsmouth" som også er udgivet på dansk med titlen "Skyggen Over Innsmouth" (Hvilken overraskelse!). Derefter kan du tage fat på novellen Call of Cthulhu, som er at finde i "The Dunwich Horror" (Dansk: "Rædslen Fra Dunwich").

Han skriver forbistret godt af en horror-forfatter at være. Og så er et af minde yndlings-adventurespil jo også modelleret efter Cthulhu-mytologien. Shadow of the Comet. Komplet overset men meget atmosfærisk og betagende med smuk musik og det hele.

Ellers vil jeg anbefale Edgar Allan Poe, som jeg - som wannabe-goth - jo skal nævne. En stor forfatter. Især kan jeg anbefale novellen "The Pit & The Pendulum" (Dansk: "Brønden og Pendulet"). Jeg købte hans samlede værker i en bogbutik i Bruxelles for et par år siden, og stort set hele hans produktion er fremragende.

Takker for ordene. Edgar Allan Poe har jeg aldrig skænket en tanke, men nu har jeg da lidt at lure ud :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
GakuGakuSkrevet 28/06-04 21:09 
Her er en kort list, hvor gode horror forfattere :

Poppy Z Brite's bøger handler ofte om unge "goth kids" og deres miljø. Hendes "Exquisite Corpse" er en virkelig god bog om en massemorder.

Nancy Collins' Sonja Blue er vampire serie, hvor actionen er i centrum.

Clive Barker er virkelig god til at vende hele set-up på hovedet midt vejs i historien.

Brian Lumley's hovedstyrke er hans bøger i starten af sine serie. Men serierne har det med at bliver for lange. Her vil jeg anbefalde : Necroscope
DizzyDizzySkrevet 28/06-04 22:05 
Lovecraft er genial.....

Clive Barker kan også helt klart anbefales Book of Blood indholder en masser fede historier.

Dan Simmons har også lavet et par gode bøger

Ray Bradbury

James Herbert

L Ron Hubbard Dødens Timer (Fear) - Jeps ham med Scientology, denne historie er før har skabt Scientology, og er et lille mesterværk

osv :D. damn jeg elsker horror ;D

Lovecraft på qxl (slutter snart)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
salsalSkrevet 28/06-04 22:19 
Åh, ja. Ray Bradbury havde jeg nær glemt. Mit næsten-yndlingscitat er faktisk fra en Ray Bradbury-bog ("Death is a Lonely Business"):

Og her skulle citatet så stå. Men jeg kan selvfølgelig ikke finde bogen på Gutenberg. Kan ebooks blive fjernet fra sitet? Den har været der før?
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig